نام و نام خانوادگی: لیلیا کمکی
پایه: دوازدهم تجربی
نام شهر و استان: ساری-مازندران
شغل و تحصیلات مادر: خانه دار-فوق لیسانس ژئوفیزیک
شغل و تحصیلات پدر: داروساز-دکترا
میانگین تراز: 7584
معدل: 19.89
تعداد پاسخهای صحیح: 2548
سالهای حضور در کانون: 3 سال
چند آزمون شرکت کرده است: 60 آزمون
متوسطه دوم سمپاد فرزانگان 2
مصاحبهگر : لیدا زارنجی
1. شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ آیا فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا کسی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجهای کسب کردند؟
پدرم از دوران دبستان، زمانی که در پایهی دوم ابتدایی تحصیل میکردم، من را برای ثبتنام در کانون فرهنگی آموزش (قلمچی) تشویق کردند. هدف ایشان این بود که با آشنایی زودهنگام با فضای آزمون و آموزش هدفمند، مهارتهای تحصیلی من تقویت شود و بتوانم با برنامهریزی درست مسیر پیشرفت تحصیلیام را طی کنم. در خانوادهام کسی عضو کانون نبوده، اما پدرم با شناختی که از کیفیت آموزشی و ساختار آزمونی کانون داشتند، تصمیم به این کار گرفتند.
2. نقطه قوت شما کدام درس است؟ روش مطالعهی این درس چگونه است؟
نقطه قوت من درس شیمی است. در مطالعهی شیمی همیشه سعی کردهام که ابتدا کتاب درسی را بهطور کامل و دقیق مطالعه کنم، چرا که مهمترین منبع طرح سوالات کنکور است. پس از تسلط کامل بر مفاهیم کتاب درسی، به سراغ تستهای مفهومی و محاسباتی میروم. در این مرحله از کتابهای کمکآموزشی معتبر استفاده میکنم و تلاش میکنم سوالات را با دقت و تحلیل پاسخ دهم تا نوع سوالات را بهتر بشناسم و مهارت تستزنیام افزایش پیدا کند.
3. ساعت مطالعهی شما بهطور متوسط چقدر است؟
ساعات مطالعهی من در طول سال تحصیلی متغیر بوده است، اما در مجموع سعی کردهام میانگین روزانهی حدود 12 ساعت مطالعه مفید را حفظ کنم. در ایام خاص مانند دوران جمعبندی یا نزدیک به کنکور، تلاش میکردم با تمرکز و برنامهریزی بهتر، این زمان را با کیفیت بالاتری مدیریت کنم.
4. برای هر درس اختصاصی چهقدر مطالعه و تست دارید؟
بسته به نیاز و سطح تسلطم بر هر درس، زمان متفاوتی را به آن اختصاص میدادم.زیستشناسی بیشترین زمان مطالعه و تست را به خود اختصاص میداد، چون حجیم، مفهومی و ترکیبی است.بعد از آن شیمی و سپس فیزیک در اولویت بودند. ریاضی به نسبت زمان کمتری دریافت میکرد چون پایهی قویتری در آن داشتم.
در همهی دروس، اولویت اول من کتاب درسی بود. بعد از آن با استفاده از منابع مختلف تستزنی، به تثبیت آموختهها میپرداختم و در آزمونهای مختلف شرکت میکردم تا آمادگی خود را بسنجم.
5. آیا برنامهی مطالعهی شما در هفتهی اول و دوم متفاوت بود؟
بله. تا بهمنماه که دروس به پایان برسند، من در هفتهی اول بیشتر به پیشروی در مباحث، حتی جلوتر از برنامهی آزمونهای کانون، میپرداختم. در هفتهی دوم، تمرکزم بر مرور و دورهی مباحث گذشته بود، مخصوصاً آنهایی که در آزمون آن هفته مطرح میشدند. این روش کمک میکرد هم پیشرفت خوبی داشته باشم و هم مطالب قبلی را فراموش نکنم.
6. در کدام درس روش مطالعهی خود را تغییر دادید و نتیجهی بهتری گرفتید؟
در درس ریاضی روش مطالعهام را تغییر دادم و به جای مطالعهی پراکنده، به شکل مبحثی مطالعه کردم. این روش باعث شد که تمرکزم بیشتر شود و مطالب را به صورت طبقهبندیشده یاد بگیرم. همین موضوع تأثیر مثبتی در افزایش تسلط و کاهش اشتباهاتم در آزمونها داشت.
7. آیا در آزمونها به صورت حضوری شرکت میکنید یا آنلاین؟ دلیل انتخاب شما چیست؟
من درآزمونهای حضوری شرکت میکنم، زیرا معتقدم شرایط آزمون حضوری شباهت بیشتری به کنکور سراسری دارد. تجربهی مواجهه با محیط ناآشنا، شرایط فیزیکی حوزه، و حضور سایر داوطلبان، میتواند باعث افزایش آمادگی روانی من برای آزمون اصلی شود.
8. کارنامهی نظم خود را چگونه تحلیل و تفسیر میکنید؟
من تلاش کردهام به صورت منظم و بدون وقفه در آزمونها شرکت کنم و کارنامهی نظم برایم نشاندهندهی تداوم و ثبات در مسیر مطالعه است. این نظم به من کمک کرده تا همیشه طبق برنامه جلو بروم و از رقبا عقب نمانم.
9. آیا در جلسهی آزمون قدرت تشخیص سوالهای سادهتر و دشوارتر را دارید؟
بله. در ابتدای هر دفترچه، سوالاتی را که سادهتر هستند یا در آنها تسلط بیشتری دارم، شناسایی کرده و ابتدا آنها را پاسخ میدهم. سپس در زمان باقیمانده به سراغ سوالات دشوارتر یا وقتگیرتر میروم. این روش باعث میشود از زمان آزمون بهترین استفاده را ببرم.
10. آیا قدرت نه گفتن و کنار گذاشتن سوالهای وقتگیر را دارید؟
در ابتدا این کار برایم سخت بود، اما به مرور و با تجربهی بیشتر، یاد گرفتم که گاهی کنار گذاشتن یک سوال بهتر از درگیر شدن بیفایده با آن است. اکنون با اطمینان بیشتری این تصمیم را در جلسهی آزمون میگیرم.
11. تعداد اشتباهات شما در طی آزمونها چقدر است؟ در نیمسال دوم چه تغییری داشت؟
در ابتدای سال تعداد اشتباهاتم بالا بود، مخصوصاً در تحلیل صورت سوال و دقت در پاسخگویی. اما با بررسی دقیق کارنامهها، مرور اشتباهات، و تمرین بیشتر، موفق شدم این اشتباهات را به حداقل برسانم. در نیمسال دوم، خطاهایم بسیار کمتر شده و حتی در برخی آزمونها به نزده رسیدم.
12. کدام یک از کتابهای کانون را دارید؟
من از کتابهای سه سطحی کانون استفاده کردهام. این کتابها به تفکیک سوالات آسان، متوسط و دشوار کمک میکنند و برای من که میخواهم سطحبندی مناسبی از سوالات داشته باشم، بسیار مفید بودهاند.
13. از کدام کارنامه در جعبه ابزار کارنامه استفاده میکنید؟ آیا کارنامهی مبحثی را مشاهده میکنید؟
من بیشتر از کارنامهی اشتباهات متداول استفاده میکنم، چون کمک میکند اشتباهاتی را که بیشتر داوطلبان انجام میدهند بشناسم و از تکرار آنها جلوگیری کنم. همچنین کارنامهی مبحثی را نیز بررسی میکنم تا نقاط ضعف و قوتم را در هر مبحث دقیقتر شناسایی کنم.
14. برنامهی شما برای آزمون 7 فروردین چیست؟
در برنامهی مطالعاتی خودم برای آزمون 7 فروردین، تمرکزم برجمعبندی مباحث پایهای دهم و یازدهم بود، بهویژه مباحثی که احتمال بیشتری برای طرح شدن در کنکور اردیبهشت داشتند.
15. برنامهی شما برای آزمون 15 فروردین چیست؟
برای این آزمون، تمرکز اصلی من مرور کامل مباحث دوازدهم بود. تلاش کردم با تستزنی گسترده و دورهی مطالب مهم، تسلطم بر این مباحث را افزایش دهم.
16. آیا برای موفقیت در امتحانات نهایی طرح و برنامهای دارید؟ توضیح دهید.
بله. از مدتها قبل، مطالعهی مستمر و روزانهی دروس عمومی را در برنامهام قرار داده بودم. بهویژه بعد از کنکور اردیبهشت، از فاصلهی زمانی بین آن و امتحانات نهایی (تا تیرماه) بهخوبی استفاده کردم تا دروس را با دقت مرور کنم. هدفم کسب نمرات بالا در امتحانات نهایی و حفظ معدل بالا بود.
