پاسخ ساجده عزیزی، برتر انسانی (تراز 7500) به سوالات درسی

در این مطلب پرسش و پاسخ‌های درسی خانم ساجده عزیزی ، دانش آموز برتر انسانی با میانگین تراز 7457 و داوطلب کنکور 98 (نظام جدید) را برای شما عزیزان آماده کرده ایم.

پاسخ ساجده عزیزی، برتر انسانی (تراز 7500) به سوالات درسی

در سال تحصیلی گذشته 320 نفر از دانش آموزان برتر با تراز بالای 7000 در بخش کامنت های صفحات مقاطع و با استفاده از صفحه شخصی خود به گفتگو با دیگر دانش آموزان پرداختند، در این مطلب پرسش و پاسخ های درسی خانم ساجده عزیزی ، دانش آموز برتر انسانی با میانگین تراز 7457 و داوطلب کنکور 98 (نظام جدید) را برای شما عزیزان آماده کرده ایم.


نام کاربر
متن کامنتنام درستاریخ ثبت
سمانه اسکندری، چهارم انسانی - دلیجان - میانگین تراز 7166کامنتسلام دوستان خداقوت تودرس روان شناسی،اون تسته هست که میگه کدام یک از موارد زیر ادراک است..چجور میشه تشخیص داد به نظرشما؟روان شناسی13970323
ساجده عزیزی، چهارم انسانی - تهران - میانگین تراز 7457پاسخ کامنتمرسی کیمیا.این جور سوالا که راجع به تفاوت ادراک و احساس بود به معنای واقعی منو گیج میکرد.خیلی نکته‌ی خوبی گفتی ممنونروان شناسی13970323
نرگس حمیدی پور، دوازدهم انسانی - دزفول - میانگین تراز 7404کامنتدوستان بهار شکفته است و چشمم در انتظار رویت است بهار و چشم نمیتونن مجاز باشن؟ادبیات فارسی13970706
ساجده عزیزی، چهارم انسانی - تهران - میانگین تراز 7457پاسخ کامنتازنظر من فقط بهار مجاز داره با علاقه‌ی کلیه(نمیدونم نظام جدید علاقه‌های مجاز رو هم داره یا نه).بهار مجاز از گل و شکوفه هایی هستن که در فصل بهار رشد میکنن و«چشم در انتظار»هم کنایه از منتظر بودن هستش.البته این نظر منه.نمیتونم بگم صد درصد درسته.و اگه سوالی به این شکل بیاد،من هم به این شکل جواب میدم:) موفق باشی🌹ادبیات فارسی13970706
کوثر هشبری لکی، چهارم انسانی - عجب شیرکامنتدوستان میشه اینو توضیح بدین.مسلمان:معتقدان به امامان دوازدگانه👈.من میگم جامع نیس چون ما معتقدان هفت امامی داریم که مسلمانن.ولی تویه جا اینونوشته جامع هس ولی مانع نیس.میشه کلا روش‌ها رو برا پیداکردن این جامع ومانع هابگید😯فلسفه و منطق13970711
ساجده عزیزی، چهارم انسانی - تهران - میانگین تراز 7457پاسخ کامنتاین تعریف جامع نیست ولی میتونه مانع باشه(شک دارم)...روشی که برای تشخیص جامع و مانع هست،اینه:اول از خودت بپرس آیا هر معرف(مجهول)،معرف(معلوم)است؟اگه جواب بله بود یعنی جامع هست و اگه خیر بود یعنی جامع نیست...حالا سوال دوم آیا هر معرف(معلوم)،معرف(مجهول)است؟اگه بله بود یعنی مانع هست اگه خیر بود یعنی مانع نیست.فلسفه و منطق13970711
علی اصغر مومنی، چهارم انسانی - مامونیه / زرندیهکامنتدرس‌های اول آرایه‌های ادبی تاریخ ادبیات ۱ و ۲ تو کنکور اهمیت داره ؟ادبیات فارسی13970714
ساجده عزیزی، چهارم انسانی - تهران - میانگین تراز 7457پاسخ کامنتوقت بخیر.تاریخ ادبیات‌ها که خیلی مهمن و یک سوم ادبیات اختصاصی کنکور مربوط به اوناس ولی از بخش اول آرایه تا حالا توی کنکور سوال نیومده.موفق باشید🌹ادبیات فارسی13970714
محمدرضا پیرزاده، چهارم انسانی - دارابکامنتدنباله حسابی و هندسی و لگاریتم برای ما انسانیا با تجربیا فرق داره؟ریاضی13970717
ساجده عزیزی، چهارم انسانی - تهران - میانگین تراز 7457پاسخ کامنتبله.مخصوصا لگاریتم که مال اونا خیلی سخت ترهریاضی13970717
ساجده عزیزی، چهارم انسانی - تهران - میانگین تراز 7457کامنتوقت بخیر.یه نکته از فلسفه‌ی پیش دانشگاهی👈هدف ((فیلسوف))این است که تصویری جامع و صحیح از جهان هستی به دست آورد و هدف((فلسفه)) این است که از ورای همه‌ی موجودات،به کل هستی نظر کند و با یک دید کلی هستی را بشناسد.(هدف فلسفه با هدف فیلسوف اشتباه نشه!)فلسفه و منطق13970718
ساجده عزیزی، چهارم انسانی - تهران - میانگین تراز 7457کامنتفصل یک نوع،برای جنس آن نوع،عرض خاص است... یعنی برای مثال«ناطق بودن» که برای نوع انسان فصل محسوب میشه،برای جنس انسان(حیوان)،عرض خاصه.چون فقط حیوان‌ها قابلیت اینو دارن که ناطق باشن و هیچ غیر حیوانی ناطق نیست...فلسفه و منطق13970723
زهرا - کاربر سایتکامنتسلام دوستانتوی تاریخ ادبیات تخصصی یه درس نوشته البنیه عق حقایق الادویه در سال ۴۴۷ه.ق. توسط اسدی توسی و در زمینه پزشکی تحریر شده است بعد تو یه درس دیگه نوشته همین کتاب نویسندش ابومنصور موفق هروی هست میشه بگید چ طوریه این گیج شدم😕ادبیات فارسی13970725
ساجده عزیزی، چهارم انسانی - تهران - میانگین تراز 7457پاسخ کامنتوقت بخیر. این کتاب توسط هروی"تالیف" و توسط اسدی توسی"تحریر" شدهادبیات فارسی13970725
کاربر سایتکامنتبچه‌ها میشه از کتاب تست فلسفه و منطق نظام جدیدی‌ها استفاده کرد؟ مطالب تفاوت دارن یا نه؟فلسفه و منطق13970908
ساجده عزیزی، چهارم انسانی - تهران - میانگین تراز 7457پاسخ کامنتکاربرجان تا جاییکه من اطلاع دارم کلیت کتابا همونه ولی درمواردی تغییر کرده و از اونجایی که برای فلسفه نمیشه به کلیات اتکا کرد،پیشنهاد میکنم کتاب کمک درسی جدید رو تهیه کنید.موفق باشید🌹فلسفه و منطق13970909
ساجده عزیزی، چهارم انسانی - تهران - میانگین تراز 7457کامنتوقت بخیر دوستان...در تقطیع بیت "ای که گفتی به هوا دل نده و مهر مبند/من چنینم تو برو مصلحتِ خویش اندیش"،رکن آخر هم اختیار شاعری زبانی و هم وزنی داره؟یعنی"خویش اندیش" میتونه همزمان اختیار حذف همزه(خیشَندیش) و ابدال(شَن) رو با هم داشته باشه؟ادبیات فارسی13970910
ساجده عزیزی، چهارم انسانی - تهران - میانگین تراز 7457پاسخ کامنتممنون آقای کاهه🙏پس میتونن همزمان دو اختیار رو داشته باشن و مانعی وجود نداره...موفق باشید🌹ادبیات فارسی13970910
کاربر سایتکامنتسلام... میشه لطف کنید برهان خلف درس ۱۰ منطق رو توضیح بدید؟ ممنون میشمفلسفه و منطق13970910
ساجده عزیزی، چهارم انسانی - تهران - میانگین تراز 7457پاسخ کامنتوقت بخیر...شما در قیاس 2 مقدمه‌ی درست و1 نتیجه‌ی درست دارید.یعنی جمعا 3 قضیه...نتیجه رو نقیض کنید و اونو به جای قضیه‌ی اول قرار بدید(مغالطه)،قضیه‌ی دوم رو ثابت نگه دارید و با حذف حدوسط،نتیجه رو به دست بیارید که قاعدتا باید یه نتیجه‌ی غلط به دست بیاد و ازفلسفه و منطق13970911
کاربر سایتکامنتسلام دوستان؛ درس8 جامعه3 " تغییرات هویتی و تحولات اجتماعی؛ قسمت آخرش 👈 تعارضات فرهنگی رو میشه توضیح بدید به زبان ساده 🙂🌿 ممنون🙏جامعه شناسی13970910
ساجده عزیزی، چهارم انسانی - تهران - میانگین تراز 7457پاسخ کامنتوقت بخیر...ببینید در هرجامعه ای یک سری عقاید و ارزش و فرهنگ وجود داره که افراد اون جامعه معمولا مطابق با همونا عمل میکنن.حالا اگه در اون جامعه یک سری رفتارها به وجود بیاد که با این عقاید و فرهنگ سازگار نباشه و به عبارتی در تعارض باشه،بهش((تعارض فرهنگی))گفجامعه شناسی13970911
کاربر سایتکامنتدر چه صورتی میتونیم مصوت‌های بلند واو و ی با هجای کوتاه تلفظ کرد؟ادبیات فارسی13970911
ساجده عزیزی، چهارم انسانی - تهران - میانگین تراز 7457پاسخ کامنتوقت بخیر.درصورتی که در تلفظ به صورت(او) یا (ایی) تلفظ نشن و به صورت(واو) و (ی)بیان...به طور مثال در کلمات نور و ایران،به صورت مصوت بلند و در ورزش و یلدا به صورت مصوت کوتاه تلفظ میشن...موفق باشیدادبیات فارسی13970911
کوثر هشبری لکی، چهارم انسانی - عجب شیر - میانگین تراز 6207کامنتدوستان میشه این بیت رو توضیح دهید👈نی جان جهان زعاشقان تنگ آید،،نی عاشق از آن جان جهان سیر شود.ادبیات فارسی13970917
ساجده عزیزی، چهارم انسانی - تهران - میانگین تراز 7457پاسخ کامنتمن دو جور تعبیر دارم ازش.یکی همینکه آقای کاهه گفتن و تعبیر دیگه اینه که جهان رو در مصراع اول در معنای واقعی بگیریم و در مصراع دوم در معنای معشوق که در اون صورت معنیش اینجوری میشه:جهان از وجود عاشقان خسته نمیشه(وجود عشق در جهان لازمه) و از طرفی هم عاشق ازادبیات فارسی13970917
کاربر سایتکامنتطبقه بندی اوزان خیلی سخته اینقدر حفظ کردن.نمیدونم چجوری بخونم.دوستان لطفا راهنمایی کنیدساجده.اقای کاهه و بقیه دوستان راه حل بدیدعربی13970920
ساجده عزیزی، چهارم انسانی - تهران - میانگین تراز 7457پاسخ کامنتوقتتون بخیر.ببینید نام اوزان یک سری قانون خاص دارن که من واقعا ازشون سر در نیاوردم و درنهایت به این نتیجه رسیدم که حفظ کردن بهترین راهه.همونطور که آقای کاهه گفتن،به تفکیک گروه اوزان رو نوشتم و تقریبا هرروز میخونم(البته هنوز به تسلط صد درصدی نرسیدم).از چندتا رتبه برتر هم در این باره مشورت خواستم که همشون گفتن با حفظ کردن و مرور کردن به تسلط رسیدن...موفق باشید🌹عربی13970920
ساجده عزیزی، چهارم انسانی - تهران - میانگین تراز 7457کامنتوقتتون بخیر دوستان.در مبحث افعال مجزوم یه نکته داریم که:اگر جواب شرط،فعل طلبی یا قد+فعل ماضی باشد،بر سر آن((فاء جزائیه)) می‌آید...از طرفی یه نکته‌ی دیگه هم داریم که:اگر جواب شرط فعل ماضی باشد،محلا مجزوم است.سوالم اینه که آیا نکته‌ی دوم،مثل نکته‌ی اول برای افعال طلبی هم صدق میکنه و جواب شرطی که فعل طلبی باشه،محلا مجزومه؟عربی13970920
کوثر هشبری لکی، چهارم انسانی - عجب شیر - میانگین تراز 6207کامنتدوستان تو این علت ومعلول رو میشه توضیح بدید👈انما نملی لهم لیزدادوا اثما..مغزم هنگ کرد یه لحظه😯دین و زندگی13970921
ساجده عزیزی، چهارم انسانی - تهران - میانگین تراز 7457پاسخ کامنتعلت:مهلت دادن به گناهکاران،معلول:اضافه شدن بر گناهان...میگه ما به آنها فرصت میدهیم تا برگناهانشان بیفزاینددین و زندگی13970922
کاربر سایتکامنتخانم هشبری سلام// اون سوالی که پرسیدید درباره ایه نملی /// علت مهلت دهی خداوند بر کافران برای افزایش گناهان است الان علت میشه افزایش گناهان ///فقط مهلت میدهیم به انها تا بی افزایند گناه را علت مهلت دادن افزایش گناه ///اما برعکس هم میشه 😏 علت افزایش گناهان .مهلت دادن هست😂/// این ایه امسال هم اومد اما راحت بود وعلت و معلول نخواست// این ایه بیشتر نتیجه داره تا علت ❕❕ /// خانم عزیزی/ اقای کاهه لطفا یه تحلیل بکنین 🔺🙏🙏/دین و زندگی13970923
ساجده عزیزی، چهارم انسانی - تهران - میانگین تراز 7457پاسخ کامنتوقتتون بخیر.من هرجور تحلیل می‌کنم،اینکه مهلت دادن رو علت بگیریم و افزایش گناهان رو معلول،منطقی‌تر به نظر میاد...استدلال من اینه ولی نمیدونم واقعیت قضیه به چه صورته.موفق باشیددین و زندگی13970923
ساجده عزیزی، چهارم انسانی - تهران - میانگین تراز 7457کامنتوقتتون بخیر دوستان.در بیت((صبر پرید از دلم عقل گریخت از سرم//تا به کجا کشد مرا مستی بی امان تو))،مصراع اول و دوم موازنه ندارن ولی کلمات نیم مصراع‌های اول(صبر و عقل،پرید و گریخت،از و از،دلم و سرم) همه سجع متوازن یا متوازی دارن.با این حساب،آیا میتونیم بگیم این بیت دارای موازنه است؟ادبیات فارسی13970925
حسین کیانی، چهارم انسانی - اردبیل - میانگین تراز 7153پاسخ کامنتنه فک نکنم.موازنه رو بین دو مصراع نوشتن.اون فقط سجع میشه به نظرم.ادبیات فارسی13970925
کاربر سایتپاسخ کامنتسلام.خیر با توجه به تعریف موازنه که میگه اگه واژه‌های قرینه در دو جمله یا دو مصراع دوبه دو باهم سجع متوازن داشته باشن ارایه موازنه رو تشکیل میدن.پس با این حساب این بیت موازنه نیست و فقط مصراع اول دارای سجع یا به عبارت دیگر دارای قافیه میانی میباشدادبیات فارسی13970925
فاطمه خدریان زاده، دوازدهم انسانی - اهواز - میانگین تراز 6090کامنتسلام ....دوستان خواهشا پاسخ بدید......سوال فلسفه پیش دانشگاهی...ایا متکلمان همان حکمای یونانن....واینکه میگه متکلمان با حکما اختلاف داشتند مگه یکی نیستن و اختلافشون چی بود.....فلسفه و منطق13970929
ساجده عزیزی، چهارم انسانی - تهران - میانگین تراز 7457پاسخ کامنتوقت بخیر.متکلمان افرادی بودن که بیش از حد به عقلانی بودن دین توجه داشتن و تقریبا هیچ فرصتی برای توجه به ذوق عارفانه(اشراقی)باقی نمیذاشتن و معتقد بودن که هرچیزی باید به واسطه‌ی عقل اثبات بشه...منظور از حکما،فلاسفه هستن.درسته که فلاسفه به براهین عقلی توجه داشتن،ولی به اندازه‌ی متکلمان بی منطق نبودن!این دوگروه اختلافات زیادی داشتن و همین اختلاف نظر‌ها و بحث هایی که بینشون پیش میومد،باعث توسعه‌ی فلسفه شد...ملاک نیازمندی معلول به علت یکی از اختلافاشونه که در کتاب بهش اشاره شده.موفق باشی🌹فلسفه و منطق13970929
فاطمه خدریان زاده، دوازدهم انسانی - اهواز - میانگین تراز 6126کامنتمحفوظا و المحسنین.....اسمه فاعلن یا اسمه مفعول؟عربی13971001
ساجده عزیزی، چهارم انسانی - تهران - میانگین تراز 7457پاسخ کامنتوقت بخیر.اولی اسم مفعوله بر وزن مفعول(از ثلاثی مجرد ساخته شده) و دومی اسم فاعلیه که از ثلاثی مزید ساخته شده.چون اولش (م) مضموم گرفته و عین الفعلش هم کسره دارهعربی13971001
کاربر سایتکامنتسلام... انواع پیامد و کنش انسانی رو میشه بگید؟ توی کتاب ارادی و غیر ارادی اومده.. اما توی تست‌ها از طبیعی و غیر طبیعی هم نام برده.. تست‌های سراسری ۹۴ داخل و خارج رو ببینید متوجه میشید.. اگه غیر طبیعی بشه ارادی پس چرا تمایز داده شده ؟ ممنون میشم جواب بدید ❤فلسفه و منطق13971003
ساجده عزیزی، چهارم انسانی - تهران - میانگین تراز 7457پاسخ کامنتوقت بخیر.تا جاییکه من میدونم ارادی همون غیر طبیعی و غیر ارادی همون طبیعیه.فرقی ندارن.این تست هم دو گزینه‌ی درست نداره که.یعنی نمیشه توی دوگزینه هم ارادی باشه هم غیرطبیعیفلسفه و منطق13971003
فاطمه خدریان زاده، دوازدهم انسانی - اهواز - میانگین تراز 6126کامنتسلام . درمورد شرطی منفصل و متصل؟متوجه نمیشم ینی چه ک قالب کلی هردوثابت و ماهیت انها متفاوت؟و اینکه قضیه ای ک ب افراد محدود نسبتی میدهد چرا شخصیه نمیش؟ممنونفلسفه و منطق13971003
ساجده عزیزی، چهارم انسانی - تهران - میانگین تراز 7457پاسخ کامنتوقت بخیر.جواب سوال اولو نمیدونم واقعا ولی دررابطه با دومی،قضیه ای که به افراد محدود نسبتی میده،هم میتونه شخصیه باشه(زهرا شاعر است)و هم محصوره(بعضی از انسان‌ها شاعر هستند).پس نمیشه گفت"فقط" شامل قضایای شخصیه میشهفلسفه و منطق13971003
کاربر سایتکامنتدوستان صفحه‌ی ۲۹جامعه شناسی ۲، قسمت پاورقی گفته حقیقت و واقعیت در قلمرو موجودات و پدیده هایی که محصول کنش انسان نیستند مطابق یک دیگرند ولی کمک درسی گفته مطابق نیستند نظر شما چیه ؟!جامعه شناسی13971005
ساجده عزیزی، چهارم انسانی - تهران - میانگین تراز 7457پاسخ کامنتبه نظر من هم نیستن.چون رفتار موجودات غریزیه و مثل انسان نیستن که از حقیقت مطلع باشن ولی مطابق اون عمل نکنن...یه حقیقتی به طور غریزی در اونها وجود داره که مطابق با اون عمل میکنن(واقعیت) و اختیاری در تغییر اون یا مطابق با اون عمل نکردن رو،ندارن...جامعه شناسی13971005
محمد عابدینى - دانشجوی رشته‌ی حقوق دانشگاه تهرانکامنتعین العبارة التی تعین زمان وقوع الفعل: 1) قضیت اسبوعین کاملین فی مدینة شیراز 2) اقترب یوم العید و نحن فرحون 3) ذهبنا الی المسجد عند غروب الشمس 4) فازت الطالبات فی امتحان آخر السنة.عربی13971006
ساجده عزیزی، چهارم انسانی - تهران - میانگین تراز 7457پاسخ کامنتبه نظر من ۳ میشهعربی13971006
فاطمه خدریان زاده، دوازدهم انسانی - اهواز - میانگین تراز 6126کامنتفلسفه پیشدانشگاهی!؟!قوه تجرید وانتزاع ذهن میتواند ازیک واقعیت واحد مفاهیم متعددی بدست اورد!؟فرق اسب هست و اسب؛اسب هست چیست؟ویک تعریف کلی نسبت ب اصل واقعیت مستقل ازذهن و مغایرت وجود وماهیت؟ممنون لطفا پاسخ بدیدفلسفه و منطق13971006
ساجده عزیزی، چهارم انسانی - تهران - میانگین تراز 7457پاسخ کامنتوقت بخیر فاطمه جان.اولیش درسته و ما صراحتا همین جمله رو توی پاورقی کتابمون داریم ولی نظام جدید رو نمیدونم...فرق اسب هست با اسب،اسب است در محمول هاشونه.((هست))به معنای وجود داشتنه و داره وجود اسب رو بیان میکنه ولی((اسب است))ماهیت اسب رو بیان میکنه...فلسفه و منطق13971006
علی ستاری، چهارم انسانی - جغتایکامنتسلام بچه میشه به این 2 سوال جواب بدید وبگید صحفاتشم تو کتاب بگید سوال چرا فارابی را بنیان گذار فلسفه اسلامی دانستن سوال 2 ویژ گی‌های سنت فلسفی را نام ببریدفلسفه و منطق13971009
ساجده عزیزی، چهارم انسانی - تهران - میانگین تراز 7457پاسخ کامنتوقت بخیر.پاسخِ سوال دومتون رو نمیدونم ولی اولی ص ۶۴...صراحتا دلیلشو بیان نکرده اما گفته که فارابی از یک طرف به مطالعه و جذب و هضم میراث فلسفی یونان توجه داشته و از طرفی هم نسبت به معارف اسلامی درک عمیقی داشته.بنابراین،اصول و مبادی جدیدی رو به وجود آورده..فلسفه و منطق13971009
حسین کیانی، چهارم انسانی - اردبیل - میانگین تراز 7264پاسخ کامنتتعداد ابیات قصیده بیشتر از پونزدهه و از لحاظ مضمون هم قصیده بیشتر مدح و منقبت و مرثیه‌س ولی غزل عشق و عاشقی و شور عارفانه.ادبیات فارسی13971030
ساجده عزیزی، چهارم انسانی - تهران - میانگین تراز 7457پاسخ کامنتطبق کتاب آرایه‌های ادبی،دوتا فرق عمده دارن غزل و قصیده...یکی تعداد ابیاتشون(که خیلی برای کنکور به درد نمیخوره) و دومی در موضوعشون.موضوع غزل عاشقانه_و بعضا عارفانه_هستش ولی موضوع قصیده وصف طبیعته و ستایش و... است.کامل ترش رو میتونید از روی کتاب آرایه بخونیادبیات فارسی13971030
کاربر سایتکامنتسعدی در بیشار قالب‌های ادبی طبع ازمایی کرده منظور طبع ازمایی چیهادبیات فارسی13971030
ساجده عزیزی، چهارم انسانی - تهران - میانگین تراز 7457پاسخ کامنتوقت بخیر.یعنی اینکه قالب‌های مختلفی رو برای شعر گفتن امتحان کرده و در بیشتر قالب‌ها شعر سروده...ادبیات فارسی13971030
کاربر سایتکامنتسلام...دوستان رابطه اب و اکسیژن کدوم از حالت‌های اربع است؟!فلسفه و منطق13971104
ساجده عزیزی، چهارم انسانی - تهران - میانگین تراز 7457پاسخ کامنتوقت بخیر.رابطشون تباینه...درسته که میگیم آب "از" اکسیژنه ولی نمیشه گفت "بعضی آب‌ها اکسیژن هستند!"...هیچ آبی اکسیژن نیست و هیچ اکسیژنی آب نیست.پس رابطه‌ی تباین برقراره.موفق باشید🌹فلسفه و منطق13971104
کاربر سایتکامنتسلام.یه سوال.فلسفه فصل سوم ، مواد قضایا: دریای جیوه //انسان کاتب است // دایره‌ی مستطیل. این سه تا کدوم رابطه از مواد قضایا رو دارن؟ و چرا؟ ممنون.لطفا ثبتفلسفه و منطق13971114
ساجده عزیزی، چهارم انسانی - تهران - میانگین تراز 7457پاسخ کامنتوقت بخیر.اگه بخوایم به لحاظ مواد قضایا بگیم،باید این موارد رو به این شکل تصور کنیم:"دریای جیوه هست"و "انسان کاتب است" و "دایره‌ی مستطیل هست"...اولی و دومی میشه امکانی و سومی هم میشه امتناعی.توجه داشته باشید که(هست) در معنای(وجود دارد)منظوره...فلسفه و منطق13971114
پریا یاراحمدی، چهارم انسانی - مریوان - میانگین تراز 6117کامنتمثلا این مسئله 🌹فرض کنید که سطح قیمت هادر سال۸۰معادل ۱۰۰واحد پولی باشد ونرخ تورم درسال‌های ۸۱،۸۲،۸۳به ترتیب ۲۵،۲۰،۱۰درصدباشد دراین شرایط سطح قیمت‌ها درسال ۸۲ چند واحد پولی خواهد بود؟اقتصاد13971114
ساجده عزیزی، چهارم انسانی - تهران - میانگین تراز 7457پاسخ کامنتببین عزیز برای محاسبه تورم باید قیمت جدید رو به دست بیاریم و قیمت قدیم رو ازش کم کنیم.بعد،حاصل رو بر سطح قیمت قدیم تقسیم کنیم...در سال 82 ما 20 درصد تورم داریم.این سوال رو استثنائا میشه ذهنی حساب کرد.20 درصد 100 واحد،میشه 20 و به علاوه‌ی 100 میشه120...اقتصاد13971114
کاربر سایتکامنتدرس ۱۳ منطق تو کتاب هیچی توضیح نداده ولی چقد سخته سوالاش.انواع مغالطه داره ک تو کتاب فقط چن مورده دوستان باید همشونو بخونیم یا همینایی که تو کتابه؟فلسفه و منطق13971203
ساجده عزیزی، چهارم انسانی - تهران - میانگین تراز 7457پاسخ کامنتوقت بخیر.مغالطه هایی که توی کنکورای اخیر تکرارشده کافیه به نظرم.که شامل اینا هستش👈ایهام انعکاس_رفع تالی_وضع مقدم_ترکیب_تقسیم_و مغالطه هایی که در رابطه با حد وسط هستش...فلسفه و منطق13971203
کوثر هشبری لکی، چهارم انسانی - عجب شیر - میانگین تراز 6625کامنتدوستان میشه بگید اینا حس آمیزی دارن یانه؟👈ذوق خلوت/حوادث ناگوار/پیچیدن صدا/تاریکی غلیظ/شور شیرین/شکرخواب//این بیت حس آمیزی داره بانه؟گوش کن با لب خاموش سخن می‌گویم"پاسخ گوبه نگاهی که زیان من وتوست.پاسخ ونگاه؟درسادبیات فارسی13971204
ساجده عزیزی، چهارم انسانی - تهران - میانگین تراز 7457پاسخ کامنتسلام.فقط شکر خواب حس آمیزی داره و بقیه ندارن...اصل این بیت به این صورته:گوش کن با لب خاموش سخن می‌گویم/پاسخم گو به نگاهی که زبان من و توست...و حس آمیزی نداره.درون مغزم...هم،حس آمیزی نداره...ببین نکته‌ی مهم حس آمیزی اینه که باید دو یا چند حس رو در بربگیره که آمیختگی در اونا صورت گرفته و اینکه توی واقعیت قابل دیدن نیست مثلا شیرینی خواب رو ما نمیتونیم ببینیم یا توی عبارت{زهد خشک}،خشکی زهد قابل دیدن نیست.موفق باشیادبیات فارسی13971205
کاربر سایتکامنتسلام"یادمه یکی از بچه‌های این صفحه واس بازاریابی تکنیک گفته بود؟میشه دوباره بگید؟خانم عزیزی بودن فک کنماقتصاد13971206
ساجده عزیزی، چهارم انسانی - تهران - میانگین تراز 7457پاسخ کامنتوقت بخیر کاربرجان.بله برای بازاریابی بود...اگه فرمولمون به صورت 2 پی+ایکس مساوی با یه عدد(مثلا 20)باشه،برای به دست آوردن پی و ایکس،هر کدوم(2 پی و ایکس) رو به صورت جدا گانه مساوی با 10(نصف 20) قرار میدیم.در این صورت،2پی مساوی میشه با 10،و پی=5 و ایکس هم مساوی 10...پی قیمت کالا و ایکس تعداد کالا هستش...فرمول ریاضیش👈20=ایکس+2پی / 10=2 پی و 10=ایکس...پس پی برابر با 5 و ایکس برابر با 10.موفق باشیداقتصاد13971207
کاربر سایتکامنتخانم عزیزی ..آقای کاهه و دوستان میشه در مورد مغالطه وضع تالی و مقدم ، رفع تالی و مقدم توضیحی بدید و مثالی بزنید یه بار دیگه هم این سوالو کردم اما انگار کسی جواب نداد ....😕فلسفه و منطق13971214
ساجده عزیزی، چهارم انسانی - تهران - میانگین تراز 7457پاسخ کامنتوقتتون بخیر.دو نوع مغالطه داریم به نام‌های وضع تالی و رفع مقدم(توجه کنید که برعکسشون،یعنی رفع تالی و وضع مقدم مغالطه نیستن)...در رفع مقدم،ما از عدم وقوع مقدم،به عدم وقوع تالی حکم می‌کنیم که صحیح نیست و مغالطه محسوب میشه...مثال)اگر باران ببارد،زمین خیس میشود...باران نباریده است(رفع مقدم)/پس زمین خیس نمی‌شود(مغالطه)...توضیح اینکه ممکنه بارون باریده باشه ولی قسمتی از زمین دارای پوشش بوده و خیس نشده.پس الزاما نمیشه گفت چون زمین خیس نشده،بارون هم نباریده.پس مغالطه‌ی رفع مقدم هستش...ادامه>>فلسفه و منطق13971214
ساجده عزیزی، چهارم انسانی - تهران - میانگین تراز 7457پاسخ کامنتادامه>>وضع تالی هم یعنی اینکه از درست بودن تالی،به درست بودن مقدم حکم کنیم که باز هم مغالطه هست...در مثال قبل،اگه بگیم زمین خیس شده است(وضع تالی)پس باران باریده است،دچار مغالطه شدیم.توضیح اینکه ممکنه زمین بر اثر شستشو خیس شده باشه و خیس بودن زمین الزاما به بارش بارون ربطی نداره...موفق باشیدفلسفه و منطق13971214
کاربر سایتکامنتسلام ... چجوری بدونم آیه ای توحید در عبادت داره یا نه؟ اصلا هیچی نمیفهمم از توحید در عبادت. . دینی پیش درس ۳دین و زندگی13980127
ساجده عزیزی، چهارم انسانی - تهران - میانگین تراز 7457پاسخ کامنتوقت بخیر.ببینید هر آیه ای که معنی پرستش خدا و رضای خدا و عبادت (مستقیم یا غیرمستقیم)رو در بر داشت،توحید در عبادته...معمولا آیاتی که به توحید در عبادت اشاره دارن،کلماتی مثل(عبد)/(معبود) و یا ریشه‌های این کلمات رو در خودشون دارن...موفق باشیددین و زندگی13980127
فاطمه معصومی، چهارم انسانی - اصفهانکامنتسلام دوستان خسته نباشید.لطفا یکی رفع و وضع تالی و مقدم 😖رو برا من توضیح بده🌹فلسفه و منطق13980301
ساجده عزیزی، چهارم انسانی - تهران - میانگین تراز 7457پاسخ کامنتوقت بخیر فاطمه جان. ۱_رفع مقدم یعنی از غلط بودن مقدم غلط بودن تالی رو نتیجه بگیریم.مثال:اگر باران ببارد زمین خیس می‌شود/باران نباریده است(رفع مقدم)پس زمین خیس نمی‌شود(رفع تالی)///۲_وضع تالی یعنی از درست بودن تالی به درست بودن مقدم پی ببریم.مثلا در مثال بالا بگیم:زمین خیس است(وضع تالی)،پس باران باریده است(وضع مقدم)...توضیح اینکه ممکنه زمین شسته شده باشه و خیس بودن زمین الزاما به معنی بارش باران نیست...سوال دیگه ای بود درخدمتم.موفق باشی🌹فلسفه و منطق13980301

مطالب مرتبط :

پاسخ محمد مهدی کاهه (تراز 7600 انسانی) به سوالات دانش آموزان


منتظر مطالب دیگر از گفتگوهای سایر برتر ها باشید ...