گفت و گو با اهورا راعی باشگاه پانصد تایی‌ها دوازدهم ریاضی از آمل

گفت و گو با اهورا راعی باشگاه پانصد تایی‌ها دوازدهم ریاضی از آمل از اهداف نیم سال دوم خود می‌گوید

گفت و گو با اهورا راعی باشگاه پانصد تایی‌ها دوازدهم ریاضی از آمل

نام و نام خانوادگی : اهورا راعی

پایه : دوازدهم رشته ریاضی

نام شهر و استان : مازندران، شهرستان آمل

شغل و تحصیلات مادر : دبیر مطالعات اجتماعی متوسطه اول، تحصیلات: لیسانس

شغل و تحصیلات پدر : کارمند آزمایشگاه شرکت کاله، تحصیلات: لیسانس

میانگین تراز : ۷۰۷۷

معدل : 19/42

سال‌های حضور در کانون : ۳ سال



مصاحبه‌گر : رضا گلردی



هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟ 

ارتقای سطح تست‌زنی و سنجش سطح خودم نسبت به رقبا در سطح شهر و کشور و هم چنین برنامه ای برای مطالعه منظم و مرور درس ها.


شما عضو باشگاه پانصدتایی‌ها هستید؛ چه روش موفقی برای رسیدن به این تعداد پاسخ صحیح داشتید؟ 

یادگیری کامل مفاهیم پایه و اولیه در کنار تست روزمره و مداوم. 


دلیل شرکت شما در آزمون‌های هدیه، هدف‌گذاری و مشابه پارسال چه بود؟ 

در آزمون‌های مشابه پارسال به‌منظور بررسی میزان آمادگی برای آزمون پیش رو شرکت می‌کردم.


از شرکت در این تعداد آزمون خسته نشدید؟ 

اگر نتیجه موردپسند بود خیر. اگر هم نبود با عزم بیش تری هفته جدید را شروع می‌کنم.


چه نتیجه‌ای برای شما داشت؟

 باعث شد تأثیر مطالعه مداوم را به‌وضوح ببینم و اگر هفته‌ای به میزان لازم مطالعه نداشتم رقابت برایم سخت‌تر می‌شد و اعتمادبه‌نفس لازم را نداشتم. هم چنین تداوم دوهفته‌ای آزمون‌ها باعث شد تا میزان مشخصی از این حجم زیاد درس را هر دو هفته یاد بگیرم.


پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟ 

پیوستگی در آزمون پیوستگی در تست زنی و مطالعه را به همراه داشت و درنتیجه پیشرفت قدم‌به‌قدم حاصل شد.


شرکت در این آزمون‌ها چه تأثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟ 

اوایل اداره کردن درس مدرسه در کنار تست زدن کمی سخت بود. با بالاتر رفتن میزان مطالعه هفتگی توانستم باوجود تفاوت مبحث میان مدرسه و آزمون‌های هفتگی، درس مدرسه را در سطح موردقبول دبیران مطالعه کنم و در کنارش تست زنی برای آزمون را هم ادامه دهم.


مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه‌ریزی می‌کنید؟ 

بله، تمام سعی‌ام را می‌کنم تا در هفته اول بخش اعظم بودجه مربوطه را مطالعه کنم زیرا هفته دوم یک روز کمتر است و برخی روزهای باقی‌مانده آن نیز برای آزمون‌های مشابه و بررسی آن‌ها صرف می‌شود. ابتدا سعی می‌کنم مفاهیم اولیه و در صورت نیاز کتاب درسی را به‌طور کامل مطالعه کنم سپس به سراغ تست زدن می روم.


نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟ روش مطالعه آن‌ها را توضیح می‌دهید؟ 

نقطه قوت خاصی ندارم و سعی می‌کنم تمام دروس را باهم مدیریت کنم.

ازآن جاکه حسابان درس موردعلاقه من است از خواندن آن دیرتر خسته می‌شوم و آن را معمولاً در پارت‌های مطالعاتی آخر روز مطالعه می‌کنم.


دفتر برنامه‌ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟ 

بله با توجه به تعداد زیاد درس ها کمک می‌کند که بتوانم میزان مطالعه هرکدام را مدیریت کنم و ببینم با توجه به زمانی که برای هر درس می‌گذارم نتیجه مناسبی می‌گیرم یا خیر.


تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟ 

معمولاً فردای روز آزمون بعد از مدرسه سؤالات نزده و غلط را مجدداً مطالعه می‌کنم و سپس از روی پاسخ‌نامه بررسی می‌کنم. هم چنین سؤالاتی که حل آن‌ها زمان زیادی گرفت و یا من را به شک انداخت پاسخ‌نامه را نگاه می‌کنم تا اگر روش کوتاه‌تری وجود دارد آن را یاد بگیرم.


نقش آموزشی خانواده، بالأخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟ 

پدر و مادرم همواره از من حمایت می‌کردند و اگر احساس می‌کردند که از مسیرم دور شده‌ام همواره به من یادآوری می‌کردند و همیشه من را مطمئن می‌کردند که از هیچ کمکی اعم از کتاب‌ها و کلاس‌های آموزشی دریغ نمی‌کنند. 


برنامه شما برای درس خواندن در نیم‌سال دوم چیست؟ 

در نیم سال دوم مدیریت درس مدرسه در کنار تست زدن کمی سخت است بنابراین بهتر است هرروز یا قبل از هر جلسه محتویات تدریس شده‌ی جلسه قبل را مطالعه کرد تا درون کلاس صحبت‌های معلم را متوجه شد و هم چنین هنگام امتحانات کلاسی نیازی به مطالعه وقت‌گیر نباشد که مبادا وقت تست‌زنی گرفته شود.


کدام قسمت از سایت کانون برای شما کاربرد بیشتری دارد؟ 

قسمت دیدن کارنامه. 


از کدام کتاب‌های کانون استفاده می‌کنید؟ چرا؟ 

سه سطحی زیرا تعداد آزمون‌های زیاد در سطوح مختلف دارد و هم چنین نکات تستی خوب و جدیدی در پاسخ‌نامه‌های آن ذکرشده است.

Menu