در این مطلب مجموعه پرسش و پاسخ های شما دانش آموزان را در رابطه با درس ادبیات فارسی که در یک هفته ی گذشته، در صفحات مقاطع مطرح شده اند، گردآوری کرده ایم. امیدواریم خواندن این کامنت ها در درک بهتر مباحث به شما کمک کند. نسخه pdf را هم می توانید از ضمیمه دانلود کنید.
* برای جستجوی کلمه ی مورد نظر خود در این مطلب می توانید از گزینه ی Find in page یا کلید های میانبر Ctrl+F استفاده کنید.
| دوازدهم انسانی | ||||
| دوازدهم انسانی | ناهید باقری، دوازدهم انسانی - شاهرود - میانگین تراز 7156 | کامنت | یه سوال چرا یه سری کلمات مثل جو جُو دونسته میشه و هجای بلنده ؟اصلا تو کدوم کلمات این اتفاق میفته؟و اینکه خب جو با تو چه فرقی داره که اونو اونجوری حساب میکنیم؟......🙄😑#لعنت_به_امتحان_جغرافی کاملا بی ربط:) | ادبیات فارسی |
| دوازدهم انسانی | کاربر سایت | پاسخ کامنت | جو اینطوری خونده میشه: جُوْ ( ج _ُ وْ ) و مثل کُوْکب ، جُوْهر و.. و به قول آقای کریمی که میگن بعضی شهرها به شب میشن شُو یا به آب میگن اُو یعنی اینطوری خونده میشه ؛ ولی تو ، تُ ( ت _ُ ) خونده میشه و دو هجا داره پس کوتاه حساب میشه. | ادبیات فارسی |
| دوازدهم انسانی | کیمیا طهماسبی - دانشجوی رشتهی حقوق دانشگاه تهران | پاسخ کامنت | توی این کلمات هم ضمه رو داریم هم واو آخر کلمه ولی در کلماتی مثل تُ فقط یه حرکت ضمه داریم | ادبیات فارسی |
| دوازدهم انسانی | ناهید باقری، دوازدهم انسانی - شاهرود - میانگین تراز 7156 | پاسخ کامنت | ممنون که جواب دادین*-*ولی خب علتش چیه؟ | ادبیات فارسی |
| دوازدهم انسانی | کاربر سایت | پاسخ کامنت | علتش نوع تلفظشه دیگه ، خط عروض ینی همونجوری که میخونیم بنویسیم ؛ ما کودک و روغن رو یجور نمیخونیم ... علوی مطلق | ادبیات فارسی |
| دوازدهم انسانی | کاربر سایت | پاسخ کامنت | خانم طهماسبی میشه بگید از کجا تشخیص بدم فقط ضمه رو حساب کنیم و واو نباشه یا واو باشه ؟ | ادبیات فارسی |
| دوازدهم تجربی | ||||
| دوازدهم تجربی | کاربر سایت | کامنت | سلام...لطفا بگید چرا کلمه "روی"در بیت مقابل تکرار نیست؟...(امروز چنان بزی که فردا چو روی ...خندان تو برون روی و گریان همه کس)....... | ادبیات فارسی |
| دوازدهم تجربی | کاربر سایت | پاسخ کامنت | فک کنم روی اولی ب معنای رفتن و روی دومی ب معنای صورت باشه .درضمن یک کلمه درصورتی تکرار داره ک معنای اون دو کلمه ک از نظر ظاهری ب هم شبیهند یکی باشه | ادبیات فارسی |
| دوازدهم تجربی | محدثه ملکی، دوازدهم تجربی - ارومیه - میانگین تراز 6740 | پاسخ کامنت | سلام. تکرار رو عموما تو یه جمله بررسی میکنیم نه چند جمله | ادبیات فارسی |
| دوازدهم تجربی | حمیدرضا حیدری نژاد، دوازدهم تجربی - یزد - میانگین تراز 6540 | پاسخ کامنت | روی اولی منظورش چهره هست ولی دومی فعله یعنی منظور رفتنه | ادبیات فارسی |
| دوازدهم تجربی | کاربر سایت | پاسخ کامنت | به ترتیب بری...چهره | ادبیات فارسی |
| دوازدهم تجربی | تارا رشیدپور، دوازدهم تجربی - بانه - میانگین تراز 6983 | پاسخ کامنت | روی اولی "رَوی" هست یعنی اگر بروی...روی دومی "روی" هست یعنی صور و چهره که با هم فرق دارن...مدیر..🌼 | ادبیات فارسی |
| دوازدهم تجربی | کاربر سایت | پاسخ کامنت | یکی فعله یکی هم به معنی صورت .شرط تکرار بودن معنی یکسانه | ادبیات فارسی |
| دوازدهم تجربی | حسین گله داری، دوازدهم تجربی - کرمان - میانگین تراز 7818 | پاسخ کامنت | دوستانی که گفتین روی دوم معنی چهره است، اگه اینو روی به معنی چهره بخونیم وزن درست در نمیاد معنی هم نمیده. داره میگی امروز جوری زندگی کن که فردا وقتی داری میری، خندان از این جهان بری و همه گریان باشن. پس هر دوتا معنی رفتن میدن و قاعدتا هم باید تکرار داشته باشه. حالا نمیدونم کجا نوشته نداره! 😕 | ادبیات فارسی |
| دوازدهم تجربی | کاربر سایت | پاسخ کامنت | کسایی که میگن دومی معنای چهره میده اینطوری که اصلا وزن شعر به هم میریزه | ادبیات فارسی |
| دوازدهم تجربی | علیرضا بداغی، دوازدهم تجربی - خرمشهر - میانگین تراز 6345 | پاسخ کامنت | اولی به معنای رفتن دومی به معنای صورت | ادبیات فارسی |
| دوازدهم تجربی | کاربر سایت | پاسخ کامنت | منظورت ارایه تکراره یا تکرار از نگاه دستوریاینا فرق دارن با همارایه تکرار حتما داره | ادبیات فارسی |
| دوازدهم تجربی | کاربر سایت | کامنت | بچهها کسی میتونه سوال ۴۰۷ کتاب ده دوره رو توضیح بده من نهاد محذوفی تو گزینههای ۱و۳ پیدانمیکنم🧐 | ادبیات فارسی |
| دوازدهم تجربی | کاربر سایت | پاسخ کامنت | گزینه اول میتونه معشوق یا دل شاعر باشه که از اون شراب نوشی میخواد. گزینه سه هم خون که منظورش اشک اغراق امیزه | ادبیات فارسی |
| دوازدهم تجربی | کاربر سایت | کامنت | بچهها یه چی میگم میل خودتونه اگ دوست داشتین مسخره کنین چون مهم نی😎 بطاقه مگه به معنای کارت یا بلیط نیس پ چرا کتاب گفته بلیت بلیت با بلیط فرق داره عایا یا همونه یا... مدیر ثبت عزیزان جواب | ادبیات فارسی |
| دوازدهم تجربی | حسین لطف آبادی، دوازدهم تجربی - بهشهر - میانگین تراز 6471 | پاسخ کامنت | نه فرق نداره...همونه😐مثل اتاق و اطاق | ادبیات فارسی |
| دوازدهم تجربی | مبینا داد آفرید، دوازدهم تجربی - خرم آباد - میانگین تراز 6307 | پاسخ کامنت | یا جناق و جناغ | ادبیات فارسی |
| دوازدهم ریاضی | ||||
| دوازدهم ریاضی | کاربر سایت | کامنت | میشه لطفا معنی دقیق و کامل بیت زیر را بفرمایید؟گردد از دست نوازش پایهی معنی بلند / مور را شیرین سخن دست سلیمان کرده است. | ادبیات فارسی |
| دوازدهم ریاضی | محمدعلی خشتی، یازدهم ریاضی - شیراز - میانگین تراز 5660 | پاسخ کامنت | اگر جسارت نکرده باشم فکر کنم معنیش این باشه:در اثر نوازش و دوستی حضرت سلیمان و لطف و مهربانی اوپیوند دوستی سلیمان با موجودات استوار شده و دست سلیمان مورچه را شیرین سخن کرده است | ادبیات فارسی |
| دوازدهم ریاضی | کاربر سایت | پاسخ کامنت | مفهومش میشه درویش نوازی | ادبیات فارسی |
| دوازدهم ریاضی | کاربر سایت | پاسخ کامنت | ولی اینو بگم آقای خشتی که دست در مصرع دوم مجاز از لطف است. | ادبیات فارسی |
| دوازدهم ریاضی | کاربر سایت | کامنت | بوهها من مصرع اول که دو جهان داره رو ننیفهمم یکی توضیح میده لطفا؟جهان جهان را به شادی گذار مکن / خویشتن را به غم مضطرب | ادبیات فارسی |
| دوازدهم ریاضی | محمدباقر سلطانی، دوازدهم ریاضی - شیراز - میانگین تراز 8098 | پاسخ کامنت | فکر میکنم جهان اولی دنیا و جهان دومی صفت (جه + ان) باشه یعنی گذران. میگه جهان گذرانه و حالت یکسانی نداره پس نه خیلی شاد شو نه مضطرب. مفهوم همون ناپایداری حالات دنیاست. | ادبیات فارسی |
| دوازدهم ریاضی | محمدباقر سلطانی، دوازدهم ریاضی - شیراز - میانگین تراز 8098 | پاسخ کامنت | در اصلاح کامنت قیبلیم باید بگم که میگه به شادی بگذرون و ناراحت نشو که باز هم به همون ناپایداری دنیا اشاره داره. | ادبیات فارسی |
| دوازدهم ریاضی | علیرضا جعفریان قطب ابادی، دوازدهم ریاضی - شیراز - میانگین تراز 6423 | پاسخ کامنت | میشه لطفا یه نفر قسمت خوردگی رو برای من توصیح بده. (گالوانیزه و حلبی و...) | ادبیات فارسی |
| دوازدهم ریاضی | کاربر سایت | کامنت | سلام بچهها لطفا میشه زمینههای حماسی رو یکی برام توضیح بده من نمیتونم تشخیص بدم کدوم کدومه😢 | ادبیات فارسی |
| دوازدهم ریاضی | محمدباقر سلطانی، دوازدهم ریاضی - شیراز - میانگین تراز 8098 | پاسخ کامنت | داستانی: تقریبا در همه ابیات هست و ندیدم ازش سوال طرح بشه.ملی : این ابیات به فرهنگ ایران مربوط میشه، با دونستن یک سری کلید واژه میشه سریع اینها رو تشخیص داد مثل : دِرهم ریختن ، تاجگذاری ، اخترشناسی ، درفش کاویان ، اختر کاویان ، کافور مالیدن به مردهها ، کفن کردن مردهها ، اعتقاد به قضا و قدر ،گذر از آتش و.. قهرمانی : اشاره به کارهای قهرمان داستان مثل رستم ، کاوه و . خرق عادت : اتفاقات فوق طبیعی و خلاف عادت مثل وجود سیمرغ و دیو سپید ، عمر هزار ساله زال ، رویین تنی | ادبیات فارسی |
| دوازدهم ریاضی | بنیامین بیضایی، دوازدهم ریاضی - میانه - میانگین تراز 6975 | کامنت | پاسخ سوال ادبیات: 1)"به جای کله بر سرش خاک باد" اشاره به سنت پوشیدن کلاه دارد لذا زمینه آن ملی است! به یاد داشته باشید هر بیتی که اشاره به سنت خاصی در نزد ایرانیان داشته باشد زمینه آن ملی است2)این بیت را از داستان مرگ رستم که در خوان هشتم هم به آن اشاره شده انتخاب کردم، در هنگام دفن رستم فردوسی اشاره به سنتهای مختلف ایرانیان میکند که یکی از آنها "ریخت بر تارکش بر گلاب _برای تارک دو حرف اضافه آمده_" و یکی "بگسترد بر تنش کافور ناب" است و زمینه آن ملی است (ادامه در کامنت بعدی...) | ادبیات فارسی |
| دوازدهم ریاضی | بنیامین بیضایی، دوازدهم ریاضی - میانه - میانگین تراز 6975 | کامنت | ادامه پاسخ ادبیات: 3)این بیت را از سوال کنکور سراسری 96 هنر انتخاب کردم که خرق عادت است و بد نیست خودتان به آن تست نگاهی بیندازید! 4)یکی از پر تکرارترین بیتها که اغلب در کتابهای تست هم آورده شده و در کنکور سراسری ریاضی 96 مورد سوال بوده است! زمینه آن به دلیل "پیشش درم ریختند" اشاره به سنتی در نزد ایرانیان دارد _به نظر میرسد همان شاباش دهی باشد_ آفرین به ذکاوت دوستانی که پاسخ دادند! مخصوصا کسانی که پاسخ صحیح را انتخاب کردند به نظر من یک سوال مشابه این در کنکور سراسری داریم! موفق باشید :) | ادبیات فارسی |
| فارغ التحصیل تجربی | ||||
| فارغ التحصیل تجربی | فائزه کاربخش راوری، چهارم تجربی - کرمان - میانگین تراز 6509 | کامنت | نابخردانه چند تکواژ داره و تکواژهاش چی هستن؟ | ادبیات فارسی |
| فارغ التحصیل تجربی | کاربر سایت | پاسخ کامنت | نا /ب/خرد/ان/ه =۵ فک میکنم این طوریه | ادبیات فارسی |
| فارغ التحصیل تجربی | کاربر سایت | پاسخ کامنت | فکر کنم:نا+ب+خرد+انه | ادبیات فارسی |
| فارغ التحصیل تجربی | کاربر سایت | پاسخ کامنت | نا/ب/خرد/انه ۴ تکواژ | ادبیات فارسی |
| فارغ التحصیل تجربی | کاربر سایت | پاسخ کامنت | انه یه تکواژ نیست ؟!😏😏 | ادبیات فارسی |
| فارغ التحصیل تجربی | امیرمحمد هرآئینه، چهارم تجربی - اسلامشهر | پاسخ کامنت | نا/ب/خرد/ان/ه.....دوستان نابخردان به هه متصل شده حواستون کجاس جدا حساب میشن | ادبیات فارسی |
| فارغ التحصیل تجربی | کاربر سایت | پاسخ کامنت | دوست عزیز انه یه تکواژه...پس در کل ۴ تکواژ میشه این واژه☘ | ادبیات فارسی |
| فارغ التحصیل تجربی | کاربر سایت | پاسخ کامنت | نا + ب + خرد + انه = ۴ تکواژ( انه جدا نمیشه) ب عنوان ی نکته بدونین ک( وار+ه /_َند + ه / ان+ ه / ین+ه )نداریم ینی جدا نمیشن و کلشون میشهی تکواژ ...مدیر بثبت...@فاطی | ادبیات فارسی |
| فارغ التحصیل تجربی | زهرا جمالی، چهارم تجربی - رشت - میانگین تراز 6491 | کامنت | ادامه❤️سه تا الهی نامه داریم،مال عطار و سنایی منظوم و مال خواجه علدالله منظوم❤️چهل حدیث منظوم❤️دیوان شرقی غربی گوته منظوم❤️بهشت گمشده،کمدی الهی،نصاب الصبیان منظوم❤️مدیر مرسی ثبت میکنی❤️ | ادبیات فارسی |
| فارغ التحصیل تجربی | زهرا جمالی، چهارم تجربی - رشت - میانگین تراز 6491 | پاسخ کامنت | همه آثاری که ابتداشون از داره منظومند،به جز:از رنجی که میبریم،از پاریز تا پاریس،از چیزهای دیگر،از شکسپیر تا الیوت♥️همه آثاری که با "ال"شروع میشن منثورند♥️آثارک که با ج،ف،ق شروع میشن منثورند به جز ققنوس♥️تمام حماسهها منظومند به جز ابوالموئید بلخی و ابومنصوری♥️تو درآمدهای پیش حسب حال و زندگی نامهها منثورند♥️تو درآمد پیش ادبیات داستانی منثورند به جز منطق الطیر♥️هفت اورنگ جامی،خمسه نظامی،خمسه خواجو که سر هم 17 اثرند منظومند♥️ثبت کن دیگه ای بابا:( | ادبیات فارسی |
| فارغ التحصیل تجربی | کاربر سایت | کامنت | بچهها تو این جمله کجا شهد است این أشکی که در هر دانهی لفظ است شهد تشبیه نیست ؟ | ادبیات فارسی |
| فارغ التحصیل تجربی | کاربر سایت | پاسخ کامنت | داره میگه این جمله اشک نیست پس تشبیه نداره | ادبیات فارسی |
| فارغ التحصیل تجربی | کاربر سایت | پاسخ کامنت | چرا شهد باید تشبیه باشه؟الان مثلا تو جمله به چی تشبیه شده؟میگه این اشک من کجاش شیرینه؟!🎈 | ادبیات فارسی |
| فارغ التحصیل تجربی | کاربر سایت | کامنت | این بیت کجا تشبیه داره در بهار از بادهی گلگون گذاشتن مشکل است واعظ از ما بگذارم تا موسم گل بگذرد | ادبیات فارسی |
| فارغ التحصیل تجربی | کاربر سایت | پاسخ کامنت | گلگون 👈 مانند گل | ادبیات فارسی |
| فارغ التحصیل تجربی | امیرمحمد هرآئینه، چهارم تجربی - اسلامشهر | پاسخ کامنت | بادهی گلگون | ادبیات فارسی |
| فارغ التحصیل تجربی | کاربر سایت | پاسخ کامنت | بادهی گلگون | ادبیات فارسی |
| فارغ التحصیل تجربی | مرضیه محمدی، چهارم تجربی - لردگان - میانگین تراز 5859 | کامنت | یه سوال اون تست قرابت که میگه باساربان بگویید احوال اب چشمم کنکور تجربی 95 داخل .....میشه یکی این مصرعشو معنی کنه....با خیالت خواب درچشمم نمیگیرد قرار /خواب میداند که راه سیل جای خواب نیست ممنون میشم. | ادبیات فارسی |
| فارغ التحصیل تجربی | کاربر سایت | پاسخ کامنت | @میگه من همواره دارم گریه میکنم و خواب ندارم مصداقش اینه مث اینکه جایی که سیل میاد آدم نمیتونه خونه بسازه یا نمیتونه خواب داشته باشه . چشم من هم مث اونه . درواقع میگه گریه من مثه سیله .ثبت | ادبیات فارسی |
| فارغ التحصیل تجربی | کاربر سایت | پاسخ کامنت | معنی بیت :با خیال تو خواب به چشم من نمیاد/خواب خودش میدونه وقتی که چشات خیس اشک باشه چجوری میتونی بخوابی :(🎈 | ادبیات فارسی |
| فارغ التحصیل تجربی | نگین سیدموسوی، چهارم تجربی - قزوین - میانگین تراز 7096 | پاسخ کامنت | میگه شدت گریه اش مثل سیله و خواب هم ب چشمش نمیاد بخاطر گریهی زیاد.حسن تعلیل و اغراق داره فک کنم | ادبیات فارسی |
| فارغ التحصیل تجربی | علیرضا رحیمی اسبوئی، چهارم تجربی - بابل - میانگین تراز 6192 | پاسخ کامنت | میگه که وقتی که به تو فکر میکنم نمیتونم بخوابم چرا؟ چون منظور از راه سیل چشمه که اشک حاصل از گریه به سیل تشبیه شده و با وجود سیل (اشک) خواب میدونه که باید بره پی کار خودش. | ادبیات فارسی |
| فارغ التحصیل تجربی | کاربر سایت | کامنت | @یه خیری اینو معنی کنه تروخدا . ترک مست تو به دست از مژه خنجر دارد/ باز این فتنه ندانم که چه در سر دارد .معنیش چیه بچه ها | ادبیات فارسی |
| فارغ التحصیل تجربی | معصومه کتابی، چهارم تجربی - کرج - میانگین تراز 6198 | پاسخ کامنت | زیبایی چشم و مژهی یارش رو میگه .. انقدر دلبری میکنه که عاشق اختیاری نداره و معشوق کنترلش میکنه | ادبیات فارسی |
| فارغ التحصیل تجربی | نوید درویش پور، چهارم تجربی - ارومیه - میانگین تراز 6795 | پاسخ کامنت | ترک اینجا باید معنی زیبارو رو بده ، میگه زیباروی مست تو مژه هاش درحکم خنجر میمونه :/ | ادبیات فارسی |
| فارغ التحصیل تجربی | کاربر سایت | کامنت | این بیت کجا تشبیه داره در بهار از بادهی گلگون گذاشتن مشکل است واعظ از ما بگذارم تا موسم گل بگذرد بچهها سه سری پایین جوابمو دادن بادهگلگون الان باده گلگون چرا استعارهنیست خب گل که به باده تشبیه شده حذف میشه پس میشه استعاره | ادبیات فارسی |
| فارغ التحصیل تجربی | امیرمحمد هرآئینه، چهارم تجربی - اسلامشهر | پاسخ کامنت | عزیز برای استعاره شما باید بتونی اون داستانو به ویژگی انسانی ربط بدی اینجا نمتونی که/اینجا در اصل میگه باده مانند فلان گلگون است/ مشبه باده/مشبه به حذف شده/وجه شبه هم گلگون بودن سرخ بودنشونه/ادات هم مانند هستش/موفق باشید | ادبیات فارسی |
| فارغ التحصیل تجربی | معصومه کتابی، چهارم تجربی - کرج - میانگین تراز 6198 | پاسخ کامنت | دوستم اشتباه نکنم باید اینجوری باشه که باده به گل تشبیه شده.. گلگون..یعنی مانند گل | ادبیات فارسی |
| فارغ التحصیل تجربی | فاطمه نصیری اوانکی، چهارم تجربی - کرج - میانگین تراز 6273 | کامنت | گردد از دست نوازش پایه معنی بلند/مور را شیرین سخن دست سلیمان کرده است👈چرا حسن تعلیل نداره؟ | ادبیات فارسی |
| فارغ التحصیل تجربی | امیررضا گراوند، چهارم تجربی - کوهدشت - میانگین تراز 6140 | پاسخ کامنت | سلام . گفته که مورچه به خاطر شیرین زبانیش مورد توجه سلیمان قرار گرفته .. دلیل غیرواقعی ای نیست! واقعا دلیلش همین بوده | ادبیات فارسی |
| فارغ التحصیل تجربی | محدثه زینی پور سوق، چهارم تجربی - سوق دوگنبدان | پاسخ کامنت | علت شیرین سخن شدن مور ... مهربانی و توجه حضرت سلیمان بوده است / | ادبیات فارسی |
| فارغ التحصیل تجربی | امیرمحمد هرآئینه، چهارم تجربی - اسلامشهر | پاسخ کامنت | سلام ببینید حدودا داره میگه با مهربانی کردن و عشق ورزیدن پایه معنی بلند میشه و مصراع دوم هم داره مثال میزنه که مور هم به خاطر مهر ورزیدن سلیمان شیرین سخن شده و به نظرم حسن تعلیل اصلا نداره ولی دارای اسلوب معادله و تلمیح و مجاز و تشبیه و....هستش | ادبیات فارسی |
| فارغ التحصیل تجربی | امیررضا گراوند، چهارم تجربی - کوهدشت - میانگین تراز 6140 | پاسخ کامنت | چه جالب این همه مدت معنی "مور را شیرین سخن دست سلیمان کرده است" رو اشتباه متوجه شده بودم 🤔🙄 | ادبیات فارسی |
| فارغ التحصیل تجربی | کاربر سایت | پاسخ کامنت | شما اینجا اسلوب معادله رو با حسن تعلیل قاطی کردیندر ضمن در احتمالش خیلی کم هس حدود 5 درصد که اسلوب معادله و حسن تعلیل با هم تو یه بیت باشن | ادبیات فارسی |
| فارغ التحصیل تجربی | زهرا خوشقدم پور - دبیر | پاسخ کامنت | اینجا براش علت اورده اقای هرائینه ... نه مثال ... اگه مثال بود اسلوب میشد ... والان علت اورده پس حسن تعلیل / محدثه / | ادبیات فارسی |
| فارغ التحصیل تجربی | فاطمه نصیری اوانکی، چهارم تجربی - کرج - میانگین تراز 6273 | کامنت | توی کنکور 94 گفته نویسنده کتاب ذن چیست ع.پاشاییه....غلطه دیگه؟ | ادبیات فارسی |
| فارغ التحصیل تجربی | امیررضا گراوند، چهارم تجربی - کوهدشت - میانگین تراز 6140 | پاسخ کامنت | فک کنم مترجمش بود .. کلا هر وقت مترحم رو نویسنده بگیرن ، غلطه | ادبیات فارسی |
| فارغ التحصیل تجربی | کاربر سایت | پاسخ کامنت | مترجمشه | ادبیات فارسی |
| فارغ التحصیل تجربی | زهرا خوشقدم پور - دبیر | پاسخ کامنت | بله درسته / محدثه | ادبیات فارسی |
| فارغ التحصیل تجربی | کاربر سایت | پاسخ کامنت | سلام . بله . مترجم این کتاب آقای علی پاشایی بودن . نه نویسندش . موفقباشید@روژین | ادبیات فارسی |
| فارغ التحصیل تجربی | سیدمحمد علیزاده منفردعراقی، چهارم تجربی - اراک - میانگین تراز 6829 | پاسخ کامنت | اینو فقط محض اطلاع میگم اسم ایشون علی پاشایی نیست بلکه عین اله عسکری پاشاییه | ادبیات فارسی |
| فارغ التحصیل تجربی | مهلا براتیون، چهارم تجربی - قوچان - میانگین تراز 5766 | کامنت | پرندههای ادبیات😋🐥>>تذرو:قرقاول،نام پرنده ای/چوک:مرغی مانند جغد که خود را ار درخت میاویزد،شباویز،مرغ حق/زغن:پرنده ای شکاری کوچکتر از باز،موش گیر/صعوه:پرنده ای کوچک به اندازه گنجشک/قمری: پرنده ای از راسته کبوتران،یاکریم/هزار:بلبل یا پرنده ای از خانواده هزاردستان،عندلیب/هما:پرنده ای از راسته شکاریان،دارای جثه نسبتا درشت در زبان پهلوی فرخنده و نماد سعادت | ادبیات فارسی |
| فارغ التحصیل تجربی | مهلا براتیون، چهارم تجربی - قوچان - میانگین تراز 5766 | کامنت | گیاهان ادبیات😋🍀بقولات جمع بقول و آن هم جمع سبزی و تره/تاک:درخت انگور/ترنج:بالنگ،از مرکبات/خلنگ:نام گیاهی است،علف جارو/خدنگ:درختی بسیارسخت ک از چوب ان تیر و نیزه و زین اسب سازند/ژاژ:گیاهی به غایت بیمزه وهرچند شتر ان را بجود نرم نمیشود/سدره:نام درختی است در بالای اسمان هفتم که ان را سدرةالمنتهی گویند/ساج:درختی که چوب ان بسیار مرغوب است/عود: درختی که از سوزاندن چوب ان بوی خوشی پراکنده میشود/کتان:گیاهی است که از ساقههای الیافاندر نساجی استفاده میکنند/ | ادبیات فارسی |
| فارغ التحصیل تجربی | مهلا براتیون، چهارم تجربی - قوچان - میانگین تراز 5766 | کامنت | ادامه گیاهان🍀کافور:ماده معطر جامد ازگیاهانی چونریحان و بابونه و چند نوعدرخت/قاصدک:گیاهی است علفی و پایا از تیره مرکبان و بطور خودرو میروید/گز:نام درختی که درمناطق گرم میروید/گون:گیاهی است از تیره سبزی ساها درخچه ای حداکثر به ارتفاع یک متر و دارای خارهای بسیار و غالبا خودرو در نواحی زمستانی وزمینهای بایر میروید/نارنگ:مطلق مرکبات ومیوه ای انها،نارنج/نیلفر:گیاهی است پیچنده با گلهای شیپوری مانند،نیلوفر/ | ادبیات فارسی |
| فارغ التحصیل تجربی | معصومه کتابی، چهارم تجربی - کرج - میانگین تراز 6198 | پاسخ کامنت | تاق و آبنوس هم من اضافه میکنم بهش😅 | ادبیات فارسی |
| فارغ التحصیل تجربی | مهلا براتیون، چهارم تجربی - قوچان - میانگین تراز 5766 | کامنت | اجرام اسمانی ادبیات😋🌍>>اخترسعد:مشتری است ک سعد اکبر است/شیر سپهر:افتاب به اعتباران ک برج اسدخانه اوست/عیوق:ستاره ای است سرخ رنگ و روشن در کهکشان ک پس از ثریا طلوع و پیش از ان غروب میکند،مظهر دوری و بلندی و روشنایی/فرقدان:دوستاره راهنما در صورت فلکی دب اکبر در نزدیکی قطب شمال/کوکب:ستاره | ادبیات فارسی |
| فارغ التحصیل تجربی | مهلا براتیون، چهارم تجربی - قوچان - میانگین تراز 5766 | کامنت | 🔮اصل صورت:متشرعان،کسانی که در ظاهر شریعت ماندند و به عمق ان دست نیافتند/ترسا:نصرانی مسیحی/خانقاه:محلی که درویشان و مرشداندر ان سکوت میکردند و اداب و رسوم تصوف اجرا مینمودند/دیر:محلیکهراهبان در ان عبادت کنند،صومعه/راهب:عابد مسیحی،ترسای پارساوگوشه نشین/زنار:کمربندی که مسیحیان یا مسیحیان بر کمر میبستند تا از مسلمانان شناخته شوند/زندیق:ملحد،دهری،بی دین/عاکف:کسانی ک مدتی معین در مسجد بمانند و ب عبادت پردازن/متصوفه:صوفیان،صوفیان،عارفان،پیروان راه شناختو معرفت حق/وعاظ:جمع واعظ،پنددهنده،اندرزگو | ادبیات فارسی |
| فارغ التحصیل تجربی | کاربر سایت | کامنت | ساخت کلمهی *" گرفتار " چه جوریه؟ تو کنکور تجربی ۹۴ اومده. | ادبیات فارسی |
| فارغ التحصیل تجربی | کاربر سایت | پاسخ کامنت | گرفت + ار اگه اشتباه نکنم | ادبیات فارسی |
| فارغ التحصیل تجربی | کاربر سایت | پاسخ کامنت | مشتقه دیگه | ادبیات فارسی |
| فارغ التحصیل تجربی | کاربر سایت | پاسخ کامنت | عین متن کتابه | ادبیات فارسی |
| یازدهم تجربی | ||||
| یازدهم تجربی | کاربر سایت | کامنت | سلام.تو این بیت نقش چند چی هست؟چند کنم تورا طلب خانه به خانه در به در | ادبیات فارسی |
| یازدهم تجربی | محمد گیلانی، یازدهم تجربی - خمین - میانگین تراز 6853 | پاسخ کامنت | سلام بنظرم متمم قیدیه جمله اینگونه هستش طلب تو را تا چند کنم خانه به خانه در به در 🙂فعل ناگذر به مفعلوه | ادبیات فارسی |
| یازدهم تجربی | کمیل اوصالی، یازدهم ریاضی - زنجان - میانگین تراز 6471 | پاسخ کامنت | ضمیر پرسشی | ادبیات فارسی |
| یازدهم تجربی | زهرا روح بخش، دهم تجربی - یزد | پاسخ کامنت | ضمیر پرسشی هست | ادبیات فارسی |
| یازدهم تجربی | کاربر سایت | کامنت | بچها نقش سراسر چی هست؟جهان را سراسر سوی داد خواند. ۱_میشه گفت "را"فک اضافه و میشه:سراسر جهان را (سراسر مفعول)۲_سراسر رو قید بگیریم | ادبیات فارسی |
| یازدهم تجربی | کاربر سایت | پاسخ کامنت | به نظرم با توجه به معنی باید قید باشه ولی بازم هردوتاش قابل قبوله! | ادبیات فارسی |
| یازدهم تجربی | محمدرضا اشکانی، یازدهم تجربی - لامرد - میانگین تراز 5507 | پاسخ کامنت | _سراسر جهان_ رو باید یکی بگیریم . از نظر من مفعول | ادبیات فارسی |
| یازدهم تجربی | پریسا رازانی، یازدهم تجربی - خرم آباد | پاسخ کامنت | جهان مجاز از مردم جهانه و سراسر در اینجا به معنی همه ست اگه اشتباه نکنم و نقش قیدی داره | ادبیات فارسی |
| یازدهم تجربی | زهرا روح بخش، دهم تجربی - یزد | پاسخ کامنت | را فکه اضافه هست پس مفعوله | ادبیات فارسی |
| یازدهم تجربی | پریسا رازانی، یازدهم تجربی - خرم آباد | پاسخ کامنت | را فک اضافه رو نمیتونم را نشانه مفعولی بگیریم چون را فک زمانی میاد که بین مضاف و مضاف الیه فاصله بیافتد | ادبیات فارسی |
| یازدهم تجربی | فاطمه احمدی، دوازدهم تجربی - ایوان غرب - میانگین تراز 6668 | پاسخ کامنت | سراسر بدله عزیزم بدل برای جهان( که مجاز از مردم جهانه) | ادبیات فارسی |
| یازدهم تجربی | کاربر سایت | پاسخ کامنت | خانم احمدی بدل که قطعا نیست😊بین اسم و بدل نباید حرف اضافه باشه.احتمال زیاد قید هست اینجا | ادبیات فارسی |
| یازدهم تجربی | زهرا روح بخش، دهم تجربی - یزد | پاسخ کامنت | من اشتباه کردم ببخشید قید هست چون هم میشه حذفش کرد ولی فک نمیکنم بدل باشه را هم فکه اضافه نیست..دروقع جملش اینه او جهان را که مجاز از مردم جهانه به سوی داد فراخواند | ادبیات فارسی |
| یازدهم تجربی | سیدمتین هاشمی، یازدهم تجربی - شیراز | پاسخ کامنت | سراسر مجاز از کل مردمه | ادبیات فارسی |
