نام و نام خانوادگی: امیرحسین احمدنیارودسری
رشته و دانشگاه قبولی: آموزش ادبیات فارسی-دانشگاه امام علی رشت
نام شهر و استان: رودسر-گیلان
میانگین تراز: 5500
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است: از سال یازدهم دبیرستان-46آزمون
شغل و تحصیلات مادر: خانه دار-دیپلم
شغل و تحصیلات پدر: مغازه دار-دیپلم
درصدهای کنکور 1403: ریاضی 8.7%-علوم و فنون 27%-عربی 58%-تاریخ و جغرافیا24%-فلسفه ومنطق3.2%-روانشناسی35%-اقتصاد13%-علوم اجتماعی 55%
تراز کنکور: 7609
تراز سوابق تحصیلی: 7202
مصاحبهگر: محمدعلی یوسفی
1.از چه زمانی و چگونه به رشته معلمی و دبیری و دانشگاه فرهنگیان علاقهمند شدید؟ چه عواملی سبب ایجاد این علاقه شد؟
ازهمان زمان کودکی علاقه به معلمی داشتم در زمان راهنمایی هردرس راکه مطالعه می کردم آن را برای دیگران یا خودم توضیح می دادم عوامل برونی و درونی زیادی بود یکی از عوامل بیرونی تاثیر معلمان بودند که روی من گذاشتند و از عوامل درونی میتوان علاقه خودم برای درس دادن بودرا نام ببرم.
2.در خانواده و اطرافیان شما چه کسانی دبیر بودند؟
زن دایی و شوهر عمه ام معلم بودند.
3.کدام معلمهای تان در این علاقه تاثیرگذار بودند؟
استاد علیزاده در دوره متوسطه دوم،چون هم رشته ای هستیم طرز صحبت و توضیح دادنشان لذت می بردم.
4.فکر میکنید اگر معلم شوید، شبیه کدام معلم خود خواهید شد؟ چرا؟
شبیه به کسی نمیشم ولی سعی میکنم خوب تدریس کنم.
5.توجه شما بیشتر به کدام منابع فرهنگیان بود؟
بیشتر به منابع هوش .چون که در آن نقطه ضعف داشتم برای همین توجه من بیشتر بود ولی به تعلیم و تربیت هم اهمیت زیادی می دادم.
6.از چه زمانی مطالعه برای فرهنگیان را شروع کردید؟
از اواخر بهمن ماه مطالعه را شروع کردم.
7.برای بخش استعداد تحلیلی چه کار ویژه هایی انجام دادید؟
تست زیاد می زدم و آنها را تحلیل می کردم و بازهم مطالعه می کردم.
8.آیا در آزمونهای کانون در بخش فرهنگیان شرکت میکردید؟
بله در 2آزمون که همزمان با آزمونهای عادی کانون بود شرکت کردم.
9. پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
قطعاً حضور منظم در آزمونها باعث موفقیت می شود و این استمرارخودش باعث رسیدن به قله موفقیت میشود که باعث شد مطالعه را بیشتر کنم و برای هرآزمونی که در پیش رو داشتم بیشتر آماده شوم.
10. بهترین درس شما در کنکور کدام است؟ روشهای مطالعه خود را در این درس به صورت آیتموار بنویسید.
بهترین درس در کنکورانسانی عربی بود در فرهنگیان تعلیم و تربیت اسلامی بود.روش مطالعه من در درس عربی بیشترتست و تحلیل محور بود یعنی هر دفعه که تست می زدم آنرا تحلیل می کردم و این تحلیل با انواع تست های عربی متفاوت بود مثلاً قواعد را که تست می زدم آنهارا دوباره یا سه باره مطالعه می کردم ولی معنی تست را کلی و جزئی 1یا2بار مطالعه می کردم ولی قواعد را چون خیلی مهم بود بصورت جزئی تحلیل و مطالعه می کردم.
