نام و نام خانوادگی: محمدرضا مرشدلو
پایه: دوازدهم انسانی
نام شهر و استان: همدان بهار
شغل و تحصیلات مادر: سیکل
شغل و تحصیلات پدر: آزاد
میانگین تراز: ۶۲۰۰
سالهای حضور در کانون: ۲سال
چند آزمون شرکت کرده است: 28 آزمون
مصاحبه گر: مهدی برزین منش
- هدف از شرکت در آزمونهای کانون چیست؟
هدف اصلی من آمادگی برای کنکور سراسری و آشنا شدن با تیپ سوالات و شرایط کنکور است تا بتوانم با اعتماد به نفس بیشتری در جلسههای آزمون حاضر شوم. همچنین با تحلیل دقیق هر آزمون، نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنم و استراتژی بهتری برای مدیریت زمان و پاسخدهی در زمانهای محدود پیدا کنم. - مهمترین دستاورد و دلیل موفقیت شما در مهرماه چه بود؟
دستاورد اصلی من این بود که فضای آزمون و تفاوتهای جمعیتی شرکتکنندگان در مهرماه نسبت به سالهای گذشته را به خوبی درک کردم و توانستم از این آگاهی برای تنظیم استراتژی حضور در جلسه استفاده کنم. دلیل موفقیت من هم استمرار در شرکت در آزمونها و تمرین منظم بود که نتیجه آن بهبود انسجام ذهنی، افزایش تمرکز در جلسات آزمون و آشنایی بیشتر با فرمت سوالات بود. - در آزمونها حضوری شرکت میکنید یا آنلاین؟ چرا؟
من حضوری شرکت میکنم. دلیل اول این است که حضور فیزیکی به من کمک میکند با جو و فضای جلسه کنکور بیشتر آشنا شوم و تجربهای شبیهسازیشده از فشار و استرس جلسه داشته باشم. دلیل دوم این است که با آزمون حضوری میتوانم استقامت ذهنی و تحمل فشار را بهبود دهم و به مدیریت بهتر زمان پاسخدهی دست یابم. - کارنامه آزمون را چه زمانی دریافت میکنید؟ حضوری یا صفحه شخصی؟
معمولاً کارنامه را در صفحه شخصی دریافت میکنم و این کارنامه اغلب عصر همان روز آزمون یا تا پایان روز کاری بعد منتشر میشود. این روند به من امکان میدهد به سرعت نتایج را بررسی کنم و نقاط ضعف یا اشتباهات تکراری را شناسایی کنم تا برای دوره بعدی از آنها درس بگیرم. - برای پیشرفت در هر آزمون چگونه برنامهریزی میکنید؟
ابتدا سوالات آزمون قبلی را به دقت تحلیل میکنم تا کمبودها و اشتباهاتی که در آن آزمون وجود داشت شناسایی شوند. سپس سعی میکنم همان کاستیها را در آزمون آینده به طور هدفمند برطرف کنم، با طراحی تمرینهای تخصصی برای هر کمبود و زمانبندی مناسب برای مرور و تثبیت مفاهیم، و ثبت نتایج ارزیابی در دفتر ارزیابی برای رصد پیشرفت و بازنگری در جلسات بعدی. - روش مطالعه موفق شما در کدام درس است؟ توضیح دهید.
درس علوم و فنون است. دلیل موفقیت در این درس، علاقهام به شعر و ادبیات است که مرا به مطالعه عمیق مفاهیم مرتبط با این درس ترغیب میکند. با حل مثالهای بیشتر و تمرینهای تشریحی میتوانم مفاهیم شعر و ادبیات را بهتر درک کنم و از این دانش در پاسخ به سوالات مربوط به شعر یا تحلیل متون بهره ببرم. ترکیب مطالعه مفهومی با تمرینهای تشریحی و تحلیل متون به من کمک میکند حافظه را تقویت کنم و توان استدلال در این حوزهها را بالا ببرم. - شما به چند زوج درس در آزمون پاسخ میدهید؟ کدام درسها؟ چرا؟
عارضه کلی من این است که معمولاً به همه زوج درسها طبق برنامه راهبردی پاسخ میدهم. با این حال اگر به اندازه کافی به یک درس نرسیده باشم، ممکن است روی آن کمتر تمرکز کنم، به خصوص در دروسی مانند تاریخ یا جغرافیا که گاهی به دلیل کمبود وقت یا سطح دشواری، نیازمند تعدیل روند کار هستند. نکته عملی این است که زمانبندی دقیق برای هر زوج درس بدهیم و از آزمونهای تمرینی به عنوان مرجع استفاده کنیم تا توانایی پاسخگویی را بسنجیم.
- با توجه به اهمیت امتحانات و معدل، چه برنامهریزی برای موفقیت در امتحانات مدرسه دارید؟
- رویکرد من این است که از هماکنون و با برنامهریزی دقیق به پیشبرد دروس عمومی و تخصصی بپردازم تا از انباشت مطالب جلوگیری کنم. من با مرور منظم مباحث کلیدی، حل تمرینها و آزمونهای تشریحی به همراه بازبینی نکات کلیدی، توازن میان دروس مختلف را حفظ میکنم. همچنین سعی میکنم بین دروس عمومی، تخصصی و مأموریتهای مدرسه تعادل برقرار کنم تا در پایان ترم، بتوانم نمرات مناسبی کسب کنم و سطح یادگیری پویا را حفظ کنم.
- مطابق برنامهی راهبردی حرکت میکنید؟ چگونه برای دو هفته برنامهریزی میکنید؟
- بله، همواره حرکت من مطابق با برنامه راهبردی است و برای دو هفته آینده به صورت مشخص تقسیمبندی میکنم. در هفته اول به تکدرسها و واحدهای اصلی (مثل روانشناسی و اقتصاد، به علاوه فلسفه و منطق پایه) بیشترین اولویت را میدهم تا مفاهیم پایه به خوبی تثبیت شوند. در هفته دوم به سراغ زوج درسها میروم و با استفاده از آزمونهای نمونه پارسال، سعی میکنم آنها را جمعبندی و نقاط ضعف را به حداقل برسانم. هدف از این تقسیمبندی، ایجاد توازن بین عمق مفهومی و سرعت پاسخها در آزمونهای تشریحی است تا در روز آزمون بتوانم با اعتمادبهنفس کامل حضور یابم.
- از کدام کارنامههای جعبه ابزارکارنامه استفاده میکنید؟ از هریک چه استفادهای میکنید؟
- من بیشتر از کارنامههای ساده استفاده میکنم تا تحلیل اصلی آزمون را انجام دهم. این کارنامهها به من نشان میدهند که در کدام حوزهها عملکرد بهتری دارم و در کجاها نیاز به بهبود وجود دارد. گاهی اوقات به کارنامههای اشتباهات و دامها هم نگاه میکنم تا بتوانم الگوهای تکراری اشتباهات را شناسایی کنم و به اصلاح آنها بپردازم تا در آزمونهای بعدی تکرار نشوند.
- از کدام منابع کمک آموزشی کانون استفاده میکنید؟
- من از کتابهای تاک کانون استفاده میکنم. این کتابها به دلیل پوشش دقیق مطالب درسی و ارائه تمرینهای مناسب، به من کمک میکنند که مفاهیم را به صورت ساختاریافته یاد بگیرم، نکات کلیدی را استخراج کنم و مهارت تحلیل را تقویت کنم.
- دفتر برنامهریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما میکند؟
- دارم و به آن افتخار میکنم. تکمیل دفتر برنامهریزی به من کمک میکند تا میزان مطالعهام را دقیقاً ببینم، به هدفها و زمانبندیها پایبند باشم و ارزیابی کنم آیا به آنچه از خودم انتظار دارم رسیدهام یا نه. این ابزار، باعث ایجاد نظم، انگیزه و مسیر واضحی برای ادامه مسیر مطالعه میشود.
- تحلیل آزمون را در چه روزی انجام میدهید؟ روش شما برای تحلیل چگونه است؟
- من تحلیل آزمون را معمولاً در روزهای پایانی هفته و ترجیحاً چند روز پس از آزمون انجام میدهم تا از زمان فاصله برای بازنگری و آرامش فکری بهره ببرم. روش من برای تحلیل این است که از فیلمهای آموزشی داخل سایت کانون استفاده میکنم تا نکات کلیدی سوالات را مرور کنم، پاسخهای درست و غلط را بررسی کنم و استراتژی پاسخدهی را بهبود بخشم. همچنین با یادداشت نکات کلیدی در دفتر تحلیل، در جلسات بعدی به مرور آنها میپردازم.
- منابع و برنامهای که برای آزمون تشریحی استفاده کردید به چه بود؟
- برای آزمونهای تشریحی، منابع خالی ندارم و مهمترین منبع خود کتاب کانون است. من با مرور دقیق کتاب، تحلیل سوالات تشریحی ارائهشده و تمرینهای مرتبط با هر مبحث، سؤالات تشریحی
