گفت و گو با قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی زهرا ابراهیمی

• نام و نام‌خانوادگی دانش‌آموز: زهرا ابراهیمی • پایه تحصیلی: دوازدهم • رشته تحصیلی: تجربی

گفت و گو با قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی زهرا ابراهیمی

• نام و نام‌خانوادگی دانش‌آموز: زهرا ابراهیمی

• پایه تحصیلی: دوازدهم

• رشته تحصیلی: تجربی

• شهر محل تحصیل: تهران

• نام مصاحبه‌کننده: مهدیس کامران



۱- علت حضور شما به صورت حضوری در آزمون امروز (۱۴ آذر ماه) چیست؟ به چه علت آزمون حضوری را ترجیح می‌دهید؟


حضور در آزمون حضوری برای من از این جهت اهمیت دارد که فرصتی فراهم می‌کند تا در فضایی مشابه با شرایط واقعی کنکور قرار بگیرم. بودن در محیط آزمون، نشستن در فضای رسمی و قرار گرفتن در جو رقابتی باعث می‌شود بهتر بتوانم استرسم را مدیریت کنم و آمادگی ذهنی بیشتری برای آزمون‌های آینده به دست بیاورم.



۲- در فاصله دو آزمون ۳۰ آبان تا امروز در کدام درس‌ها رشد یا افت داشتید؟ دلیل تغییرات چیست؟


در این فاصله به دلیل بیماری نتوانستم با کیفیت همیشگی درس بخوانم، اما تلاش کردم روند مطالعاتی خود را حفظ کنم تا از برنامه خیلی عقب نمانم. به همین دلیل رشد چشم‌گیری در درس‌های مختلف نداشتم، اما احساس می‌کنم توانستم با وجود شرایط جسمی نامناسب، ثبات نسبی در مطالعه ایجاد کنم.



۳- در این آزمون از چه روش یا تکنیکی برای مدیریت زمان استفاده کردید؟ این روش چقدر در کاهش استرس و افزایش بازدهی مؤثر بود؟


برای مدیریت زمان از تکنیکی استفاده کردم که پیش از آزمون توسط پشتیبانم آموزش داده شد. این روش به من کمک کرد سؤال‌ها را با اولویت‌بندی و نظم بیشتری پاسخ دهم و در طول آزمون دچار آشفتگی زمانی نشوم. به همین دلیل استرسم کمتر شد و توانستم با تمرکز بالاتری عملکرد داشته باشم.



۴- در کدام درس بیشترین پیشرفت یا چالش را داشتید و چه اقداماتی باعث این نتیجه شد؟


بیشترین چالش من در درس ریاضی بوده است. به همین دلیل تصمیم گرفتم از دبیر خصوصی کمک بگیرم تا مباحث پایه‌ای و نکات مهم را بهتر یاد بگیرم. این اقدام باعث شده به‌تدریج در ریاضی پیشرفت کنم و با اعتمادبه‌نفس بیشتری تست بزنم.



۵- با توجه به نزدیک شدن به دوره جمع‌بندی، چه تغییراتی در روش مطالعه، دوره‌های مرور و نوع تست‌زنی خود ایجاد کرده‌اید؟


با نزدیک شدن به دوران جمع‌بندی، تمرکز بیشتری روی تست‌های زمان‌دار گذاشته‌ام و برای حل مسئله‌ها یک روال و روتین مشخص تعریف کرده‌ام. این کار باعث می‌شود مباحث برایم تثبیت شود و سرعت عمل و دقت بیشتری در حل تست‌ها پیدا کنم.



۶- در این بازه از چه مهارت یا ابزار جدیدی بیشترین بهره را بردید؟ (تحلیل کارنامه، هدف‌گذاری، آزمون‌های مقایسه‌ای، دفتر برنامه‌ریزی و…)


در این مدت از آزمون هدف‌گذاری استفاده کردم و احساس می‌کنم این ابزار برای من بسیار مفید بوده است. زیرا باعث شد بفهمم روی کدام مباحث باید تمرکز بیشتری داشته باشم و چطور برای آزمون‌های پیش‌رو هدف‌گذاری دقیق‌تری انجام دهم.



۷- کدام ابزار یا روش کانونی بیشترین تأثیر را در بهبود عملکرد شما در این آزمون داشته است؟ دلیل انتخابتان چیست؟


آزمون هدف‌گذاری بیشترین تأثیر را برای من داشت، چون نگرش مثبت‌تری به آزمون‌دادن و مدیریت سوالات ایجاد کرد. با استفاده از این ابزار، توانستم برنامه‌ریزی واضح‌تری برای مباحث انجام دهم و دقیق‌تر روی هدف‌هایی که تعیین کرده بودم تمرکز کنم.



۸- در تحلیل کارنامه، چه خطا یا روند تکرارشونده‌ای مشاهده کردید؟ برای اصلاح آن چه برنامه‌ای دارید؟


در تحلیل کارنامه مشاهده کردم گاهی به سؤال‌هایی که نسبت به آن‌ها شک دارم نیز پاسخ می‌دهم و همین امر باعث کاهش دقت می‌شود. در هفته‌های اخیر سعی کرده‌ام این رفتار را کنترل کنم و از پاسخ‌دهی به سؤال‌هایی که مطمئن نیستم جلوگیری کنم. برنامه دارم با تست‌زنی بیشتر و تحلیل دقیق‌تر، این روند را کاملاً اصلاح کنم.



۹- در این دو هفته بر چه درس‌ها یا مباحثی تمرکز ویژه خواهید داشت؟ هدف اصلی‌تان در این بازه چیست؟


در دو هفته آینده تمرکز اصلی من روی درس‌های فیزیک و ریاضی خواهد بود. هدفم این است که در این دو درس پیشرفت قابل توجهی داشته باشم و مباحث پایه‌ای را بهتر یاد بگیرم تا عملکردم در آزمون‌های آینده ارتقا پیدا کند.



۱۰- اگر بخواهید یک تصمیم مهم برای بهبود نتیجه خود تا آزمون بعد بگیرید، آن تصمیم چیست و چرا؟


مهم‌ترین تصمیم من این است که میزان عقب‌افتادگی‌هایم را جبران کنم و تعداد تست‌هایی که حل می‌کنم را افزایش دهم. این کار کمک می‌کند تسلط بیشتری روی مباحث داشته باشم و بتوانم با آمادگی بالاتر وارد آزمون بعدی شوم

Menu