نام و نام خانوادگی : شیوا هوشیاری
پایه : دوازدهم تجربی
رتبه سال 1403 : رتبه ۴۸۴۴ منطقه ۳ و رتبه ۱۸۵۵۶ کشوری
رشته و دانشگاه قبولی : رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جهرم نیمسال اول
نام شهر و استان : استان فارس _ سعادت شهر
میانگین تراز : 4939
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است : از سال 1401 و در این دو سال ۵۵ آزمون
شغل و تحصیلات مادر : دیپلم _خانه دار
شغل و تحصیلات پدر : فوق دیپلم - بازنشسته کارمند
درصدهای کنکور 1403 (اردیبهشت و تیر) :
کنکور اردیبهشت :زیست : ۳۱/۱۲ فیزیک: ۲۷/۵۹ شیمی : ۱۵/۲۴ ریاضی : ۱۴/۴۵ زمین شناسی ۴۴/۴۵
کنکور تیر : زیست : ۵۱/۸۶ فیزیک : ۳۸/۸۹_شیمی : ۳۹/۰۵_ریاضی :۲۳/۳۴ زمین شناسی : ۶۰
تراز کنکور (اردیبهشت و تیر) : کنکور اردیبهشت : ۷۴۷۷ و کنکور تیر : ۸۶۱۲
تراز سوابق تحصیلی : ۹۱۹۵
مصاحبهگر : آسیه شریفی
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجهای کسب کردند؟
یکی از دوستانم من را با کانون آشنا کرد فردی در خانواده ام کانونی نیست من فرزند اول خانواده هستم .
نمرههای امتحان نهایی و تراز سوابق تحصیلیتان چند شد؟
من ۲ سال پشت کنکور بودم و خرداد ۱۴۰۳ کل درس های دوازدهم را ترمیم کردم : علوم اجتماعی : ۱۸.۲۵ سلامت و بهداشت : ۱۸.۲۵ ریاضی ۳: ۱۸ فیزیک : ۱۹ دینی : ۱۹.۷۵ فارسی : ۱۷.۷۵ زبان : ۱۷.۵ زیست شناسی : ۱۹ عربی : ۱۸.۷۵ شیمی: ۱۸.۵
تراز سوابق تحصیلی ام : ۹۱۹۵ بود
دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
آزمون های کانون باعث شد که من با برنامه و نظم درس بخوانم و بیشتر بتوانم با خودم رقابت کنم و نقاط قوت و ضعف خودم رابدانم .
آیا در آزمونهای کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمونها چه بود؟
بله در چند آزمون غیبت داشتم بعد از ایام عید بود زیرا من مباحثی را می خواندم که ضعف داشتم ولی آن مبحث در آزمون نبود و مجبور بودم که غیبت کنم البته سوالات آزمون را می گرفتم و خودم حل می کردم .
پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
پیوستگی باعث شد که من همیشه این نیاز را در خودم ببینم که درس یخوانم و آماده باشم تا بتوانم در در از آزمون بعدی ترازم بالاتر بیاد و درصد های بهتری کسب کنم .
آیا در آزمونهای هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت میکردید؟
بله شرکت می کردم .انگیزه ام این بود که قبل از آزمون اصلی از خودم آزمون بگیرم ببینم که بیشتر در کدام قسمت ها ضعف دارم و کدام قسمت ها را ناقص یاد گرفتم و قبل از آزمون آن را برطرف می کردم .
مطابق برنامهی راهبردی درس میخواندید؟ چگونه شخصی سازی میکردید، توضیح دهید که روشتان چگونه بود؟
بله استفاده می کردم به این صورت بود که هفته اول ابتدا مباحث پایه ای را می خواندم زیرا در پایه ضعف داشتم و در هفته دوم مباحث دوازدهم را می خواندم و در روز پنج شنبه آزمون مشابه پارسال را می زدم و بعد در نهایت در آزمون اصلی شرکت می کردم .
آیا روش بازیابی را میشناسید؟ در کدام درسها بیشتر از روش بازیابی استفاده کردید؟ و تأثیر این روش برای شما چه بود؟
بله بیشتر در درس های زیست شناسی و زمین شناسی استفاده می کردم و با این روش خیلی بهتر متوجه می شدم کدام قسمت های درس را فراموش کردم و دوباره آن قسمت ها را می خواندم و در زمان کمتر آن درس مرور می شد .
روشتان برای تحلیل آزمونها چگونه بود؟ آیا همهی سؤالات را تحلیل میکردید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی میکردید؟
برای تحلیل آزمون من درس ها را به صورت دقیق تحلیل می کردم و نکته های جدید را یادداشت می کردم .درس زیست شناسی همه ی سوالات را تحلیل می کردم ولی ریاضی و فیزیک فقط سوالات نزده و غلط را تحلیل می کردم
آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟ چگونه با این مسئله مواجه شدید؟ چه تصمیمی گرفتید؟ خانواده چه کمکی به شما کرد؟
بله شدم .با مشاورم صحبت می کردم و با خانواده هم صحبت می کردم و آنها به من امید می دادند و باعث می شد که بتوانم به خودم مسلط شوم و ادامه دهم .
پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟ پدر و مادر یا خواهر و برادر؟ چه کمکی به شما میکردند؟
پدرو مادرم حمایت های مالی و عاطفی لازم را دارند از آنجا که من فرزند اول خانواده هستم بیشتر خودم پیگیر مسائل تحصیلی خودم هستم
کدام درسها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درسها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمونها چه نمرهای برای این درسها کسب میکردید؟
زیست شناسی و زمین شناسی نقاط قوت من بودند اول زیست شناسی را مطالعه می کردم بعد سراغ تست می رفتم و هر نکته ایی که یاد می گرفتم یادداشت می کردم و تک به تک تست ها حتی اگر درست زده باشم بررسی می کردم و زمانی که مرور می کردم همراه با دروس این نکته ها هم مرور می کردم. در آزمون ها زیست بین ۵۰ تا ۶۰ می زدم در نهایی هم نمره ۱۹ کسب کردم .
در طول این سالها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟
من در درس ریاضی ضعف داشتم و چون خوب بلد نبودم و از پایه ضعیف بودم کمتر سراغ آن می رفتم و این بزرگترین اشتباه من در کنکور بود.
به طور میانگین و در بازههای مختلف چند ساعت تست میزدید یا مسأله حل میکردید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی میکردید، در طول سال و در ماههای مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟
در ابتدا با ۸ ساعت شروع کردم در طول روز من ۴ ساعت مطالعه و۴ ساعت تست می زدم و کم کم آن را تا آذر ماه به ۱۲ ساعت رساندم و هر روز به طور میانگین ۱۰ ساعت مطالعه داشتم و در ایام بعد از عید به روزی ۱۴ ساعت هم می رسید و در آخر ساعات تست زدن بیشتر از مطالعه و مرور می شد .
کدام بازهی زمانی در موفقیت تحصیلی شما نقش پررنگتری داشته است: تابستان، پاییز، دیماه، نیمسال دوم، دوران طلایی نوروز، خردادماه و امتحانات نهایی یا دوران جمعبندی؟ دلیل این موضوع چیست؟
نیم سال دوم در آخر خرداد ماه و در دوران جمع بندی زیرا این را آخرین فرصت برای رسیدن به ارزوی خود می دیدم و با در این دوران نهایت توان خودم را به کار گرفتم
در جلسه کنکور آیا توانستید سؤالهای سادهتر را تشخیص دهید؟
بله تقریبا توانستم سوالات ساده را تشخیص دهم ولی نه همه ی سوالات آسان را .
دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟
بله داشتم .باعث می شد که فرد منظم تری باشم و بتوانم از وقتم بهتر و مفید تر استفاده کنم .
کدام یک از کتابهای کانون را استفاده میکردید؟ این کتابها چه ویژگیهایی دارند؟
من از کتاب های پیمانه ای آبی برای زیست شناسی و زمین شناسی استفاده می کردم و تست های بسیار خوب و چالش برانگیزی داشتند .
