گفتگو‌های رتبه‌ی 127 م.2 رشته‌ی انسانی از دلیجان بادانش آموزان

سال گذشته تعداد زیادی از دانش آموزان در بخش کامنت‌های سایت کانون به گفتگو با یکدیگر پرداختند تا در کنار رقابت و رفاقت، در راه موفقیت در کنکور به دوستان خود کمک کنند.

گفتگو‌های رتبه‌ی 127 م.2 رشته‌ی انسانی از دلیجان بادانش آموزان

سال گذشته تعداد زیادی از دانش آموزان در بخش کامنت های سایت کانون به گفتگو با یکدیگر پرداختند تا در کنار رقابت و رفاقت، در راه موفقیت در کنکور به دوستان خود کمک کنند.

یکی از اهداف ارائهگفتگوهای رتبه های برتر کنکور هر شهر این است که شما دانش آموزان عزیز با برترهای شهر خود بیشتر آشنا شوید ، کسانی که در شهر شما و با همان امکانات به موفقیت در کنکور دست یافتند ، تا با الگوبرداری مناسب از این قهرمانان شما نیز ادامه دهنده ی راه این دانش آموزان موفق در شهر خود باشید.

برای شما در این مطلب گفتگوهای درسی خانم زهرا سادات خدابخشی رتبه 127 منطقه 2 رشته ی انسانی از شهر دلیجان  را آماده کرده ایم ، تا بتوانید از تجربیات و راهنمایی های این دانش آموز موفق استفاده کنید.

* با کلیک کردن روی نام دانش آموز برتر یا نام شهر میتوانید از صفحه شخصی دانش آموز برتر کانونی یا شهر ایشان دیدن فرمایید.

نام کابر
متن کامنتتاریخ ثبت
زهرا سادات خدابخشی، یازدهم علوم انسانى - دلیجان - میانگین تراز 6736کامنتسلام من تو درس زبان ضعیفم.می دونم که برای بالا بردن درصد زبان فقط باید لغت بلد بود ولی منبع خوبی برای لغت نمیشناسم.نوع سوالات دروس عربی وزبان تقریبا شبیهه.اما من علی رغم داشتن درصد بالا در درس عربی در درس زبان درصد کمی دارم.آیا درسته که برای کنکور این درسو کنار بذارم؟لطفا پاسخ بدین‌.چون واقعا درگیر این موضوعم.متشکرم.13970215
فرنوش فخار، چهارم انسانی - کاشان - میانگین تراز 8065پاسخ کامنتسلام عزیزم کنار گذاشتن یک درس کلا اشتباهه و زبان درس بسیار سرنوشت سازیه .. از الان و فردا شب شروع کن و هرشب نیم ساعت لغت بخون لزومی نداره لغت اضافه باشه و از الان لغات کتاب رو عالی بخون و میتونی از تابستون لغت اضافه شروع کنی.13970219
زهرا سادات خدابخشی، یازدهم علوم انسانى - دلیجان - میانگین تراز 6769کامنتسلام.برای آزمون‌های تابستون دروس عمومی دهم وتاریخ وجغرافیای دهم و یازدهم نیست.اگه دروس برنامه راهبردی تابستون جمع بندی بشه درسایی که نیست روچه موقع بایدخوند؟اگه تاریخ وجغرافیو برای نزدیک کنکوربذاریم درسته؟وسوال دیگه اینکه میشه زبانو تابستون به ۳۰یا۴۰درصد رسوند؟البته کسی که تو این درس ضعیفه...متشکرم.13970301
محمد عابدینى - دانشجوی رشته‌ی حقوق دانشگاه تهرانپاسخ کامنتسلام. برای مطالبی که توی برنامه نیست نگران نباشید چون اونارو حتما از مهر ماه توی برنامه میارن. همچنین بازم صبر کنید ممکنه که برنامه تغییر کنه. اونموقع بهتر میشه راجع به برنامه صحبت کرد. اما در مورد زبان باید بگم که حتی اگه زبان شما در حد صفر باشه اگه از تابستون خوب شروع کنید و از همون موقع همه‌ی لغات کتاب و همچنین لغات نااشنایی که در آزمون‌ها میبینید و همچنین لغات نا آشنا در تست هارو خوب حفظ کنید و هر روز لغت جدید یاد بگیرید و لغات روز‌های قبل رو هم حفظ مرور کنید13970302
محمد عابدینى - دانشجوی رشته‌ی حقوق دانشگاه تهرانپاسخ کامنتو همچنین قواعد رو خوب مسلط بشید میتونید به هفتاد یا هشتاد درصد هم برسید13970302
فرنوش فخار، چهارم انسانی - کاشان - میانگین تراز 8064کامنتبچه‌ها اگه میدونید میشه بگین چرا این بیت به شیوه‌ی بلاغیه؟ "سراینده را گفت کای نامجو ، زمان باید اندر چنین گفت و گو "13970302
زهرا سادات خدابخشی، یازدهم علوم انسانى - دلیجان - میانگین تراز 6769پاسخ کامنتفک کنم به خاطر باید باشه که به جای فعله ووسط جمله اومده.البته ببخشید اگه من جواب دادم.نمیدونم درست میگم یانه13970302
زهرا سادات خدابخشی، یازدهم علوم انسانى - دلیجان - میانگین تراز 6769پاسخ کامنتیعنی دراصل باید اینطوری می‌بوداندرچنین گفتوگو زمان باید‌.13970302
زهرا سادات خدابخشی، یازدهم علوم انسانى - دلیجان - میانگین تراز 6769کامنتسلام.دررابطه بامطالعه دروس درتابستون سوالی دارم.اینکه اگه دروس مشابه دهم ویازدهموباهم بخونیم مشکلی نیست؟مثلاجامعه شناسی ۱و۲یاریاضی ۱و۲ روباهم تویه روز بخونیم.یه خواهش دیگه اینکه اگر منبعی برای لغات زبان که برای کنکورجامع باشه میشناسین معرفی کنید.چون پیداکردن لغت توتستاوآزمونایکم وقت گیره...متشکرم13970305
فرنوش فخار، چهارم انسانی - کاشان - میانگین تراز 8072پاسخ کامنتسلام زهرا جان اتفاقا این کار خیلی کار درستیه و به نظرم اکه اون مطالبی که دنباله‌ی هم هست ولی توی سال‌های متفاوته باهم خونده بشه نتیجه خیلی بهترهولی سعی کن محوریت کارت برنامه‌ی آزمونت باشه.برای لغت زبان کتاب شهاب اناری رو پیشنهاد میکنم بهت.13970305
پریا ملکشاهی، چهارم تجربی - مهرانکامنتمی شه بگین ازمون قبل چجوری جشنی بی غروب رو ترکیب وصفی گرفته بود؟مگه نباید با کسره به هم وصل بشن حتما؟13970306
زهرا سادات خدابخشی، یازدهم علوم انسانى - دلیجان - میانگین تراز 6769پاسخ کامنتجشنی دارای "ی"نکره هست.دراصل بوده :یک جشن بی غروب13970306
زهرا سادات خدابخشی، یازدهم علوم انسانى - دلیجان - میانگین تراز 6769کامنتسلام.با آرزوی موفقیت،به نظرتون درسایی که توآزمونای تابستون نیستن رو تو برنامه جابدم بخونم یانه؟آخه عمومیای دهم کلن تو برنامه نیست.ممنونم🌹13970320
فرنوش عبداللهی، چهارم انسانی - ارومیه - میانگین تراز 5821پاسخ کامنتاگه وقت داری میتونی برسی اره حتما بخون چون بعدن یکمی وقت تنگ میشه واسه عمومیاولی اگه میبینی با این کار نمیرسی برنامه کانون رو خوب اجرا کنی و عقب میمیونی این کارو نکن😜13970321
زهرا سادات خدابخشی، یازدهم علوم انسانى - دلیجان - میانگین تراز 6769کامنتسلام.خسته نباشین👏بچه‌ها من چند تاازسوالای کنکور شماوکنکورای دیگرو دیدم.یه چندتاازسوالاشونگاه کردم تاحل کنم.احساس میکنم نمی‌تونم اندازه ای که تو آزمونای کانون جواب میدم نتیجه بگیرم.اخه اصطلاحاتی داره که من اونارو نمیدونیم.به نظرتون ما که نظام جدیدیم باید بتونیم سوالای نظام قدیمو حل کنیم؟البته بعضی از سوالارو میتونم جواب بدم.اما دراون حدی که ازخودم انتظار دارم نه.خوش به حالتون که میتونستین کنکور سه روز یک بارو بدین.ولی ما چون نظام جدیدیم هیچ نمونه کنکوری نداریم تاباطرزسوالا آشنا شیم...13970408
محمد عابدینى - دانشجوی رشته‌ی حقوق دانشگاه تهرانپاسخ کامنتبنید این شرایط شما برای همه‌ی دانش آموزان وجود داره. اتفاقا در این جور شرایط خیلی میشه پیشرفت کرد. ما وسایر دوستان هم هستیم و کمک میکنیم13970408
زهرا سادات خدابخشی، یازدهم علوم انسانى - دلیجان - میانگین تراز 6769کامنتسلام.بچه‌ها شما برای محاسبه سوالاتی مثل دومین سوال ریاضی یعنی سوال۱۰۲ روشی دارین که زودبه جواب برسه؟وقتی ۰/۲۵روضربدر۶ کنیم میشه ۱ونیم ، بعد توان۴هم داشت.اینکه بخوایم ۱ونیمو به توان ۴برسونیم یکم وقت گیره.اگه کلا روشی برای محاسبه سریع توان وجذر دارین ممنون میشم بگین🌹13970410
حسین کریمی، چهارم انسانی - اراک - میانگین تراز 7344پاسخ کامنتسلام.برای این سوالا اول صورت مخرج کسر و باهم ساده میکنید نکتش همینه بقیشم ک ساده کردنه13970410
زهرا سادات خدابخشی، دوازدهم انسانی - دلیجان - میانگین تراز 7005کامنتسلام دوستان...من تابستون یه مشکلی پیدا کردم که روزا میخوابم وشبا خوابم نمی‌بره.ساعت مطالعه‌ی کمی هم دارم.شبا که بیدارم سعی میکنم بخونم،ولی بازم ساعت مطالعم خیلی خیلی کم می‌شه.البته در طول سال تحصیلی هم همینطور بود.ولی فکر می‌کردم تابستون بتونم جبران کنم.لطفا یه راهکاری پیشنهاد بدین تا از این وضع بیرون بیام...ممنونم🌹13970607
محمد عابدینى - دانشجوی رشته‌ی حقوق دانشگاه تهرانپاسخ کامنتسلام.بنده هم موقع امتحانات با این مساله مواجه شدم به اینصورت که شبا بیدار میموندم و صبا میخوابیدم. برای حل این مساله دو تا راه است. اولیش یکم سخته که خودم این راه رو انتخاب کردم و خیلی موثر بود. شما شب تا صب که بیدار بودید، صب هم تا نخوابید، با این کار خوابتون کامل تنظیم میشه و هر شب ساعت یازده خوابتون میاد. یه راه دیگه هم اینه که مثلا اگه تا پنج صب بیدار میمونید،، یکم اراده تون رو قوی کنید هشت صب بیدار شید که بازم در اینصورت خوابتون تنظیم میشه13970607
معین افسر، دوازدهم انسانی - شیروان - میانگین تراز 7882کامنتسلام،با توجه به فلسفه یازدهم مابعدالطبیعه بخشى از فلسفه و مهم‌ترین قسمتش محسوب میشه اما فلسفه دوازدهم فلسفه رو مرادف با مابعدالطبیعه میدونه و میگه فلسفه همون مابعدالطبیعه ست،کدومش درسته؟ممنون میشم پاسخ بدید.13970805
زهرا سادات خدابخشی، دوازدهم انسانی - دلیجان - میانگین تراز 7170پاسخ کامنتسلام.اتفاقا این سوال برای منم پیش اومده بود.از دبیر که پرسیدم گفتن فلسفه مرادف با مابعدالطبیعه درمعنای خاص فلسفه هست.13970806
فاطمه خدریان زاده، دوازدهم انسانی - اهواز - میانگین تراز 6126کامنتسلام خانم قاسمی و دوستان پاسخ بدین ممنون !در ارایه تکرار معانی باید یکسان باشه یا مختلف!و معنی این بیت چیه فراش باد صبا را گفته تافرش زمردین بگسترد!و یکی میتونه تلمیح و تضمین رو دقیق توضیح بده؟باسپاس13971010
زهرا سادات خدابخشی، دوازدهم انسانی - دلیجان - میانگین تراز 7063پاسخ کامنتسلام..بعضی جاها ترکیب هایی هست که هم میشه اونارو اضافه تشبیهی گرفت هم اضافه استعاری و هر دوشون معنی میدن.هرجا همچین موقعیتی پیش اومد،اولویت با تشبیهه وباید اون ترکیب رو اضافه تشبیهی درنظر بگیریم.13971011
کاربر سایتکامنتسلام.خواهشا هر کی میدونه جوابمو بده.توی درس اختیارات زبانی،مبحث بلند تلفظ کردت مصوت‌های کوتاه،فرق کسره اضافه و مصوت کوتاه پایان کلمه چیه؟لطفا راهنمایی کنید ممنون🙏😭😓13971026
زهرا سادات خدابخشی، دوازدهم انسانی - دلیجان - میانگین تراز 7059پاسخ کامنتسلام..کسره اضافه منظور اون کسره ایه که کلمه به واسطه‌ی اون به کلمه‌ی دیگه ای اضافه میشه.مثل اینکه بگیم آسمانِ آبی که کسره‌ی نون ،کسره اضافس.ولی مصوت کوتاه پایان کلمه جزئی از کلمس و کلمه با اون خونده میشه و تو تلفظ این مصوت کوتاه،هجای آخر محسوب میشه در صورتی که تو نوشتار اینطور نیست.کلماتی مثل خانه،پونه،شانه و... ازاین دست کلمات هستن.امیدوارم تونسته باشم کمکی کنم..13971026
کاربر سایتکامنتسلام عصرجمعتون بخیر معرب -و-مبنی روتوضیح میدید؟...🌸 من توعربی ضعیف عمل میکنم 0تا30درصد 😶13971105
زهرا سادات خدابخشی، دوازدهم انسانی - دلیجان - میانگین تراز 7059پاسخ کامنتسلام..منظور از معرب اون دسته از کلماتی هستند که میتونن اعراب مختلفی بگیرن.یعنی حرف آخرشون باتوجه به جایگاهی که دارن حرکات مختلفی میگیره.مبنی هم برعکس معرب هست.یعنی تحت هیچ شرایطی حرکت آخرش تغییر نمیکنه.مبنی‌ها دسته‌های مشخصی دارن وهمه‌ی ضمایر(هوَ،انتَ،نحنُ و...)،اسم اشاره(هذهِ،هولاءِ و...)،کلمات پرسشی(اینَ،مَن،کیفَ و...)،تمامی افعال ماضی وامر،دوصیغه جمع مونث(یفعلنَ وتفعلنَ)درافعال مضارع وهمه‌ی حروف مانند مِن،بِ،فی،اَل،ثمَّ،اِلی،فَ،کَ،عَن،لِ،عَلی و... مبنی هستند و هرگز علامت آخرشون تغییر نمی‌کنه.13971105
زهرا سادات خدابخشی، دوازدهم انسانی - دلیجان - میانگین تراز 7059پاسخ کامنتمثلا کلمه طالب یک اسم معربه.چون باتوجه به نقش هایی که میگیره حرکت آخرشم تغییر میکنه.در جمله جاءَ الطالبُ،طالب فاعل و مرفوعه.درجمله رایتُ الطالبَ،طالب مفعول و منصوبه.در جمله شاهد المعلمُ امَّ الطالبِ،طالب مضاف الیه و مجروره.ولی اگر به جای کلمه طالب یکی از زیر مجموعه‌های مبنی مثل "هوَ" بود، حرکت عوض نمیشد.امیدوارم کمکتون کنه..13971105
زهرا سادات خدابخشی، دوازدهم انسانی - دلیجان - میانگین تراز 7111کامنتسلام..امیوارم حالتون خوب باشه..یه سوال دارم.من تاریخ وجغرافی پایه رو اصلا نخوندم ونمی دونم کی باید بخونم.بعدم هر وقت بخونم بعد از چند روز یادم میره ونمیتونم برای کنکور رو خوندنم حساب کنم.اگر بخوام یادم بمونه باید همش مرور کنم که اونم به خاطر حجم زیادشون وقت گیره.اگه راهکاری دارین ممنون میشم بگین🌹13971205
محمد عابدینى - دانشجوی رشته‌ی حقوق دانشگاه تهرانپاسخ کامنتسلام و عرض ادب... تاریخ و جغرافیا برای همه معضلی هستش.. البته سخت نیستا زیاده. وقتی زیاده قطعا هم وقت زیادی میخواد هم فرّاره. در نتیجه اولا شما به هیچ وجه نباید به فکر حدف و نخوندنه این کتاب باشید ثانیا قطعا باید زمان براش بذارید.. ساعت مطالعه تون رو باید بالا ببرید13971205
محمد عابدینى - دانشجوی رشته‌ی حقوق دانشگاه تهرانپاسخ کامنتچرا که تاریخ و جغرافیا رو اکثرا میزنن و اگر شما بخواید نزنید تو کارنامه تون مشخص میکنه... پس بدونید که قرار نیست این درس رو حذف کنید. خب حالا روش مطالعه :روزانه برای تاریخ و جغرافیا یک زمانی رو در نظر بگیرید که فقط توی اون زمان این دو کتاب رو بخونید. ضمنا هر شب باید تاریخ و جغرافیا رو توی برنامه تون داشته باشید13971205
محمد عابدینى - دانشجوی رشته‌ی حقوق دانشگاه تهرانپاسخ کامنتتا خود کنکور. به اینصورت که یک روز بخونید فرداش تست بزنید پس فرداش مرور کنید... اگه همین کار رو تا کنکور تکرار کنید مطمئن باشید به هیچ وجه یادتون نمیره... چون شما هر روز برای این درس وقت گذاشتید... البته میدونید که درصد تاریخ و جغرافیا باهم حساب میشه این یعنی شما میتونید در صورت لزوم یکی از شش کتاب تاریخ و جغرافیا رو حذف کنید13971205
محمد عابدینى - دانشجوی رشته‌ی حقوق دانشگاه تهرانپاسخ کامنتو زمانی رو که برای اون میذارید و بذارید برای پنج کتاب باقی مونده... تاریخ و جغرافیا رو جدی بگیرید و از همین الان براش برنامه داشته باشید وگرنه نزدیک کنکور داستان میشه... موفق باشید13971205
زهرا دشتی، چهارم انسانی - بیله سوارکامنتمیشه بهم کمک کنین میخوام امسال تربیت معلم قبول شم ولی مطالعم جوریه ک راضی نیسم توروخدا کمکم کنین اگه امسال قبول نشم کلا نابود میشم😔13971217
زهرا سادات خدابخشی، دوازدهم انسانی - دلیجان - میانگین تراز 7093پاسخ کامنتسلام دوست عزیز..نگران نباشین.امسال دانشگاه فرهنگیان سی هزار نفر پذیرش داره واگه شما یکم تلاشتونو بیشتر کنید میتونید قبول بشین.دوران عید فرصت خوبیه برای جبران هرچی کم کاریه.پس تو این دوران حتما درسایی که رتبه آوره مثل ادبیات وعربی وریاضی وفلسفه ومنطق و...رو خوب بخونید ومطمئن باشین که با تلاش میتونید به چیزی که میخواید برسید.فقط یه خواهش دارم که حتما با علاقتون پیش برید..برای منم دعا کنید❤️موفق باشید..یا علی13971217
کاربر سایتکامنتسلام.میشه درباره جمله وصفیه و چگونگی تشخیصش تو جمله بگین مرسی13980105
زهرا سادات خدابخشی، دوازدهم انسانی - دلیجان - میانگین تراز 7093پاسخ کامنتسلام..جمله وصفیه فعلیه که بعد از یک اسم نکره میاد و اون اسم رو وصف میکنه(یعنی یک توضیحی دربارش میده)راه‌های تشخیصش اول ازهمه اینه که اسم نکره رو توی جمله پیداکنید واگر بعد از اون، فعلی بود که درباره اسم نکره توضیح داده بود،اون فعل رو جمله وصفیه میگیرید.دقت کنید که حتما اون فعل درباره اسم نکره باشه وگرنه نمیتونه جمله وصفیه باشه.یه نکته دیگه هم اینکه اگر قبل از فعلتون حروف"فَ،و،ثمّ"اومده بود،اون فعل نمیتونه جمله وصفیه باشه..موفق باشید.13980105
کاربر سایتکامنتسلام.......جامعه *سوال***انسانها باتوجه ب معنای کنش ان راانجام میدن یعنی چه؟ و یه توضیحی درمورد پیامدهای کنش ک ارادی و بعضیاشون ک غیرارادین وکنش نیستن بگید سپاس ...مدیر ثبت کن.13980117
زهرا سادات خدابخشی، دوازدهم انسانی - دلیجان - میانگین تراز 7109پاسخ کامنتسلام..اینکه انسانها باتوجه به معنای کنش اون رو انجام میدن رو میتونید بایه مثال بفهمید.مثلا شما وقتی تو کلاس دستتون رو بالا میبرید به خاطر معنی این کنش هست که هم شما وهم معلم از اون معنی اطلاع دارین.پس انسان کنش هاشو با توجه به معنی انجام میده.پیامد‌های کنش هم دونوع هست.پیامد ارادی که به اراده‌ی یک فرد بستگی داره وکنش محسوب میشه و چون ممکنه فرد اراده به انجام اون نکنه احتمالیه.پیامد غیر ارادب هم توسط انسان انجام نمیشه ونتیجه طبیعی کنشه وقطعیه.مثل اینکه شما ورزش کنی وسرحال بشی13980117
علی امیری، دوازدهم انسانی - خرم آباد - میانگین تراز 6794کامنتسلام من 300 نمره ترازم رو بخاطر اشتباهاتم از دست دادم مجموعا 39 اشتباه که بیشترینشون واسه فلسفه و دینیه چطور میتونم از اشتباها و بی دقتی هام کم کنم13980117
زهرا سادات خدابخشی، دوازدهم انسانی - دلیجان - میانگین تراز 7109پاسخ کامنتسلام..اول اینکه ببینید منشا این اشتباهات چیه واونو برطرف کنید..یعنی آیا براثر بی دقتی سر آزمونه یا مطالعه ناقص یا...دوم اینکه قبل آزمون هدف گذاری کنید که میخواید به چند درصد از سوالات جواب بدید وبه اون عمل کنید.اینطوری میتونید با خیال راحت به سوالاتی که اطمینان دارید جواب بدید.ولی بیشتر غلطا مخصوصا وقتی بین دو گزینه شک دارید به خاطر مطالعه ناقص یا مرور کمه که اینو باید درحین مطالعه تصحیح کرد..سر آزمون به این فکر کنید که اگر غلط بزنید چقدر رو ترازتون تاثیر داره و با این انگیزه شک دار نزنید.13980117
کاربر سایتکامنتسوال فنون اونجا ک شعر میگه و از ما میخاد ک مثلا کدوم وزن با محتوا میخوره یا کدوم موسیقی و محتوای کلام بهم میخوره لطفا راهنمایی کنید چگونگی تشخیص ممنون13980117
زهرا سادات خدابخشی، دوازدهم انسانی - دلیجان - میانگین تراز 7109پاسخ کامنتسلام.بعضی اوزان برای محتوای خاصی هستن.مثلا وزن فعولن معمولابرای محتوای حماسیه اگر برای محتوایی غیر ازحماسی به کار بره یا محتوای حماسی باوزنی دیگه همراه باشه،میگیم بین وزن ومحتوا ناهماهنگی وجود داره.یک سری از وزن‌ها هم شاد و ضربین که با خوندن شعر حس میکنید.پس محتوای شعری که دراین وزن هست هم باید شاد باشه.مثل "ای نفس خرم باد صبا/از بر یار آمده ای،مرحبا".وزن هایی که سنگین هستن هم برای محتوای غمگین به کار میرن.مثل"ای ساربان آهسته ران کارام جانم میرود".تو این سوالا،هم باید به محتوا وهم وزن توجه بشه..13980118
فاطمه خدریان زاده، دوازدهم انسانی - اهواز - میانگین تراز 5971کامنتگه به دهان کف زده کف چون صدف ...گاه چوتیری ک رود برهدف...خوب..بعده برزده و تیری بود هس ایا چون دوتا بود معنایی هس یا لفظی.....گفتم خوشا هوایی یا گفتا خنک نسیمی ایا در گفتم ک میش من گفتم قرینه معنایی داریم یا لفظی؟13980118
زهرا سادات خدابخشی، دوازدهم انسانی - دلیجان - میانگین تراز 7109پاسخ کامنتفاطمه جان بعد از برزده وتیری، فعل "است" به قرینه معنایی حذف شده."من" هم فکر میکنم به قرینه معناییه.چون این کلمات تو جمله نیومده که بخواد به قرینه لفظی حذف شده باشه.ما از روی معنی می‌فهمیم که چنین کلماتی باید تو جمله باشه.13980118
کاربر سایتکامنتسلام دوستان خسته نباشید من تاریخ و جغرافیا و جامعه شناسیو نخوندم اگه برای نهایی کتابو خوب بخونم میشه هر کدومو ۲۰ درصد زد به نظرتون؟13980118
زهرا سادات خدابخشی، دوازدهم انسانی - دلیجان - میانگین تراز 7109پاسخ کامنتسلام..بله حتما میتونید.هرچند خود منم تاریخ وجغرافی وجامعه رو خوب نخوندم ولی کتابای دوازدهمو خصوصا حفظیاشو میشه برای امتحان نهایی خوند.اگه دقیق بخونید بهتر از اینم میشه.البته بستگی به دروس پایه هم داره.اگه پایه رو خوندید که خیلی خوبه.13980118
کاربر سایتکامنتسلام. خانم طهماسبی روش ضربدر و منها چیه؟ میشه یه توضیحی بدید. تشکر13980118
زهرا سادات خدابخشی، دوازدهم انسانی - دلیجان - میانگین تراز 7109پاسخ کامنتسلام.روش ضربدر و منها برای مدیریت زمانه.شما کنار سوالاتی که بلدید اما میدونید وقت گیره علامت ضربدر میذارید و کنار سوالاتی که اصلا بلد نیستین علامت منها میذارید.وقتی همه سوالات رو یه دور جواب دادین،برمیگردین و اونایی که کنارشون ضربدر گذاشتین رو جواب میدین.اونایی رو هم که منها گذاشتین دیگه سراغشون نمیرین.شرمنده من جواب دادم.کیمیاجان اگه ناقصه کامل کنن🙂موفق باشید.13980119
کاربر سایتکامنتبچه‌ها این کیست این این کیست این این یوسف ثانی ست اینچند وابسته پیشین داره؟13980122
زهرا سادات خدابخشی، دوازدهم انسانی - دلیجان - میانگین تراز 7133
پاسخ کامنتسلام فکنم فقط یدونه که قبل یوسف اومده وابسته پیشین و صفت اشارس ،بقیه همه ضمیر اشاره و تکرار ضمیر اشاره ان ؛ فکر میکنم نقش تبعی تکرار هم سه بار داریم ...اگه اشتباه متوجه شدم دوستان بگین سوال جالبیه13980122
علی جعفری صارم، دوازدهم انسانی - بهارکامنتبا سلام ادب احترام...اگه امکانش هست کمی درمورد تفاوت تراز در کنکور و قلم چی توضیح بدید.باتشکر!😩13980130
زهرا سادات خدابخشی، دوازدهم انسانی - دلیجان - میانگین تراز 7133پاسخ کامنتسلام.ببینید سقف تراز تو قلم چی و کنکور باهم فرق داره.مثلا سقف تراز تو قلم چی ۸هزار تا نهایتا ۹هزار هست.اما تو کنکور این عدد بیشتره.ینی تا دوازده سیزده هزارم میشه فک کنم.یعنی کسی که تو قلم چی ترازش ۸هزاره اگه به همین منوال تو کنکور جواب بده ترازش به تناس تراز کنکور بالا میره13980131
زهرا سادات خدابخشی، دوازدهم انسانی - دلیجان - میانگین تراز 7134کامنتبچه‌ها "عدد" چرا مشکک هست؟مگه به یه عدد بیشتر صدق میکنه تا یه عدد دیگه؟13980130
زهرا سادات خدابخشی، دوازدهم انسانی - دلیجان - میانگین تراز 7133پاسخ کامنتالان عدد به همه مصادیقش به یک اندازه صدق میکنه.مثل انسان.پس باید متواطی باشه13980131
محمدامین زارعی، یازدهم علوم انسانى - شهریار - میانگین تراز 7120کامنتسلام دو تا سوال ... این دوران سه روز یه بار که انجام میدید بعد کنکورای نظام قدیم مگه با نظام جدید فرق نکرده؟چجوریاست ... بعد من داشتم فنون دوازدهم رو میخوندم تو این درس ایهام خیلی نابودم اصلا ... اینکه کل کلمات ایهام خیز کنکور رو حفظ کنم کمک میکنه ایا13980203
زهرا سادات خدابخشی، دوازدهم انسانی - دلیجان - میانگین تراز 7133پاسخ کامنتسلام.آزمونای سه روز یک بارو اونایی که نظام قدیمن کنکورای قبلو آزمون میدن ولی برای ما یه کتاب تهیه کردن که شامل ده تا آزمون شبیه سازی شده باکنکوره و ّعضی سوالایی که مشترکه بانظام قدیمو داره.برای ایهام هم واقعا مشکل هست.حتی اگه کلمه‌های ایهام خیز رو هم حفظ باشین نمیشه قطعی گفت میشه سوالاشو جواب داد.باید حتما براش تستای زیادی حل بشه.چون ممکنه یه کلمه ایهام دار تو بیت باشه ولی آرایه ایهام نداشته باشه.تشخیص ایهام تناسب هم از ایهام خیلی مهمه که باتست زیاد میشه تاحد زیادی حلش کرد.موفق باشین🙂13980203
کاربر سایتکامنتبا خستگی و گشنگیه اخرای ازمون چیکار میکنین؟من ک اخراش دیگه نمیفهمم چی میخونم 😴13980213
زهرا سادات خدابخشی، دوازدهم انسانی - دلیجان - میانگین تراز 7133پاسخ کامنتمنم چون شبش خواب خوبی ندارم خسته میشم.ولی برای گشنگی یه چیزی باخودتون ببرین بخورین.سعی کنید قند طبیعی باشه یامغزها.مثلا خرما با گردو و...13980213
علی نجفی، دوازدهم انسانی - کوهدشت - میانگین تراز 5977کامنتمشکل جابجا کردن رو چکار کنم این آزمون دو سوال جابجا زدم13980213
زهرا سادات خدابخشی، دوازدهم انسانی - دلیجان - میانگین تراز 7133پاسخ کامنتوقتی میخواین پاسخ رو وارد کنید همزمان شماره سوالو با خودتون تکرار کنید13980213
کاربر سایتکامنتدوستان میشه هر روز یه قسمت از ارایه‌های ادبی رو توضیح بدید؟مثلا امروز استعاره بود فردا یکی دیگه .ممنون دوستان گلم13980219
زهرا سادات خدابخشی، دوازدهم انسانی - دلیجان - میانگین تراز 7133پاسخ کامنتآرایه تناقض(پارادوکس/متناقض نما):آوردن دو تا معنی یادوتا لفظ هست که تو شعر یاجمله میادوغیر قابل جمع هست.یعنی در حقیقت نمیتونن باهم اتفاق بیفتن و متناقض هستن.این آرایه نباید با تضاد اشتباه گرفته بشه.باید ببینیم در متن آیا دوتا امر مخالف در یک زمان اتفاق افتاده یانه؟اگر دوتا امر که باهم تضاد دارن هرکدوم جداگونه اتفاق افتاد آرایه تناقض رو نداره.مثلا ترکیبی مثل "فریاد بی صدا"این آرایه روداره.چون فریاد نمیتونهفریاد باشه درعین حال بی صدا هم باشه.سلطنت فقر،شیخ همیشه شاب،زبان بی زبانی،گودال رفیع>>13980220
زهرا سادات خدابخشی، دوازدهم انسانی - دلیجان - میانگین تراز 7133پاسخ کامنت>>آتش بی شعله،نظم پریشان،بنده‌ی آزاد،شتاب ساکن ،از تهی سرشار ،فقیران منعم ،گدایان شاه و...ترکیباتی هستن که آرایه تناقض رو میسازن.یه کم که به این ترکیبات دقت کنیم مفهموم این آرایه تو ذهنمون جا میفته.این آرایه تقریبا آرایه خوش دستیه و میشه راحت تشخیصش داد.مثال:"چون شرر آغاز ما درنقطه انجام بود"تو این مصراع دومفهموم متناقض آغاز درنقطه انجام (پایان)،این آرایه رو ساخته.."هیچ مجموع ندیدم که پریشان تونیست" تو این مصراع هم تناقض داریم.چون مجموع نمیتونه درعین حال که مجموعه،پرشان هم باشه.>>13980220
زهرا سادات خدابخشی، دوازدهم انسانی - دلیجان - میانگین تراز 7133پاسخ کامنتدرعین حال باید دقت بشه که تناقض با تضاد اشتباه نشه.مثلا تواین بیت تناقض نداریم:میان جمع ،پرشان شاهدی شده ام/که از مشاهده اش مجمعی پریشان است.تواین بیت دوامر متضاد دریک زمان اتفاق نیفتاده.میگه من پریشان زیبارویی شدم که به خاطر دیدن اون یک گروه ومجموعه‌ی زیادی پریشان هست.پس همونطور که از معنی میفهمیم تناقض نداره.امیدوارم مفید بوده باشه.التماس دعا..موفق باشید🙂13980220
کاربر سایتکامنتسلام،آقاى عابدینى و سایر دوستان لطفا راجع به نکره یا معرفه بودن اسم هایى که نه "ال" دارند و "علم" هم نیستند و همچین تنوین هم ندارند توضیح بدید.مثل تَطَوُّرُ و سایر اسامى که اخرشون تنوین نیست و ال هم ندارن.(غیر علم ها) ممنونم13980220
زهرا سادات خدابخشی، دوازدهم انسانی - دلیجان - میانگین تراز 7133پاسخ کامنتسلام.معرفه‌ها به غیر از ال دارا وعلم‌ها شامل چیزای دیگه ای هم هستن.ضمایر(هو،انتم و..)،موصولات(من،ما،الذی، التی و..)،اشارات(هذا،ذلک،و..)ومعارف دیگه ای به غیر از علم و ذواللام هستن.منظوراز معرفه به اضافه اینه که اگر یه اسم نکره به یه اسم معرفه اضافه بشه، اسم نکره معرفه محسوب میشه.بقیه هم که واضح هست..موفق باشین🙂13980220
زهرا سادات خدابخشی، دوازدهم انسانی - دلیجان - میانگین تراز 7133پاسخ کامنتخواهش میکنم.ببینین وقتی یه کلمه مضاف واقع میشه نمیتونه ال یاتنوین بگیره.اگر به کلمه ای معرفه اضافه شده باشه معرفه هس اگرم نه نکره13980220
زهرا سادات علوی مطلق، دوازدهم انسانی - مشهد - میانگین تراز 7118کامنتبیت :( چشم از خیل خیال تو از آن محروم است***که گذر می‌نتوان کرد ز دریا به شناه) مرسی از بچه هایی که درمورد بیت قبلی فکر کردن💐 >> این بیت آرایه ، دستور ،مضمون و وزن و اختیارشو بگید..13980222
زهرا سادات خدابخشی، دوازدهم انسانی - دلیجان - میانگین تراز 7133پاسخ کامنتوزن:فعلاتن فعلاتن فعلاتن فعلن؛اختیارات:آوردن فاعلاتن به جای فعلاتن؛بلند کردن مصوت کوتاه(لِ درخیال)؛حذف همزه(از آن،محرومست)؛ابدال درآخرمصراع اول.یه سوال..کلمه آخر شنا هست؟13980222
زهرا سادات خدابخشی، دوازدهم انسانی - دلیجان - میانگین تراز 7133کامنتایهام>>وقتی کلمه ای رو توی متن به کار ببریم که دومعنی داشته باشه وهردو معنی مدنظر نویسنده باشه ،ایهام داریم.مثال:ای پریشان گوی مسکین،پرده دیگر کن/پور دستان جان ز چاه نابرادر درنخواهد برد.واژه نابرادر آرایه ایهام داره.نابرادر میتونه به دومعنی "ناتنی" یا"نامرد"باشه؛ای دمت عیسی،دم از دوری مزن/من غلام آن که دور اندیش نیست.دوراندیش دو معنی داره ؛یکی کسی که به دوری فکر میکنه یکی هم کسی که آینده نگره.دقت کنیم که هر دومعنی این واژه در این بیت معنی میده.اگه کلمه ای تو بیت باشه که دومعنی داره ولی فقط>>13980225
زهرا سادات خدابخشی، دوازدهم انسانی - دلیجان - میانگین تراز 7133کامنتیه معنی مدنظر باشه،ایهام نداریم.مثال:سهل باشد سخن سخت که خوبان گویند/جور شیرین دهنان تلخ نباشد بردن؛ واژه شیرین با اینکه دومعنی داره(یکی شیرین در شیرین و فرهاد ویکی مزه شیرین)،اما ایهام درست نکرده.چون اینجا فقط یه معنی (مزه شیرین)مدنظره و معنی دیگه کاربردی نداره🌹13980225
فاطمه احدی، دوازدهم انسانی - بستان آباد - میانگین تراز 6345کامنتسلام اگر تابع اف مدل ریاضی تغییرات سطح دریاچه ارومیه در بیست سال اخیر باشد، دامنه آن برابر اعداد حقیقی ار است درسته یا نادرست13980301
زهرا سادات خدابخشی، دوازدهم انسانی - دلیجان - میانگین تراز 7138پاسخ کامنتسلام‌..دامنش مجموعه اعداد طبیعیه.چون مثلا میگیم سال اول انقدر سطحش بوده،سال دوم انقدرو الی آخر.دامنه که همون سال اول تا سال بیستمه، اعداد طبیعی هست.پس جمله نادرسته.13980301
کاربر سایتکامنتسلام لطفا اونایی که واقعا فارسیشون قویه جواب بدن:چرا در بیت«چون که شد خورشید و مارا کرد داغ * چاره نبود بر مقامش از چراغ» ، فعل (شد) به معنی (رفتن) است. یکی از منابع بسیار معتبر فارسی اینو بدین معنی گرفته./ واینکه در بیت« دل بیمار شد از دست رفیقان مددی * تا طبیبی به سر آریم و دوایی بکنیم» چرا واژه(بیمار) در اینجا مسند نیست؟!13980302
زهرا سادات خدابخشی، دوازدهم انسانی - دلیجان - میانگین تراز 7138پاسخ کامنتسلام.سوال دومو کاربرسایت دقیق توضیح دادن.سوال اولم اگر بخوایم به معنی گشت بگیریم،جمله معنی نداره ولی اگه به معنی رفتن بگیریم،معنی درست میشه.فکر کنم میشه چون خورشید رفت و داغش به دل ما مونده،چاره ای جز اینکه به جاش چراغ بیاریم،نداریم.موفق باشید🌹13980303
زهرا سادات خدابخشی، دوازدهم انسانی - دلیجان - میانگین تراز 7138کامنتآرایه ایهام تناسب>>وقتی لفظی رو به کارمی بریم که دومعنی داره ولی یک معنی مدنظره ومعنی دیگه با بقیه کلمات رابطه تناسب یا مراعات النظیر ایجاد میکنه،آرایه ایهام تناسب داریم.مثال:ماهم این هفته برون رفت و به چشمم سالی است:ماه تو این بیت استعاره از معشوقه و غیر از این معنی دیگه ای مدنظره شاعر نیست.ولی واژه ماه دومعنی داره؛یکی ماهی که تو آسمونه که دراینجا معشوق به اون تشبیه شده،یکی هم ماهی که سی روز داره ودراینجا معنی نمیده ولی باواژه سال تناسب داره.به همین دلیل اینجا ایهام تناسب داریم>13980303
زهرا سادات خدابخشی، دوازدهم انسانی - دلیجان - میانگین تراز 7138کامنتکسی به وصل تو چون شمع یافت پروانه/که زیر تیغ تو هر دم سر دگر دارد؛اینجا پروانه دومعنی داره.یکی اجازه که مدنظره شاعره ودیگری نوعی حشره که مدنظر شاعر نیست ولی با شمع تناسب داره.تشخیص آرایه ایهام و ایهام تناسب یکم سخته که باید دقت بشه.موفق باشید🌹13980303
کاربر سایتکامنتبچه‌ها پرستش به مستی است در کیش مهر کجاش ایهام تناسب داره.؟13980305
زهرا سادات خدابخشی، دوازدهم انسانی - دلیجان - میانگین تراز 7138پاسخ کامنتمهر یه معنیش آیین ومذهب مهر هست که با کیش تناسب داره13980305
زهرا سادات خدابخشی، دوازدهم انسانی - دلیجان - میانگین تراز 7138پاسخ کامنتمهر یه آیینی بوده درگذشته که باواژه‌ی کیش(به معنی مذهب وآیین) وپرستش تناسب داره13980305
مصطفی زارع بیدکی، دوازدهم انسانی - تهران - میانگین تراز 6364کامنتدوستان ،من درکی که ازجملات همپایه ساز و وابسته ساز پیدا کردم اینه که در جملات هم پایه ساز و وابسته ساز مهم‌ترین تفاوتشون اینه که جملات همپایه ساز توسط یک حرف ربط به هم متصل می‌شندکه دو جمله هیچ ارتباطی باهم ندارند مثلا علی درس‌خواند و رضا کار کرد این دوجمله(جمله‌ی هسته و وابسته ندارن چون مستقل از همند) اما جملات وابسته ساز جمله‌ی هسته علت جمله‌ی پیرو هست و باهم ارتباط دارند ( مثلا علی وارد مدرسه شد و درس خواند) این جمله مرکب ،جمله‌ی هسته و وابسته داره و جمله اول علت جمله دومه .این درک من درسته؟13980309
زهرا سادات خدابخشی، دوازدهم انسانی - دلیجان - میانگین تراز 7138پاسخ کامنتفکر نکنم اینجور که شما میگین باشه.جمله دوم اصلا وابسته نداره.با "و" دو جمله جدا به هم وصل شده.بعدم اصلا رابطه علت و معلولی بینشون نیست.در واقع نمیشه گفت همیشه همچین قانونی هست.گاهی اوقات رابطه علت ومعلوله وگاهی اوقات نه.کلا جملاتی که با "و" ،"یا"،"اما"و.به هم وصل میشن همپایه سازن.یعنی جملات کاملا جدا از هم هستن؛ولی وابسته ساز با "تا"،"که"،"چون"،"وقتی که" و. .از رو معنی خود جملات هم میشه فهمید که دو جمله به عم وابسته هستن یانه.چون گاهی حرف ربط حذف میشه.13980309
کاربر سایتکامنترخ شاه کاووس پر از شرم شد، سخن گفتنش با پسر نرم شد..نقش نرم و شرم میشه قید آیا؟ مدیر ثبت کن لطفا13980310
زهرا سادات خدابخشی، دوازدهم انسانی - دلیجان - میانگین تراز 7138پاسخ کامنتنرم مسنده.پراز شرم هم گروه مسندیه.خود شرم چون بعد "از" اومده،متمم هست.13980310
کاربر سایتکامنتسلام دوستان واقای عابدینی..میشه اضافه تشبیهی و اضافه استعاری کامل توضیح بدید.وروش تشخیص اضافه تشبیهی و بگید//خیلی ممنونم13980325
زهرا سادات خدابخشی، دوازدهم انسانی - دلیجان - میانگین تراز 7099پاسخ کامنتسلام.اضافه تشبیهی،ترکیب اضافی ای هست یک طرف به طرف دیگه تشبیه شده.یکیشون(معمولا دومی)مشبه ویکی دیگه(معمولااولی)مشبه به هست.مثل گنج حکمت که یه ترکیب اضافیه وحکمت رو به گنج تشبیه کرده.یامثلا چشمه حیات که حیات به چشمه تشبیه شده.اضافه استعاری ترکیبیه که یه طرف اون ویژگی یه چیزیه وطرف دیگهیه چیز دیگس.ینی ویژکی چیزی به یه چیز دیگه نسبت داده شده.کلا وقتی ویژگی‌های انسانی(مثل داشتن هریک ازاعضای بدن یا خندیدن و.)به چیزی غیر ازانسان نسبت داده شه هم اضافه استعاری داریم هم تشخیص.تواضافه استعاری یک طرف >>13980325
زهرا سادات خدابخشی، دوازدهم انسانی - دلیجان - میانگین تراز 7099پاسخ کامنتتشبیه وجود داره.مثل دست سرنوشت که سرنوشت مانند انسانی فرض شده که دست داره.یاخنده گل که گل مثل انسانی فرض شده که میخنده.توجه داشته باشید که فقط ویژگی‌های انسان اضافه استعاری نمیسازه.مثلا در "پایه زندگی"زندگی مثل یه بنایی فرض شده که پایه داره.ولی تو این ترکیب دیگه تشخیص نداریم.چون ویژگی انسانی نسبت داده نشده13980325
زهرا سادات خدابخشی، دوازدهم انسانی - دلیجان - میانگین تراز 7099پاسخ کامنتبرای تشخیصشم اول باید یه ترکی اضافی پیدا کنین.اگر تونستین اون ترکیبو به یه تشبیه تبدیل کنید که مشبه ومشبه به تو همون ترکیب بود،اضافه تشبیهیه ولی اگه به یه تشبیهی تبدیل شد که فقط مشبه تو اون بود وویژگی مشبه به،اونموق اصافه استعاریه.موفق باشین🌹13980325
کاربر سایتکامنتسلام منظور از این سوال چیه:عین حرف واو یختلف؟میشه دموردش توضیح بدین13980407
زهرا سادات خدابخشی، دوازدهم انسانی - دلیجان - میانگین تراز 7090پاسخ کامنتسلام.سه تا از واو‌ها تواین سوال واوحالیه بود ،یکیش واو ربط.سوال میگه کدوم واو با بقیه فرق داره..اوناییکه بعدشون ضمیره حالیه هستن.ولی اون یکی حالیه نبود.13980407
زهرا سادات خدابخشی، دوازدهم انسانی - دلیجان - میانگین تراز 7090پاسخ کامنتببینید برای حال جمله،بعد از واو ضمیر میاد.یعنی بعد از واو،جمله اسمیه ای داریم که مبتدای اون،ضمیری هست که اومده.حالا بعد از این ضمیر ،فعل میاد.13980407
کاربر سایتکامنتمن زبانم صفره چون براش وقت نمیزارم ..از الان چی کار کنم که سال بعد قطعا 100بزنم؟زبان رو ریددینگ و کلوز تست رو خب من که لاان لغت زیاد بلد نیستم چطوری بایدهر شب یکی بزنم..لطفا تخصصی هر کی میدونه یه راهنمایی کنه.زهرا یازدهم انسانی13980417
زهرا سادات خدابخشی، دوازدهم انسانی - دلیجان - میانگین تراز 7099پاسخ کامنتسلام عزیزم.منم پارسال شرایط شمارو داشتم واتفاقا همین موقع‌ها بود که تو این صفحه این سوالو پرسیدم ودوستان جواب دادن.ولی من متاسفانه برای زبان بازم تلاشی نکردم و به تبع نتیجه ای هم نگرفتم.ولی الان بهت توصیه میکنم حتما زبانو جدی بگیر.چون اصلا دیر نیست.منم اون موقع فکر میکردم دیره وبه خاطر همین هیچ وقت شروع نکردم .مطمئنا اگه الان شروع کنی نتیجه خوبی میگیری.به نظر من فعلا فقط لغت بخون و تستاشو بزن تا یکم دستت راه بیفته.بعد کم کم گرامرو شروع کن.وقتی دیدی میتونی کمو بیش تستای این قسمتارو بزنی>>13980418
زهرا سادات خدابخشی، دوازدهم انسانی - دلیجان - میانگین تراز 7099پاسخ کامنتکلوزو شروع کن وبعد از چن وقت ریدینگ بزن.ولی اول حتما لغاتو بخون تا مسلط بشی رو لغات کتاب.من پارسال فک میکردم باید هرچی لغت انگلیسیه بلد باشم به خاطر همین هیچ وقت نرفتم سمتش.ولی شما الان اول رو کتاب مسلط شو بعدا برو سراغ لغات اضافه.مطمئن باش میتونی با تسلط روی کتاب درصد قابل قبولی کسب کنی.13980418
آرمین آذرپور، دهم ریاضى - فولاد شهر - میانگین تراز 6265کامنتسلام آقای عابدینی.ببخشید یه سوال داشتم.آرایه اسلوب معادله چیست و چگونه تشخیص داده میشود؟13980418
زهرا سادات خدابخشی، دوازدهم انسانی - دلیجان - میانگین تراز 7099پاسخ کامنتسلام.ارایه اسلوب معادله وقتی وجود داره که بتونی یه مصراع رو مصداقی برای مصراع دیگه فرض کنی و اگه جای دوتا مصراع رو با هم عوض کنی از نظر معنی به هم نمیخوره.هر مصراع کامله ومیشه بین دوتا مصراع مساوی گذاشت و عبارت"همانطور که"بین اونها معنی میده.دو مصراع نباید ناقص باشن یا ادامه همدیگه باشن.مثال:دود اگر بالا نشیند کسر شان شعله نیست/جای چشم ابرو نگیرد گرچه او بالا‌تر است.اینجااسلوب معادله داره.چون مصراع دوم مصداقی برای مصراع اوله ومیتونیم بگیم دوداگر بالا نشیند کسر شان شعله نیست همانطور که جای چشم>>13980418
زهرا سادات خدابخشی، دوازدهم انسانی - دلیجان - میانگین تراز 7099پاسخ کامنتهمانطور که جای چشم رو ابرو نمیگیره.میتونیم جای ایندوتا رو هم باهم عوض کنیم وهیچ اشکالی به وجود نیاد.برای تشخیصش توجه کنید که هرمصراع کامل باشه ومصداقی برای مصراع دیگه باشه.مثلا بیت "هرکه دل پیش دلبری دارد/ریش در دست دیگری دارد"،اسلوب معادله نداره.چون مصراع اول کامل نیست وادامش در مصراع دوم اومده.یه مثال دیگه برای فهم بیشتر:عیب پاکان زود بر مردم هویدا میشود/(همانطورکه) موی اندر شیر خالص زود پیدا میشود؛ این بیت به دلیل داشتن شرایط(کامل بودن مصراع هاو مصداق بودن برای هم)اسلوب معادله داره.موفق باشید🌹13980418
کاربر سایتکامنتسلام دوستان عزیز به نظزتون کدوم ذرسها خلاصه نویسی بشه بهتره؟کتاب بخون درسنامه کتاب کار یا خلاصه نویسی کنم کتابو اقای عابدینی خواهشا ججواب بدین مدیر لطفا ثبت کن😄13980425
زهرا سادات خدابخشی، دوازدهم انسانی - دلیجانپاسخ کامنتسلام..ببینید من خودم خیلی موافق خلاصه نویسی مطالب کتاب نیستم چون هم وقت گیره و هم ناقص میشه؛اگرم بخواد کامل باشه که دیگه فرقی با خود کتاب نداره.من بهتون پیشنهاد میدم که نکات مهمی که از یه تست میفهمید یا نکات خیلی تست خیز کتابو داخل خود کتاب بنویسید.این کار برای دوران جمع بندی خیلی کمکتون میکنه.چون یه منبع کامل با تموم نکات تستی دراختیار دارین ومیتونین با خیال راحت تورق سریع داشته باشید.مثلا یه تست ازدرس فلسفه میزنید.نکات اون تستو توهمون صفحه کتاب که مربوط به این تسته مینویسید.>>13980425
زهرا سادات خدابخشی، دوازدهم انسانی - دلیجانپاسخ کامنتالبته برای درس ریاضی نمیشه اینکارو کرد.برای این درس تستی رو که میبینید پر تکراره و توش مشکل دارین،به صورت کامل داخل یه دفتر بنویسیدهمراه با پاسخ کاملش.فرمول‌های هر سال رو هم جداگونه به صورت خلاصه یا همراه با یه مثال بنویسید.برای مسائل اقتصادم این کار میتونه راهگشا باشه.موفق باشید🙂13980425
احمد تمری، دهم تجربی - آبدانان - میانگین تراز 5827کامنتسلام من میخوام تغییر رشته بدمبازار کار رشته انسانی چطوره ؟راسته که زیر 600 هم بیایم کار پیدا نمیشه؟13980507
زهرا سادات خدابخشی، دوازدهم انسانی - دلیجانپاسخ کامنتسلام..بستگی داره شما بخوای چه رشته ای رو انتخاب کنی.مثلا در علوم قضایی که برای پسرا هست یا دانشگاه فرهنگیان ازنظر اشتغال تامین هستین.رشته حقوقم که بعد از تحصیل باید آزمون وکالت بدین.روانشناسی هم اگه ادامه بدین میتونین پیشرفت کنین.بقیه رشته‌ها هم بستگی به خودتون داره.بنده هم دهم که بودم از تجربی به انسانی تغییر رشته دادم.اگه به این رشته اومدین بهتون پیشاپیش خوش آمد میگم.موفق باشید🌹13980508
فاطمه قریشی، انسانى نظام جدید - بندر کنگ و چارک - میانگین تراز 5542کامنتسلام دوستان . نظرتون در مورد هدف گذاری چند از 10، برای آزمون چیه؟ مفیده؟13980507
زهرا سادات خدابخشی، دوازدهم انسانی - دلیجانپاسخ کامنتسلام فاطمه جان..قطعا تاثیر گذاره.اینکه سر آزمون تکلیفت باخودت روشنه که میخوای از هر درس چه درصدی بگیری.ولی سطح هر آزمون متفاوته و ممکنه تو یه آزمون ازهدف گذاریت بهتر بزنی و تو یه آزمون دیگه کمتر از هدف گذاریت جواب بدی.پس باید برای این موقعیتا هم خودتو اماده کنی.موفق باشی🌹13980507
ندا وکیلی احمدآبادی، انسانى نظام جدید - اردکان - میانگین تراز 5592کامنتسلام دوستای گلم.. بچها راسیتش من تو درس فنون وعربی و ریاضی خیلی ضعیفم همیشه هم بخاطره این سه درس ترازم پایین میاد. علاوه براینا واقعا از این کتابها متنفرم. حالا یه سوال دارم اگه من درسهای منطق وجامعه و فلسفه و روانشناسی نقاط قوتمه بتونم خیلی بالا بزنم. ولی اون درسهایی که گفتم توش ضعیفم بالای 30 درصد نزنم بنظرتون فرهنگیان شهیدرجایی تهران قبول میشم سال99!؟روانشناسی و فلسفه و منطق 9 از 10 میزنمجامعه هم 8از10.ثبت لطفا13980508
زهرا سادات خدابخشی، دوازدهم انسانی - دلیجانپاسخ کامنتسلام عزیزم..اول اینکه سعی کن به خاطرهدفتم که شده این درسارو دوست داشته باشی ونهایت تلاشتوبکنی براشون.چون این سه درس خیلی تاثیر گذارن ومیتونی بالاببریشون.بعدم اینکه فرهنگیان قبول میشی یانه،به نظر من میتونی ولی بازم بستگی به ظرفیت اون سال داره.به نظر من ریسک نکن واین درسارو هم تا حدی که میتونی بخون.برای فنو هر روز یه تعداد تست ارایه بزن ومطمئن باش اگه این کارو تا قبل کنکور انجام بدی،تسلط خوبی روی آرایه پیدا میکنی.حتی روزی 5تا هم بزنی خوبه.عروض رو هم سعی کن سماعی یاد بگیری>>13980508
زهرا سادات خدابخشی، دوازدهم انسانی - دلیجانپاسخ کامنتاینکار با وقت گذاشتن ممکنه.برای تاریخ ادبیاتم که مثل بقیه دروس اقدام کن.سبک شناسی رو هم با تست یاد بگیر.برای ریاضی هم چون میگی ضعیفی،هر روز براش وقت بزار.شده روزی 5تا تست بزن ومطمئن باش تاثیرش رو میذاره در بلندمدت.عربی به نظرم زود‌تر از اون دوتا درس بهت نتیجه میده واگه یکم تلاش کنی میتونی نتیجه خیلی خوبی بگیری.روی قواعد مسلط شو وترجمه رو سعی کن بااستفاده از تکنیکای ترجمه بزنی.امیدوارم این پندتا درس همبه نقاط قوتت تبدیل بشه.اصلا نگو دیره.چون واقعا زمان کافی برای تقویتشون داری.موفق باشی❤️13980508
بهار حسینی، انسانى نظام جدید - قم - میانگین تراز 5870کامنتسلام دوستان برای کاهش غلط توی ازمون باید چکار کنم ؟ هدفگذاری چند از ده نمیدونم چرا برای من جواب نمیده خیلی کم میشه ک مطابف با هدفگذاری درصد بگیرم !؟ و ی سوال دیگ روزی چند ساعت توی تابستان خوبه برای مطالعه تا افزایش تراز داشته باشیم ؟ من نمیدونم چرا هرکاری میکنم ترازم بالا نمیره تست هم خوب میزنم (ی علتش غلط هامه ولی بقیشو نمیدونم) ممنون اگ راهنماییم کنید.13980508
زهرا سادات خدابخشی، دوازدهم انسانی - دلیجانپاسخ کامنتسلام بهار جان.تعدادزیاد غلط علل متفاوت داره.یکیش نداشتن هدف گذاریه،یکیش مطالعه سطحیه و.هدف گذاری میتونه تاثیر گذار باشه ولی درصورتیکه واقع بینانه باشه.یعنی باتوجه به سطح واقعیت تو یه درس هدف گذاری کنی تا درصدت مطابق هدف گذاریت باشه.بعدم شاید تو یه آزمون یه درس سخت باشه وتو نتونی به هدف گذاریت برسی که این طبیعیه.اگه میخونی و اندازا انتظارت نتیجه نمیگیری باید روش مطالعتو تغییر بدی.مفهمومی‌تر وعمیق‌تر بخون وبیشتر تست کار کن.برای درسای ضریب بالابیشتر وقت بذار به عمومیاتوجه داشته باش>>13980508
زهرا سادات خدابخشی، دوازدهم انسانی - دلیجانپاسخ کامنتمطمئن باش ترازت بالا میره.مرور رو هم حتما تو برنامت داشته باش.چون هرچقدر هم تو دو هفته بخونی وقتی مرور نداشته باشی نتیجه نمیگیری و برعکس،باعث افزایش غلطات میشه.شک دارات زیاد میشن وچون فکر میکنی خوندی وبلدی سعی میکنی به سوالای شک دارهم جواب بدی.پس مرور یادت نره.برای ساعت مطالعه هم اینو بگم که برای هرکس فرق داره.من خودم تابستون زیاد مطالعه نداشتم.ولی به شماتوصیه میکنم حتما ازفرصت استفاده کن وهرچقدر میتونی بخون.موفق باشی🌹13980508
کاربر سایتکامنتب کار بردن وجه وصفی فعل یعنی چی؟13980512
زهرا سادات خدابخشی، دوازدهم انسانی - دلیجانپاسخ کامنتاینکه از صفت مفعولی(بن ماضی+ ه)مثل رفته،گفته و.استفاده بشه ،به کاربردن وجه وصفی فعل هست.13980512
فاطمه قریشی، انسانى نظام جدید - بندر کنگ و چارک - میانگین تراز 5542کامنتسلام بچه‌ها . میدونم الان همتون استرس دارین و وقت سوال پرسیدن نیست . من ریاضی رو کلا از پایه ضعیفم ، ریاضی یازدهمم دبیرمون کل کتاب رو تدریس نکرد . حدودا توی آزمون 10% میزنم . حالا اگ بخوام واس کنکور در حد 30% بزنم چ راهکاری رو پیشنهاد میدین؟13980513
زهرا سادات خدابخشی، دوازدهم انسانی - دلیجانپاسخ کامنتسلام فاطمه جان.برای ریاضی اگه ضعیفی باید هر روز وقت بذاری.شده روزی 10تست یا حتی 5تست بزن وتا راه حلشو یاد نگرفتی نرو سوال بدی.بعدم یه سوالو اگه میبینی پرتکراره،چندبارحل کن وبعدم باجواب کامل تو یه دفتر بنویس.نتیجه گیری توی ریاضی یکم طول میکشه.پس باید صبور باشی.اگه دست ازاین کار برنداری و مداوم براش وقت بذاری،مطمئن باش حتی بیشتر از30 هم میتونی بزنی.اصلا نگو وقت کمه.چون تا کنکور فرصت زیادی برای رفع ضعف هات داری.موفق باشی🌹13980513
کاربر سایتکامنتخانم خدابخشی علوی مطلق و غزایی شما هم مثل من میانگین ترازتون هفت هزار و خورده ای بود و شاید انتظار رتبه دورقمی یا تک رقمی داشتین‌. با اینکه رتبه سه رقمی هم عالیه ولی شما چطوری خودتون رو قانع کردین که اشکالی نداره و کنار اومدین؟ من واقعا از دیروز تو شوک هستم و نمیدونم چکار باید بکنم13980516
زهرا سادات خدابخشی، دوازدهم انسانی - دلیجانپاسخ کامنتبله من ترازم هفت وخورده ای بود ودهم با هدف تک رقمی اومدم تو این رشته وتو آزموناهم تک رقمی میشدم.ولی دوازدهم دیگه انتظار تک رقمی نداشتم براش تلاش نکردم و به دورقمی فکر میکردم حتیشده99😅وقتی رتبمو دیدم گریم گرفت ولی خب دیگه نمیشه تغییرش داد وباید خدارو شکر کرد چون میتونست یه چیزی بشه که خیلی بد باشه.شما چن شدین ؟13980516
کاربر سایتکامنتسلام همگی. من تو درس اقتصاد مشکل دارم.نمیدونم این هزینه‌ها سود و مازاد و... را چجوری حساب کنم میشه کمک کنین؟13980520
زهرا سادات خدابخشی، دوازدهم انسانی - دلیجانپاسخ کامنتسلام.اول از همه باید روی فرمول‌ها مسلط بشین.بعد از اون از هرمبحث تعداد زیادی تست حل کنید.اگه دیدین نمیتونید ،پاسخنامه رو ببینید ودوباره حل کنید تا کامل یاد بگیرین.اولش هرتست ممکنه حتی یک ربع زمان بگیره ولی به مرور که روششو بفهمید وبتونید باحذف گزینه جواب بدین،مدت زمان جوابدهیتون هم کمتر میشه.فهم مسائل وحتی متن کتاب هم خیلی در حل تست‌ها تاثیر دارن.موفق باشین🌹13980520
کاربر سایتکامنتسلام دوستان لطف میکنین استدلال تمثیلی .قیاسی.استقرایی رو کامل توضیح بدین هر چی میخونم نمیفهمم13980521
زهرا سادات خدابخشی، دوازدهم انسانی - دلیجانپاسخ کامنتسلام.استدلال استقرایی به دونوع تام وناقص تقسیم میشه.دراستقرای تام تمام موارد جزئی رو بررسی میکنیم وبعد حکم میکنیم.پس از جزء به کل میریم.مثل اینکه با بررسی قد همه دانش آموزان یک مدرسه حکم به قد بلند بودن دانش آموزای اون مدرسه کنیم.این استدلال به ما نتیجه یقینی میده وکاربردش در مجموعه‌های کوچیکه.استقرای ناقص استدلالیه که بابررسی تعدادی از اعضای مجموعه حکم کلی میدیم.یعنی همه اعضارو بررسی نمیکنیم واز جزء به کل میرسیم.در ریاضیات وعلوم تجربی کاربرد داره.مثلا میایم میگیم آب در دمای صد درجه به جوش میرسه13980521
زهرا سادات خدابخشی، دوازدهم انسانی - دلیجانپاسخ کامنتدراین مثال ماهمه آب‌های جهان رو آزمایش نکردیم.ولی با آزمایش هایی که انجام دادیم نتیجه کلی گرفتیم.استدلال تمثیلی برپایه یک تشبیه وتمثیل هست.مثلا بگیم علی شبیه پدرش است.پدر علی مهربان است.پس علی هم مهربان است.این نوع استدلال نتیجه قطعی به ما نمیده وکاربردش تو آموزش وادبیات و..هست.استدلال قیاسی بهترین نوع استدلاله که یقینی هست وانواع مختلفی داره.شکل‌های قیاس رو یاد بگیرید چون خیلی مهمن.موفق باشید🌹13980521