گفتگو با مریم جمشیدی؛ رتبه 213 تجربی از دهدشت

قبل از ورودم من به کانون اقوام و خانواده از جمله برادرم عضو کانون بودند و همچنین در مدارس و موسسات هم صحبت از آزمون‌ها بود پس تصمیم گرفتم شرکت کنم.

گفتگو با مریم جمشیدی؛ رتبه 213 تجربی از دهدشت

نام و نام خانوادگی: مریم جمشیدی

پایه: دوازدهم تجربی

نام شهر و استان: دهدشت، کهگیلویه و بویراحمد

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار،اول ابتدایی

شغل و تحصیلات پدر: کارگر ساختمان،ابتدایی

میانگین تراز: ۷۲۲۷

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است: از پایه هشتم و ۵ سال

درصدهای کنکور 1404 

اردیبهشت: زیست:۷۸   شیمی:۵۶   ریاضی:۵۶   فیزیک:۶۷   زمین:۴۵

تیر: زیست:۷۳   فیزیک:۷۳   شیمی:۵۹  ریاضی:۳۶   زمین:۳۸

تراز کنکور: اردیبهشت: ۱۰۷۲۹   تیر: ۱۰۴۸۰

نمره‌های امتحان نهایی و تراز سوابق تحصیلی‌:

پایه دوازدهم: ریاضی:20  شیمی:۲۰  زیست:19.75  دینی: ۱۹.۷۵  ادبیات:۱۹.۲۵  فیزیک:19.25  عربی:۱9   زبان:۱۸.۵  هویت: ۱۹.۵  سلامت: ۱۶.۵

پایه یازدهم: زیست:20  عربی:20 شیمی: ۲۰  دینی: ۱۹.۷۵  ادبیات: ۱۹.۵  زبان:۱۸.۵

رتبه سال 1404: ۲۱۳ منطقه ۳


گفتگو با مریم جمشیدی؛ رتبه 213 تجربی از دهدشت


مصاحبه‌گر : زهرا سروش


شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ 

قبل از ورودم من به کانون اقوام و خانواده از جمله برادرم عضو کانون بودند و همچنین در مدارس و موسسات هم صحبت از آزمون‌ها بود پس تصمیم گرفتم شرکت کنم.


شما در آزمون‌های کانون به صورت حضوری شرکت می‌کردید یا آنلاین؟ 

در سال‌های ابتدایی حضورم در آزمون‌ها بخاطر کرونا مجبور بودم آنلاین آزمون بدم ولی بعدا حضوری شرکت می‌کردم تا هم مدیریت آزمون و هم کنترل هیجان و استرس زمان آزمون را تمرین کنم.


 آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

سعی می‌کردم کمترین غیبت را داشته باشم و جز یکی دوبار غیبت نداشتم. حفظ پیوستگی در درس خواندن و آزمون دادن را مهمترین عامل موفقیت می‌دانم پس تمام تلاشم این بود که غیبت نداشته باشم.


فکر می‌کردید چنین رتبه‌ای کسب کنید؟ خاطره لحظه اعلام نتایج را برای ما تعریف می‌کنید؟

با توجه به تراز کنکور و نمراتم حدس میزدم رتبه ای حدود ۳۰۰ داشته باشم اما باز هم امید داشتم زیر ۳۰۰ بشم، لحظه دیدن نتایج وقتی متوجه شدم ۲۱۳ شدم خیلی زود به پدر و مادرم اطلاع دادم و متوجه شدم همیشه خدا معجزات خاص خودش رو در زمان مناسب نشون میده.


مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خواندید؟ چگونه شخصی سازی می‌کردید، توضیح دهید که روش‌تان چگونه بود؟

بله، هر دوهفته یکبار براساس آزمون و نقاط ضعفی که از طریق تحلیل آزمون متوجه‌شان می‌شدم برای دوهفته آینده برنامه ریزی،و سعی می‌کردم دروس و مباحثی که تسلط کمتری دارم بیشتر در برنامه باشند؛ برنامه حجمی داشتم و هر روز و برای هر هفته مدت زمان اضافی درنظر می‌گرفتم تا اگر از برنامه عقب افتادم جبران کنم.

روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه بود؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کردید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کردید؟

سوالات نزده و غلط را یکبار در خانه دوباره حل می‌کردم و سعی می‌کردم ریشه‌یابی کنم که دلیل اشتباهم سر آزمون چه چیزی بوده.نکات را وارد کتاب می‌کردم و سوالات درستی که بنظرم ایده جدیدی داشتند یا وقت‌گیر بودن را هم بررسی می‌کردم.


کدام درس‌ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس‌ها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمون‌ها چه نمره‌ای برای این درس‌ها کسب می‌کردید؟

زیست و فیزیک. برای درس زیست بیشترین تمرکزم روی کتاب درسی و شکل‌های کتاب بود و سعی می‌کردم با مرور چندباره تسلط بیشتری داشته باشم. در درس فیزیک معمولا بعد از تدریس دبیر تیپ سوالات مختلف حل می‌کردم و تمرین و تست زیادی داشتم.در مدرسه معمولا نمره کامل یا بالای ۱۹ داشتم و در آزمون ها بالای ۷۰ درصد می‌زدم.


 آیا در کلاس‌های درس مدرسه شرکت کردید؟ نقش مدرسه در موفقیت شما چگونه بود؟

پایه دهم و یازدهم تمام کلاس‌ها را شرکت می‌کردم اما پایه دوازدهم بخاطر وقت کم و رفت و آمد نمی‌توانستم روزهای زیادی به مدرسه برم و بعضی کلاس‌ها را شرکت داشتم. تدریس دبیرها و جو رقابتی مدرسه مخصوصا روی تسلطم بر پایه تاثیرگذار بود.


دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟

بله، نظم و استمرار مطالعه من تاحدود زیادی بخاطر همین مورد بود و باعث شد مشکلات مطالعه مخصوصا از نظر کمیت بهتر شناسایی شوند.

 

 کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کردید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

از کتاب‌های سه سطحی استفاده می‌کردم. طبقه‌بندی بودن سوالات و سطح بندی و درصد پاسخگویی داوطلب‌ها بهترین نکات درمورد این کتاب‌ها بود.


بهترین درس شما در کنکور کدام است؟ روش‌های مطالعه خود را در این درس به صورت آیتم‌وار بنویسید.

زیست و فیزیک.

زیست: مطالعه دقیق کتاب درسی، بررسی نکات شکل‌ها، استفاده از آزمون‌های مختلف برای آشنایی با نکات و تیپ سوالات.

فیزیک: یادگیری مفهومی با درسنامه یا کلاس، تمرین و تست زیاد.


در طول سال چقدر به رتبه فکر می‌کردید؟ خانواده شما چه انتظاری از شما داشتند؟ استرس و نگرانی ناشی از فکر کردن به رتبه را چگونه مدیریت می‌کردید؟

تا حدودی می‌دانستم رتبه زیر ۵۰۰ می‌شوم، اما استرس اینکه شرایط جور دیگری رقم بخورد و به نتیجه نرسم هم همراهم بود. سعی می‌کردم به تلاش و زحمات گذشته فکر کنم و مطمئن بشوم که همه این تلاش‌ها را بزرگترین حامی من، خداوند دیده...


دلیل این که در آزمون‌های تابستان شرکت کرده‌اید چه بود؟

برای مرور پایه و تا حدی پیشروی دوازدهم نیاز داشتم؛ علاوه‌بر این نمی‌خواستم از جو درس و آزمون دور باشم.


 برنامه شما برای مطالعه درس‌های دهم و یازدهم چگونه بود؟

چون در خود پایه تسلط نسبی داشتم بیشتر روی مرور تمرکز داشتم؛ تست‌های نشاندار و آزمون مهمترین موضوع برای من بود.


 آیا معلم خاصی هست که بخواهید از ایشان تشکر کنید؟ در چه درسی؟ دلیل این قدردانی چیست؟

معلم‌های زیادی در سال‌های تحصیلی برای من الهام‌بخش و کمک‌کننده بودن؛ بنظرم اینکه از افراد محدودی اسم ببرم ناسپاسی باشد و از تمام معلم‌ها و کادر مدرسه برای همراهیشون متشکرم.

Menu