نام و نام خانوادگی : محمدرضا کشاورزی
شهر : تهران
مقطع و رشته : ششم ابتدایی
تعداد سال کانونی :یک سال
شغل و تحصیلات پدر :کارمند،فوق لیسانس عمران
شغل و تحصیلات مادر : آموزگار ،لیسانس ریاضی کاربردی
نام پشتیبان : مبینا بحرینی
هدف شما از شرکت در آزمونهای کانون به صورت حضوری چیست؟
هدف اصلی من از شرکت حضوری در آزمونها، آمادگی هرچه بیشتر برای آزمونهای ورودی مهمی مثل تیزهوشان است. میخواهم با محیط واقعی آزمون، استرسهای احتمالی و شرایط زمانی آن کاملاً آشنا شوم تا در زمان آزمون اصلی عملکرد بینقصی داشته باشم و یادگیریام در مدرسه نیز تثبیت شود.
عملکرد خود را در اولین آزمون سال تحصیلی چگونه ارزیابی میکنید؟
عملکردم را تا حدودی خوب ارزیابی میکنم. صادقانه بگویم، دوست داشتم نتایج و ترازهایم کمی بالاتر میبود. اما با توجه به اینکه در ابتدای سال تحصیلی بود و هنوز کاملاً با شرایط آزمونهای استاندارد و فشار زمان هماهنگ نشده بودم، این نتیجه برای شروع قابل قبول است.
به کارنامهی آزمون خود نگاه که کردید، چه نکاتی توجهتان را جلب کرد؟
نکتهای که بیشترین توجه من را جلب کرد، بخش ترازها بود، زیرا تا پیش از این آشنایی چندانی با مفهوم تراز و اهمیت آن در مقایسه با دیگران نداشتم. پس از بررسی کارنامه، متوجه شدم که باید در بخشهایی مثل تحلیل درصدها و روند پیشرفتم نسبت به دوران تابستان دقت بیشتری داشته باشم.
کدام درس یا مبحث در این آزمون نقطهی قوت شما بود و علت موفقیتتان در آن چیست؟
درس ریاضی نقطهی قوت من در این آزمون بود. دلیل این موفقیت را باید در علاقه شخصی خودم به این درس جستجو کنم؛ علاقه باعث میشود که برای یادگیری و تمرین آن وقت بیشتری بگذار و طبیعتاً نتیجه بهتری بگیرم.
در مقابل، در چه درسی عملکرد ضعیفتری داشتید و برای بهبود آن چه برنامهای دارید؟
درسی خاصی که کاملاً ضعیف باشم، مد نظرم نبود؛ اما عمده چالش من در این آزمون، کم آوردن وقت بود. امیدوارم با راهنماییهای پشتیبانم بتوانم استراتژی مدیریت زمانم را بهبود دهم تا در آزمونهای بعدی این مشکل برطرف شود.
در هفتههای منتهی به این آزمون، میانگین ساعت مطالعهی روزانهتان چقدر بود و چگونه آن را مدیریت میکردید؟
از آنجایی که سال تحصیلی تازه شروع شده بود، واقعیت این است که بخش عمدهای از مطالعهام صرف هماهنگی با دروس مدرسه شد، چون اولویت اصلیام تثبیت مطالب کلاسی بود. در آن مقطع، تمرکز زیادی روی ثبت میانگین ساعت مطالعه نداشتم.
چقدر با برنامهی راهبردی آزمونها هماهنگ بودید؟
میتوانم بگویم تا حدودی هماهنگ بودم. سعی میکنم همیشه به برنامه راهبردی توجه کنم و سعی میکنم مسیر مطالعهام را شبیه به آن پیش ببرم، اما شاید در جزئیات هنوز نیاز به دقت بیشتری داشته باشم.
برنامهی شما برای دو هفتهی آینده تا آزمون بعدی چیست؟
برنامه من روی دو محور اصلی متمرکز است: اول، درسهایی که در کارنامه ضعف نشان دادند را با دقت بیشتر مطالعه کنم و دوم، با برنامهریزی و دقت بالاتری، درسهایم را پیش ببرم تا بتوانم در آزمون بعدی عملکرد بهتری داشته باشم.
چه تغییری در روش مطالعهتان نسبت به تابستان یا سال گذشته ایجاد کردهاید؟
بزرگترین تغییر این است که امسال با حوصله و انگیزه بسیار بیشتری درس میخوانم. همچنین، چون وارد کانون شدم، متوجه شدم که میتوانم نسبت به سالهای گذشته بهتر درسهایم را مدیریت کنم و به همه امورم برسم.
آیا از دفتر برنامهریزی، تحلیل کارنامه یا ابزارهای سایت کانون استفاده میکنید؟
در حال حاضر استفاده رسمی و مداوم نداشتم، اما سعی میکنم از دفتر برنامهریزی به عنوان یک ابزار کمکی استفاده کنم و اشتباهاتم را در دفتر خودآموز ثبت کنم تا فراموش نشوند.
نقش پشتیبان خود را در مسیر آمادگی آزمونها چگونه توصیف میکنید؟
نقش پشتیبان بسیار کلیدی است. کمکهای او و نکاتی که به من یادآوری میکند، باعث میشود انگیزه بگیرم و توجه من بیشتر به هدف اصلیام جلب شود. این توجه مستمر، قطعاً باعث پیشرفت میشود.
کسانی که این مصاحبه را مطالعه میکنند و میخواهند در اولین آزمون سال تحصیلی شرکت کنند، چه توصیهای برایشان دارید؟
توصیه من این است که با دقت و حوصله درس بخوانند. نکته مهم این است که در روزهای اولیه، آرامش خود را حفظ کنند و از وقتشان استفاده کنند تا دچار اضطراب نشوند. شروع خوب، با مطالعه دقیق و داشتن انگیزه میسر میشود.
