نام و نام خانوادگی : مهیمن سلطانیان
پایه : هفتم
نام شهر و استان : شهرستان شادگان _ استان خوزستان
میانگین تراز : 5000
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است : 8 آزمون
مدرسه پذیرفته شده: شهید بهشتی
شغل و تحصیلات مادر : فوق لیسانس ، معلم
شغل و تحصیلات پدر : دیپلم ، آزاد
مصاحبه گر : جعفر انصاریان
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
دوتا از برادرهایم عضو کانون بودند، با کانون آشنایم کردند. وقتی دیدم برنامهریزی دقیق و منابع خوبی دارند، تصمیم گرفتم عضو بشوم
دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
هدف من قبولی در آزمون سمپاد بود و بزرگترین دستاورد من، پیدا کردن نقاط ضعف و قوت خودم بود. آزمونها
با برنامه درس خواندن را به من یاد دادند و کمک کردند که بهتر بتوانم نتیجه بگیرم .
آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت میکردید؟ دلیل آن چیست؟
متاسفانه من فقط آزمون های آخر را آمدم و نتوانستم در آزمون های هدف گذاری شرکت کنم .
مطابق برنامهی راهبردی درس میخواندید؟ چگونه برنامهریزی میکردید؟
بله، برنامهی اصلی من همان برنامهی راهبردی بود
کدام درسها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درسها چگونه بود؟
ریاضی و هوش نقطه قوت من بودند. برای ریاضی همیشه بعد از مطالعهی درسنامه، تعداد زیادی تست میزدم و برای تست زدن از کمک های مادرم و برادرم استفاده میکردم .
در طول این سالها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟
خیر معمولا من در تمام درس ها خوب بودم ولی در درس ریاضی قوی تر بودم .
روزی چند ساعت درس میخواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص میدادید؟
بهطور میانگین ۳ الی ۴ ساعت در زمان مدرسه مطالعه میکردم. حدود ۹۰ درصد این زمان را به تست زدن اختصاص میدادم و در دوران تابستان مطالعه ام بیشتر بود
دفتر برنامهریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟
بله، همیشه دفتر برنامهریزی داشتم. این دفتر باعث شد منظم باشم و پیشرفتم را ببینم.
چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسهی تیزهوشان رفتید، پیوستگی خود را به آزمونها حفظ کردید؟
زیرا دوست دارم همیشه بهترین باشم و در ورودی به دوره اول متوسطه بدرخشم و جرو نفرات برتر باشم
روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
اول همهی پاسخها را مرور میکردم، بعد سؤالات غلط و نزده را مشخص میکردم. برای هر اشتباه دلیل پیدا میکردم تا دوباره تکرار نشود و برای خودم نکته سوال را در دفتر خودآموز می نوشتم
دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟
بله، در کنار درس خواندن برنامه ریزی را یاد گرفتم .
برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری به کار میبرید؟
ابتدا درسنامه و تست سپس در زمان امتحانات بیشتر مرور میکنم سعی میکنم برای هر درس قبل از امتحان یک مرور کلی داشته باشم
برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟
در زمان مدرسه و تقریبا بعد نیم سال اول شروع کردم .
از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعتودقت، ۱۲ آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
من از کتاب هوش کلامی و غیرکلامی کانون استفاده کردم. اول درسنامهها را میخواندم و بعد تستهای هر بخش را میزدم ، از کتاب ۲۰ آزمون سرعت و دقت را استفاده کردم
از چه منابعی (۱۵۰۰ تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
استعداد تحلیلی (هوش کلامی و غیرکلامی )
سه سطحی
کتاب های هوش کانون به طور کامل برای شروع خیلی خوب بودند و سه سطحی ها هم باعث تثبیت مطالب شدند ود نهایت تمام این کتب باعث بالا اومدن تراز من شدند
با چه روشی کتابهای خود مطالعه میکردید؟ اول درسنامه میخواندید یا اول تست میزدید؟ روش استفاده شما از پاسخنامه کتابها به چه صورت بود؟
اول درسنامه را دقیق میخواندم، بعد تستها را میزدم. پاسخنامه را برای تحلیل و رفع اشکال استفاده میکردم، نه فقط برای دیدن جواب ، تحلیل را با کمک مادرم انجام میدادم تا نکته های بیشتری بیاموزم
هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟
بله یک بار درس می خواندم ولی با دقت و خوب می خواندم
چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟
هر روز برای هر دو بخش وقت میگذاشتم، اما نزدیک آزمون تمرکزم بیشتر روی مفاهیمی بود .
برنامه شما در دوران جمعبندی (اردیبهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟
تستهای مهم را دوباره مرور میکردم و آزمونهای شبیهساز میزدم تا آمادگی کامل پیدا کنم
آیا در آزمونهای طرح ۳+۳ شرکت کردید؟
بله، چون این آزمونها خیلی شبیه آزمون اصلی بودند و باعث شد استرسم کم شود
