10 فسیل عجیب دنیا +عکس

از مورچه تا کوسه های غول پیکری که در گذشته های بسیار دور زندگی می کردند تنها بخشی کوچک از فسیل های عجیب دنیا هستند.

10 فسیل عجیب دنیا +عکس
قسيل حيوانات مختلف تا به حال در بسياري از نقاط دنيا کشف شده است و هر کدام ويژگي هاي منحصر به فرد خود را داشته اند اما در ميان ان ها برخي فسيل ها بسيار عجيب هستند .

عنکبوت شکارچي



يکي از جالب ترين فسيل هايي که تا به حال کشف شده است مربوط به يک عنکبوت است که در حال شکار حشره اي ديگر است و در همان حال هر دو مرده اند و تبديل به فسيل شده اند. اين فسيل 100 ميليون سال قدمت دارد و در دره در ميانمار کشف شد. نکته جالب اين فسيل دقيق بودن و جزئيات بالايي است که در تار و پود آن دست نخورده باقي مانده است. 

سر 30 کيلويي کرگدن



در نزديکي يک آتش فشان در ترکيه چندي پيش فسيلي يافت شد که به نظر مي رسد براي 9.2 ميليون سال پيش باشد که دقيقا مصادف با آتش فشان هاي بزرگ زمين است. اين فسيل در حالي بسيار کامل پيدا شد که فسيل هاي نزديک آتش فشان به هيچ عنان سالم باقي نمي مانند. نکته ديگر در مورد اين فسيل دايناسوري اين است سر اين حيوان نزديک به 40 سانتي متر و 30 کيلوگرم وزن دارد. 

بزرگترين آرواره کشف شده



شايد تا به حال نام "مگالدون" را شنيده باشيد که به عنوان بزرگترين شکارچي تاريخ زمين شناخته مي شود. اين کوسه دريايي نزديک به 16 متر طول داشته است و آرواره هاي آو به قدر بزرک بوده است که حتي کوسه ها امروز در حد ماهي قرمز در دهانش بوده اند. فسيل دندان هاي او جندي پيش کشف شد و بر روي آن 182 دندان شمرده شد.  اين آروازه نزديک به 100 تن وزن دارد. 

مورچه غول پيکر 

 

 

چندي پيش باستان شناسان دانشگاه سيمون فاستر فسيلي بسيار عجيب را رونمايي کردند و از آن به عنوان اثرات مخرب گرمايش زمين ياد مي کنند. اين فسيل نشان مي دهد که مورچه اي به اندازه 5 سانتي متر در گذشته زندگي مي کرده است. اي مورچه در مقابل نسل ميلي متري امروز يک غول بزرگ به حساب مي آيد. امروزه بزرگترين مورچه ها در آفريقا زندگي مي کنند که ملکه آن ها مي تواند نزديک به 3 سانتي متر باشد. 

پنگوئن عظيم 



چندي پيش در تخقيقات باستان شناسي در پرو پنگوئني بسيار عجيب کشف شد که در نوع خود بسيار عظيم بود. فسيل اين پنگوئن براي 36 ميليون سال پيش بود و قدش نزديک 1.5 متر است. پنگوئن هاي عظيم وزني دو برابر امپراطورهاي امروزي و نزديک به 100 کيلوگرم داشته اند و از ماهي و حيوانات دريايي تغذيه مي کرده اند. تحقيقات بر روي اين پنگوئن ها همچنان ادامه دارد. 

سنجاب کشنده 



سنجاب هاي امروزي بسيار زيبا و به نظر بدون آسيب هستند اما اجداد بزرگ آن ها در گذشته و نزديک به 100 ميليون سال پيش 30 سانتي متر طول داشته اند و يک پنجم سر آن ها نيز از دندان هاي برنده و کشنده تشيل شده بوده است. فسيل آن ها در آرزانتين پيدا شد و دانشمندان بسيار در عجب هستند که چرا زندگي اين سنجاب ها تا اين حد تغيير کرده است.آن ها همچنان اطلاعات بيشتري از اين سنجاب ها رونمايي نکرده اند.

وال فسيل شده در ساحل



نزديک به سه سال پيش چند موج سوار در حال تفريح در ساحل سانتا کروز بودند که ناگهان متوجه سنگي بسيار عجيب شدند که ستون فقرات دارد آن ها از اين سنگ عکس گرفتند و به سازمان هاي باستان شناسي فرستاند. آن ها اين سنگ را به محلي خاص بردند و پس از آن معلوم شد اين فسيل يک وال منقرض شده است ولي اطعات ديگري از آن بدست نيامد. 

لانه بچه دايناسورها



در سال 2011 يکي باستان شناس به نام "ديويد فستوواسکي" لانه اي از دايناسورهاي گياه خوار را پيدا کرد که به عنوان کامل ترين نمونه لانه هاي دايناسور است. اين لانه داراي 15 بچه دايناسور بود که نزديک به 70 ميليون سال پيشش فرصتي براي زنگي پيدا نکرده بودند. او اين لانه را در مغولستان پيدا کرد و در اين مدت متوجه شد 10 عدد از اين بچه ها به طور کامل رشد کرده و آماده به دنيا آمدن بوده اند. 

دم اسب باستاني



اين دم اسب نزديک به 300 ميليون سال قدمت دارد و در مناطق مختلف ديده شده است اما به عنوان يکي از اسرار آميزترين فسيل هاي دنيا شناخته مي شود چرا که تا به حال اطلاعات زيادي از آن به دست نيامده است و دانشمندان بسياري روي آن در حال کار هستند. 

فسيل کرم هاي اوليه



يکي ديگر از عجايب دنياي فسيل کرم هايي هستند که مي توانند پرسش هاي مختلفي را از تحولات حيوانات در طول تاريخ پاسخ دهد. اين فسيل ها مربطو به 542 ميليون سال پيش هستند و تنها با ميکروسکوپ مي تواند جزئياتي از آن ها را ديد. اين فسيل مي تواند همچنين زندگي ابتدايي انسان ها را نيز به خاطر شکل عجيبش بازگو کند.
منبع :

Menu