نام ، نام خانوادگی : امیر حسین ابراهیمی
رتبه در کنکور: رتبه 2کشوری و 1 منطقه 2 رشته رياضى کنکور 1404
مقطع؛ رشته: دوازدهم؛ گروه آزمایشی ریاضی
سال های حضور در کانون: 3سال( دهم، یازدهم و دوازدهم)
تعداد آزمون های شرکت کرده: 16 آزمون
استان؛ شهر: البرز ، کرج
مصاحبه گر: لیلا محمدی
1.نقش برنامه راهبردی در آزمون های برنامه ای کانون چگونه بوده؟
استفاده ی من از برنامه های راهبردی کانون در دروس پایه یعنی دهم و یازدهم به صورت کامل منطبق بوده اما
در دوازدهم برنامه ی راهبردی را همگام با برنامه های مدرسه پیش می بردم.
2.شما از شرکت در آزمون های برنامه ای کانون قلم چی چه دستاورد یا دستاورد هایی داشتید؟
یکی از دستاورد های آن در مدیریت آزمون بوده است و به من کمک کرد در مدیریت آزمون هایم عملکرد قوی تری را به تصویربکشم و شبیه سازی ای از فضای کنکور داشته باشم؛ ضمن اینکه سطح سوالات این آزمون ها به خصوص در درس ریاضی برای من اثرگذار و مفید بوده.

3.اثر گذاری پیوستگی در آزمون ها برای پیشرفت شما چگونه بوده است؟
در گام اول به اجرای دقیق و کارآمدی برنامه ریزی هایم کمک می کرد
باعث بازخورد گرفتن از خودم شد تا بتوانم خطاهای پرتکرارم را شناسایی کنم و در جهت برطرف کردن شان گام بردارم.
4.آیا در طول سال تحصیلی درسی بوده که در آن ضعیف باشید اما با تغییر روش و انجام اصلاحات آن را به نقطه قوت خود تبدیل کرده باشید؟
بله در آغاز در درس شیمی ضعیف بوده ام اما با اراده و سختکوشی و تمرکز در مباحث شیمی این درس را نقطه قوت پایدار خود تبدیل کرده ام به طوری که
در کنکور بالاترین درصدم به درس شیمی اختصاص دارد؛ با کسب 96 درصد.
5.راهکار هایی که شما برای رساندن درس شیمی به نقطه قوت پایدار خود مورد استفاده قرار دادید چه بود؟
تدریس اساتید، مرور جزوه های اساتیدم و قرار دادن تعدادی تست آموزشی به برنامه هایم، سپس تست زمان دار و بعد از گذر از این مراحل، حل 30 تست مشابه تست های کنکور از مباحث چالشی درس شیمی؛ بدین شکل جمع بندی می کردم.
6.کدام یک از کارنامه های جعبه ابزار برای شما کاربردی تر بود؟
کارنامه ی اشتباهات مهم ترین کارنامه ای بود که استفاده می کردم؛
بعد از چند آزمون فصل هایی که اشتباهات پرتکرار داشتم و تست های مارک دارمرتبط با آن را مرور و تحلیل می کردم؛ اگر نکته ی تستی ای به خصوص در مباحث حفظی شیمی وجود داشت با رجوع به کتاب درسی آن را برطرف می کردم.
7. به طور میانگین در بازه های مختلف چند ساعت مطالعه و چند ساعت تمرین و تست داشتید؟
در روزهای مدرسه میانگین 5 الی6 ساعت و در روزهای آزاد بین 7 الی 8 ساعت مطالعه داشتم؛
برای تشریحی خواندن در بازه ای که مدرسه نمی رفتم،
25 درصد از بازه زمانی را به تشریحی خواندن و 75 درصد باقی مانده را به تست تخصیص می دادم؛ دروس عمومی را از راه تشریحی خواندن و دروس دیگررا با تمرین و تست به اصل پر یادگیری نزدیک می کردم.
من مطالعه دروس عمومی را از اواخر تابستان به صورت جدی شروع کردم.
8. کدام نقش برنامه ای، آموزشی، سنجشی آزمون های کانون قلم چی برای شما و رشد تان پر رنگ تر بود؟
نقش آزمون های برنامه ای و سنجشی اثرگذاری بیشتری برای من داشت.
9. تفاوت های موجود در آزمون های حضوری و آنلاین تا چه حد تاثیر گذار است؟
آزمون های حضوری با دفترچه های کاغذی را به نسبت آزمون های آنلاین ترجیح می دهم چرا که حس شبیه سازی موقعیت کنکور را برایم تداعی می کند.

10.نقش پدر و مادر در موفقیت شما در این برهه و مسیر کنکور چگونه بوده است؟
پدر و مادرم نقش تعیین کننده و بسیار موثری داشتند؛ به من انگیزه می دادند و سعی می کردند شرایط منزل را جوری مهیا کنند که در آرامش بتوانم به برنامه ریزی هایم برسم.
11. در نهایت توصیه ی شما به دانش آموزان کنکوری چیست؟
باید بالاخره از یک جایی شروع کنند مهم نیست در چه سطحی باشند در هر سطحی که هستند با باور به توانایی های خود آغازگر باشند؛ اگر شکست خوردند نا امید نشوند و دوباره از نو آغاز کنند.
