نام و نام خانوادگی : رسول مرادیانی
پایه : کارشناسی پرستاری
نام شهر و استان : کوهدشت ، لرستان
میانگین تراز : 6300
شغل و تحصیلات پدر: فوت شده
شغل و تحصیلات مادر: خانه دار ، بی سواد
میانگین تراز : 6300
معدل : ۱۸.۳
سال های حضور در کانون : ۴ سال
تعداد آزمون : ۶۱ آزمون
مصاحبهگر : جمشید مقصودی
بعد از پشت سر گذاشتن کنکور اردیبهشت؛ چه تصمیمهای جدیدی برای کنکور تیر گرفتید؟
سعی کردم از تجربه هایی که در روز کنکور اردیبهشت کسب کردم برای کنکور تیر استفاده کنم، در واقع هدفم این بود بیشتر هنر آزمون دادن را که از خود کنکور کسب کردم را برای کنکور تیر استفاده کنم و بعد هیجانی مدیریت آزمون را رو به دست بیارم.
شما در بیشتر آزمون ها به صورت حضوری شرکت کرده اید؛ علت این که به صورت حضوری آزمون دادید چیست؟
برای پاسخ به این سوال باید از خودمان بپرسیم ما در انتهای مسیر کنکور با چه چیزی روبه رو می شویم؟ وقتی قرار است بخش زیادی از سرنوشت ما در یک روز و با یک آزمون حضوری که در کنار تعداد زیادی دانش آموز دیگر با دفترچه های کاغذی تعیین شود به نظر شما نباید دنبال شبیه ترین حالتی بگردیم که ما را برای آن روز آماده کند؟؟ کدام موسسه این مهم را بهتر از کانون فراهم می کند؟؟
برای امتحانات نهایی چه برنامهای داشتید؟
من در طول سال در کنار تستی خواندن بخشی از زمانم را به تشریحی خواندن اختصاص دادم که هرچه جلوتر می رفتیم این زمان را بیشتر می کردم تا اواخر اسفند بعد از آن فقط کنکوری خواندم تا زمان کنکور اردیبهشت ، بعد از کنکور اردیبهشت تا آخر امتحانات نهایی فقط تشریخی خواندم.
چگونه برنامه امتحانات را با کنکور تلفیق می کردید؟
ببینید در اکثر دروس فرق زیادی بین تستی خواندن و تشریخی خواندن نیست ، زمانی شما درس ها را کنکوری می خوانید در واقع برای امتحانات هم آماده می شوید البته یکسری نکات هست که در امتحانات تشریحی باید رعایت کنیم از جمله اینکه کنکور بیشتر روی کلید واژه ها می چرخد و روش حل مهم نیست و تنها جواب آخر مهم است ، اما امتحانات نهایی پاسخ محور است و باید دقت و تمرین کنیم که کل مسیر پاسخ را برای مصحح بیان کنیم و نشان دهیم مسیر رسیدن به پاسخ را بلدیم.
آیا توانستید در جلسه کنکور سوالات ساده را تشخیص داده و به آنها پاسخ دهید؟
بله با تمرین و حضور مستمر در آزمون های کانون این توانایی را می شود به دست آورد.

آیا در جلسه کنکور از تکنیکهای مدیریت زمان استفاده کردید؟
بله من همیشه در آزمون های کانون از تکنیک زمان نقصانی و ضربدر و منها استفاده می کردم ، برای درس زیست کل سوالات را در ۳۵ دقیقه یک دور برسی می کردم و سوالات آسان را می زدم و سوالات زمان بر را نشان دار می کردم و در زمان مانده به بعضی از آن ها جواب می دادم ، در دفترچه دوم ابتدا ۳۰ دقیقه دفترچه شیمی و ۳۰ دقیقه به دفتر چه فیزیک می دادم و عین دفترچه اول در آن زمان ها پیش می رفتم در آخر با توجه به درجه سختی و تسلطم بر آزمون تصمیم می گرفتم تایم مانده را صرف زدن تعدادی دیگر از سوالات هر دو درس یا یکی از آن ها کنم.
اگر به هفته آخر فروردین ماه برگردید، چه برنامهای برای کسب نتیجه بهتر در کنکور اردیبهشت اجرا میکنید؟
بازخوانی عمیق تر زیست شناسی ، چون حدود ۴ سوال را به علت شک داشتن در گزینه ها و فراموشی مطالب از دست دادم.
آیا سوالات کنکور اردیبهشت را تحلیل کردید؟
درصد گیری کردم اما تحلیل خیر، چون می خواهم بعد از اتمام زمان کنکور تیر و نزدیک به آن دوباره آن کنکور را از خودم بگیرم تا بازخوردی داشته باشم و راهبرد کنکور تیرم را بهتر انتخاب کنم.
اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟ مهمترین دلیل این پیشرفت را چه میدانید؟
اولین ترازم حدود ۶۹۰۰ بود و آخرین ترازم قبل کنکور اردیبهشت به حدود ۶۷۰۰ رسید ، پیوستگی در آزمون ها می دانم.
شما برای دوران جمعبندی چه برنامهای اجرا کردید؟
۵۰ درصد زمانم سه روز یک بار، ۴۰ درصد هر روز کنکور می دادم و ۱۰ درصد آخر بازخوانی می کردم.

پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
بازخورد های دقیق ، کارنامه های کامل و سوالات استانداردی که کانون دارد بهترین شرایط برای پیشرفت است.
آیا در آزمونهای هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت میکنید؟ فایده این آزمونها برای شما چه بود؟
بله آزمون های مشابه پارسال را همیشه ۳ روز قبل از آزمون های کانون از خودم می گرفتم و بر اساس آن ، باقی مانده زمانم را برنامه ریزی می کردم و باعث می شد از زمانم استفاده مفید داشته باشم و ذهن طراح های کانون را بخوانم.
از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.
از کارنامه اصلی ، چون دیدگاهی کامل نسبت به اوضاع می داد و کارنامه اشتباهات چون کمک می کرد بدانم ایراد کار کجاست.
مطابق برنامهی راهبردی درس میخواندید؟
بله ، برنامه راهبردی بهترین برنامه ممکن است که حاصل سال ها تجربه است ، البته چون برای عموم دانش آموزان با سطوح مختلف است قطعا باید شخصی سازی شود ، من خودم جمعه بعد از هر آزمون بودجه بندی آزمون بعد را نگاه می کردم و با توجه به حجم مطالب و درجه سختی آن ها و این که قرار است چقدر آموزش ببینم یا درسنامه بخوانم یه بازه از زمان را به آن ها اختصاص می دادم و ترتیب و اولویت بندی می کردم.
روشتان برای تحلیل آزمونها چگونه بود؟
جمعه بعد هر آزمون بخشی از آزمون را تحلیل می کردم و تحلیل را تا ظهر شنبه تمام می کردم، تمام سوالات را به دقت تحلیل می کردم و به ترتیب اول سوالات اشتباه بعد نزده بعد سوالات درست ، بیشتر به سوالات اشتباه و نزده توجه می کردم.

به طور میانگین در طول روز چند ساعت صرف مطالعه میکردید؟ چه میزان به تست اختصاص میدادید؟
من میانگین ۱۲ ساعت در روز درس می خواندم و حدود ۷۰ درصد زمانم تست زنی می کردم اما کم کم بیشتر شد و در دوران جمع بندی تقریبا همه زمانم تست زنی بود.
از دفتر برنامه ریزی استفاده کردید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟
بله ، به نظر من تکمیل این دفتر از نان شب هم واجب تر است چون به ما دو فاکتور اصلی یعنی میزان نظم و تلاش واقعی مان را نشان می دهد و می توانیم متوجه شویم دستاورد هایمان در هر درس به ازای چقدر تلاش بوده و یک رقابتی با خودمان هم ایجاد می شود که کمک می کند بیشتر درس بخوانیم.
کدام یک از کتابهای کانون را استفاده کردید؟
از کتاب های سه سطحی که سوالات نکته دار و دام دار خوبی دارند استفاده کردم.
برنامه شما در تابستان سال گذشته چه بود؟
مباحث پایه را تقریبا خواندم.
بهترین درس شما در کنکور اردیبهشت کدام بود؟ روش مطالعه این درس را توضیح دهید.
درس زیست شناسی ، اول کتاب را می خواندم بعد تعداد زیادی تست به صورت باکسی می زدم و یک جا تحلیل می کردم و نکات آن را داخل کتاب می نوشتم، بعد از اتمام هر گفتار آن را داخل کتاب اول فصل نمودار بندی درختی می کردم و کتاب را می بستم و آن گفتار را با تمام جزئیات و نکات برای خودم تدریس می کردم، به صورتی که در آخر هر فصل یک نمودار بندی کامل از هر فصل داشتم.
