گفتگو با میرمحمد مطیع - رتبه 404 منطقه 2 تجربی 1403

در دوران دبستان و کلاس ششم با کانون آشنا شدم ، در ادامه در دبیرستان و برای کنکور، شرکت در کانون را لازمه‌ی موفقیتم می‌دانستم .

گفتگو با میرمحمد مطیع - رتبه 404 منطقه 2 تجربی 1403

نام و نام خانوادگی : امیر محمد مطیع

میانگین تراز: 7212

رتبه كنكور 1403: 404  منطقه 2

رشته قبولی: دکتری عمومی دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل

نام استان و شهر : خراسان رضوی /تربت حیدریه

از چه سالی عضو کانون بوده اید؟ از کلاس یازدهم

درصدهای کنکور  اردیبهشت 1403 : فیزیک ۹۴/شیمی ۶۰/ریاضی ۷۳/زیست ۷۰/زمین ۷۰

درصدهای کنکور  تیر1403 : فیزیک ۷۵/شیمی ۷۵/ریاضی ۵۸/زیست ۷۳/زمین ۸۰

تراز کنکور:11538

تراز سوابق تحصیلی: 9619

شغل و تحصیلات پدر : کارمند دادگستری - لیسانس

شغل و تحصیلات مادر: فرهنگی - لیسانس

مصاحبه‌گر : محمدحسن زارعی


1-شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟

در دوران دبستان و کلاس ششم با کانون آشنا شدم ، در ادامه در دبیرستان و برای کنکور، شرکت در کانون  را لازمه ی موفقیتم می دانستم .

2-پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

با شرکت پیوسته و از طریق تحلیل دروس ، مطمئن می شدم که مطالب  ازمون را به طور کامل یاد گرفته ام یا خیر ،در غیر این صورت نقاط ضعفم را شناسایی می کردم و وقت بیشتری برای آنها می گذاشتم و این مسیر باعث پیشرفت من می شد.

 3-آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کردید؟ 

بله تا حدودی ، اگر زمان یاری می کرد حتما شرکت می کردم ، چون منبع بسیار خوبی برای تمرین و تست بیشتر بودند .

 4-آیا در آزمون های مشابه پارسال شرکت می کردید؟

 بله ، شرکت در ازمون های پارسال باعث می شد از نظر ذهنی آماده آزمون جمعه بشوم و همچنین با دام های سوالات و طرز فکر طراحان آشنا شوم.

5-از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.

 کارنامه اصلی، اشتباهات، 5 نوع درس  کارنامه اشتباهات : سوالات غلط و اشتباهاتی که سرجلسه آزمون داشتم را بررسی و تحلیل می کردم و آن ها را رفع می کردم که تکرار نشود .

كارنامه ي 5 نوع درس : باعث می شد با نقاط قوت و ضعف خودم آشنا شوم و نقطه قوتم را تقویت کنم و نقطه ضعفم را برطرف کنم.

6-آیا از دفتر برنامه ریزی استفاده می کردید؟

بله دفتر را تکمیل می کردم. ابتدا مشخص می کردم که چه مباحثی را باید مطالعه کنم و چه تعداد تست باید بزنم و اولویت بندی و برنامه ریزی می کردم و زمانی را هم برای رفع اشکال در نظر می گرفتم.

7-چگونه در فاصله دو هفته برای آزمون برنامه‌ریزی می‌کردید؟

در هفته اول تلاش من بر این بود که تمام مطالب جدید را بخوانم و تست کافی برای یادگیری بزنم ، و همچنین مطالب تکراری را برای درس هایی مثل فیزیک و شیمی مرور کنم . در هفته دوم بیشتر وقت من صرف تست زیاد و آزمون زدن می شد.

8-تصمیمات شما برای نیم سال دوم چه بوده است؟

در نیم سال دوم ، مطالب را عمقی یاد گرفتم و سعی کردم با همه نوع سوالات آشنا شوم و کتاب های درسی را خط به خط در ذهن بسپرم . همچنین با توجه به نزدیکی امتحانات نهایی ، به  ساعات مطالعه ام برای امتحانات نهایی اضافه کردم . ( به خصوص در دروس عمومی)

9-در تابستان برنامه شما چه بود؟ آزمون‌ها را شرکت‌ می‌کردید؟

در تابستان مطالب پایه را به طور کامل چندین بار خواندم و نقص هایم را در دروسی مثل ریاضی برطرف کردم همچنین نصف مطالب دوازدهم را خواندم - بله ، بعضی آزمون ها را شرکت می کردم

10-مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خواندید؟ چگونه شخصی سازی می‌کردید، توضیح دهید که روش‌تان چگونه بود؟

تقریبا بله ( مطالب دوازدهم را همیشه جلوتر از برنامه راهبردی می‌خواندم تا مطالب را زودتر به پایان برسانم ) همان طور که گفتم  هفته اول بیشتر خواندن و مرور مطالب بودجه آزمون و حل تست بصورت آموزشی و بدون زمان گرفتن، هفته دوم حل تست بصورت زمان دار و آزمونی

11-  برنامه شما برای دوران طلایی نوروز چه بود؟

در عید نوروز من سعی کردم اول مباحث دوازدهم را بخوانم و تکمیل  کنم و بعد مباحث دهم یازدهم را مرور کردم .  اول تست می زدم  و بعد مطالب را  تحلیل  می کردم.

12-در کدام درس‌ها بیشتر از روش بازیابی استفاده کردید؟ و تأثیر این روش برای شما چه بود؟

در دروس ریاضی و زیست ، در درس ریاضی باعث نتیجه مطلوب در کنکور اردیبهشت من شد .

13-تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟  

اکثرا روش دایره ضربدر و منفی و نشانه گذاری

14-به طور میانگین در هر آزمون تعداد اشتباه‌های شما چند تا بود؟

ده ، یازده   اشتباه

15-روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه بود؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کردید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کردید؟

اول سوالات غلط را تحلیل می کردم و نکات جدید را یادداشت می کردم (مخصوصا در دروس زیست و شیمی) 

در مرحله بعد سوالات شک دار که علامت زده بودم را تحلیل می کردم و علت نادرستی گزینه های شک دار را می دیدم . 

همیشه حتی سوالاتی را که با قاطعیت درست زده بودم را تحلیل می کردم ، چون ممکن بود در پاسخ سوال نکته یا روش حلی بود که من آن را یاد نداشتم .

16-آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟ چگونه با این مسئله مواجه شدید؟ چه تصمیمی گرفتید؟ خانواده چه کمکی به شما کرد؟

بله ، من هم مثل همه افراد دوران افت داشتم ، (در دو سه ازمون حدود نوبت اول )- اما سریعاً نقاط ضعفم را پیدا کردم و تمام کم و کاستی هایم را برطرف کردم . برای مثال در درس ریاضی که یکی از علل افت تراز من بود ، سعی کردم تست فشرده و زمان دار بیشتری بزنم تا در زمان آزمون همه جوره نهایت توانم را گذاشته باشم.

خانواده همیشه به من اعتماد داشتند و مطمئن بودند من به روال گذشته برمی گردم.

17-کدام درس‌ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس‌ها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمون‌ها چه نمره‌ای برای این درس‌ها کسب می‌کنید؟

فیزیک ، همیشه جزوات و فرمول ها را می خواندم و بعد تست زیاد ، علت موفقیت من در این درس آشنا شدن با همه نوع تیپ سوالات و زدن چندین منبع بود . از آنجایی که سوالات تشریحی این درس نسبت به تست آسان تر بود ، نمرات من همیشه بالا بود .

18-به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت تست می‌زدید یا مسأله حل می‌کردید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کردید، در طول سال و در ماه‌های مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟ 

در هر بازه ۹۰ دقیقه ای میانگین ۵۰ تست می زدم و سپس سریعا تحلیل می کردم ( البته برای هردرسی متفاوت است . در درسی مثل زیست ممکن بود بیشتر شود و در درسی مثل ریاضی طبیعتا این تعداد کمتر بود) - تست زدن من  در دوران جمع بندی کمتر می شد و وقت آنرا به مطالعه عمیق مطالب می دادم)

19-کدام نقش آزمون‌های کانون برای شما پررنگ‌تر بود: نقش برنامه‌ای، آموزشی یا سنجشی؟ دلیل‌تان برای این انتخاب را بگویید. 

نقش سنجشی ـ به علت کیفیت بالای آزمون و پراکندگی مناسب مطالب و همچنین پراکندگی سطح سوالات در دفترچه ، من همیشه اطمینان خاطر داشتم اگر در ازمون ها نتیجه مطلوب را بگیرم در کنکور هم میتوانم این روند را ادامه دهم.

20-اگر دوباره به گذشته برگردید چه کار هایی را انجام نمی‌دهید؟ چرا؟

دیگر وسواس در مطالعه دروس به خرج نمی دادم و بیشتر سعی می کردم دوران جمع بندی را زودتر شروع کنم. وسواس بیش از حد در مطالعه مطالب و نکات بیهوده ، باعث افت و کند شدن روند پیشرفت می شود.

21-کدام درس در جلسه‌ کنکور شما را غافلگیر کرد؟ واکنش شما به این موضوع چگونه بود؟ چقدر توانستید خودتان را مدیریت کنید؟

در کنکور اردیبهشت شیمی و در کنکور تیر ریاضی ـ تا حدود خوبی توانستم در آزمون خودم را کنترل کنم اما بی دقتی بیش از حد باعث شد که درصد من در این دروس از چیزی که مدنظرم بود کمتر شود.

22-از کدام منابع کانون استفاده می کردید و به دانش آموزان پیشنهاد می کنید ؟

کتاب های سه سطحی همه دروس ، کتاب آبی فیزیک یازدهم

23-از کدام بخش سایت کانون استفاده میکنید؟

صفحه شخصی ، مصاحبه برترها ، تخمین رتبه

24-نقش اولیا را در پیشرفت خود بنویسید؟

نقش پدر و مادر من به قدری در موفقیت من زیاد بود که نمی توانم توصیف کنم. واقعا با تمام وجودم قدردان زحماتشان هستم. مادر و پدر من حامی اصلی من برای درس خواندن من بودند.

25- چه توصیه ای برای دانش آموزان دارید؟

مهم ترین چیزی که می توانم به دانش آموزان توصیه کنم این است ک کنکور همانند یک ماراتن دشوار و طاقت فرساست آدم ها ممکن است در این مسیر خسته شوند اما جازدنی در کار نیست باید تا آخرین لحظه تلاش خود را به کار گیرند نکته مهم تر ناامید نشدن است.ممکن است در آزمونی دروسی سخت باشند اما این نکته را حتما مبنا قرار دهند ک این سختی و دشواری برای همگان یکسان است و حتما در چنین آزمون هایی هنر نزدن و رد شدن از تست سخت اهمیت فوق العاده بالایی دارد.

Menu