نام ونام خانوادگی : الهه جلیلی
پایه : نهم
نام شهر و استان : آذربایجان شرقی - بناب
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است؟ ششم و نهم (۲۳آزمون)
شغل پدر: وکالت
مصاحبه گر خانم بکروی
1 -شماچگونه باکانون آشنا شدید؟
من ازطریق آزمون تیزهوشان ششم که بازهم درکانون حضورداشتم با این آزمون ها آشنا شدم
2-دستاورد شما ازشرکت درآزمون های کانون چه بود؟
این که بتوانم محیط آزمون را تصور کرده و در یک جو رقابتی بسیار خوب شرکت کنم و درآزمون استرس کنترل زمان را نداشته باشم
3-آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت میکردید؟
دلیل آن چیست ؟بله چون آن آزمون ها مفید واقع شد و به من کمک کرد که بتوانم مطالب و نکات بیشتری را یاد بگیرم
4-مطابق برنامه ی راهبردی درس می خواندید؟چگونه برنامه ریزی میکردید؟
بله ، هفته اول در حالت کلی مطالعه و مرور مطالبی بود که در طول هفته یاد گرفتم و هفته دوم تست زنی برای مطالبی که در هفته اول خوانده شد البته بایستی هفته اول نیز در کنار خواندن درسنامه ها و... تحلیل دفترچه قلم چی و تست زنی نیز انجام شود
5-کدام درس ها نقطه قوت شماست؟روش مطالعه این درسهاچگونه بود؟
ریاضی و عربی /ریاضی کتاب محبوب من است و آن را با تلاش و استمرار و تست تقویت کرده امعربی را نیز به کمک دبیر مدرسه
6-در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغیر روش آنرا به نقطه قوت تبدیل کرده باشید ؟
بله قسمت زیست علوم من ضعیف بود اما با خواندن مکرر و مرور آن با تست کتاب ایکیو و ۳۱ استان توانستم نقطه قوت کنم
7-روزی چند ساعت درس میخواندید ؟
چند درصد از زمان خودتان را به تست زدن اختصاص میدادید؟
من اکثر اوقات زمان نمیگرفتم و فقط میزان ساعت مطالعه در اتاق را اندازه میگرفتم روزی به صورت مفید ۷و ۸ ساعت مطالعه داشتم که در اواخر کمی زیاد تر شد میزان تست زنی٪ ۷۰ و درسنامه٪ ۳۰ بود ولی دراواخر باید تست بیشتر میزدیم
8-روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
درهفته اول باید آزمون را تحلیل کرد ابتدا من سوال های غلط را چک میکردم میخواستم ببینم در کجا بی دقتی کردم و یا در چه مواردی اشکال داشتم تا دوباره آن را تکرار نکنم و سپس سوالات نزده چون میخواهم بدانم چرا نزده ام و اگر یادگیری من درآن قسمت ضعیف یا ناقص بوده براس سری بعد با دقت و زمان بیشتری به آن بخش وقت اختصاص دهم و در نهایت سوالات درست و صحیح
9-دستاورد یا مهارت غیردرسی هم داشتید یا دارید؟
من در طراحی مهارت دارم و مواقع استراحت طراحی میکنم.
10-برنامه شما برای دوره امتحانات چیست ؟
در خرداد ماه چون ماه های منتهی به آزمون را پیش رو داریم باید علاوه بر مطالعه تشریحی، تست زنی را هم داشته باشیمبرای کسب نمره بالاچه راهکاری بکار میبرید؟مطالب کتاب را دقیق و مفهومی بخوانیم
11-برای آزمون تیزهوشان ازچه زمانی شروع به مطالعه کردید؟
از تابستان هشتم به نهم
12-ازچه منابعی ( 1500 تست ، سه سطحی ریاضی ،سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی ) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید ؟
از این کتاب چگونه استفاده مطالعه و تمرین میکردید؟
سه سطحی عمومی استفاده کردم و به من کمک کرد
13-باچه روشی کتاب های خود را مطالعه میکردید؟اول درسنامه میخواندید یا اول تست میزدید؟
اول متن کتاب و بعد کمی تست های سطح متوسط و بعد درسنامه کتاب ها و بعد تست های سطح بالاتر روش استفاده شما ازپاسخنامه کتاب ها به چه صورت بود؟از آنها نکته برداری انجام میدادم
14-هرکدام ازمنابع رافقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن راتکرار کردید؟
چند بار مطالعه میکردم به خصوص درسنامه ها را
15-چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی واستعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟
باشرکت در آزمون بیشتر یادگیری و عمده اشکالات من بر طرف میشد بقیه نواقص را نیز با تست پوشش میدادم
16-برنامه شما در دوران جمع بندی (اردیبهشت و خرداد ماه) به چه صورت بود ؟
در اردیبهشت ماه با کمک دبیران مدرسه شروع به مرور کتاب های درسی کردم تا در خرداد ماه وقت زیادی از من نگیرد همین باعث شد تا در خرداد ماه با استرس کمتری به تست زنی نیز برسم
