مصاحبه با زهرا فرهادی فر عضو قهرمانالن مهر وآبان بناب دختر

اطلاعات علمی و یادگیری من بالا برود و از آزمون‌های تیزهوشان قبول شوم و یک فرد علمی و آگاه باشم اشتباه درسی را جبران کنم تست زنی من بالا برود و با محیط امتحانات و سوالات آشنا شوم و در درس هایم پیشرفت

مصاحبه با زهرا فرهادی فر عضو قهرمانالن مهر وآبان بناب دختر

نام و نام خانوادگی : زهرا فرهادی فر 

 شهر : بناب  مقطع و رشته : کلاس پنجم  

تعداد سال کانونی : ۶ ماه 

شغل و تحصیلات پدر : کارمند -کارشناسی ارشد  شغل و تحصیلات مادر : پرستار- لیسانس

مصاحبه گر:   نسرین دژم پور 

1.  هدف شما از شرکت در آزمون‌های کانون به صورت حضوری چیست.؟

اطلاعات علمی و یادگیری من بالا برود و از آزمون های تیزهوشان قبول شوم و یک فرد علمی و آگاه باشم اشتباه درسی را جبران کنم تست زنی من بالا برود و‌ با محیط امتحانات و سوالات آشنا شوم و در درس هایم پیشرفت کنم و به دانشم بیافزایم۰ 

2. عملکرد خود را در اولین آزمون سال تحصیلی چگونه ارزیابی می‌کنید؟

اطلاعاتم بالا رفت اشتباه و مشکلات درسیم را متوجه شدم آن دفترچه را بارها تمرین کردم و تلاش کردم ترازم بالا رود و مرا به شوق درس خواندن دعوت کرد و مشکلات درسیم بر طرف شد و اطلاعات درسی من بالا رفت و با محیط آزمون یا تست آشنا شدم و تلاش بیش تری کردم (آیا از نتیجه و ترازتان رضایت داشتید؟) بله ، بعد از دیدن اشکالات درسی تلاش و تمرین کردم و برطرف شدند و ترازم را بیشتر کردم و تمام  مشکل های درسی رفع شدند

3. به کارنامه‌ی آزمون خود نگاه که کردید، چه نکاتی توجه‌تان را جلب کرد؟

 که من چقدر پیشرفت کردم به خودم افتخار کردم و دیدم که بعد از تلاش و پشتکار زیاد موفق شدم و اول فکر می کردم من نمی تونم من زیاد باهوش نیستم خیر با تلاش و کوشش به موفقیت های زیادی رسیدم و با حمایت معلم و مدیر و پدر و مادر توانستم رتبه ی درخشانی را به دست آورم (درصدها، ترازها، نقاط قوت و ضعف یا روند پیشرفت نسبت به تابستان.) خیلی پیشرفت کردم و نقاط ضعف خود را در هر درس پیدا کردم و با پشتکار زیاد خودم و تدریس فوق العاده معلم من اشکالات خود را رفع کردم و از معلم و پدر و مادر خود توانستم پیشرفت زیادی بکنم و رتبه های درخشانی بدست آورم 

4. کدام درس یا مبحث در این آزمون نقطه‌ی قوت شما بود و علت موفقیت‌تان در آن چیست؟

ریاضی، در تابستان من در ریاضی مشکل داشتم و بعد متوجه نقطه ی ضعفم شدم و از این به بعد تلاش و پشتکار و دقت خود را در ریاضی گذاشتم و تمرینات معلم به من خیلی کمک کرد و در این آزمون به خوبی نقطه ضعف خود را به نحو احسن انجام دادم  

5. در مقابل، در چه درسی عملکرد ضعیف‌تری داشتید و برای بهبود آن چه برنامه‌ای دارید؟

هدیه ها آسمانی، من باید از قبل درس هارا پیشخوانی و برای پیشرفت آن از معلم راهنمایی و خودم تلاش خواهم کرد من هدیه های آسمان را پیشخوانی خواهم کرد در حفظیات هدیه با دقت کاملی حفظ خواهم کرد

  6. در هفته‌های منتهی به این آزمون، میانگین ساعت مطالعه‌ی روزانه‌تان چقدر بود و چگونه آن را مدیریت می‌کردید؟

من به طور دقیق و مرتب وقتی از مدرسه می آمدم ساعت ۲:۴۵ شروع به نوشتن و خواندن تکالیف مدرسه می کردم و ساعت ۱۷:۳۰ به اتمام می رساندم و بعد کتاب کار های قلم چی را از ساعت ۱۷:۳۰ شروع و ساعت۲۰:۰۰ تمام می کردم از ساعت ۸:۴۵ وقتم را صرف تمرین اشکالات و مرور تا ساعت ۲۲:۰۰ می کردم و سپس ۱۵ دقیقه صرف خواندن اطلاعات عمومی می کردم من تقریبا ۹ ساعت درس می خواندم  

7. چقدر با برنامه‌ی راهبردی آزمون‌ها هماهنگ بودید؟ 


بله مثلا اگر درس از ۳ تا ۴ بود من تا آخر هفته بررسی و بادقت مطالعه می کردم و اشکالاتم تا آخر هفته رفع می کردم و از خانم معلم (فاطمه قربانی) و پشتیبان(پریسا کهکشانی) راهنمایی می گرفتم (آیا طبق بودجه‌بندی آزمون پیش رفتید یا برنامه‌ی شخصی داشتید؟) بله با بودجه بندی آزمون ها می رفتم ولی برخی اوقات خودم کتاب هارا از اول تا آخر می خواندم و مطالعه می کردم  

8. برنامه‌ی شما برای دو هفته‌ی آینده تا آزمون بعدی چیست؟

با تلاش و پشتکار و راهنمایی از معلم با حل کتاب های درسی و آبی و سه سطحی و مرور روزانه و خواندن ترازم را خیلی بالا می آورم و مرتب پرسش هارا برنامه ریزی و می خوانم (در چه درس‌هایی قصد دارید تمرکز یا جبران داشته باشید) در  درس هدیه های آسمانی  

  ۹. چه تغییری در روش مطالعه‌تان نسبت به تابستان یا سال گذشته ایجاد کرده‌اید؟ 

من ساعات مطالعه ام را بیشتر کردم و سعی کردم نقطه ضعف خود را در آزمون ها بفهمم و اشکالات خودم را رفع کنم و از کتاب های آبی و سه سطحی به روش قلم چی جلو می روم و کاملا پیشرفت کرده ام 

۱۰. آیا از دفتر برنامه‌ریزی، تحلیل کارنامه یا ابزارهای سایت کانون استفاده می‌کنید؟ اگر بله، کدام مورد برایتان مفیدتر بود؟

 بله بخش دید کارنامه و کارنامه مشخص می کرد من در کدام درس ها مشکل دارم و بعد از نمونه سوالات و دفترچه ی کار استفاده و حل می کنم و این باعث پیشرفت من شده است

۱۱. نقش پشتیبان خود را در مسیر آمادگی آزمون‌ها چگونه توصیف می‌کنید؟

 خیلی خوب هفته به هفته هنگام آزمون ها تماس می گرفت و میزان پیشرفت من و اشکالات من را دقیق می گفت و تشویق برای پیشرفت می کرد و می گفت از این درس ها در آزمون هست و از این کتاب ها در آزمون می آید 

۱۲. کسانی که این مصاحبه را مطالعه می‌کنند و می‌خواهند در اولین آزمون سال تحصیلی شرکت کنند، چه توصیه‌ای برایشان دارید؟

توصیه من این است نگویید من نمی توانم من کم هوشم هرگز این طور نیست ، همه چیز با تلاش و پشتکار و کوشش و همراهی های خودتان و معلم است و ربطی به باهوش بودن ندارد پس هرچیزی به تلاش است و نتیجه اش را هم می بینید اگر روزی تلاش کردید و نتیجه نگرفتید مطمئن باشید در این راه کلی علم و دانش زیادی یادگرفتید و موفق خواهید شد من این را به شما قل می دهم


Menu