نام و نام خانوادگی: زینب پورآقاجان
پایه: یازدهم انسانی
نام شهر و استان: املش - گیلان
تعداد آزمون شرکت کرده: 5 آزمون
میانگین تراز: 6000
شغل و تحصیلات پدر: آزاد - دیپلم
شغل و تحصیلات مادر: خانهدار - دیپلم
مصاحبهگر: شیده شیرازی
از چه طریق با کانون آشنا شدید؟
از قبل شناخت کمی داشتم و از طریق دوستان و به یاری معلم توانستم در کانون ثبت نام کنم.
چرا تصمیم به ثبتنام در کانون گرفتید؟
برای پیشرفت در تحصیل و کسب رتبه خوب و انتخاب رشته خوب در کنکور ثبت نام کردم.
هدف اصلی شما از شرکت پیوسته در آزمونها (حتی از تابستان) چیست؟
آشنایی با سوالات بیشتر و پیشرفت کردن در این مسیر و جمع بندی کردن کتابها بود.
برای پیشرفت در هر آزمون، چگونه برنامهریزی میکنید؟
سعی میکنم از تجربههایی که در آزمونهای قبلی کسب کردم استفاده کنم و با دقت بیشتر مطالب را یاد بگیرم.
با توجه به اهمیت امتحانات مدرسه و معدل، چه برنامهای برای موفقیت همزمان در آزمونها و امتحانات دارید؟
تا جایی که ممکن است درسهای مدرسه را در طول هفته بخوانم و پنجشنبه و جمعه را به کانون اختصاص بدهم.
نقاط قوت شما در سال تحصیلی چه درسهایی است؟ آیا این درسها هم در آزمونهای کانون و هم در مدرسه قوت شما هستند؟ برای این درسها چگونه مطالعه میکنید؟
عربی، جغرافیا، جامعه شناسی، فارسی، دینوزندگی. این درسها هم در آزمونهای کانون و هم در مدرسه جز نقاط قوت هستند. به این درسها علاقه بیشتری نسبت به بقیه دارم و دقیقتر میخوانم و سعی میکنم بین هر پارت از مطالعه استراحت داشته باشم تا کیفیت مطالعه بهتری داشته باشم.
آیا تحلیل آزمون انجام میدهید؟ از چه کسی یا از چه منبعی روش تحلیل را آموختید؟
سعی میکنم زمانی را برای تحلیل آزمونها اختصاص دهم.
روش تحلیل شما پس از هر آزمون به چه صورت است؟
ابتدا به سراغ سوالاتی که درست زدم میروم و آنها را تحلیل میکنم و روشی که در پاسخ به آن سولات به کار بردم را تمرین میکنم. بعد به سراغ گزینههای اشتباه میروم و اشتباهم را بررسی میکنم و دلیلش را میفهمم و حالا نوبت سوالاتی هست که نزدم و نحوه پاسخگویی به آنها را یاد میگیرم.
از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکنید؟ از هرکدام چه اطلاعاتی کسب میکنید؟
از کارنامه بازیابی برای تحلیل سوالات، بیشتر استفاده میکنم.از کارنامه اصلی آزمون برای ارزیابی خودم، ازکارنامه اشتباهات برای تشخیص نقاط ضعف و تبدیل آنها به نقاط قوت، از کارنامه ۵ درس برای تشخیص درسهایی که در آن توانایی دارم و درسهایی که در آن ضعیف هستم، از کارنامه هدف گذاری برای مقایسه با هم ترازها، از کارنامه بازیابی سوال محور برای جمعبندی دروس و استفاده از سوالات گذشته، از کارنامه پروژهای برای تعیین میزان پیشرفت، و از کارنامه مبحثی برای تشخیص میزان تسلط بر هر درس استفاده میکنم.
منابع و برنامۀ شما برای آمادگی در آزمونهای تشریحی (مثل امتحانات مدرسه) چه بود؟
خواندن تشریحی دروس و استفاده از نمونه سوالات استاندارد است.
آیا خانواده از روند تحصیل و آزمونهای شما مطلع هستند؟ چه کسی در خانواده بیشتر به شما کمک یا مشاوره میدهد؟
بله. خواهرم بیشترین کمک را به من میکند.
در آزمونها به صورت حضوری شرکت میکنید یا آنلاین؟ دلیل انتخاب شما چیست؟
در آزمون غیر حضوری برای استفاده بیشتر از زمان و جلوگیری از اتلاف وقت برای رفت و آمد شرکت کردم.
آیا تا به حال در مسیر تحصیل احساس ناامیدی کردهاید؟ چگونه بر این احساس غلبه کردید؟
بله. به نتیجه این تلاشها و داشتن آیندهای که دوست دارم با شغل دلخواه فکر کردم و مانع نا امیدی و روحیه دهنده برای ادامه دادن به من شد.
آیا جمله، شعار یا شخص الهامبخشی دارید که به شما انگیزه میدهد؟
خداوند متناسب با تلاش هر کس به او نتیجهای که میخواهد را میدهد.
بزرگترین چالش شما در هماهنگ کردن برنامۀ مدرسه با برنامۀ آزمونهای کانون چیست؟
زیاد بودن تکالیف مدرسه و کمبود وقت که باعث میشود به دروس کانون نرسیم و دوم کنترل خواب است.
فکر میکنید مهمترین تغییری که بعد از شرکت در آزمونها در روش مطالعۀ شما ایجاد شده، چیست؟
جدی گرفتن و دقیقتر خواندن درسها و تلاش زیاد برای کسب نمرات بالا بود.
برای درسهایی که در آنها ضعف دارید، چه استراتژی خاصی دارید؟
پذیرفتن اینکه برای رسیدن به نتیجه مطلوب و خواسته شده باید بر این درسها غلبه کرد.
چگونه تعادل بین درس خواندن، استراحت و تفریح را برقرار میکنید؟
بین هر پارت از درس خواندن تایمی را به استراحت اختصاص میدهم و تفریح را زمانی میگذارم که درسها سبکتر هستند.
