گفت و گو با آیتن نقی لو دانش آموز دهم تجربی از ارومیه

گفت و گو با آیتن نقی لو که جند سال است کانونی می‌باشد و به صورت مداوم در آزمون‌ها شرکت می‌کند.

گفت و گو با آیتن نقی لو دانش آموز دهم تجربی از ارومیه

نام و نام خانوادگی: آیتن نقی لو

پایه: دهم تجربی

نام شهر و استان: ارومیه-آذربایجان غربی

میانگین تراز: 6800

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است: از مقطع هشتم

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار-کاردانی

شغل و تحصیلات پدر:کارمند-کارشناسی

 

مصاحبه‌گر : زهرا پورحبیب

 

  1. 1-شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ 

 از طریق برادر بزرگترم که عضو کانون بود.

 

  1. 2-دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟

 پیشرفت در دروس و موفقیت در مدرسه و آزمون تیزهوشان.

 

  1. 3-آیا در آزمون هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟

 بله، چون سوالات مشابهی به آزمون اصلی داشت و باعث می شد آزمون را بهتر بدهم.

 

  1. 4-مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامه‌ریزی می کردید؟

 بله با کمک پشتیبان برنامه ریزی می کردم و مطابق نقاط قوت و ضعف خود برنامه ریزی انجام می شد.

 

  1. 5-کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟

 ریاضی، ابتدا درسنامه را می خوانم و سپس سوالات تشریحی را حل می کنم و بعد تا حد توان و به تعداد زیاد تست حل کرده و تحلیل می کنم.

 

  1. 6-در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ 

 بله درس فارسی را انجام دادم.

 

  1. 7-روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟

 روزهایی که مدرسه می رفتم 6 ساعت و روزهایی که مدرسه نمی رفتم 10 ساعت درس می خواندم و تقریبا نصف این ساعت را به تست اختصاص می دادم.

 

  1. 8-دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟

 بله، به زندگی روزمره و درسی من نظم و هدف داده بود. 

 

  1. 9-چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسه‌ی تیزهوشان رفتید، پیوستگی‌ خود را به آزمون‌ها حفظ کردید؟ 
  2. زیرا این آزمون ها باعث پیشرفت من می شد.

 

  1. 10-روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟

 ابتدا سوالات غلط را بررسی و تحلیل و رفع اشکال می کردم و سپس سوالات نزده را بررسی می کردم و در آخر اگر زمان می ماند به سراغ سوالات درست می رفتم و دوباره حل می کردم.

 

  1. 11-دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟
  2. خیر ندارم.

 

  1. 12-برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟
  2. حل بیشتر سوالات تشریحی و دقیق و مفهومی خواندن کتاب های درسی.

 

  1. 13-برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟
  2. از پایه ششم شروع به خواندن کردم.

 

  1. 14-از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعت‌ودقت، 12آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
  2. از کتاب هوش کلامی و غیر کلامی استفاده کردم.تست ها را به طور دقیق بررسی و تحلیل کردم.

 

  1. 15-از چه منابعی (1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟

 از همه آن ها استفاده کردم و واقعا موثر بودند.همه تست ها را به صورت دقیق حل می کردم.

 

  1. 16-با چه روشی کتاب‌های خود مطالعه می‌کردید؟ اول درس‌نامه می‌خواندید یا اول تست می‌زدید؟ روش استفاده شما از پاسخنامه کتاب‌ها به چه صورت بود؟

اول درسنامه را می خواندم و پاسخنامه را ریز به ریز و به طور کامل بررسی می کردم.

 

  1. 17-هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟

تکرار کردم و هر کدام از منابع را 2بار خواندم.

 

  1. 18-چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟

با برنامه ریزی درست و دقیقی که داشتم، توانستم این تعادل را ایجاد کنم.

 

  1. 19-برنامه شما در دوران جمع‌بندی (اردی‌بهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟

درس هایی که تا آن زمان خوانده بودم را مرور می کردم و تست های بیشتری می زدم و تحلیل می کردم.

 

  1. 20-آیا در آزمون‌های طرح 3+3 شرکت کردید؟

بله شرکت کردم.

 

 

Menu