نام و نام خانوادگی: سید محمد معین معزی
پایه: نهم
نام شهر و استان: شیراز -فارس
میانگین تراز: 5673
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است : ازششم دبستان تا کنون (چهارسال)
شغل و تحصیلات مادر: خانه دار دیپلم
شغل و تحصیلات پدر: آزاد دیپلم
مصاحبهگر : زهرا خدابخش
1- شما به توصیه چه کسی در آزمون ثبت نام کردید؟ دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟
ازکلاس ششم ، با توصیه داییام در این آزمونها ثبتنام کردم و پس از شرکت در آنها، نقاط ضعفم را شناختم و توانستم برای تقویتشان تلاش کنم.
2- مطابق برنامهی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامهریزی می کردید؟
بله همیشه طبق برنامه راهبردیی درس می خوانم ، هر هفته مطابق برنامهٔ راهبردی قلمچی درسهایم را منظم مطالعه میکنم و براساس همان برنامه پیش میروم.
3-آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟
خیر، در این آزمون شرکت نکردم؛زیرا احساس میکردم همان خواندن دقیق دروس برایم کافی است و میتوانم بدون آزمونهای مشابه هم آمادگی لازم را داشته باشم.با این حال سعی میکنم در آزمونهای بعدی حتماً شرکت کنم تا مهارتم بیشتر شود و نقاط ضعفم را بهتر بشناسم.
4-از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.
کارنامهٔ بازیابی و کارنامهٔ پنجنوعدرس را استفاده میکردم، زیرا این کارنامهها کمک میکردند نقاط ضعفم را بهتر بشناسم و برای تقویت آنها وقت بیشتری بگذارم. همچنین با کارنامهٔ بازیابی میتوانستم دوباره سراغ سؤالهایی بروم که نتوانسته بودم پاسخ دهم و آنها را دقیقتر بررسی کنم، و در کنار آن نقاط قوتم را هم مرور کنم.
5-کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟
نقاط قوت من ریاضی، زبان انگلیسی و عربی هستند. روش مطالعهام حل تست زیاد و مرور مکرر مطالب بود که باعث شد تسلطم بیشتر شود.
6- در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟
ریاضی در ابتدا برایم دشوار بود، اما با تغییر روش مطالعه و حل تستهای بیشتر، توانستم آن را به یکی از نقاط قوتم تبدیل کنم.
7-روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟
روزانه حدود سه تا چهار ساعت برای درسهایم وقت میگذارم و باتوجه به امتحان پیشِ رو، تستزنی را بیشتر میکنم. معمولاً روزانه حدود ۵۰ تست، بهویژه از درسهایی که در آنها ضعف دارم، حل میکنم.
8- روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
سؤالهایی را که بلد نبودم با تماشای فیلمهای تحلیل قلمچی بررسی میکردم، سؤالهایی را که بیدقتی کرده بودم دوباره حل میکردم و حتی سؤالات درستِ خود را هم یکبار دیگر با روش حل کامل مرور میکردم.
9-دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟
من در مسابقاتی مثل لیوانچینی و پنتاگو مقام کسب کردهام و در رشتههای بلاکِس و کریدور نیز توانستم به مرحلهٔ استانی راه پیدا کنم.
10-برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟
برنامهام برای دوره امتحانات، حل تعداد زیادی نمونهسؤال برای افزایش تسلط است.
11-برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟
از ابتدای امسال مطالعه برای آزمون تیزهوشان را شروع کردم. و درهفته درکنارمطالعه سوالات تست برای تیزهوشان هم از کتاب های قلم چی میزنم
12-از چه منابعی برای هوش استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
از کلاسهای درونمدرسهای و کتابهایی مانند هوش تحلیلی قلمچی، فلشکارتهای قلمچی استفاده کردم و با حل تمرینها و مرور مداوم مطالب آنها، آمادگی خود را بالا بردم.
13-کدام قسمت کتابها (درسنامه، سوالها و پاسخنامه) برایتان جالب بود و به شما کمک کرد؟
همه بخشهای کتاب برایم جذاب بود و هر کدام به نوعی باعث پیشرفت من در درسهایم شد.
14-روش استفاده شما از پاسخنامه کتابها به چه صورت بود؟ بعد از حل چند تست پاسخنامه را نگاه میکردید؟ برای سوالات صحیح نیز پاسخنامه تشریحی را میخواندید؟
بعد از تمام کردن تستهای هر مبحث، پاسخنامه را بررسی میکردم؛ سؤالهای غلط را علامت میزدم، پاسخ درست را دقیق میخواندم و دوباره همان سؤالها را حل میکردم. همچنین برخی از سؤالهای درست را هم نگاه میکردم تا اگر روش بهتری ارائه شده باشد، آن را یاد بگیرم.
15-با چه روشی کتابهای خود مطالعه میکردید؟ اول درسنامه میخواندید یا اول تست میزدید؟
ابتدا یک بند از درس را میخواندم و در ذهنم برای خودم توضیح میدادم. در درسهایی که فرمول داشت، پس از مطالعه، فرمولها را مینوشتم. بعد از پایان هر مبحث نیز تست میزدم تا مطالب تثبیت شوند.
16-هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار میکند؟
بعضی از درسها برایم ساده هستند و با یکبار خواندن یاد میگیرم، اما برخی درسها نیاز به تکرار و مرور بیشتری دارند.
17-چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد میکند؟
با تقسیمبندی و برنامهریزی، روزهایی را مخصوص مطالعه و تستزنیِ استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی قرار میدهم تا بین آنها تعادل برقرار شود.
18-برنامه شما در دوران جمعبندی (اردیبهشت و خردادماه) به چه صورت است؟
در هفتهٔ فرجهٔ قبل از امتحانات، درسهایی را که در طول سال در آنها ضعف داشتم کامل مطالعه میکنم و برای بقیهٔ درسها نکات مهم را مرور میکنم.
