نام و نام خانوادگی : عرفان پیروزی نسب
رتبه سال 1403 : ۴۲۸۹ منطقه۲
رشته و دانشگاه قبولی : پزشکی – دانشگاه علوم پزشکی دزفول
نام شهر و استان : دزفول - خوزستان
میانگین تراز : ۶۳۹۵
چند سال عضو کانون بودید : ۳سال
شغل و تحصیلات مادر : فرهنگی – کارشناسی ارشد
شغل و تحصیلات پدر : آزاد - دیپلم
تراز کنکور تیر : ۹۲۶۷
تراز سوابق تحصیلی : ۹۴۶۶
مصاحبهگر : فردوس نادکی
- شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجهای کسب کردند؟
از طریق دوستانم در مدرسه با کانون و خدمات آن آشنا شدم، وقتی میدیدم در مورد آزمون و سطح سوالات صحبت می کنند و به ارزیابی نمره و تراز هایشان می پردازند علاقه مند شدم تا با توجه به نیازی که به چنین برنامه ای داشتم با ثبت نام در آزمون های کانون به برنامه ام نظم ببخشم تا با ارزیابی های پیوسته بتوانم خود را محک زده و پیشروی داشته باشم.
- نمرههای امتحان نهایی و تراز سوابق تحصیلیتان چند شد؟
با توجه به اهمیت و تاثیر امتحانات نهایی همیشه می کوشیدم به تمام دروس توجه همه جانبه داشته باشم و با سخت کوشی هر چه تمام تر توانستم نتیجه عالی کسب کنم و به لطف خدا در اکثر درس هایم نمره بالای نوزده گرفتم و تاثیر مثبت آن را در نتیجه نهایی خود ملاحظه کردم.
- دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
شرکت در آزمون های کانون باعث شد نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنم و بتوانم با برنامه ای منظم به طور پیوسته درس بخوانم و مدیریت زمان در جلسه آزمون را تمرین نمایم تا با شبیه سازی هر چه تمام تر و ارزیابی اندوخته های ذهنی خود به درک بهتری از موقعیت خود در کنکور سراسری برسم.
- پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
پیوستگی در آزمون ها باعث شد با نظم بهتری درس بخوانم و طبق برنامه راهبردی با یک استراتژی دقیق به مطالعه مباحث پرداخته و با شرکت مستمر در آزمون ها روند پیشرفت خود را بسنجم و با تیپ و قالب سوالات متنوع با سطح مختلف آشنا شده و تفاوت جو جلسه امتحانی با محیط منزل را احساس نمایم.
- آیا در آزمونهای هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت میکردید؟
اگر پاسختان مثبت است،الف) انگیزهتان چه بود؟ ب) فایده آزمونهای هدفگذاری برای شما چه بود؟
اغلب برای اینکه خود را به چالش بکشانم و آمادگی بهتری برای شرکت در آزمون اصلی داشته باشم در این آزمون ها شرکت می کردم؛ زیرا باعث می شد تعداد سوال بیشتری حل کنم و به تسلط بالایی روی مباحث دست یابم و کمتر دچار اشتباه شوم.
- مطابق برنامهی راهبردی درس میخواندید؟ چگونه شخصی سازی میکردید، توضیح دهید که روشتان چگونه بود؟
بله سعی می کردم مباحث بودجه بندی را برای هر آزمون مطالعه و تمرین نموده، به اینصورت که تا دوشنبه هفته دوم پیشروی داشته و از روز سه شنبه به بعد به مرور و جمع بندی مباحث پرداخته و به سوالات آزمون مشابه پارسال پاسخ دهم تا با ارزیابی خود روز جمعه عملکرد بهتری داشته باشم.
- روشتان برای تحلیل آزمونها چگونه بود؟ آیا همهی سؤالات را تحلیل میکردید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی میکردید؟
تحلیل آزمون ها را روز جمعه پس از دریافت کارنامه با بررسی درصد ها و تراز خود ابتدا سوالات غلط و نزده را بررسی می کردم و سپس آن قسمت هایی را که مشکل داشتم دوباره مرور می کردم و پس از آن سوالاتی را که درست پاسخ داده بودم از چند روش حل می کردم تا تسلط بهتری روی مطالب داشته باشم و نکات تستی سوالات را پیدا نمایم.
- آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟ چگونه با این مسئله مواجه شدید؟ چه تصمیمی گرفتید؟ خانواده چه کمکی به شما کرد؟
گاهی اوقات که به همه مباحث بودجه بندی نمی رسیدم دچار افت تراز هایی نسبت به آزمون قبل می شدم اما سعی می کردم با حفظ روحیه و تلاش و کوشش بیشتر در آزمون بعدی کم کاری خود را با افزایش ساعت مطالعه جبران نمایم.
- کدام درسها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درسها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمونها چه نمرهای برای این درسها کسب میکردید؟
درس زیست شناسی نقطه قوت من بود، تدریس عالی دبیر کمک شایانی برایم بود با مطالعه درسنامه کتاب درسی و حل تست های زیاد و چالشی به تسلط خوبی رسیدم زیرا هر تست را تحلیل نموده و به نکات جدیدی پی می بردم.
- کدام بازهی زمانی در موفقیت تحصیلی شما نقش پررنگتری داشته است: تابستان، پاییز، دیماه، نیمسال دوم، دوران طلایی نوروز، خردادماه و امتحانات نهایی یا دوران جمعبندی؟ دلیل این موضوع چیست؟
دوران طلایی نوروز با توجه به اینکه فاصله زمانی بیسار کوتاهی تا کنکور اردیبهشت داشت باعث شد بتوانم درس هایی را که به اتمام نرسانده بودم تکمیل کنم و مابقی مباحث را با مرور متن کتاب، نکات و خلاصه نویسی ها جمع بندی نمایم تا با آمادگی بهتری برای شرکت در جلسه کنکور برسم.
- در طول سال چقدر به رتبه فکر میکردید؟ خانواده شما چه انتظاری از شما داشتند؟ استرس و نگرانی ناشی از فکر کردن به رتبه را چگونه مدیریت میکردید؟
زیاد به رتبه فکر نمی کردم، اما هر چه به کنکور نزدیک تر می شدیم استرس بیشتر باعث می شد که بیشتر به نتیجه فکر کنم، خانواده ام با توجه به اینکه شاهد تلاش های شبانه روزی من بودند امید زیادی داشتند که نتیجه دلخواهم را کسب خواهم کرد به همین خاطر تلاش می کردم امید و روحیه خود را حفظ کرده تا به نتیجه مطلوبی دست یابم.
- استفاده شما از گوشی و فضای مجازی در چه حدی بود؟ آیا مدیریتی بر این مسئله داشتید؟
از گوشی و فضای مجازی استفاده می کردم، اما سعی می کردم آن را مدیریت نموده و بیشتر در زمینه درسی و آموزشی از آن بهره بگیرم و تلاشم بر این بود که وقت زیادی را وقف آن نکنم.
- چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید؟
در نیمسال دوم با توجه به زمان محدودی که باقیمانده بود سعی کردم با بخش پیشروی سریع برنامه راهبردی ادامه دهم تا مباحث بیشتری را مطالعه کرده و همچنین با حل تست های متنوع با تیپ های مختلف تبحر خود را افزایش داده و نکات تستی سوالات را کشف کرده و به خاطر بسپارم و در نهایت با بازیابی و مرور مباحث نیمسال اول مانع از فراموش شدن آن ها شوم.
- روش مطالعه موفق شما برای دروس عمومی چه بود؟
با توجه به تاثیر زیاد دروس عمومی در امتحانات نهایی سعی می کردم در روز های بعد از کنکور اردیبهشت زمان زیادی برای مطالعه آن ها و تمرین تشریحی نوشتن بگذارم به این صورت که از تدریس دبیران و حل سوالات امتحانی سال های قبل استفاده کردم تا به تسلط لازم برسم.
- نقش اولیا در موفقیت تان چه بود؟
پدر و مادرم حامیان خوبی برایم بودند و همیشه تلاش بر این داشتند که با روحیه دادن و فراهم کردن آرامش در محیط خانه شرایط را برای درس خواندنم فراهم نمایند و از طرفی هنگامی که در روند مطالعاتی ام پیشرفت داشتم تشویقم می کردند و زمانی که افت مقطعی پیش می آمد به جای سرزنش، دوباره به من انگیزه می دادند تا پر قدرت تر از قبل تلاش نمایم و هیچ وقت با مقایسه کردن من با دیگران باعث تشویش خاطرم نمی شدند زیرا هر دانش آموز کنکوری بطور طبیعی با مشکلاتی درگیر است و اگر نگرانی و استرس از طرف خانواده هم به آن اضافه شود کار را به مراتب برای دانش آموز بیش از پیش سخت تر می کند.
وقتی در طول سال خسته میشدید یا انگیزهتان را از دست میدادید، برای بیشتر شدن انگیزهتان چه کار میکردید؟
مهم ترین نکته در راه سخت و پر پیچ و خم کنکور دوام آوردن و داشتن صبر و پشتکار است، در این مواقع سعی می کردم مدت کوتاهی با تفریح و پیاده روی آسوده خاطر باشم و دوباره با اندیشیدن به لحظه رسیدن به هدف و موفقیت انرژی و انگیزه مضاعفی بگیرم و پرقدرت تر از قبل ادامه دهم.
با خودتان رقابت میکردید یا با دوستانتان؟ چگونه با خودتان رقابت میکردید؟ از طریق افزایش ساعت مطالعه یا افزایش نمرهتان در آزمون؟
بیشتر با خودم رقابت می کردم و تمرکز اصلی من بهتر شدن وضعیت درسی ام نسبت به سال گذشته ام بود با توجه به تجربه ای که در سال گذشته به دست آورده بودم می دانستم که نباید اشتباهات گذشته را تکرار کنم، زیرا به خوبی متوجه بودم اگر همان مسیر را پیش بگیرم نباید انتظار نتیجه متفاوتی را داشته باشم به همین خاطر با همه وجود می کوشیدم پله به پله پیشرفت نمایم.
