چهل پله تا آزمون عملی کنکور هنر- پله دهم

تاریخ شکل گیری طراحی صنعتی به تولید ماشین بخار و انقلاب صنعتی بر میگردد، هنگامی که محصولات به صورت عمده تولید شدند و بازار از نوع خاصی ...

چهل پله تا آزمون عملی کنکور هنر- پله دهم

چهل پله تا آزمون عملی کنکور هنر- پله دهم

مطالب تئوری- آرم ها و نشانه ها

تاریخ شکل گیری طراحی صنعتی به تولید ماشین بخار  و انقلاب صنعتی بر میگردد، هنگامی که محصولات به صورت عمده تولید شدند و بازار از نوع خاصی محصول برای برآورده کردن نیازی خاص (نیاز به داشتن کفش) ،( نیاز به داشتن خودرو ) و.. اشباع میشود ، مصرف کنندگان به چیزی بیش از ماهیت فیزیکی محصول می‌اندیشند و به روح و هویت آن محصول هم توجه می‌کنند. در اینجا اهمیت وجود برند و هویت سازمانی به وضوح حس می‌شود.

برند:

برند، شخصیت و هویت ویژه ای است که در مورد یک یا تعدادی از محصولات و یا خدمات هم خوانواده تولید شدهخ توسط سازمانی معین ، در راستای برقراری ارتباط با گروه هدف تعریف میشود. هدف از طراحی برند، بیستر برفراری ارتباط یا حفظ مشتری به منظور اطلاع رسانی و فروش محصولات یا خدمات به وی و حفظ مشتری جهت توسعه و تداوم این امور است. یکی از اصولی ترین کارکرد های برند در زمان حاضر، افزایش سود و توسعه فروش تولید کنندگان و عرضه کنندگان کالاها و خدمات به منظور حفظ بقا است.

یکی از اصلی ترین مراحل برندینگ و ایجاد تصور عمومی از یک شرکت و نشان تجاری آن ، ایجاد هویت شرکت و یا سازمان است.

برخی از برند های محبوب خودروسازی جهان

 بنز

بی ام دبلیو

آئودی

پورشه

فراری

پونتیاک

سیتروئن

رنو

پژو

جیپ

تویوتا

هوندا

هیوندایی

برخی از برندهای محصولات خانگی

لوگوی برخی از بانک های ایرانی

گردآورنده: نسیم پوراحمد

منبع کتاب طراحی صنتعی تئوری و عملی

Menu