نام و نام خانوادگی :سینا عباسی
پایه : دوازدهم تجربی
نام شهر و استان : بروجرد لرستان
میانگین تراز :6344
معدل :19.57
سالهای حضور در کانون : 1
چند آزمون شرکت کرده است : 16
شغل و تحصیلات مادر :لیسانس خانه دار
شغل و تحصیلات پدر :فوق لیسانس کارمند
مصاحبهگر :مسعود مرادی
1. با پشت سر گذاشتن کنکور اردیبهشت؛ چه تصمیمهای جدیدی برای کنکور تیر گرفتید؟
بعد از کنکور اردیبهشت تمرکز اصلی را برای امتحانات نهایی گذاشتم اما قصد داشتم نقاط ضعف کنکور اردیبهشت را برطرف کنم
2. برای امتحانات نهایی چه برنامهای داشتید؟ دروس مهم تر مانند فارسی و دینی را زودتر شروع کردم و بخش هایی از دروس دیگر مثل عربی و زبان را هم خواندم ولی تمرکز اصلی را در دروس عمومی بعد از کنکور اردبیهشت گذاشتم
3. چه برنامهای برای کنکور تیر ماه داشتید؟ با رفع نقاط ضعف تراز بیشتری کسب کنم
4. آیا توانستید در جلسه کنکور سوالات ساده را تشخیص داده و به آنها پاسخ دهید؟ بله با زدن آزمون جامع زیاد و تست زماندار زیاد این مهارت را کسب کردم
5. آیا در جلسه کنکور از تکنیکهای مدیریت زمان استفاده کردید؟ بله به خصوص در دفترچه دوم
6. اگر به هفته آخر قبل کنکور برگردید ، چه برنامهای برای کسب نتیجه بهتر در کنکور اجرا میکنید؟ تمرین بیشتر مدیریت زمان در دفترچه دوم
7. آیا سوالات کنکور اردیبهشت را تحلیل کردید؟ بله کاملا
8. اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟ مهمترین دلیل این پیشرفت را چه میدانید؟حدود ۴۰۰ تا افزایش تراز داشتم ،مهمترین دلیل آن هم استمرار در مطالعه و درس خواندن بود
9. شما برای دوران جمعبندی کنکور اردیبهشت چه برنامهای اجرا کردید؟ از اواخر اسفند ماه به صورت یک روز در میان آزمون های جامع کنکور و موسسات را زدم و نقاط ضعف خودم را در هر آزمون پیدا و رفع می کردم همچنین تمرکز زیادی بر سرعت تست زنی گذاشتم
10. پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟ پیوستگی در آزمون ها باعث شد تا درس ها را به موقع تمام و جمع بندی را شروع کنم
11. آیا در آزمونهای هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت میکردید؟ فایده این آزمونها برای شما چه بود؟ بله ،آزمون های هدف گذاری به من کمک میکرد با سبک سوالات آزمون بعدی آشنا بشم و با آمادگی بیشتری آزمون بدم
12. از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید. کارنامه اصلی
فقط به درصد ها نگاه نمیکردم و تراز هر درس برایم اهمیت بیشتری داشت تا نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنم
13. مطابق برنامهی راهبردی درس میخواندید؟ چگونه شخصی سازی میکردید، توضیح دهید. بله با توجه به بودجه بندی هر آزمون برای دوهفته برنامه ریزی می کردم در هفته اول آموزش را تکمیل میکردم و در هفته دوم مرور همچنین زمانی را برای مرور مطالب قبلی میگذاشتم تا فراموش نشوند
14 روشتان برای تحلیل آزمونها چگونه بود؟ آیا همهی سؤالات را تحلیل میکردید؟ هنگام بررسی آزمونها به کدامیک اولویت بیشتری میدادید؟ پس از آمدن پاسخ تشریحی آزمون در همان روز یا روز بعد تمام سؤالات را دوباره حل می کردم ولی به سوالات غلط و نزده توجه بیشتری می کردم و باید علت نزدن و غلط زدن تست ها را متوجه میشدم و بعد بی دقتی ها و علت اشتباهات را در دفتری یادداشت میکردم تا دوباره تکرار نکنم
15 به طور میانگین در طول روز چند ساعت صرف مطالعه میکردید؟ چه میزان به تست اختصاص میدادید؟ ساعت مطالعه من در زمان مدرسه 4 تا 5 ساعت بود و در دوران جمع بندی که مدرسه نمیرفتم به 8 تا 10 ساعت در روز رسید
بسته به میزان آمادگی در هر مبحث نسبت های متفاوتی را به تست زدن و خواندن اختصاص میدادم
16 دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟ بله دفتر برنامه ریزی باعث میشد که درسی را از قلم نندازم و تعداد تست و ساعت مطالعه را در آخر یادداشت میکردم تا بعد از آزمون ها کیفیت و کمیت مطالعه هر درس را بررسی کنم
17 کدام یک از کتابهای کانون را استفاده میکردید؟ این کتابها چه ویژگیهایی دارند؟ کتابهای فیزیک سه سطحی استفاده کردم که در دوران جمعبندی و مرور مفید بودند
18. برنامه شما برای مطالعه درسهای دهم و یازدهم چگونه بود؟ دروس دهم و یازدهم را به طور موازی با دوازدهم مطالعه میکردم ولی چون در تابستان و سال های قبل مطالعه داشتم زمان کمتری می بردند
19. برنامه شما در تابستان سال گذشته چه بود؟ تمرکز اصلی من در تابستان مرور دروس دهم و یازدهم بود و در شهریور کمی از دوازدهم را هم پیشروی کردم
20. بهترین درس شما در کنکور اردیبهشت کدام بود؟ روش مطالعه این درس را توضیح دهید. زیست شناسی
در ابتدا متن کتاب را مطالعه میکردم بعد از مطالعه مطالب را برای خودم دوباره توضیح میدادم در مباحث سخت تر از درسنامه یا فیلم آموزشی هم استفاده می کردم سپس سوالات تشریحی و تستی حل می کردم بعد به صورت زمان دار تست میزدم
