نام و نام خانوادگی: فاطمه فرهادی منش
پایه: هفتم
نام شهر و استان: خرم آباد، لرستان
میانگین تراز: 7000
از چه سالی عضو کانون بوده: یک سال
چند آزمون شرکت کرده است: 11 آزمون
شغل و تحصیلات مادر: کارمند بیمه، لیسانس
مصاحبه گر: الهام یافته
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
دختر خالهام کانونی بود که خیلی از کانون صحبت میکرد به خاطر همین منم عضو کانون شدم.
دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
در درسهایم نمرههای بالایی کسب میکردم و حل سوالات برای من آسانتر بود.
آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت میکردید؟ دلیل آن چیست؟
بله آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال به من کمک میکرد تا نقاط قوت و ضعفم را بشناسم و قبل از آزمون تیزهوشان نقاط ضعفم را برطرف کنم.
از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.
من همهی کارنامهها در جعبه ابزار کارنامه را میبینم، زیرا همهی کارنامهها با نشان دادن نقاط قوت و ضعفم به من در برنامهریزی کمک میکنند و باعث میشوند بتوانم هدفگذاری بهتری داشته باشم.
مطابق برنامهی راهبردی درس میخواندید؟ چگونه برنامهریزی میکردید؟
بله اول درسهای مدرسهام را خلاصه میخواندم سپس به سراغ تست زدن میرفتم و بیشتر تست منطق و محاسباتی کار میکردم.
کدام درسها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درسها چگونه بود؟
همهی درسها ابتدا با دقت میخوانم سپس با تست زدن بر آن مباحث مسلط میشوم در ضمن همیشه مرور مباحث دارم.
در طول این سالها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟
بله ، مطالعات اجتماعی. تمرین، حل و تکرار سوالاتی که در حل آنها مشکل دارم.
روزی چند ساعت درس میخواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص میدادید؟
8- 13 تا 16 ساعت ، حدود 98 درصد.
دفتر برنامهریزی داشتید؟ تکمیل این دفترچه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟
بله ، کمک میکرد که مبحثی که جز نقاط ضعفم بود را تقویت کنم.
چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسهی تیزهوشان رفتید، پیوستگی خود را به آزمونها حفظ کردید؟
زیرا آزمونها باعث تسلط بیشتر من بر دروس مدرسه شد و برای امتحانات مدرسه نیز آماده میشوم.
روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
ابتدا سوالاتی که نزده بودم را بررسی و سعی میکردم علت پاسخ ندادن به آنها را بیابم و خودم به آنها پاسخ دهم و اگر نتوانستم پاسخ دهم پاسخنامه را مطالعه میکردم. سپس سوالاتی را که اشتباه پاسخ داده بودم، سعی میکردم خودم حل کنم و اگر نمیتوانستم حل کنم پاسخنامه را مطالعه میکردم.
برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟
اول درس را بخوانیم و زیاد بر مبحثی که بلدیم زمان نگذاریم و برای مبحثی که سخت و دشوار است زمان بگذاریم.
برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟
بهار کلاس پنجم با معلم زحمت کش خانم ندا دولتشاه.
از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعتودقت، 12آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟
بیشتر از سوالات هوش آزمون که جدید آمده بود و12 آزمون. این کتاب خیلی سوالات منطق و محاسباتی خوبی دارند.
از چه منابعی برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
از همه 1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی استفاده میکردم چون واقعا کتابهای خوب و تاثیرگذاری بودند.
به توصیه چه کسانی این منابع را تهیه کردید؟
معلمم خانم ندا دولتشاه.
کدام قسمت کتابها (درسنامه، سوالها و پاسخنامه) برایتان جالب بود و به شما کمک کرد؟
واقعیت این است که هم درسنامه و هم سوال ها و پاسخنامه عالی بودند.
روش استفاده شما از پاسخنامه کتابها به چه صورت بود؟ بعد از حل چند تست پاسخنامه را نگاه میکردید؟ برای سوالات صحیح نیز پاسخنامه تشریحی را میخواندید؟
اول تست ها را میزدم، آخر سر که تمام شد تحصیح میکردم اگر اشتباه میزدم یا نزدم آن را بادقت میخواندم و یاد میگرفتم بعد دوباره آن سوالها را حل میکردم و اگر صحیح بودند راه حلها را دوباره نگاه میکردم اگر راه حل دیگری بود آن را هم نیز یاد میگرفتم.
با چه روشی کتابهای خود مطالعه میکردید؟ اول درسنامه میخواندید یا اول تست میزدید؟
اول درسنامه بعد تست، چون اول یاد میگرفتم و مثالها را حل میکردم تا خوب آن مبحث را یاد بگیرم.
چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟
اول درسهای خودم را به طور خلاصه و خوب میخواندم و سپس باقی زمانم را صرف استعداد تحلیلی میکردم.
برنامه شما در دوران جمعبندی (اردیبهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟
نقاط ضعفم را تا قبل از عید برطرف و بیشتر روی نقاط قوتم تمرکز کردم.
