نام و نام خانوادگی : آیدا کرمی
رتبه سال 1404 : ۵۳ کشوری و ۲۴ منطقه دو
نام شهر و استان : استان مرکزی، شهر اراک
ميانگين تراز: ۷۷۰۰
شغل و تحصيلات مادر: کارمند علوم پزشکی، فوق لیسانس
شغل و تحصيلات پدر: دبیر، فوق لیسانس
درصد هاى كنكور ۱۴۰۴ (ارديبهشت و تير):
کنکور اردیبهشت: زیست %۸۵ فیزیک %۹۵ شیمی %۸۷ ریاضی% ۶۷ زمین% ۷۷
کنکور تیر: زیست% ۹۱ فیزیک% ۸۸ شیمی% ۷۰ ریاضی% ۷۵ زمین% ۶۶
تراز کنکور اردیبهشت: ۱۲۵۴۴
تراز کنکور تیر: ۱۲۵۴۸
تراز سوابق تحصيلى:۱۰۷۷۱
مصاحبه گر : مهدیه محمودی
شما چگونه با كانون آشنا شديد؟
من از طریق دوستان و فضای مجازی با کانون آشنا شدم.
نمره هاى امتحان نهايى و تراز سوابق تحصيلى تان چند شد؟
فارسی، فیزیک، ریاضی، سلامت و هویت ۲۰
زیست و شیمی و دینی ۱۹.۷۵ و زبان ۱۹.۲۵
و تراز ۱۰۷۷۱ را کسب کردم.
شما در آزمونهاى كانون به صورت حضورى شركت مىكرديد يا آنلاين؟ چرا؟
من معمولاً تلاش میکردم در آزمونهای کانون بهصورت حضوری شرکت کنم، چون حضور در فضای آزمون واقعی، به من کمک میکرد تا شرایط کنکور را بهتر تجربه کنم. در آزمون حضوری، اضطراب و فشار زمانی مشابه کنکور وجود دارد و همین موضوع باعث میشود بتوانم مدیریت زمان، تمرکز و آرامش خود را در شرایط مشابه روز کنکور تمرین کنم. علاوه بر این، شرکت حضوری باعث میشد نظم و برنامهریزی بهتری داشته باشم و با جدیت بیشتری آزمون بدهم .
آيا در آزمونهاى كانون غيبت داشتيد؟ دليل شما براى عدم غيبت در آزمونها چه بود؟
بله، تنها یک غیبت در طول دوران شرکت در آزمونهای کانون داشتم؛ اما تلاش میکردم در تمامی آزمونها حضور داشته باشم، زیرا شرکت منظم در آزمونها باعث ایجاد نظم، استمرار در مطالعه و حفظ پیوستگی در روند پیشرفتم میشد .
مطابق برنامه ى راهبردى درس میخوانديد چگونه شخصى سازى میكرديد، توضيح دهيد كه روش تان چگونه بود؟
بله با توجه به جدول بودجه بندی ابتدا برنامه ریزی می کردم و زمان های اختصاص داده به هر درس را در طول هفته و در طول هر روز مشخص می کردم و بعد از مطالعه هر درس، کتاب های تکمیلی تست را از ساده به پیچیده مطالعه می کردم .
روشتان براى تحليل آزمونها چگونه بود؟ آيا همه ى سؤالات را تحليل مى كرديد يا فقط سؤالات غلط يا بدون ياسخ را بررسى مى كرديد؟
معمولاً پس از هر آزمون، ابتدا سؤالاتی را که به آنها پاسخ اشتباه داده بودم بررسی میکردم و سپس به سراغ سؤالات نزده میرفتم. در مرحلهی اول تلاش میکردم بدون مراجعه به پاسخنامه، خودم مجدداً به حل آنها بپردازم تا بتوانم ضعفها و اشکالاتم را شناسایی کنم. در صورتی که موفق به حل سؤال نمیشدم، با دقت پاسخنامه و روش حل صحیح را مطالعه میکردم تا اشتباهم را برطرف کنم .
كدام درسها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه اين درسها چگونه است؟ در مدرسه يا آزمونها جه نمرهاى براى اين درسها كسب میكرديد؟
فکر می کنم زیست و فیزیک نقطه قوت من هستند.
آیا در کلاس های درس مدرسه شرکت کردید؟ نقش مدرسه در موفقیت شما چگونه بود؟
بله تا پایان ترم اول مدرسه می رفتم. محیط مدرسه باعث می شد انگیزه بیشتری برای مطالعه پیدا کنم .
کدام یک از کتاب های کانون را استفاده می کردید؟ این کتاب ها چه ویژگی هایی دارند؟
من از کتاب های سه سطحی کانون استفاده می کردم زیرا این کتاب ها دارای سطح مناسبی از سوالات هستند و در مطالعه بهتر دروس به من کمک می کردند.
بهترین درس شما در کنکور کدام است؟ روش های مطالعه خود را در این درس به صورت آیتم وار بنویسید.
زیست. برای مطالعه زیست پس از آموزش و خواندن درسنامه تست های آن قسمت را به دو دسته تقسیم می کردم: دسته اول را بدون زمان و با هدف یادگیری و تست های دسته دوم را زمان دار حل میکردم و نکات تست هارا در کتاب زیستم یادداشت می کردم .
توضیح دهید که در طی ماه های بین این دو آزمون چه برنامه ای اجرا کردید؟
در فاصله بین کنکور اردیبهشت و تیر، بیشتر تمرکزم را روی دروس نهایی گذاشتم تا بتوانم معدل خوبی کسب کنم. پس از پایان امتحانات نهایی، تمام وقتم را به مرور مطالب و حل آزمونهای جامع اختصاص دادم. در این دوره، از آزمونهای سالهای گذشتهی کانون استفاده کردم .
در طول سال چقدر به رتبه فکر می کردید؟ خانواده شما چه انتظاری از شما داشتند؟ استرس و نگرانی ناشی از فکر کردن به رتبه را چگونه مدیریت می کردید؟
در طول سال کمتر به رتبه فکر می کردم و بیشتر روی پیشرفتم تمرکز داشتم اما در ماه های پایانی انتظار رتبه زیر ۱۰۰ را داشتم. خانواده ام فقط از من میخواستند تا با تلاش و پشتکار این مسیر را ادامه دهم ..
دلیل این که در آزمون های تابستان شرکت کرده اید چه بود؟
شرکت در آزمون های تابستان به من کمک کرد تا مطالب پایه دهم و یازدهم را مرور کنم و نقاط ضعفم را برطرف کنم و همچنین با پیش خوانی بخشی از پایه دوازدهم توانستم سال تحصیلی را با آمادگی بیشتر شروع کنم .
