نام و نام خانوادگی: پریا ملازاده هریسی
پایه: نهم
نام شهر و استان: تهران
تعداد سال های حضور در کانون: 1سال
شغل و تحصیلات مادر:خانه دار-دیپلم انسانی
شغل و تحصیلات پدر:راننده تریلی-دیپلم تجربی
مصاحبهگر : ساغر قربانی یکتا
هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟
هدف من از شرکت در این آزمون ها قبولی در مدارس سمپاد و تیزهوشان است.
دلیل شرکت شما در آزمونهای هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال چیست؟
به دلیل آشنا شدن با سوالات و داشتن یک پیش زمینه برای آزمون های اصلی و آزمون های کانون است.
پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟
زمانی که برای آزمون ها مطالعه کردم و همچنین با نمونه ای از سوالات تیزهوشان آشنا شدم، باعث شد که پیشرفت تراز داشته باشم.
در آزمون ها حضوری شرکت میکنید یا حضوری؟ چرا؟
حضوری، به دلیل اینکه وقتی آزمون ها به صورت حضوری برگزار میشود، در اصل میتوانیم جو آزمون اصلی سمپاد را تجربه کنیم و این تاثیر گذاری بیشتری دارد.
شرکت در این آزمونها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشت؟
با مطالعه کردن مرتب دروس، هم به صورت تیزهوشانی و هم به صورت عادی باعث پیشرفت در امتحانات کلاسی و پرسش ها شده است. و اینکه در هر آزمون، درس های آزمون قبلی هم دوره میشود، باعث پیشرفت تحصیلی در مدرسه هم است.
مطابق برنامهی راهبردی حرکت میکنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی میکنید؟
مطابق برنامه ای که خودم مینویسم حرکت میکنم.
برای برنامه ریزی دو هفته مطالعه درسی، اول روز ها را مشخص میکنم، دوم هر درس را در یکی از روز ها جای میدهم، سوم مشخص میکنم که دقیقا چه چیز هایی باید مطالعه بشه، مثلا وقتی درس ریاضی را برای روز شنبه مشخص میکنم، علاوه بر آن مشخص میکنم که باید مثلا، فصل یک جزوه خوانده بشه، تمرینات کتاب دوره شود و سوال ها و تمارین خارج از کتاب حل شود. برای قدم آخر هم حتما اگر دو هفته مدت برای مطالعه داشته باشم، یک هفته را برای مطالعه دقیق و با کیفیت دروس در نظر میگیرم و هفته ی بعدی را برای مرور هفته ی قبل در نظر میگیرم.
دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما میکند؟
بله، با نوشتن برنامه ریزی های هر هفته و هر روز، تاثیر گذاری بیشتری داره و باعث میشود که کار ها را فراموش نکنم.
همچین با تکمیل دفترچه میتوانم ملاحضه کنم که آیا نیاز هست برای هفته ی بعد مطالعه بیشتری را برای درس خاصی در نظر بگیرم یا خیر، که آن را با مقایسه کردن با کارنامه ی آزمون قبلی انجام میدهم.
آیا کتاب خودآموزی دارید؟ چگونه آن را تکمیل می کنید؟
بله، این کتاب مثل این است که خودم نویسنده آن هستم.
بعد از اینکه هر درس را هر بار تست میزنم تمام سوالات را به صورت تشریحی و توضیح یادداشت میکنم.
وقتی غلط ها و سوالات شکدار را در آن یادداشت میکنم، آن ها را مرور میکنم و باعث میشه ضعف هایم را برطرف کنم.
همچنین با نوشتن جواب های درست باز هم آن ها را مرور میکنم تا کاملا صد درصد رضایت از خودم را داشته باشم.
تحلیل آزمون را چگونه انجام میدهید؟
معمولا سعی میکنم سوالاتی که درست جواب دادم را بار دیگر مرور کنم.
بعد از سوالات درست، میروم سراغ سوالاتی که جواب ندادم، تا بتوانم جواب درستی برای آنها پیدا کنم و ضعف خود را برطرف کنم.
در آخر برای سوالات غلط، اول سعی میکنم بفهمم در کجا دقیقا اشتباه داشتم،بعد آن را درست میکنم و بار دیگر سوال را حل میکنم.
نقش پشتیبان در پیشرفت شما چه بوده است؟
پشتیبان باعث شد که بعد از آزمون ها، اگر تراز کمی داشتم و آن موقع استرس داشتم، آرام شوم و سعی کنم تلاش کنم تا تراز بهتری در آزمون بعدی بگیرم تا اینکه استرس داشته باشم و آزمون بعدی را هم تراز پایینی دریافت کنم.
برنامه شما برای ترم یک چیست؟
برنامه ریزی من به دو بخش تقسیم میشود، اول برای مدرسه، دوم برای تیزهوشان.
برای مدرسه سعی میکنم به صورت مرتب دروس را در همان روزی که تدریس میشه مطالعه کنم و رفع اشکال کنم. همیشه سعی میکنم حتی اگر دو تا هم شده نمونه سوال مفهومی حل کنم.
اما هدف اصلی من نمره و معدل بالا است.
برای بخش تیزهوشان، شرکت کردن مرتب در کلاس ها، مطالعه مفهومی و فراتر از کتاب.
معمولا سعی میکنم هر روز تست بزنم تا ذهنم به این روند عادت کند.
هدف اصلی من برای بخش تیزهوشان قطعا این است که هر بار تراز بهتری در آزمون جدید از آزمون قبلی، کسب کنم.
