نام و نام خانوادگی: مهدیه روستانی
رشته و دانشگاه محل تحصیل: رشته امور تربیتی دانشگاه شهید باهنر همدان
شهر و استان: ملایر، همدان
سابقه عضویت در کانون فرهنگی آموزش: از پایه دهم، ۲۷ آزمون
وضعیت تحصیلی و شغلی مادر: لیسانس، کارمند
وضعیت تحصیلی و شغلی پدر: مهندسی ارشد، کارمند
تراز کنکور سراسری ۱۴۰۴: ۸۷۳۷
تراز سوابق تحصیلی: ۸۰۰۰
مصاحبه گر: سرکار خانم شهلا انصاری
از چه زمانی و چگونه به رشته معلمی و دبیری و دانشگاه فرهنگیان علاقهمند شدید؟ چه عواملی سبب ایجاد این علاقه شد؟
علاقه اینجانب به حرفه مقدس معلمی و تحصیل در دانشگاه فرهنگیان،ریشه در خاطرات دوره کودکی و بهویژه تاثیرپذیری از معلم گرامی پایه پنجم ابتدایی دارد که بهگونهای جذاب و اثرگذار، این عطش دانستن و اشتیاق آموزش را در نهاد من پایهریزی نمودند.
در خانواده و اطرافیان شما چه کسانی دبیر بودند؟
در میان بستگان و آشنایان،عمه محترمم در جایگاه دبیر، به این حرفه اشتغال دارند.
کدام معلمهایتان در این علاقه تأثیرگذار بودند؟
علاوه بر معلم پایه پنجم ابتدایی،دبیر محترم درس جامعهشناسی در دوره متوسطه نیز سهم بسزایی در تقویت این علاقه و جهتدهی به انتخاب مسیر تحصیلی و شغلی اینجانب ایفا نمودند.
فکر میکنید اگر معلم شوید، شبیه کدام معلم خود خواهید شد؟ چرا؟
در صورتی که توفیق معلمی حاصل گردد،آرزو دارم سبک و شیوه تدریس سرکار خانم حیدری ، دبیر محترم درس تاریخ را الگو قرار دهم. دلیل این انتخاب، تسلط علمی و هنر تدریس ایشان است که همواره برایم قابل تحسین بوده است.
توجه شما بیشتر به کدام منابع فرهنگیان بود؟
از میان منابع معرفی شده،بیشترین توجه و تمرکز بنده بر روی مباحث «تعلیم و تربیت اسلامی» معطوف بود.
از چه زمانی مطالعه برای فرهنگیان را شروع کردید؟
مطالعه جدی و هدفمند برای آزمون ورودی دانشگاه فرهنگیان را از تابستان پایه دهم(ماه تیر) آغاز نمودم.
برای بخش استعداد تحلیلی چه کار ویژههایی انجام دادید؟
برای تقویت مهارت در بخش استعداد تحلیلی،به حل مجموعهای از تستهای استاندارد و ویژه این بخش پرداختم.
آیا در آزمونهای کانون در بخش فرهنگیان شرکت میکردید؟
بله،در بخش مربوط به سوالات فرهنگیان که در آزمونهای آزمایشی کانون فرهنگی آموزش ارائه میشد، به صورت مستمر شرکت میکردم.
پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
تداوم و پیوستگی در شرکت در آزمونهای آزمایشی،این فرصت را برایم فراهم آورد تا به درکی دقیق از نقاط قوت و ضعف خود دست یابم و بر اساس آن، برنامهریزی مناسبی برای رفع کاستیها و ارتقاء سطح علمی خود انجام دهم.
بهترین درس شما در کنکور کدام است؟ روشهای مطالعه خود را در این درس به صورت آیتموار بنویسید.
درس جامعهشناسی با کسب بالاترین درصد،بهترین درس اینجانب در کنکور سراسری بود. روش مطالعه این درس به این شرح بود: در گام اول، متن کتاب درسی را با دقت و تامل بسیار مطالعه نموده؛ سپس برای تثبیت یادگیری و سنجش سطح فهم، به حل تمرین و تستهای متنوع اقدام میکردم. در نهایت، مرور مستمر و دورهای مباحث، اصل جداییناپذیر روش مطالعاتی بنده در این درس به شمار میرفت.
