گروه منحصرازبان بخوانند،گفتگوبازهرا احمدی دانش آموزبرتراز شهرکرد

برای ریشه‌یابی جواب‌های غلط و تقویت نقاط ضعف به نقاط قوت همیشه از کارنامه اشتباهات استفاده میکنم.

گروه منحصرازبان بخوانند،گفتگوبازهرا احمدی دانش آموزبرتراز شهرکرد

نام و نام خانوادگی: زهرا احمدی

پایه و رشته: دوازدهم- منحصرا زبان

نام شهر، استان : شهرکرد، چهارمحال و بختیاری

نام مدرسه:  دبیرستان باهنر

میانگین تراز: 7600

سال های حضور در کانون: سال دوازدهم

تعداد کل آزمون ها: 8آزمون

شغل و تحصیلات مادر: فرهنگی بازنشته - لیسانس

شغل و تحصیلات پدر: کارمند بازنشته - لیسانس


مصاحبه کننده : فاطمه قاسمی 

 

شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟

 بیشتر به توصیه‌ی برادرم که خودشان هم در کانون عضو بودند آزمون ها را ثبت نام کردم.   

 

دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟

 آشنایی با شرایط کنکور و افزایش سرعت تست زنی از مهم ترین دستاوردهای من بود.

 

چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟ خسته نشدید؟ ثمره پيوستگی خود را چه می‌دانيد؟

شرکت در آزمون ها باعث می‌شود به ضعف هایم سرجلسه چه از لحاظ علمی و چه از لحاظ روحی پی ببرم و سعی کنم آن‌ها را در آزمون‌های بعدی تکرار نکنم. حقیقتا چون یادگیری زبان را دوست دارم خسته نشدم. شناخت ضعف ها و افزایش سرعت تست زنی ثمره پیوستگی است. 

 

پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟ چه کمکی به شما می کنند؟

مادرم که از نظر انگیزشی کمک می کنند تا روحیه ام را حفظ کنم ولی به دلیل تفاوت رشته با اعضای خانواده در منزل از لحاظ درسی پشتیبانی ندارم. 

 

از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید. 

کارنامه اشتباهات، برای ریشه‌یابی جواب‌های غلط و تقویت نقاط ضعف به نقاط قوت همیشه از کارنامه اشتباهات استفاده میکنم.  

 

برنامه شما در امتحانات نیم سال اول چه بود؟آیا به برنامه راهبردی هم توجه کرید یا فقط طبق برنامه امتحانی مدرسه پیش رفتید. 

در نیمسال اول باید تعادل بین رشته تحصیلی و رشته ای که میخواهم کنکور بدهم را حفظ میکردم به همین خاطر برای رشته انسانی طبق برنامه امتحانی مدرسه پیشرفتم و برای زبان طبق برنامه راهبردی.

 

 نظر شما در زمینه ی روش بازیابی در مطالعه چیست ؟آیا شما از این روش زمان مطالعه استفاده می کنید؟

برای مطالعه دروس حفظی رشته انسانی واقعا مفید است و برای امتحاناتم در رشته انسانی از آن استفاده میکنم ولی برای رشته زبان چندان استفاده ای از این روش نداشتم.  

 

 مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می خوانید؟ چگونه برنامه‌ریزی می کنید؟ 

بله، طبق برنامه راهبردی مباحث را بین دو هفته تقسیم می‌کنم و تا روز آزمون بعضی مباحث را مرور هم می‌کنم. 

 

تا حالا شده به دلیل عدم مطابقت برنامه آزمون با مدرسه از برنامه ی آزمون عقب بیافتید؟ چه‌راهکاری در پیش گرفتید؟

 مشکل من بیشتر تفاوت رشته‌ی تحصیلی‌ام در مدرسه با رشته‌ی کنکور بود که سعی کردم در طول هفته بیشتر به دروس مدرسه بپردازم و آخر هر شب وآخر هفته را به مطالعه‌ی زبان اختصاص بدهم.

 

کدام درس ها نقطه قوت شماست روش مطالعه این درس ها چگونه است؟در مدرسه یا آزمون ها چه نمره ای برای این درس ها کسب می کنید؟

کلوز تست، گرامر و ترتیب اجزای جمله نقطه قوت من است، معمولا یا غلط ندارم یا در حد یک یا دو غلط دارم و درصدم بین70 الی 90 درصد است. برای گرامر سعی میکنم علاوه بر مطالعه منابع‌ام هر جا جمله ای میبینم یا میشنوم به ساختارش توجه کنم و خودم به آن شیوه جمله سازی کنم. ترتیب اجزای جمله که زیر مجموعه گرامر محسوب میشود و برای کلوزتست هم چون تسلط نسبتا خوبی روی واژگان و گرامردارم به آن پاسخ میدهم. 

 

روزی چند ساعت درس می خوانید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دهید؟ 

روزانه دو ساعت را به مطالعه زبان اختصاص میدهم، اما سعی میکنم فعالیت های خارج از دروس مدرسه را به زبان  مرتبط کنم (به عنوان مثال تماشای فیلم با زیرنویس انگلیسی). از آنجا که تأثیر مهارت در تست‌زنی در رشته‌ی زبان نسبت به سایر رشته ها کمتر است، نه تست زدن به تعداد بالا، بلکه فهم درست مطالب موضوع اصلی تمرکز من بوده است.

 

در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره ی کدام درس ها می روید.

زبان دروس مجزا به آن صورت ندارد و ضریب همه سؤالات یکسان است، به همین دلیل بیشتر درصد کل برای من ملاک است. 

 

آیا اعضای خانواده کارنامه‌ی شما را می بینند؟ اگر افت داشته باشید برخورد آن ها با این افت چگونه است؟

بیشتر خودم برنامه‌ریزی دارم و خانواده هم درس خواندن را به عهده‌ی خودم گذاشته‌اند. البته والدینم کاملا در جریان وضعیت تحصیلی‌ام هستند.

 

دفتر برنامه ریزی دارید؟ در دفتر برنامه ریزی آیا در طول هفته به قسمت هدف گذاری  وتصمیمات کوتاه مدت وبلند مدت توجه کرده اید؟ 

بله، دفتر برنامه را کامل میکنم و بعد از آزمون برای دوهفته بعد هدفگذاری انجام میدهم. 

 

آیا در برنامه ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص می دهید؟ چه کارهایی می کنید؟

بله زمان استراحت و تفریح سعی میکنم بین رشته تحصیلی در مدرسه و زبان  ارتباط برقرار کنم.  مثلا زمانی که قصد وب‌گردی داشته باشم، در صورت امکان به جای فارسی به زبان انگلیسی جست‌وجو می‌کنم. 

 

 از سایت کانون و مجله آزمون استفاده می‌کردید؟ کدام بخش ها برای شماجالب تر بود؟

  از سایت کانون استفاده میکنم، کارنامه هایی که بعد از آزمون ارائه می دهند. 

 

چرا کانون را در این سال ها انتخاب کردید؟ به نظر شما مهم ترین ویژگی آزمون‌های کانون چیست؟ 

رویکرد متفاوت طراح‌ها به مطالب و پوشش دادن جزئی‌ترین نکات درسی از دلایل انتخاب من بود.

 

تحلیل آزمون را چگونه انجام می دهید؟ 

پاسخ‌های غلط یا شک دار را بررسی میکنم و سعی میکنم ریشه ی اشتباهم را متوجه شوم. در مواردی که اشتباه داشته‌ام با مرور مثال‌های بیشتر آنچه از اشتباهم آموخته‌ام را در ذهنم تثبیت میکنم.

 

امسال که سال سر نوشت سازی برای شما است، در کدام درس‌ها با تغییر روش مطالعه، تغییر رادیکال ایجاد کردید؟ 

به عنوان مثال به جای حفظ کردن لغات به صورت فهرست‌وار سعی کردم آن‌ها در بافت متن یاد بگیرم و در جملات خودم هم به کار ببرم. همچنین در بخش درک مطلب بر فهم مضمون کلی و نه لزوما دانستن معنای تک‌تک کلمات تمرکز کردم.

 

دوست دارید در این مسیر ازچه کسی بیشتر قدردانی کنید؟ 

خانواده‌ام که در عین حمایت به لحاظ درسی مرا تحت فشار نگذاشتند. 

Menu