پـــارسا حبیبی
رتبه 54 منطقه3 - دانشجــوی جامعه شناسی
یکی از مهمترین ابزاری که در دوران طلایی نوروز برای من کاربرد ویژهای داشت، تابلوی نوروز بود. تابلویی که در عین سادگی، نکتهی مهم را به من گوشزد میکرد: کلید ساختن آینده، نگاه کردن به گذشته است، به عبارتی دیگر من تنها زمانی میتوانم پیشرفت کنم که با توجه به مسیری که طی کردهام، چگونگی ادامهی راه را پیشبینی کنم. ساده بگویم، تابلوی نوروز با گوشزد کردن چند از ده من در آزمونهای متناظر به من تاکید کرد که اگر میخواهم پیشرفت کنم، باید حساب شده باشد، چگونه؟ با فهمیدن این نکته اگر من در آزمون متناظر فلسفه را ۴ از ۱۰ زدهام، در آزمون بعدی نهایتاً باید برای ۶ از ۱۰ هدفگذاری کنم. تابلوی نوروز جلوی طمع من را در آزمون گرفت و نیز کمک کرد که تعداد غلطهایم در آزمونهای متناظر کاهش یابد.
در دوران طلایی، من هیچ درسی را کنار گذاشتم. باور داشتم که تنها در زمان جمعبندی میتوانم به این گزینه فکر کنم، بنابراین برنامهای ما طبق برنامه راهبردی پیش رفت. در این دوران بازیابی عاملی اساسی و کلیدی بود تا با تکیه بر آن بتوانم همزمان با صرفهجویی در وقت، درسها را به خوبی مرور کنم. باید تاکید کنم که بازیابی را بیشتر در دروس مفهومی و محاسباتی استفاده کردم تا دروس حفظی. و در آخر مهمترین منبع تست برای من تستهای نشاندار و آزمون متناظر این دو آزمون بود که با حل مجدد و بررسی نکات آن، توانستم در این دوره ۴۰۰ تا ۷۰۰ تراز در دو آزمون پیشرفت کنم.
پشــــــــــــــــتیبان ویــــــــــــــــــــــــژه
