گفت و گو با امیرحسین علیزادگان،رتبه 310 منطقه 3 کنکور تجربی 1402

در دوران نوروز به سراغ آزمون‌های جمع بندی سال‌های اخیر کانون رفتم و آنها را مجددا بررسی کردم.

گفت و گو با امیرحسین علیزادگان،رتبه 310 منطقه 3 کنکور تجربی 1402

نام و نام خانوادگی: امیرحسین علیزادگان

مقطع و رشته: دوازدهم تجربی

در چند آزمون شرکت کرده اید: 113 آزمون

میانگین تراز در آزمون ها: 6210 

نام شهر و استان: آذربایجان غربی-خوی

سال‌های حضور در کانون: شش سال ( از پایه هفتم تا دوازدهم )

مصاحبه گر: محمدرضا آقانقی


1- اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند  رسید؟
 در اولین آزمون ( ابتدای پایه هفتم ) با تراز 4250 شروع کردم و در آزمون های آخر ( جمع بندی پایه دوازدهم ) به تراز 6200 دست یافتم.

2- برنامه شما برای دوران طلایی نوروز چه بود؟
جمع بندی پایه با محوریت پایه دهم، مرور یادگیری های ناقص و جمع بندی نیمسال اول دوازدهم محوریت عملکرد من در دوران نوروز بود.
هم چنین در دوران نوروز به سراغ آزمون های جمع بندی سال های اخیر کانون رفتم و آنها را مجددا بررسی نمودم.  

3- منابع شما برای دوران نوروز چه بود؟
اولین منبع من در دوران نوروز کتاب نوروز بود بدین ترتیب که ابتدا با آزمون های کتاب نوروز و روش بازیابی نقاط ضعف خود را شناسایی می کردم سپس بر اساس اهمیت و تعداد تست هر مبحث در کنکور سراسری، طبقه بندی مباحث را انجام می دادم و به سراغ رفع اشکال هر مبحث می رفتم.

 4- از چه زمانی جمع‌بندی را شروع کردید و روش‌تان چگونه بود؟
 از اوایل اسفندماه جمع بندی خود را آغاز کردم.  
ابتدا پایه های دهم و یازدهم را به طور کامل مرور کردم و سپس با تست های زیاد (هم درس به درس و هم جامع) اقدام به پوشش تمام مباحث کردم و بعد از آن، پایه دوازدهم و کنکور های سال های گذشته را جمع بندی کردم.

5- پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
تحلیل آزمون های گذشته و برنامه ریزی برای آزمون های آینده باعث می شود درس خواندن هدفمند باشد و چون در آزمون ها با برنامه ریزی و به صورت مرتب شرکت کردم این موضوع باعث پیشرفت من شد.

6- تکنیک‌ ها و روش‌ های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟ کدام روش؟ آیا در کنکور هم استفاده کردید؟
بله، استفاده از تکنیک ضربدر منفی و زمان های نقصانی را خیلی دوست داشتم و مرتبا در آزمون ها استفاده کردم و به همین دلیل در کنکور به صورت مسلط آنها را به کار گرفتم.

7- آیا در آزمون‌های هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کردید؟
 بله
الف) انگیزه‌تان چه بود؟
آمادگی برای آزمون پیش رو و همچنین آشنایی با ایده طراحان متعدد.  

ب) فایده آزمون‌های هدفگذاری برای شما چه بود؟
 باعث می شد طی دو هفته ای که تا آزمون بعدی زمان دارم با برنامه ریزی پیش بروم و نقاط ضعف و قوت خود را پیدا کنم.

8- از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کردید؟
. کارنامه اشتباهات=> به دلیل مشاهده سوالات غلط و نزده به صورت یکجا
. کارنامه پنج نوع درس=> مشاهده روند پیشرفت یا پسرفت در دروس مختلف

9- روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه بود؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کردید یا فقط سؤالات غلط و بدون پاسخ را بررسی می‌کردید؟
هنگام بررسی آزمون‌ها به کدام‌یک اولویت بیشتری  می‌دادید؟ بررسی اشتباهات یا بررسی سؤال‌های ساده؟

همه سوالات را تحلیل می کردم اما از مباحث غلط و نزده، تست های بیشتری حل می کردم.
ابتدا سوالات ساده ای را که غلط پاسخ دادم بررسی می کردم و سپس سراغ بقیه سوالات می رفتم.

10- به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت تست می‌زدید یا مسأله حل می‌کردید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کردید، در طول سال و ماه‌های مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟
هرچه به کنکور نزدیک می شدیم، زمان تست زنی بیشتر می شد، مثلا پس از نوروز در هر روز 7 تا 9 ساعت را به تست زنی اختصاص می دادم و 2 تا 3 ساعت را به مطالعه درسنامه ها می پرداختم.

11- کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کردید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟
. کتاب آبی=> ارائه تعداد سوالات مناسب از هر مبحث، مناسب برای زمان دو هفته ای بین آزمون ها
. کتاب زرد=> کنکور های سال های گذشته

12- برنامه شما برای مطالعه درس‌های دهم و یازدهم چگونه بود؟
 چون در سال های گذشته این دو پایه را به طور مناسب مطالعه کرده و تست زده بودم، با دو یا سه بار مرور در طول سال دوازدهم به جمع بندی مناسبی دست یافتم.

13- چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیمسال دوم گرفتید؟
 کم کردن زمان مطالعه و بیشتر کردن زمان تست زنی و نیز زدن تست هایی که در آزمون های گذشته موفق به حل آنها نشدم.

Menu