گفت و گو با مهتا سادات سیدیان قهرمان پیوستگی

آزمون‌های هدف گذاری و مشابه پارسال به من کمک کردند تا با فضاى آزمون هاى اصلى آشنا شوم و براى خود اهداف کوتاه مدت و قابل دسترسى تعریف کنم.

گفت و گو با مهتا سادات سیدیان قهرمان پیوستگی

نام و نام خانوادگی: مهتا سادات سیدیان 

پایه و رشته: یازدهم تجربی 

شهر: تهران


مصاحبه گر : دیبا جوادی 



چگونه باكانون آشنا شديد؟ فرد خاصى توصيه كرد؟ آيا فردى در خانواده شما عضو كانون بوده يا هست؟ چه نتيجه اى كسب كردند؟

آشنايى من با كانون، با توصيه يكى از دبيران مدرسه آغاز شد. ايشان تأثير برنامه ريزى منظم كانون را در موفقيت تحصيلى مثال زدند. همچنين يكى از بستكان نزديكم كه چند سال پيش عضو كانون بود، توانست با استفاده از اين برنامه ريزى به نتيجه مطلوبى در كنكور دست يابد.



چند سال وجه سال هايى دانش آموز كانون بوده ايد؟ 

من از سال نهم (اول متوسطه دوم) عضو كانون شدم واكنون در پايه يازدهم، سومين سال حضور مستمرم در آزمون هاى برنامه اى كانون را سپرى مى كنم.



دستاورد شما از شركت در آزمون هاى كانون چه بود؟

بزرگ ترين دستاوردم از شركت در آزمون هاى كانون، كسب نظم و انضباط فردى در مطالعه بود. اين آزمونها به من كمك كردند تا نقاط قوت و ضعف خود را به طور علمى شناسايى كنم و با برنامه ريزى دقيق، پيشرفت تدريجى و محسوسى در تراز و رتبه هايم داشته باشم.



چرا اين تعداد آزمون شركت كرديد؟ خسته نشديد؟ 

هر آزمون براى من يك فرصت بود! فرصتى براى سنجش، يادكَيرى و اصلاح روشها. البته كَاهى با خستكى مواجه مى شدم، اما اين پيوستكَى و تداوم بود كه مرا به عادت هاى مطالعاتى مؤثر مجهز كرد و مسير پيشرفتم را هموار ساخت.



آيا در آزمون هاى كانون غيبت داشتيد؟ دليل شما براى عدم غيبت در آزمونها چه بود؟ پيوستكَى در آزمونها چكَونه توانست باعث پيشرفت شما شود؟ 

خوشبختانه با اولويت بندى مناسب، تقريباً هيج غيبتى در آزمونها نداشتم. معتقدم هر آزمون حلقه اى از يك زنجيره پيشرفت است و غيبت, اين تداوم را مى شكند. همين پيوستكَى باعث شد همواره بازخوردى از وضعيت درسى خود داشته باشم و بتوانم اصلاحات لازم را به موقع انجام دهم.



برنامه شما براى شروع نيم سال اول چيست؟ 

برنامه من براى شروع نيم سال اول تلفيقى از برنامه راهبردى كانون وبرنامه شخصى ام است. قصد دارم ابتدا نقاط ضعف سال كذشته را برطرف كنم وهم كام با برنامه آزمون، مطالعه درس هاى نيم سال اول را با تمركز بر مفاهيم پايه پيش ببرم.



آيا در آزمون هاى هدفكَذارى شركت مى كنيد؟ 

 انگيزه اصلى من، سنجش واقع بينانه از سطح آمادگیم و تنظيم انتظاراتم بود.

اين آزمونها به من كمك كردند تا با فضاى آزمون هاى اصلى آشنا شوم و براى خود اهداف كوتاه مدت و قابل دسترسى تعريف كنم.



آيا در آزمون هاى مشابه پارسال شركت مى كنيد؟ 

بله. انگيزه من از شركت در اين آزمون ها، آشنايى با سبك سؤالات كنكور سال هاى كَذشته و افزايش تسلط بر مباحثى بود كه قبلاً خواندهام. اين كار به من كمك كرد تا دانش خود را در شرايطى مشابه كنكور بسنجم ومرور مؤثرى داشته باشم.



از كدام يك از كارنامه هاى جعبه ابزار كارنامه استفاده مى كنيد؟ دليل استفاده از هر كارنامه را ذكر كنيد.

از كارنامه هاى اصلى و كارنامه پنج نوع درس استفاده مى كنم. كارنامه اصلى وضعيت كلى ام را نشان مى دهد و كارنامه پنج نوع درس، كمك مى كندتا استراتژیم را در هر نوع درس تنظيم كنم.



مطابق برنامه ى راهبردى درس مى خوانيد؟ چكَونه شخصى سازى مى كنيد، توضيح دهيد كه روشتان چكَونه بود؟

بله، برنامه راهبردى چهارچوب اصلى مطالعه ام است.

من آن را با توجه به نقاط قوت وضعف شخصى، ساعت درسى مدرسه و زمان هاى مرور خودم تطبيق مى دهم. براى مثال، اكر در درسى نياز به زمان بيشترى داشته باشم، ساعت مطالعه آن را افزايش مى دهم.

Menu