نام و نام خانوادگی : سپهر گودرزی
پایه : دوازدهم ریاضی
نام شهر و استان : نظرآباد، استان البرز
میانگین تراز : ۶۸۶۵
معدل : ۱۹.۱۱
شغل و تحصیلات مادر : مدیر دبستان، کارشناسی حسابداری
شغل و تحصیلات پدر : کارمند، کارشناسی ارشد فیزیک
مشاور : صالح اصلاحی
مصاحبهگر: محبوبه مولوی
https://www.kanoon.ir/Public/Writer/26
رشته قبولی و دانشگاه: مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف

لطفا خودتان را معرفی کنید.
من سپهر گودرزی، دانشجوی ورودی 1404 مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف، رتبه ۶۳ منطقه ۳ در رشته ریاضی و ۶۱ منطقه ۳ در رشته زبان هستم. در خانواده ای تک فرزند بزرگ شدم. تحصیلات عالی پدرم و آشنایی بی نظیر مادرم با آموزش (به وسیله شغلش) برای من در تمام دوران تحصیلم بسیار ارزشمند و مفید بودند. با قلم چی به وسیله معلم ها و آوازه بسیار بلند کانون آشنا شدم. پسرعموی من هم کانونی بود و هم سن من است. او عمران آزاد کرج قبول شد. اکنون، دانشجویی مشتاق هستم که با شور و اشتیاق، یا خوف و ترس برق مقابله میکند.
شما برای امتحانات نهایی چه برنامهای داشید؟
از شهریور سال ۱۴۰۳ (قبل از شروع دوازدهم) درس فارسی را آغاز کردم. در طول سال، دروس عمومی را به طور مرتب میخواندم و هر چند وقت یکبار از خودم امتحان می گرفتم و با جدیت تصحیح و رفع اشکال میکردم. در فروردین هم عمومی ها را رها نکردم و یک دور نیم سال اول را در فروردین مرور کردم.

آیا توانستید در جلسه کنکور سوالات ساده را تشخیص داده و به آنها پاسخ دهید؟
بله. من دو سال به طور مرتب در آزمون های کانون شرکت میکردم و همین موضوع، یک توانایی بسیار مهم تشخیص سوالات آسان و سخت را به من در طول زمان یاد داد. از این توانایی در جلسه کنکور هم استفاده قابل توجهی کردم.
آیا در جلسه کنکور از تکنیکهای مدیریت زمان استفاده کردید؟
بله. در جلسه کنکور از استراتژی بازگشت استفاده کردم. (استراتژی بازگشت یعنی ذخیره بخشی از زمان دفترچه برای دور دوم و بررسی سوالات شک دار و گاهاً حل شده.) این استراتژی را در آزمون های جامع کانون چندین و چندین بار تمرین کرده بودم و همین باعث شد که چه در کنکور اردیبهشت و چه در کنکور تیر، تعدادی سوال غلط را شناسایی و گزینه را به گزینه درست تغییر بدهم. کاری که به آن میگفتم "نجات از غلط".
اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟ مهمترین دلیل این پیشرفت را چه می دانید
اولین تراز من در آزمون جامع دهم سال ۱۴۰۲ بود که ۵۹۱۰ بود. در اواخر، تراز های آزمون جامع من به بالای ۷۰۰۰ میرسید و حتی در آزمونی تراز ۸۲۰۰ کسب کردم. مهمترین دلیل این پیشرفت را کسب مهارت امتحان دادن میدانم. در ابتدا، مهارت امتحان دادن نداشتم و امتحان دادن من پر از ایراد بود که در طول زمان آنها را تصحیح کردم.

آیا شما مطابق برنامهی راهبردی درس میخواندید؟ چگونه شخصی سازی میکردید، توضیح دهید.
بله. طبق مباحث برنامه راهبردی، در هفته اول دروس دوازدهم، و در هفته دوم دروس پایه را میخواندم.
روشتان برای تحلیل آزمونها چگونه بود؟ آیا همهی سؤالات را تحلیل میکردید؟ هنگام بررسی آزمونها به کدامیک اولویت بیشتری میدادید؟
اولویت من در تحلیل آزمونها، سوالات غلط و نزده بودند، زیرا این دو به خصوص سوالات غلط، نشاندهنده یک اشکال بودند که نیاز به برطرف شدن داشتند. سوالات درست را هم بررسی میکردم، زیرا گاهی در پاسخنامه، روشی بهتر از روش من استفاده شده بود.
آیا دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده بود؟
بله. این دفتر از سال یازدهم به من این کمک را کرد که به من زمان مورد نیاز برای مطالعه همه دروس را در یک نگاه نشان میداد. این تصویر به برنامهریزی برای هفته بعد و همچنین تشخیص زمان معقول مطالعه برای هر درس کمک میکرد.
شما برای دوران جمعبندی چه برنامهای اجرا کردید؟
برای هر فصلِ هر درس، آزمون های آزمایشی قبلی خود را دوباره و از نو حل کردم. همچنین تست های کنکور و تست های علامتدار خودم را برای آن فصل، دوباره بررسی کردم. این برنامه باعث شد که ایرادات خود را در آن فصل شناسایی، و برطرف کنم.
اگر به هفته آخر فروردین ماه برگردید ، چه برنامهای برای کسب نتیجه بهتر در کنکور اردیبهشت و تیر اجرا میکنید؟
همان برنامه ای که در هفته آخر فروردین اجرا کردم: حل کنکور های سراسری نظام جدید به صورت شبیه ساز، تحلیل دقیق و جزئی آنها، رفع اشکال متناسب با آنها، و در نهایت مطالعه دقیق متن کتاب های درسی
بعد از کنکور اردیبهشت؛ چه تصمیمهایی گرفته بودید؟
تمرکز درسی خودم را به سمت امتحانات نهایی بردم و همه دروس را در آن فرصت دو هفتهای، یکبار مطالعه کردم.
آیا سوالات کنکور اردیبهشت را تحلیل کردید؟
بله. در بعد از ظهر همان روز کنکور، درصدگیری انجام دادم، و بعد از امتحانات نهایی، این کنکور را دوباره امتحان دادم و با دقت تحلیل کردم. هنگامی که نتایج کنکور اردیبهشت آمد، بدون استرس و با خیال راحت آن را بررسی کردم زیرا ترسی از نتیجه نداشتم و نتیجه خود را میدانستم.
چه برنامهای برای کنکور تیر ماه داشید؟
برای کنکور تیر، پس از برگزاری امتحانات نهایی، دوباره متن کتاب های درسی را به خوبی مطالعه کردم، آزمون های آزمایشی جامع را دوباره حل و تحلیل کردم و در نهایت متناسب با آنها دوباره رفع اشکال انجام دادم
پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
پیوستگی در آزمونها، اولا من را موظف کرد که طبق یک برنامه راهبردی، دروس را مطالعه کنم، و دوما به من کمک کرد که بعد از هر آزمون، هنر آزمون دادن خودم را تقویت کنم.
از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکنید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.
گاهی از کارنامه اشتباهات استفاده میکردم، زیرا در دوره جمع بندی که آزمون های قبل را دوباره بررسی میکردم، نیاز داشتم که غلط های قبلی خودم را باز هم بررسی کنم که برای این کار، کارنامه اشتباهات برای من مفید بود.
کدام یک از کتابهای کانون را استفاده میکنید؟ این کتابها چه ویژگیهایی دارند؟
از کتاب فیزیک جامع آبی قلمچی به خاطر تعدد تست های کنکور داخل این کتاب، و از کتاب سه سطحی برای حسابان به خاطر سوالات سطح بالای این کتاب استفاده میکردم.
برنامه شما برای مطالعه درسهای دهم و یازدهم چگونه بود؟
در تابستان، دوماه از سه ماه را به پایه اختصاص دادم. همچنین در طول سال تحصیلی دوازدهم، معمولا هفته دومِ فرصت آزمونها به دروس پایه اختصاص داده میشد. بعد از عید هم همانند دروس دوازدهم، در صورت نیاز به رفع اشکال، دروس پایه را مطالعه میکردم.
برنامه شما در تابستان سال گذشته چه بود؟ آیا درس های نگاه به اینده را پاسخ می دادید؟
در تابستان، من هم دروس پایه را مطالعه کردم و هم نیم نگاهی به دروس دوازدهم داشتم. به همین دلیل، بله دروس نگاه به آینده را هم پاسخ میدادم.
بهترین درس شما در کنکور اردیبهشت کدام بود؟ روش مطالعه این درس را توضیح دهید.
بالاترین درصد من در کنکور اردیبهشت، برای درس فیزیک بود. روش اصلی مطالعه من در درس فیزیک، تحلیل دقیق سوالات کنکور این درس بود، زیرا درس فیزیک سابقه بسیار خوبی در تکرار کردن تیپ سوال و حتی عین سوال در کنکور دارد. همچنین، متن کتاب فیزیک را هم با دقت بررسی میکردم.
