نام و نام خانوادگی : سارا اناری
پایه : دهم ریاضی
نام شهر و استان: رفسنجان - کرمان
میانگین تراز :5700
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است : سال ششم نهم و دهم
شغل و تحصیلات مادر :خانه دار دیپلم
شغل و تحصیلات پدر : آزاد دیپلم
مصاحبهگر : اعظم حکیمی
- شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
- من از طریق آشنایان و یکسری از دوستان با کانون آشنا شدم و تصمیم به ثبت نام گرفتم .
- دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟
- توانستم تمام درسهایم را همراه با برنامه راهبردی پیش ببرم و آن ها را مرور کنم و اشتباهاتم را پیدا کنم و آنها را جبران کنم و همچنین استرس من با هر بار آزمون دادن کم می شد و نیز سوالات ساده را تشخیص بدهم و در آزمون امتحانات تیزهوشان و نمونه به سادگی آنها را حل کنم و موفق بشوم .
- آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟
- بله آزمون های هدفگذاری باعث می شد که اشتباهاتم را پیدا کنم و قبل از آزمون یاد بگیرم و کاستی هایم را جبران کنم و آزمون مشابه پارسال باعث شد با آمادگی بیشتری در آزمون های کانون شرکت کنم .
- از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را هم ذکر کنید ؟
- کارنامه اصلی و اشتباهات ، کارنامه اشتباهات به من کمک کرد که تعداد اشتباهاتم را پیدا کنم و آنها را تجزیه و تحلیل کنم و سوالات ساده را تشخیص بدهم و وقت بیشتری برای سوالات سخت در آزمن تیزهوشان بگذارم
- مطابق برنامهی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامهریزی می کردید؟
بله ، ابتدا درسهایی که برایم سخت بود در هفته اول می خواندم و تست های آن را می زدم و هفته دوم درسهای ساده تر را کار می کردم و هر شب هم تست هوش می زدم .
- کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟
- علوم و ادبیات ، سال گکذشته این دروس نقطه قوت من بودند ابتدا درس را رو خوانی می کردم و سپس به صورت کنفرانسی برای خودم توضیح می دادم و سوالات تشریحی را از کتابهای پر تکرار کار می کردم در نهایت تست می زدم و تحلیل می کردم.
- روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟
- حداکثر 6 ساعت و البته اگر امتحان داشتم این ساعات بیشتر هم می شد و نصف ساعت مطالعه من صرف تست زدن می شد و با تست زدن بیشتر یاد می گرفتم .
- دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟
بله از زمانی که دانش آموز کانونی شدم تا الان استفاده می کنم از طریق دفتر برنامه ریزی بر روی زمان تسلط دارم و دقیق می دانم کدام درس را چقدر زمان گذاشتم و در کدام درس کم کاری کردم و نظم خیلی خوبی این دفتر به درس خواندن من داده است و باعث موفقیت من شده است .
- چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسهی تیزهوشان رفتید، پیوستگی خود را به آزمونها حفظ کردید؟
- چون این آزمونها به من کمک کرد تا اشتباهات درس خواندنم را بفهمم و برای آزمون های تشریحی اشتباهاتم را به حداقل برسانم و پایه درسی من قوی شود و انگیزه بیشتری برای ادامه دادن پیدا کنم .
- روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
- ابتدا سوالات را دوباره حل می کردم و مقایسه می کردم با سوالاتی که در جلسه آزمون زده بودم بعد سوالات اشتباه را تحلیل می کردم و نکات مهم و را ه حل آن را در کنار سوال می نوشتم تا بعدا" مرور کنم و بعد سوالات نزده را کار می کردم و همچنین سوالات دام دار و یا سوالات نزده ساده را هم مشخص می کردم تا دوباره مرور کنم .
- دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟
- بله، سال گذشته به کلاس برنامه نویسی رفتم و مهارت نسبتا خوبی هم در نوشتن برنامه دارم و همچنین نقاشی پیشرفته را هم شروع کردم و علاقه زیادی به آن دارم .
- برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ چه روشی برای کسب نمره بالا به کار می برید ؟
- ابتدا فرجه را برای امتحانات در نظر می گیرم و بعد تعداد صفحات را مشخص می کنم و برای هر درس بر اساس روز و صفحه یک زمان را مشخص می کنم تا مطالعه کنم .
- برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟
- از تابستان سال نهم و تاریخ دقیق آن 30 تیرماه بود شروع به مطالعه کردم و همراه با برنامه کانون پیش رفتم .
- از چه منابعی برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ از این کتاب چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
من از منبع هوش کلامی و غیر کلامی استفاده می کردم ابتدا تست می زدم و بعد پاسخنامه را مطالعه می کردم اگر روش جدیدی در پاسخنامه برای حل تست وجود داشت سعی می کردم آن را یاد بگیرم و نکات آن را یادداشت کنم .
- از چه منابعی برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
از کتابهای سه سطحی و کتابهای کمک آموزشی برای تست زدن و از کتابهای پر تکرار برای امتحانات تشریحی مدرسه استفاده کردم .ابتدا درسنامه را با دقت می خواندم و سپس تست می زدم .

- به توصیه چه کسانی این منابع را تهیه کردید؟
- با کمک پشتیبان و دوستانم که از این منابع استفاده کرده بودند و بیشتر دوستانم موفق شده بودند.
- کدام قسمت کتابها (درسنامه، سوالها و پاسخنامه) برایتان جالب بود و به شما کمک کرد؟ توضیح دهید؟
- پاسخنامه، که از پاسخنامه تشریحی، نوشتن صحیح جواب سوالات را یاد گرفتم چون با دقت آن را مطالعه می کردم و نکته برداری می کردم و همچنین راه حل های کوتاه و جدید را برای بعضی از سوالات یاد گرفتم .
- روش استفاده شما از پاسخنامه کتابها به چه صورت بود؟ بعد از حل چند تست پاسخنامه را نگاه می کردید ؟
- برای دروس مدرسه مثل ریاضی بعد از زدن 20 تست به پاسخنامه مراجعه می کردم و تست ها را تصحیح می کردم و بعد از آن تست زدن را شروع می کردم اما برای هوش ابتدا بعد از زدن حداکثر 200 تا تست به پاسخنامه مراجعه می کردم .
- با چه روشی کتابهای خود مطالعه میکردید؟ اول درسنامه می خواندید یا تست می زدید ؟
- اول درسنامه را می خواندم و زمانی که بر کتاب درسی و درسنامه مسلط می شدم تست زدن را شروع می کردم .
- هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟
- تکرار می کردم. من درسهای علوم و ادبیات را یک دور می خواندم و چند بار در فواصل زمانی مختلف مرور می کردم .
- چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟
- صبح ها ساعت 4 صبح ، قبل از رفتن به مدرسه تست هوش می زدم و سوالات استعداد تحصیلی را کار می کردم و بعد از مدرسه و عصرها درسهای مدرسه را همراه با تست از کتابهای کانون می خواندم .
- برنامه شما در دوران جمعبندی (اردیبهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟
برای امتحانات ترم درسها را مرور کردم و با دقت خواندم که فرصت داشته باشم تست برنم ولی برای استعداد تحلیلی و سوالات هوش طبق برنامه قبیلیم هر شب تست کار می کردم و در اردیبهشت بیشتر به مسلط شدن نکات درسی به صورت تشریحی پرداختم .
