نام و نام خانوادگی: سروش قاسمی
پایه: دوازدهم تجربی
نام شهر و استان: بهبهان-خوزستان
شغل و تحصیلات مادر: خانه دار-دیپلم
شغل و تحصیلات پدر: کارمند-دکتری
میانگین تراز: ۶۸۷۲ (قهرمان پیوستگی)
سالهای حضور در کانون: ششم،دهم،یازدهم،دوازدهم
چند آزمون شرکت کرده است: بیش از50ازمون
مصاحبه گر:آرمان آسیابی

- هدف شما از شرکت در آزمونهای کانون چیست؟
هدف اصلی من این است که عملکردم را در فاصلههای منظم بسنجم، نقاط قوت و ضعفم را دقیق بشناسم و با یک برنامهریزی علمی و قابل اعتماد، مسیر مطالعاتیام را تثبیت کنم. آزمونهای کانون برای من یک «نقشه راه» هستند.
- مهمترین چیزی که در این سال ها از کانون و آزمون ها یاد گرفته اید چیست؟
مهمترین درس، «پیوستگی و نظم» بوده است. یاد گرفتم که پیشرفتهای بزرگ از دل عادتهای کوچک اما پایدار بهدست میآیند و تحلیل هر تجربه، مقدمهٔ یک جهش تازه است.
- در آزمونها حضوری شرکت میکنید یا آنلاین؟ چرا؟
بصورت حضوری شرکت میکنم؛چون این شیوه با سبک مطالعه و شرایط روحی من هماهنگتر است، تمرکز بیشتری میگیرم و فضای آزمون را واقعیتر تجربه میکنم.
- شما کارنامه آزمون را چه زمانی دریافت می کنید؟ حضوری یا صفحه شخصی؟
کارنامه را عصر همان روز از صفحه شخصی دریافت میکنم؛چون به سرعت میتوانم با جزئیات کامل، جدولها و نمودارها را بررسی کنم و تحلیل آزمونم را همان شب آغاز کنم.
- با توجه به اهمیت امتحانات و معدل، چه برنامه ریزی برای موفقیت در امتحانات مدرسه دارید؟
برای امتحانات مدرسه و نهایی، یک برنامهٔ موازی با برنامهراهبردی تنظیم میکنم.درسها را در همان هفتهی تدریس مدرسه تثبیت میکنم تا در فصل امتحانات، فقط مرورهای نهایی باقی بماند. معدل قطعا می تواند تقویتکنندهٔ عملکرد کنکوریام باشد.
از چه منابعی برای امتحانات مدرسه استفاده می کنید؟
از نمونه سوالات موجود در سایت کانون قلم چی و همینطور کتاب پرتکرار استفاده میکنم و همین حل نمونه سوالات سایت و استفاده از روش بازیابی برای مطالعه باعث شده با سوالات مهم و پرتکرار امتحانی اشنا شوم و نتیجه دلخواهم رو بگیرم.
- مطابق برنامهی راهبردی حرکت میکنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی میکنید؟
بله، مطابق برنامهٔ راهبردی پیش میروم.ابتدا حجم درسها را در سه بخش «قطعی، تکمیلی، و مرور» تقسیم میکنم.هفتهٔ اول را برای یادگیری عمیق و تثبیت مطالب میگذارم و هفتهٔ دوم را برای آزمونهای غیرحضوری، رفعاشکال و جمعبندی.
- از کدام کارنامه های جعبه ابزارکارنامه استفاده می کنید؟ از هریک چه استفادهای می کنید؟
کارنامه مبحثی: تشخیص دقیق مباحث ضعف و قوت
کارنامه درصدی: سنجش پیشرفت نسبت به آزمونهای قبلی
کارنامه تیپبندی: شناخت مدل سؤالهایی که در آن قویتر یا ضعیفترم
کارنامه همتایابی: مقایسهی علمی با دانشآموزان همسطح برای فهم بهتر وضعیت خودم
این ابزارها تصویر شفافی از مسیرم به من میدهند.
- برنامه شما برای شروع سال تحصیلی چیست؟
آغاز سال برای من نقطهی تثبیت نظم است.سعی میکنم از همان هفتههای اول، ریتم مطالعهام را پایدار کنم و اجازه ندهم درسها انباشته شوند. شروع قوی، مقدمهی آرامش ذهنی در ادامهٔ سال است.
- با توجه به دستاوردهای تابستان، چه تصمیماتی برای نیم سال اول گرفتهاید؟
بعد از تابستان، نقطهضعفهایم را دقیق شناختم و تصمیم گرفتم نیمسال اول را با تمرکز بیشتر روی همین بخشها آغاز کنم.تابستان برای من «شناخت» بود، نیمسال اول «ترمیم» و «تثبیت».
- از کدام منابع کمک آموزشی کانون استفاده می کنید؟
کتابهای سه سطحی برای تثبیت، مرور، و مجموعه سؤالات طبقهبندیشده استفاده میکنم؛زیرا می توانم هماهنگ با برنامهٔ راهبردی از آنها استفاده کنم و مرورهای مرحلهای را برایم آسان میکنند.
- دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما میکند؟
بله،این دفتر برای من مثل یک «آینه روزانه» است؛کمک میکند بدانم دقیقاً در هر روز چقدر پیش رفتهام، کجا کمکاری داشتهام و چگونه باید برای هفته بعد، برنامهام را اصلاح کنم.
- تحلیل آزمون را در چه روزی انجام میدهید؟ روش شما برای تحلیل چگونه است؟
تحلیل آزمون را همان روز آزمون یا نهایتاً صبح روز بعد انجام میدهم.سؤالات را به سه دسته «اشتباه»، «نزده»، و «زمانبر» تقسیم میکنم.برای هر اشتباه، علتیابی میکنم: بیدقتی؟ کمبود تسلط؟ یا ضعف در مبحث؟به نظرم تحلیل، اصلیترین بخش آزمون است؛ جایی که از هر تست، یک درس جدید متولد میشود.
منابع و برنامه ای که برای آزمون تشریحی استفاده کردید به چه بود؟ روش شما برای بهترین عملکرد چیست؟
برای آزمونهای تشریحی از جزوهی مدرسه، کتاب کمک آموزشی کانون قلم چی و نمونهسؤالهای استاندارد وهمینطور نمونه سوالات موجوددرسایت قلم چی استفاده میکنم.روش من این است که ابتدا مفاهیم را عمیق میخوانم و سپس چند سؤال تشریحی سطحبندیشده حل میکنم تا هم فهمم کامل شود و هم قدرت بیانم تقویت شود.
