نام و نام خانوادگی : فاطمه یوسفی
شهر : بناب
مقطع و رشته : پنجم ابتدایی
تعداد سال کانونی : 1 سال
شغل و تحصیلات پدر : استاد دانشگاه-دکترا
شغل و تحصیلات مادر : استاد دانشگاه-دکترا
نام پشتیبان : سرکار خانم پریسا کهکشانی
1. هدف شما از شرکت در آزمونهای کانون به صورت حضوری چیست.؟
از آنجایی که شرکت در آزمون حضوری باعث می شود که من در شرایط واقعی آزمون های مورد هدفم (در حال حاضر آزمون تیزهوشان ششم به هفتم) قرار گیرم این مساله بسیار حس رضایتبخشی را در من ایجاد می کند.
2. عملکرد خود را در اولین آزمون سال تحصیلی چگونه ارزیابی میکنید؟
در اولین آزمون که 4 مهرماه 1404 برگزار شد من تراز 6500 کل دروس و تراز 7600 تیزهوشان را کسب کردم و رتبه اول شهرستان در هر دو آزمون، و رتبه دوم تیزهوشان استان نیز شدم و از این نظر از نتیجه خود رضایت کامل داشتم.
3. به کارنامهی آزمون خود نگاه که کردید، چه نکاتی توجهتان را جلب کرد؟
علاوه بر رتبه و تراز کلی، ترازهای هر درسم را با نفرات هم ترازم و میانگین ترازهای کسب شده شرکت کنندگان در هر درس مقایسه کردم تا نقاط قوت و ضعفم در هر درس مشخص شود.
4. کدام درس یا مبحث در این آزمون نقطهی قوت شما بود و علت موفقیتتان در آن چیست؟
علاوه بر دروس مرتبط با تیزهوشان، در دروس علوم و فارسی نیز عملکرد بسیار خوبی داشتم و حداقل به 80 درصد سوالات پاسخ صحیح دادم.
5. در مقابل، در چه درسی عملکرد ضعیفتری داشتید و برای بهبود آن چه برنامهای دارید؟
در درس ریاضی به 70 درصد سوالات پاسخ صحیح دادم و برای تقویت آن از کتاب های تستی و کمک درسی استفاده خواهم کرد.
6. در هفتههای منتهی به این آزمون، میانگین ساعت مطالعهی روزانهتان چقدر بود و چگونه آن را مدیریت میکردید؟
میانگین ساعات مطالعه ام در روزهایی که مدرسه دارم حدود 3 ساعت و در روزهای تعطیل حدود 5 ساعت می باشد.
7. چقدر با برنامهی راهبردی آزمونها هماهنگ بودید؟
با برنامه ریزی شخصی بر اساس حجم دروس مشخص شده برای هر آزمون که برنامه آن را از کانون قلم چی دریافت نموده بودم پیش می رفتم.
8. برنامهی شما برای دو هفتهی آینده تا آزمون بعدی چیست؟
سعی من این است که بر اساس تحلیلی که از نتایج آزمون قبلیم داشته ام نقاط قوت خود را حفظ کرده و نقاط ضعفم را با تلاش بیشتر و برنامه ریزی مناسب تر برطرف کنم.
۹. چه تغییری در روش مطالعهتان نسبت به تابستان یا سال گذشته ایجاد کردهاید؟
با توجه به اینکه از امسال در آزمون های کانون قلم چی شرکت کرده ام، نسبت به تابستان یا سال گذشته مطالعه ام بسیار هدفمندتر و منظم تر شده است.
۱۰. آیا از دفتر برنامهریزی، تحلیل کارنامه یا ابزارهای سایت کانون استفاده میکنید؟ اگر بله، کدام مورد برایتان مفیدتر بود؟
بله، از تحلیل کارنامه بیشتر استفاده می کنم که بر اساس آن می توانم نقاط ضعفم را در آزمون های بعدی جبران کنم.
۱۱. نقش پشتیبان خود را در مسیر آمادگی آزمونها چگونه توصیف میکنید؟
نقش پشتیبان خود را در این مسیر بسیار مثبت و مهم ارزیابی می کنم. ایشان با تشویق من به خاطر نتایجی که کسب کرده ام به من بسیار روحیه داده و ضمن گوشزد کردن اشتباهاتم با برنامه ریزی مناسب سعی در آمادگی بیشتر من در آزمون های بعدی دارند.
۱۲. کسانی که این مصاحبه را مطالعه میکنند و میخواهند در اولین آزمون سال تحصیلی شرکت کنند، چه توصیهای برایشان دارید؟
توصیه ام این است که یقین داشته باشند که شرکت هدفمند و با برنامه در آزمون های کانون قلم چی سبب تقویت و آمادگی بالاتر آن ها شده و به پیشرفت تحصیلی آن ها کمک بسیاری می کند.
