نام و نام خانوادگی: ایلیا امیرپور
پایه:دوازدهم تجربی
نام شهر و استان: شهریار -تهران
شغل و تحصیلات مادر:خانه دار-لیسانس
شغل و تحصیلات پدر:کارمند –فوق لیسانس
میانگین تراز: 6842
معدل :19/82
سالهای حضور در کانون: پایه ششم ، دهم ، یازدهم و دوازدهم تجربی
چند آزمون شرکت کرده است: 64 آزمون
مصاحبهگر : محدثه جهانبخش
هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟
با شرکت در آزمون های قلم چی توانستم تعادل مطالعاتی خودم را حفظ کنم و به موقع مطالب را مطالعه کنم و پیوستگی خود را در آزمون ها حفظ کنم
- شما عضو باشگاه پانصدتاییها هستید؛ چه روش موفقی برای رسیدن به این تعداد پاسخ صحیح داشتید؟
یکی از عواملی که برای من تاثیرگذار بود شرکت در آزمون مشابه پارسال است که با سواالات دام دار در درس زیست و شیمی و همچنین سوالات پرتکرار در درس های فیزیک و ریاضی آشنا بشوم
آیا در نیم سال اول پیشرفت درسی داشتید؟ در چه درسی؟ با چه روشی؟
بله ، درس شیمی دوازدهم ،متوجه شدم که در سر کلاس خوب یاد نگرفته ام و شروع کردم به ویدیو دیدن و تست زدن و درسنامه خواندن و نسبت به بقیه دروس زمان بیشتری را اختصاص دادم .
- دلیل شرکت شما در آزمونهای هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال چه بود؟
مشابه پارسال به من کمک می کند تا با سطح خود آشنا شوم و با ضعف های خود را پیدا کنم و نقاط ضعفم را برطرف کنم
- پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟
باعث شد من تمام مباحث را مطالعه داشته باشم و تراز خوبی را بتوانم نسبت به همکلاسی های خود دریافت کنم و همین باعث می شود که روحیه خود را برای دو هفته آینده حفظ کنم .
- در آزمون ها حضوری شرکت میکنید یا حضوری؟ چرا؟
تا جای که امکانش باشه حضوری شرکت می کنم من را با شرایط محیط آزمون آشنا می کند
- شرکت در این آزمونها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟
شرکت در آزمون ها باعث می شود درس هارا کامل تر مطالعه کنم و برای امتحانات مدرسه همیشه آماده باشم و مرور در آزمون ها باعث تثبیت مطالب می شود .
- مطابق برنامهی راهبردی حرکت میکنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی میکنید؟
بله , هفته اول درس های دوازدهم را مطالعه می کنم و اول درسنامه همه درس هارا مطالعه می کنم وجزوه دبیر را هم مطالعه می کنم و بعد تست زدن را شروع می کنم ،هفته دوم بیشتر تمرکز بر
دروس پایه و جمع بندی تستی مطالبی که در دوهفته مطالعه داشته ام .
- نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟
درس زیست و فیزیک ،زیست اول کتاب را کامل مطالعه می کنم و نکات آن را یاد می گیرم و سوالات پرتکرار مرور می کنم و بعد شروع به تست زدن می کنم ، در درس فیزیک دبیر فیزیک مدرسه مان
عالی هستند وبا تدریس ایشون مشکلی با یادگیری ندارم و بعد از یک مرور کوتاه شروع به تست زدن می کنم
- دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما میکند؟
بله , به کمک دفتر برنامه ریزی درس هایی که را که باید در یک روز خوانده شود مشخص می کنم و همین باعث می شود زمان از دست ندهم و برای تمام دروس وقت مناسب اختصاص دهم
- تحلیل آزمون را چگونه انجام میدهید؟
تحلیل را در روز جمعه آزمون انجام می دهم اول سوالات اشتباه و نزده خودم را از روی کارنامه چک می کنم و بعد روی دفترچه ی سوال علامت میزنم و سوالات را قبل از رجوع به پاسخنامه اول
حل می کنم و بعد از حل مجدد سوالات پاسخ خود را با پاسخنامه کنترل می کنم.
- نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سالها چگونه بود؟
پدر و مادرم مشوق من هستندو به من استرس نمی دهند و همیشه من را پشتیانی می کنند و هر منابع و کتابی که برای درس خواندن نیاز دارم برایم تهیه می کنند
- با آغاز نیم سال دوم چه تغییراتی در برنامهتان ایجاد خواهید کرد؟ چرا؟
مهمترین تغییری که در برنامه ام ایجاد می کنم این است که زمان استفاده از گوشی را کاملا محدود می کنم و به تایم مطالعاتم اضافه می کنم و سعی می کنم تمرکزم را بیشتر کنم تا نیمسال دوم
برایم مفیدتر باشد
- برنامه شما برای دوران طلایی عید چیست؟
مباحثی که تا عید مطالعه کرده ام را جمع بندی کنم و مباحثی که نتوانستم مطالعه کنم را مطالعه داشته باشم تا برای آزمون های جمع بندی فروردین آماده باشم.
- کدام قسمت از سایت کانون برای شما کاربرد بیشتری دارد؟
- مصاحبه با رتبه های برتر برایم جالب است همچنین در صفحه ی شخصی قسمت مربوط به پاسخبرگ و کارنامه
- از کدام کتاب های کانون استفاده میکنید؟ چرا؟
از کتاب های سه سطحی استفاده می کنم چون سوالات سطح بندی دارند و از سطح نسبتا دشوار شروع به حل کردن می کنم تا به سوالات دشوار می رسم تا بتوانم با همه نوع تیپ سوال آشنا
شوم
- در آغاز نیم سال دوم منابع مطالعاتی یا روش های مطالعهتان را تغییر میدهید؟ چه تغییری؟ چرا این تغییر را ایجاد میکنید؟
روش مطالعاتی بعضی دروس را شاید تغیر بدهم و مفید تر و با تمرکز بیشتر مطالعه داشته باشم .
