نام و نام خانوادگی: نیما اکرمی
پایه :دهم تجربی
نام شهر و استان :کهگیلویه و بویراحمد ,شهر دهدشت
میانگین تراز : 5400
شغل و تحصیلات پدر: آزاد
شغل و تحصیلات مادر :خانهدار
مصاحبهگر: زینب انصاری
دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
شرکت در آزمونهای کانون دستاوردهای زیادی برای من داشتند از جمله آشنا شدن با محیط آزمون ،کنترل استرس، پیشرفت در درسها، منظم شدن .
آیا در آزمون هدف گذاری و مشابه پارسال هم شرکت میکردید ؟دلیل آن چیست؟
بله در آزمونهای هدفگذاری و مشابه پارسال همیشه شرکت میکنم تا از این طریق سطح خود را بسنجم و بدانم آیا برای آزمون اصلی آماده شدم یا نه
آیا مطابق برنامه راهبردی درس میخواندید چگونه برنامهریزی میکردید ؟
بله همیشه مطابق برنامه راهبردی درس میخوانم با کمک پشتیبان خوبم برنامهریزی را انجام میدادم.
کدام درسها نقطه قوت شماست ؟روش مطالعه این درسها چگونه بود؟
درسهای ادبیات، ریاضی و علوم جزو نقاط قوتم بودند. من سعی میکردم که این درسها را در برنامم قرار دهم هرچند که نسبت به درسهایی که در آنها ضعف داشتم وقت کمتری برای آنها میگذاشتم.
در طول این سالها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟
بله درس ادبیات جز درسهایی بود که من همیشه در آن ضعیف عمل میکردم اما با تغییر روش توانستم آن را به نقطه قوت خود تبدیل کنم.
روزی چند ساعت درس میخواندید چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص میدادید؟
من به صورت میانگین روزی ۵ ساعت مطالعه را داشتم و میتوانم بگویم که ۷۵ درصد از زمانم را صرف تست زدن میکردم.
دفتر برنامهریزی داشتید تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟
بله من دفتر برنامهریزی داشتم .دفتر برنامهریزی کمک کرد که من ساعت مطالعم در درس خواندن بسیار بیشتر شود و کیفیت مطالعه من را نیز بهتر کرد، حتی در زندگی نیز باعث شد که من منظمتر باشم.
چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدی و به مدرسه تیزهوشان رفتی پیوستگی خود را به آزمونها حفظ کردید؟
از آنجایی که من اثر آزمونها را در درسهایم دیدم و متوجه شدم که این پیوستگی به یادگیری من بسیار کمک میکند لذا بعد از قبول شدن در آزمون تیزهوشان همچنان به صورت پیوسته در آزمونها شرکت کردم.
روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
در ابتدا سوالهایی که اشتباه زده بودم را بررسی میکردم تا دلیل اشتباه زدنم را بدانم و بعد از آن همه سوالهای صحیح را هم بررسی میکردم تا اگر اتفاقی آن را درست زدهام جواب آن را بررسی کرده باشم.
برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری به کار میبرید؟
اول از همه باید حتماً مرتب درس خواند و با برنامه پیش رفت و همچنین هماهنگ با مدرسه بود و در کنار این راهکارها حتماً از کتابهای تشریحی مثل کتاب پرتکرار کانون هم استفاده کرد.
برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردی؟
من از اوایل دی ماه به صورت جدی شروع به مطالعه و تست زدن کردم.
از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیر کلامی ،سرعت و دقت ، ۱۲ آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ چگونه استفاده مطالعه و تمرین کردید؟
من از کتابهای هوش کلامی، هوش غیر کلامی استفاده کردم. هوش کلامی و هوش غیر کلامی را هر روز در برنامهام گذاشته بودم ،روزی حداقل نیم ساعت اختصاص به هوش داشت.
با چه روشی کتابهای خود را مطالعه میکردید ؟اول درسنامه میخواندید یا اول تست میزدید؟ روش استفاده شما از پاسخنامه کتابها به چه صورت بود؟
اول درسنامه را میخواندم و سپس سراغ تست میرفتم. قبل از اینکه تستها را بزنم تعداد سوالهایی را که میخواستم بزنم انتخاب میکردم (پیمانه ای )و بعد از حل سوال به سراغ پاسخنامه میرفتم و پاسخ را به صورت کامل بررسی میکردم.
هر کدام از منابع را فقط یک بار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟
هر منبع را فقط یک بار مطالعه کردم متاسفانه وقت نکردم که مجدد آنها را مطالعه کنم.
چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟
با کمک گرفتن از پشتیبان و ریختن یک برنامه دقیق توانستم که تعادل خوبی بین استعداد تحلیلی و تحصیلی ایجاد کنم و بتوانم موفق شوم.
برنامه شما در دوران جمعبندی (اردیبهشت و خرداد ماه )به چه صورت بود؟
ابتدا کتابهایی مانند علوم ریاضی و هوش را جمعبندی کردم و دو هفته قبل از آزمون اصلی عمومیهایم را خواندم.
