مصاحبه با سیده پارمیس حسینی؛ دانش‌آموز نهم از شیراز

مصاحبه با سیده پارمیس حسینی؛ دانش‌آموز نهم از شیراز، استان فارس انجام شده است.

مصاحبه با سیده پارمیس حسینی؛ دانش‌آموز نهم از شیراز

نام و نام خانوادگی: سیده پارمیس حسینی

پایه تحصیلی: نهم

میانگین تراز: 6000

نام مدرسه: فرزانگان 1

مصاحبه گر: زهره کرامتی


۱) شما در تابستان چند درس نگاه به آینده (درس‌های سال بعد) را می‌خوانید و امتحان می‌دهید؟

در تابستان سه درس نگاه به آینده را مطالعه می‌کنم: زیست‌شناسی، شیمی و ریاضی. زیست به‌عنوان درس اصلی رشته تجربی برایم اهمیت ویژه دارد. شیمی و ریاضی هم به دلیل محاسبات و تمرین تستی زیاد انتخاب کرده‌ام تا از همین تابستان روی افزایش سرعت محاسبات کار کنم.

________________________________________

۲) آیا در آزمون‌های تشریحی ۱۷ مرداد و ۱۴ شهریور شرکت خواهید کرد؟ شما برای چه نمره‌ای هدف‌گذاری کرده‌اید؟

بله، در هر دو آزمون شرکت می‌کنم. چون سطح سؤالات شبیه امتحانات مدرسه است، هدف من کسب نمره کامل یا حداقل بالای ۹۵ است. این آزمون‌ها فرصت خوبی برای سنجش دقت من هستند و کمک می‌کنند ضعفم در سرعت محاسبات تشریحی را برطرف کنم.

________________________________________

۳) از نظر شما فایده‌ی خواندن درس‌های سال بعد در تابستان چیست؟

پیش‌خوانی باعث می‌شود هنگام تدریس معلم، مطالب برایم تازگی نداشته باشند و زمان بیشتری برای تمرین پیدا کنم. مخصوصاً برای من که در محاسبات کند هستم، مرور اولیه در تابستان فرصت مناسبی است تا تمرینات محاسباتی بیشتری انجام بدهم و سرعت خودم را بالا ببرم.

________________________________________

۴) از کدام کتاب‌ها در تابستان استفاده می‌کنید؟ علت انتخاب این کتاب‌ها را بنویسید.

از کتاب سه‌سطحی برای ریاضی و شیمی استفاده می‌کنم تا هم تست‌های ساده و هم تست‌های زمان‌بر را تمرین کنم. این کتاب‌ها به دلیل تنوع سطح سؤالات، برای افزایش سرعت محاسباتی بسیار مفید هستند. برای زیست هم از کتاب درسی و تست‌های آموزشی استفاده می‌کنم تا هم مباحث مفهومی را یاد بگیرم و هم تست‌زنی منظم داشته باشم.

________________________________________

۵) به نظر شما برنامه‌ی تابستانی رتبه‌های زیر ۱۰۰ کشور چه پیامی دارد؟

این برنامه نشان می‌دهد که رتبه‌های برتر از تابستان به فکر جلو افتادن هستند. آن‌ها با نگاه به آینده درس می‌خوانند و با آزمون‌های پیوسته، سرعت و دقت خود را تقویت می‌کنند. برای من پیام این برنامه این است که اگر می‌خواهم موفق شوم، باید همین تابستان روی رفع ضعف محاسباتی و تمرین مداوم سرمایه‌گذاری کنم.

________________________________________

۶) برای آموزش درس‌های نگاه به آینده از کدام اساتید و کلاس‌ها استفاده می‌کنید؟

برای زیست، شیمی و ریاضی از کلاس‌های مدرسه و همچنین اساتید مجرب در سطح شیراز استفاده می‌کنم. این کلاس‌ها کمک می‌کنند مطالب را از چند زاویه ببینم و اگر در حل مسائل محاسباتی کند عمل کردم، روش‌های ساده‌تر را یاد بگیرم.

________________________________________

۷) در تابستان روی کدام درس‌ها و کدام مبحث‌ها بیشتر تمرکز خواهید کرد؟ چگونه؟

با بررسی کارنامه سال قبل، مشخص شد که در ریاضی و شیمی، مباحث محاسباتی مانند «معادلات و نامعادلات» و «استوکیومتری» نیاز به کار بیشتری دارند. بنابراین تمرکزم در تابستان روی همین مباحث است. هر روز تعدادی تمرین محاسباتی زمان‌دار حل می‌کنم و در کنار آن زیست را هم به‌صورت مفهومی و ترکیبی می‌خوانم.

________________________________________

۸) آیا آزمون‌ها را به صورت حضوری شرکت می‌کنید یا آنلاین؟ چرا؟

ترجیح می‌دهم آزمون‌ها را حضوری شرکت کنم چون فضای حضوری فشار زمانی بیشتری دارد و باعث می‌شود خودم را به شرایط واقعی کنکور عادت بدهم. این موضوع مخصوصاً برای من که در محاسبات کند هستم اهمیت دارد.

________________________________________

۹) آیا شما پارسال قهرمان پیوستگی بودید؟ علت پیوستگی و موفقیت خودتان را در چه چیزی می‌دانید؟

بله، پارسال در بیشتر آزمون‌ها شرکت کردم و جزء دانش‌آموزان پیوسته بودم. علت پیوستگی من، استفاده‌ی مداوم از دفتر برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری مشخص بود. همین پیوستگی باعث شد در مباحث زیست و شیمی پیشرفت خوبی داشته باشم، اگرچه هنوز باید روی سرعت محاسبات بیشتر کار کنم.

________________________________________

۱۰) میانگین چند ساعت مطالعه روزانه در تابستان دارید؟ به استراحت و تفریح هم در برنامه تابستان توجه کرده‌اید؟

میانگین ۶ تا ۷ ساعت در روز مطالعه می‌کنم. علاوه بر مطالعه، زمان‌هایی هم برای ورزش و تفریح در نظر گرفته‌ام تا با انرژی بیشتری درس بخوانم. بخشی از زمان مطالعه‌ام مخصوص تمرین سرعتی برای حل محاسبات است.

________________________________________

۱۱) چه تغییر مثبتی در تابستان امسال نسبت به تابستان سال قبل می‌خواهید در خود ایجاد کنید؟

امسال می‌خواهم روی سرعت عمل و دقت در محاسبات تغییر مثبت ایجاد کنم. برای این کار تست‌های زمان‌دار بیشتری حل می‌کنم و سعی می‌کنم روش‌های سریع‌تر را یاد بگیرم.

________________________________________

۱۲) تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

تحلیل آزمون را در سه سطح انجام می‌دهم:

•    سؤالاتی که بلد نبودم: دوباره از ابتدا یاد می‌گیرم و در دفتر جداگانه می‌نویسم.

•    سؤالاتی که شک داشتم: علت شکم را بررسی می‌کنم؛ معمولاً کند بودن در محاسبات یا بی‌دقتی باعث این حالت می‌شود.

•    سؤالاتی که درست زدم: بررسی می‌کنم آیا با سرعت مناسب حل کرده‌ام یا زمان زیادی گرفته است. اگر زمان‌بر بوده، روش حل سریع‌تر را پیدا می‌کنم.

________________________________________

۱۳) در طول تابستان دفتر برنامه‌ریزی را تکمیل می‌کنید؟

بله، دفتر برنامه‌ریزی را هر روز پر می‌کنم. این دفتر کمک می‌کند میزان زمانی که برای تمرین محاسبات و تست‌زنی گذاشته‌ام را دقیق ببینم و روند پیشرفتم را پیگیری کنم.

________________________________________

۱۴) کدام قسمت سایت کانون برای شما کاربرد بیشتری دارد؟

بیشترین استفاده‌ام از بخش فیلم‌های آموزشی و نمونه سؤالات تشریحی است. فیلم‌های آموزشی به من کمک می‌کنند روش‌های ساده‌تر برای حل مسائل را یاد بگیرم و نمونه سؤالات هم باعث می‌شوند علاوه بر سرعت، دقت خودم را هم تقویت کنم.



مطالب مرتبط

Menu