گفتگو با مهدیس نجیب دانش آموز پایه دهم .. قبولی مدرسه نمونه

معمولا روزهای آزمون درس‌هایی که درصد پایین‌تری کسب کرده بودم تحلیل و بررسی میکردم تا در آزمون هفته بعد درصد بهتری را کسب کنم و پس از آن به دروس اختصاصی و سپس عمومی می‌پرداختم.

گفتگو با  مهدیس نجیب دانش آموز پایه دهم .. قبولی مدرسه نمونه

نام و نام خانوادگی:

مهدیس نجیب ایسینی.

پایه :

دهم.

نام شهر و استان:

 شهرستان سیرجان، استان کرمان.

میانگین تراز:

۶۱۵۰

شغل و تحصیلات پدر :

کارشناس. آزاد .

شغل و تحصیلات مادر:

فوق دیپلم و خانه دار.


مصاحبه گر:

فاطمه روح الامینی 


1-شما چگونه با کانون آشنا شدید؟

به‌واسطه خواهرم و دوستان.

2-دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟

مطالعه هدفمند دروس، کسب مهارت‌های آزمون دادند. پیوستگی مطالعه کردند 

3-آیا در آزمون هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟

بله، به جهت کسب آمادگی و تسلط بهتر بر مطالب آزمون ها و دستاورد بیشتر کسب کردند.

۴-کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟ 

تمامی درس‌ها به نوعی از نقاط قوت من بودند و اگر هم در یک آز:ون برای یک درس دچار افت درصد میشدم، در آزمون بعد جبران میکردم.


5-در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟

درسی که بتوان از آن به عنوان درس ضعیف نام برد نداشتم فقط گاهی نوسانات درصدی داشتم که با مطالعه و تحلیل آزمون‌ها و تست‌زنی سعی در برطرف کردن آن‌ها داشتم.

6-روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟

حدودا ۶ ساعت، با توجه به برنامه هر روز از ۱ساعت تا ۴ ساعت وقت خود را به تست زدن اختصاص میدام.

7-دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟  

بله، پر کردن دفتر و اینکه عملکرد یک هفته را یک جا مشاهده میکردم، به برنامه ‌ریزی برای هفته آینده خیلی کمک میکرد و از این طریق مشکلات‌ و نقص‌هایی اگر وجود داشت برطرف می‌شدند.

8-روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟

معمولا روزهای آزمون درس‌هایی که درصد پایین‌تری کسب کرده بودم تحلیل و بررسی میکردم تا در آزمون هفته بعد درصد بهتری را کسب کنم و پس از آن به دروس اختصاصی و سپس عمومی می‌پرداختم.


9-برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟ 

حفظ ساعت مطالعه بالا و اینکه ابتدای مطالعه، دروس دشوارتر را خوانده و سپس تا به دروس آسان‌تر می‌پردازم تا به‌نوعی انرژی خود را متعادل تقسیم کرده باشم.


10-برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟ 

از مهر ماه و با شروع سال تحصیلی شروع کرده بودم اما با شرکت در آزمون‌های کانون(آذر ماه) مطالعه را جدی‌تر پیش بردم.


11-از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعت‌ودقت، 12آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟

از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟ 

من از کتاب هوش کلامی و هوش غیرکلامی کانون استفاده کردم. نحوه مطالعه من به این صورت بود که تعدادی تست در برنامه مشخص میکردم و پس از پاسخگویی به تحلیل آن‌ها می‌پرداختم و سعیم بر این بود که تمامی انواع تست‌های هوش را مطالعه میکردم.

۱۲-هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟

کتاب‌ها در طول سال تحصیلی یک بار مطالعه شدند و با توجه به اینکه وقوع جنگ وقفه‌ای در برگزاری آزمون ایجاد کرد، فرصتی فراهم شد تا به مرور برخی از مطالب بپردازیم.




Menu