نام و نام خانوادگی : الهه فولادی
رتبه کنکور ریاضی سال 1392: 617
رشته و دانشگاه قبولی سال 1392: مهندسی برق دانشگاه اصفهان
رتبه کنکورتجربی سال 1403 : ۱۵۰۰
رشته و دانشگاه قبولی سال 1403 : پزشکی دزفول
تراز کنکور : 8444
تراز سوابق تحصیلی: 9164
معدل : 19
نام شهر و استان: لالی استان خوزستان
میانگین تراز: 5500
چند آزمون شرکت کرده است: 120
چند سال دانش آموز کانون بوده است: 5 سال
شغل مادر: خانه دار
شغل پدر: آزاد
مصاحبه گر: آمنه غیبی پور حاجی ور
- در کنکور اول چه رتبه ای به دست آوردید و در چه رشته و دانشگاهی پذیرفته شدید؟
درکنکور اولم سال ۹۲ من رتبه ۶۱۷ ریاضی را اخذ کردم ودر رشته ی برق الکترونیک دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم و در رشته مهندسی برق این دانشگاه فارغ التحصیل شدم.
- چه چیزی باعث شد رشته ریاضی و مهندسی خودتان را بعد از لیسانس ارتقاء ندادید؟
من تا مقطع لیسانس ریاضی فیزیک خواندم، اما متوجه شدم اشتیاق اصلی من در پزشکی است. این تغییر مسیر صرفاً ترک یک رشته نبود، بلکه تعهد به هدفی بزرگتر بود. این کار ثابت کرد که انضباط و اراده برای شکلگیری یک سیستم جدید، مهمتر از مسیر از پیش تعیینشده است.
3. اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟
اولین تراز من در سال کنکورتجربی ام ۴۸۰۰ بود این تراز نقطه شروعی برای من بود تا با جدی گرفتن برنامه و پوشش نقاط ضعفم به تراز بالای۶۰۰۰ در انتهای سال رسیدم.
4. مهمترین دلیل این پیشرفت را چه میدانید؟
مهمترین عامل پیشرفت من مطالعه مستمر و با کیفیت در روزهایی که برای کنکورم درس میخواندم بود اینکه بعد از هر آزمون وقت زیاد میگذاشتم تا نقاط ضعفم را ریشه یابی کنم و این تحلیلها منبع اصلی مطالعات دو هفته بعد من بود.
5. چه تغییراتی وقتی کانونی شدی نسبت به سال قبل از آن داشتی که باعث شد به هدف خودت برسی؟
بعد از کانونی شدن بزرگترین تغییر من تعهد به برنامه و داشتن نظم بود.این برنامه به من نقشه راه را میداد و من را از سردرگمی نجات میداد . حضور منظم در جلسات آزمون هر بار شرایط کنکور را برایم شبیهسازی میکرد.
6. شما به طور میانگین در روز چند ساعت مطالعه میکردید و چه حجمی از این مطالعه را به تست و تمرین میپرداختید؟
به طور میانگین هر روز بین ۹ تا ۱۰ ساعت مطالعه داشتم . اوایل سال تحصیلی حدود ۷۰ درصد مطالعه می کردم و ۳۰ درصد تستی کار میکردم ولی با پیشروی در برنامه این نسبت به 50درصد برای هر کدام تقسیم شد. در ماههای پایانی حدود ۷۰ درصد از حجم کارم را به تست اختصاص میدادم زیرا به نظرم اگر تست زنی و تحلیل نباشد کیفیت یادگیری به شدت افت میکند .
7. شما قبلاً گفته بودید که بعد از عید پیشرفت ترازی خیلی خوبی داشتید چگونه به این دستاورد رسیدید آیا در نوروز برنامه خاصی اجرا کردید؟
بله دقیقاً دوره طلایی نوروز برای من فرصت بسیار تعیین کنندهای بود. برنامه من در نوروز روی جمعبندی و مرور نیمسال اول متمرکز بود یادم هست توی این دوران به جای مطالعه در منزل ن در یک گروه آنلاین به نام کتابخوانی مجازی در کنار دیگر دانش آموزان درس میخواندم که این محیط مجازی سه مزیت برای من داشت حفظ پیوستگی و انضباط، ایجاد انگیزه و نشاط و مرور با کیفیت و عمیق.
8. برنامه شما برای دوران امتحانات مدرسه چه بود؟
در سالهایی که من برای مدرسه درس میخواندم یادم هست که در دوران نوروز به طور جدی تشریحی میخواندم . برایم فرقی نمی کرد هم دروس عمومی و هم دروس اختصاصی را به دقت مطالعه می کردم. به طوری که در دوره فرجه امتحانات زیاد نیازی به خواندن متن کتابها نداشتم وتمرکز اصلی من بر روی حل نمونه سوالات فراوان بود. به این شکل فرایند یادگیریم بهبود پیدا می کرد و به تسلط بالا میرسیدم. برای دروس زیست و شیمی بعد از هر امتحان یک آزمون تستی از همان مباحث را حل میکردم.
9. منابع شما برای دوره امتحانات چه بود؟
طبیعتاً بهترین منبع امتحانات نهایی در درجه اول کتاب درسی میباشد چون منبع اصلی طرح سوالات کتاب درسی است در کنار آن از منابع کمک درسی برای امتحان نهایی استفاده میکردم. و به حل نمونه سوالات دورههای گذشته میپرداختم.
10. پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
پیوستگی در آزمونها فواید بسیار زیادی دارد اولاً باعث ایجاد نظم در مطالعه میشود وقتی که دانش آموزی قرار است هر دو هفته یک بار یک آزمون استاندارد بگذراند تمام تلاشش را میکند که مطالب مورد نظر را به خوبی بخواند. و دوماً اینکه شرکت و پیوستگی در آزمونها باعث حفظ انگیزه میشود. وقتی دانش آموزی حتی نتیجه خوبی از آزمون خود نگیرد فرصت جبران دارد زیرا در برنامه کانون درسها گاهی وقتها ۵ بار مرور میشوند.
11. آیا شما تکنیکها و روشهای مدیریت زمان را استفاده میکردید؟ کدام روش؟ آیا در کنکور هم استفاده کردید؟
بله من از روش ضربدر و منها استفاده میکردم به این صورت که در ابتدا سوالات ساده و متوسط را پاسخ میدادم و سوالاتی را که وقت گیر بودند را کنارشان ضربدر میزدم.سوالاتی را هم که بلد نبودم منها میزدم که در بازگشت سراغ آنها نروم. پس از رسیدن به انتهای دفترچه برمیگشتم و سوالاتی را که ضربدر زده بودم را مجدداً اقدام به حل کردن آنها میکردم. استفاده از این روش در کنکور باعث آرامش من شد.
۱2. مطابق برنامه راهبردی درس میخواندید؟چگونه شخصی سازی میکردید؟توضیح دهید که روشان چگونه بود؟
بله قالب اصلی کار من برنامه راهبردی بود و سعی میکردم مطابق و منطبق بر آن پیش بروم البته گاهی وقتا به تناسب وقتم و با توجه به سطح خودم مقداری برنامه را برای خودم شخصیسازی میکردم. به این معنا که مثلاً اگر در یک مبحث چالش داشتم وقت بیشتری را برای مطالعه آن میگذاشتم و گاهی اوقات برخی از مباحث یک آزمون را کنار میگذاشتم و تایم آن را به درس دیگری میدادم. البته در آزمونهای بعد هم آن قسمت کنار گذاشته شده را جبران میکردم.
به قول آقای قلم چی اگر ۹۰ درصد بودجهبندی یک آزمون را با کیفیت عالی بخوانیم ارزش بیشتری دارد تا تمام مباحث آن آزمون را با کیفیت ۹۰ درصد بخوانیم.
۱3. در آزمونهای دو هفته یکبار به صورت حضوری شرکت میکردید یا آنلاین؟چرا؟
من از همان ابتدا تصمیم گرفتم که تا حد امکان آزمونها را حضوری شرکت کنم. دلیل اصلی این انتخابم هم شبیه سازی شرایط کنکور سراسری بود. حضور در جلسه، طرز نشستن روی صندلی، صدای محیط، و محدودیتهای زمانی و مکانی همگی مرا برای روز کنکور آمادهتر میکردند.
۱4. روش شما برای تحلیل آزمونها چگونه بود؟آیا همه سوالات را تحلیل میکردید یا فقط سوالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی میکردید؟هنگام بررسی آزمونها به کدام یک اولویت بیشتری میدادید؟بررسی اشتباهات یا بررسی سوالهای ساده؟
تحلیل من شامل سه مرحله بود اول تحلیل سوالات اشتباه دوم تحلیل سوالات نزده و شک دار و سوم مرور سوالات ساده.
اولویت اصلی همیشه با بررسی عمیق اشتباهات بود تا ریشه مشکل رفع شود ولی برای اینکه اشتباهات دیگر تکرار نشوند سوالات ساده را هم حتی بررسی میکردنم.
۱5. دفتر برنامهریزی داشتید؟تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده است؟
بله من دفتر برنامهریزی داشتم و روزانه تمام فعالیتهایم را یادداشت میکردم ساعت مطالعه تعداد تست و دروس مطالعه شده را حتماً یادداشت میکردم و برای خودم گزارش کار میگرفتم و در انتهای شب عملکرد خودم را به کمک دفتر برنامهریزی تحلیل میکردم تا برای روزهای بعد بهتر عمل کنم.
۱6. کدام یک از کتابهای کانون را استفاده میکنید این کتابها چه ویژگیهایی دارند؟
من از کتابهای آبی کانون همیشه استفاده میکردم این کتاب به من کمک میکردند که یادگیری عمیقی داشته باشم ژگی اصلی این کتابها سطحبندی دقیق سوالات بود ه یادگیری را پلکانی میکرد و همینطور تقریباً همه سوالات کنکور را پوشش میداد.
۱7. چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید؟
در نیم سال دوم دو تصمیم اصلی گرفتم یکی کم کردن ستهای آموزشی و به جای آن افزایش زمان برای زدن تستهای زماندار آزمونهای جامع. یکی هم این بود که در این سال دوم کمیت و کیفیت مطالعه من بسیار بهتر شد و فرصت بیشتری پیدا کردم تا یشتر مرور کنم و ضعفهای نیمسال اولم را برطرف کردم.
18. فکر میکردید چنین رتبهای کسب کنید؟خاطره لحظه اعلام نتیجه را برای ما تعریف میکنید؟
امیدوار بودم امسال رتبه و نتیجه خوبی کسب کنم و خدا را شکر همینطور هم شد. حقیقتاً هیچ چیزی بهتر از این نیست که ببینی خانوادهات خصوصاً پدر و مادرت از نتیجه کار تو راضی هستند در آن لحظه تمام سختیهایی که توی مسیر کنکور کشیدی بسیار لذت بخش و شیرین میشوند.
19. چه توصیهای برای دانش آموزان و همشهریان خود که برای پیشرفت تلاش میکنند دارید؟
از تمام امکاناتی که در دسترس دارند نهایت استفاده را ببرند و تا جایی که میتوانند با امید و با روحیه مثبت تلاش کنند. خودشان را فقط با دیروز خودشان مقایسه کنند و هر روز سعی کنند کیفیت کارشان را بالاتر ببرند و در نهایت ین را مطمئن باشند که به امید خدا بهترینها برایشان رقم خواهد خورد.
