-
در نیمسال دوم باید از تمام لحظهها بهدرستی استفاده کرده و از هر موقعیتی برای درس خواندن و تمرین استفاده کنید.
-
اگر پیشخوانی و روزخوانی کردهایم، قطعاً اثرات مثبت و سازندهی آن را دیدهایم و حالا ادامه خواهیم داد. اگر انجام نمیدادیم، بهتر است در نیمسال دوم عادت هر روزمان شود.
-
دفتر برنامهریزی همخودش یک جور کارنامه است؛ کارنامهای از عملکرد ما و از کارهایی که در طول نیمسال اول انجام دادیم.
-
پس از گذشت نیمسال اول یکی از موضوعات چالشی ک در مسیر دانش آموزان قرار میگیرد این است که چطور میتوان در نیمسال دوم موفقتر بود ؟
-
نکتهی مهم نگاه کاربردی به شرایط است که دانشآموز خود باید کم بودن وقت باقیمانده را احاساس کند تا ساعت مطالعهاش را افزایش دهد.
-
امتحان معیار ارزشیابی دانستهها و تواناییهای شماست و شما میتوانید از آن به عنوان ابزاری برای ارزیابی مهارتهای یادگیری خود استفاده کنید.
-
نیمسال دوم آغازی مهمتر، عبارتی است که مضمون عمیقی دارد. این یعنی ماههای بسیار تاثیرگذاری برای دانشآموزان آغاز میشود.
-
دانشآموزان در پایان نیمسال اول نقاط قوت و ضعف خود را در مباحث درسی شناختهاند و میدانند برای هر درس چه کاری انجام دهند و روش مطالعهی خود را برای هر درس پیدا کرده اند.
-
همان طور که میدانیم ارزش زمان مانند طلاست؛ پس بهتر است با برنامهریزی درست و قابل اجرا به بهترین شکل از وقت خود استفاده کنیم.
-
نیمسال اول و دوم از نظر استراتژی برنامه ریزی و برنامه سازی متفاوت است. دست کم 50٪ نیمسال دوم مربوط به مرور و تستهای پوششی و آزمونهای زیاد و ... است.