نام؛ نام خانوادگی: پریسان رجبی
شهر؛ استان: تهران؛ تهران
رشته؛ منطقه: علوم انسانی , منطقه۱
پایه: دوازدهم
سالهای حضور در کانون: از تابستان سال دوازدهم
میانگین تراز: ۶۵۰۰
مصاحبهگر: لیلا محمدی
۱.مهمترین چیزی که در این آزمونها از کانون و آزمونها یاد گرفتهاید چیست؟
آزمونهای کانون به من کمک کردند مدیریت زمان، شناخت نقاط ضعف و قوت، روش مرور مؤثر و آرامش در زمان امتحان را بهتر یاد بگیرم.
۲. شرکت در این تعداد آزمون چه دستاوردی برایتان دارد؟
شرکت در این تعداد آزمون باعث شد عادت به برنامهریزی و تمرکز در مطالعه پیدا کنم، پیشرفت خودم را بسنجم و نقاط ضعف و قوتم را شناسایی کنم.
۳. نقاط قوت شما کدام درسهاست؟ روش مطالعه خود را توضیح دهید.
نقاط قوت من درسهای جامعهشناسی و روانشناسی هستند. در جامعهشناسی سعی میکنم به خود کتاب مسلط باشم و مطالب را ریز به ریز مطالعه کنم در روانشناسی بیشتر روی مثالها تمرکز میکنم تا کاربرد مفاهیم را بهتر درک کنم.
۴. در چه درسهایی با تغییر روش تغییر مدیکال داشتید؟ روش مطالعه این درسها را توضیح میدهید؟ تغییر درصدها را ذکر کنید.
درس عربی، جایی که هیچ پیشزمینهای از روش مطالعه نداشتم. با تحلیلها و راهنماییهای استاد مرتضوی، روش مطالعهٔ خود را اصلاح کردم و بیشتر با عربی خو گرفتم. نتیجهٔ این تغییر، افزایش درصد من از ۲۰٪ به ۶۰/ بود.
۵. در طول این همه سال خسته نشدید؟ چه چالشهایی داشتید؟ برای رفع خستگی چه میکردید؟
خستگی گاهی طبیعی بود، بهخصوص در زمان درسهای سنگین یا حجم زیاد مطالعه. بزرگترین چالش من حفظ تمرکز و مدیریت زمان بود. برای رفع خستگی، استراحت کوتاه، پیادهروی، گوش دادن به موسیقی و تقسیمبندی مطالعه به بخشهای کوتاهتر کمک زیادی به من میکرد.
۶. چرا کانون را در این سالها انتخاب کردید؟ چگونه با کانون آشنا شدید؟ کسی از خانواده یا بستگان عضو کانون بود؟ چه نتیجهای گرفتید؟
کانون را به دلیل آزمونهای منسجم و دوهفته ای و پشتیبانی تحصیلی انتخاب کردم. با جستجو و تحقیق شخصی با کانون آشنا شدم و هیچ یک از اعضای خانواده یا بستگانم عضو کانون نبودند.
۷.مطابق برنامه راهبردی حرکت میکنید؟ چگونه برای دو هفته برنامهریزی میکنید؟ برنامه مدرسه و آزمونها هماهنگ است؟
بله، مطابق برنامه راهبردی پیش میروم و برای دو هفته؛ هفته اول برنامه را میخوانم هفته دوم مرور دروسی که هفته اول خواندم تا همهٔ مباحث را پوشش دهم. برنامه مدرسه برای من مهم نیست و خودم با برنامه کانون پیش میروم.
۸. نقش آموزشی خانواده، به خصوص پدر و مادر، در این سالها چگونه است؟
خانوادهام، به ویژه پدر و مادرم، همیشه مشوق و همراه من بودند و با ایجاد محیطی آرام و حمایتگر،مخصوصا تهیه منابع درسی نقش مهمی در انگیزه و پشتکار من در مطالعه و موفقیت تحصیلی ایفا کردند.
۹. آیا پدر و مادر نتیجه آزمون را میبینند؟ در صورت افت تحصیلی واکنش آنها چیست؟
بله، پدر و مادرم نتایج آزمونها را میبینند و همیشه با نگاه حمایتی و راهنماییهای مفید خود، در صورت افت تحصیلی کمک میکنند تا اشکالاتم را شناسایی کنم و مسیر پیشرفت را ادامه دهم.
۱۰. تحلیل آزمون را چگونه انجام میدهید؟
پس از هر آزمون، ابتدا خودم دوباره سوالها را حل میکنم و پاسخهایم را بررسی میکنم، سپس ویدئو تحلیل را میبینم و اشتباهاتم را دقیقتر در کتاب خودآموزی یاداشت میکنم.
۱۱. دفتر برنامهریزی دارید؟ تکمیل آن چه کمکی میکند؟
بله، دفتر برنامهریزی دارم و با تکمیل آن، میتوانم زمان و حجم مطالعهٔ خود را مدیریت کنم، پیشرفت روزانه را بررسی کنم و با دیدن روند کاری، نقاط قوت و ضعفم را بهتر شناسایی کنم و انگیزه بیشتری بگیرم.
۱۲. به نظر شما مهمترین ویژگی مثبت که باعث شد به اینجا برسید، چیست؟
مهمترین ویژگی مثبت من پشتکار و استمرار در مطالعه است که باعث شد با وجود چالشها و خستگیها، هدفم را دنبال کنم و به این مرحله برسم.
