گفتگو با محمد حسین قنبری ؛ قبولی فرهنگیان از رشت

علاقه‌مندی من به حرفه معلمی از دوران کودکی شکل گرفت. همیشه از کمک کردن به دیگران لذت می‌بردم و این حس درونی باعث شد به آموزش و تدریس علاقه‌مند شوم. با گذشت زمان، این علاقه به یک هدف جدی تبدیل شد.

گفتگو با محمد حسین قنبری ؛ قبولی فرهنگیان از رشت

نام و نام خانوادگی : محمد حسین قنبری خرفکلی

رشته و دانشگاه قبولی :  دبیری ادبیات فارسی پردیس  امام علی رشت

نام شهر و استان :  رشت - گیلان 

میانگین تراز : 5808

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است :  از سال  1401 عضو کانون بوده ام ،66  آزمون شرکت کرده ام

شغل و تحصیلات مادر:  خانه‌دار - لیسانس

شغل و تحصیلات پدر: راننده بیل مکانیکی شهرداری رشت - دیپلم

درصد های کنکور 1404 :

ریاضی: 67/1   فارسی : 45/24   علوم اجتماعی : 23/62    روانشناسی : 12/71

عربی : 34/48   تاریخ و جغرافیا : 34/48    فلسفه و منطق : 67/1   اقتصاد : 89/68

تراز کنکور : 8302

تراز سوابق تحصیلی : 8493

 

مصاحبه‌گر : علی رستمی



گفتگو با محمد حسین قنبری ؛ قبولی فرهنگیان از رشت



از چه زمانی و چگونه به رشته معلمی و دانشگاه فرهنگیان علاقه‌مند شدید؟ چه عواملی سبب ایجاد این علاقه شدند؟  

علاقه‌مندی من به حرفه معلمی از دوران کودکی شکل گرفت. همیشه از کمک کردن به دیگران لذت می‌بردم و این حس درونی باعث شد به آموزش و تدریس علاقه‌مند شوم. با گذشت زمان، این علاقه به یک هدف جدی تبدیل شد و مسیر دانشگاه فرهنگیان را به‌ عنوان بستری برای تحقق این هدف انتخاب کردم.


در خانواده و اطرافیان شما چه کسانی دبیر بودند؟  

در خانواده و اطرافیان نزدیک من کسی به‌طور مستقیم در حرفه دبیری فعالیت نداشته است. با این حال، علاقه‌ام به معلمی کاملاً شخصی و برخاسته از انگیزه درونی برای تأثیرگذاری مثبت بر دیگران بوده است.


 کدام ‌یک از معلمانتان در علاقه‌مندی شما به تدریس تأثیرگذار بودند؟  

تمامی معلمانم به‌نوعی در شکل‌گیری این علاقه نقش داشتند، اما دبیران انگلیسی، عربی و فارسی‌ام تأثیرگذاری بیشتری داشتند. شیوه تدریس، ارتباط مؤثر و انگیزه‌بخشی آن‌ها برای من بسیار الهام‌بخش بود.

 

اگر روزی معلم شوید، فکر می‌کنید شبیه کدام‌یک از معلمانتان خواهید شد؟ چرا؟  

اگر بخواهم از میان معلمانم الگویی انتخاب کنم، آقای جعفردوست، دبیر عربی مقطع دبیرستان، الگوی من هستند. ایشان همیشه با نظم و برنامه‌ریزی دقیق تدریس می‌کردند و فضای کلاس‌شان سرشار از نشاط و انگیزه بود. من نیز تلاش می‌کنم همین ویژگی‌ها را در کلاس‌های خود پیاده کنم.

 

توجه شما بیشتر به کدام منابع آزمون فرهنگیان بود؟  

به تمامی منابع آزمون فرهنگیان توجه داشتم، اما تمرکز اصلی‌ام بر مباحث تعلیم و تربیت اسلامی بود. این بخش برایم بسیار جذاب و مفهومی بود و زمان بیشتری را به مطالعه آن اختصاص دادم.

 

 از چه زمانی مطالعه برای آزمون فرهنگیان را آغاز کردید؟  

مطالعه منابع فرهنگیان را از اواخر بهمن‌ماه آغاز کردم. پیش از آن، تمرکز اصلی‌ام بر آمادگی برای کنکور سراسری بود و پس از آن، با برنامه‌ریزی دقیق، منابع فرهنگیان را نیز به برنامه مطالعاتی‌ام اضافه کردم.

 

 برای بخش استعداد تحلیلی چه اقداماتی انجام دادید؟  

در ابتدا با سؤالات استعداد تحلیلی آزمون‌های قلم‌چی شروع کردم. هر زمان که با سؤالی دشوار مواجه می‌شدم، آن را تحلیل می‌کردم و برای آزمون‌های بعدی از ویدیوهای آموزشی استفاده می‌کردم. این روش باعث شد مهارت تحلیلی‌ام به‌تدریج تقویت شود.

 

 آیا در آزمون‌های کانون در بخش فرهنگیان شرکت کردید؟  

بله، پس از آزمون اصلی، در آزمون‌های کانون شرکت می‌کردم و سؤالات را تحلیل می‌نمودم. این آزمون‌ها شباهت زیادی به سؤالات کنکور داشتند و به من کمک کردند تا آمادگی‌ام را حفظ کنم.

 

پیوستگی در آزمون‌ها چگونه باعث پیشرفت شما شد؟  

پیوستگی در آزمون‌ها باعث شد بتوانم نقاط ضعفم را شناسایی کنم و به‌مرور آن‌ها را برطرف کنم. تحلیل هر آزمون، نکات جدیدی را برایم روشن می‌کرد و باعث می‌شد برای آزمون‌های بعدی آماده‌تر باشم.

 

 بهترین درس شما در کنکور کدام بود؟ روش‌های مطالعه‌تان را به‌صورت آیتم‌وار بنویسید.  

بهترین درس من در کنکور، روان‌شناسی بود. روش مطالعه‌ام شامل مراحل زیر بود:

- مطالعه دقیق و مفهومی درسنامه‌ها  

- تست‌زنی منظم پس از هر مبحث  

- هایلایت کردن بخش‌های دشوار برای مرور بهتر  

- مرور مجدد مطالب هایلایت‌شده برای تثبیت در ذهن  

- استفاده از منابع مکمل برای درک عمیق‌تر مفاهیم  

 

Menu