گفت وگو با رقیه صدیقی قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی از خلخال

گفت وگو با رقیه صدیقی قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی از خلخال

گفت وگو با رقیه صدیقی قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی از خلخال

نام و نام خانوادگی: رقیه صدیقی 

مقطع و رشته: دوازدهم تجربی

میانگین تراز: 6800

شغل و تحصیلات مادر: :کارشناس طلبه

شغل و تحصیلات پدر:دکتری توسعه اقتصادی

شمارنده: 505590223 

مصاحبه گر: هدایت دهقانیان

 

 

1-شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجه‌ای کسب کردند؟ 

.به توصیه پدرم در آزمون های قلم چی شرکت کردم.

 

2-چند سال و چه سال‌هایی دانش‌آموز کانون بوده‌اید؟  

به مدت پنج سال ،در سال پنجم ابتدایی،نهم،دهم،یازدهم،امسال که دوازدهم هستم عضو کانون بودم


3-در چند آزمون اصلی و چند آزمون هدیه شرکت کرده‌اید؟ 

.تقریبا در همه آزمون ها شرکت کردم و فقط دو بار غیبت داشتم.

 

4-دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟ 

.پیوستگی و استمرار در دروس 

 

5-شما تا چه حد خود را یک دانش‌آموز کانونی می‌دانید؟ 

 من یک دانش‌آموز بی‌غیبت یا کم‌غیبت در آزمون‌های اصلی بودم. 

من با برنامه راهبردی آزمون‌های کانون هماهنگ بودم یا برنامه راهبردی را برای خودم شخصی سازی می‌کنم

 

6-آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟ 

 از شروع سال تحصیلی جدید غیبت نداشتم ،در سالهای گذشته در زمان امتحانات اکثرا به دلیل حجم زیاد مطالب نمیتوانستم در آزمونها شرکت کنم

 

8- آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کنید؟ 

بله،کشف نقاط ضعف و برطرف کردن آن در هفته پیش رو

 

9- آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ 

اگر پاسخ‌تان مثبت است، الف) انگیزه‌تان چه بود؟ ب) فایده آزمون‌های هدفگذاری برای شما چه بود؟ 

بله ،محک زدن خود  برای آزمون اصلی ،ومرور کامل مباحث آزمون 

 

10-از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید. 

از کارنامه اصلی و مبحثی ،از کارنامه اصلی به دلیل اینکه بتوانم درصد هر درس را بدانم و خود را با دانش آموزان هم تراز در سطح کشور مقایسه کنم و بر ای آزمون بعد با امادگی بیشتری بیایم،از کارنامه مبحثی برای کشف نقاط ضعف در مبحث های مختلف و برطرف کردن آن در ایستگاه های جبرانی و دوران جمع بندی 

 

11-مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟ 

.بله، هفته اول سعی میکنم با مطالعه درس ها پیش بروم  و هفته دوم را به مرور و تسلط بر روی مباحث  اختصاص میدهم.

 

12-آیا روش بازیابی (RETRIEVE) را می‌شناسید، اگر این روش را می‌شناسید، آن را چگونه یاد گرفتید؟ 

بله ،توضیحات پشتیبان ومطالعه از سایت کانون و  تکرار تمرین در منزل  

 

13-روش مطالعه‌ی شما چگونه است؟ آیا با روش بازیابی درس می‌خوانید یا دوباره‌خوانی می‌کنید؟ 

.در بعضی دروس مانند زیست دوباره خوانی میکنم اما در سایر دروس از روش بازیابی اطلاعات استفاده میکنم.

  

14-در کدام درس‌ها بیشتر از روش بازیابی استفاده کنید؟ و تأثیر این روش برای شما چه بود؟

در اکثر درس ها از روش بازیابی استفاده میکنم ودر این روش من زمان بیشتری دارم تا مباحثی که ضعیف هستم کشف کرده و انها را برطرف کنم و برای آزمون با اطلاعات کافی  آماده شوم 

 

15-روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟ 

.همه سوالات را هم از نظر سوادی و هم از نظر آزمون تحلیل میکنم.

 

 16-آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟ چگونه با این مسئله مواجه شدید؟ چه تصمیمی گرفتید؟ خانواده چه کمکی به شما کرد؟ 

.افت تراز طبیعی است اما نباید ناامید شد و باید اشتباهات خود را پیدا و اصلاح کنیم.

 

 

17-پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟ پدر و مادر یا خواهر و برادر؟ چه کمکی به شما می‌کنند؟ 

پدر و مادر هر دو در منزل ، هم از نظر محیط مطالعه و هم از نظر برنامه ریزی برای زمان مطالعه برای آزمون و دروس مدرسه کمک بسیاری به من می کنند 

  

18- به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت تست می‌زدید یا مسأله حل می‌کنید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کنید، در طول سال و در ماه‌های مختلف این نسبت چه تغییری می‌کند؟ 

. بستگی به برنامه ام دارد.گاهی زمان تست در روز بسیار کم است و در بعضی روزها مطالعه  آنچنانی ندارم و بیشتر زمان خود را صرف تست زنی میکنم 

 

19-کدام نقش آزمون‌های کانون برای شما پررنگ‌تر بود: نقش برنامه‌ای، آموزشی یا سنجشی؟ دلیل‌تان برای این انتخاب را بگویید.

.سنجشی و برنامه ای . چون آزمون های قلم چی برنامه راهبردی خوبی دارد ،در طی دوهفته با برنامه درس خواندن و در پایان هفته خود سنجیدن به من این امکان را می دهد که برای هفته های بعد برنامه ای که روند بهتری برای من دارد را کشف کنم و از آن برای هفته های  آتی استفاده کنم 

 

20- هنگام بررسی آزمون‌ها به کدام‌یک اولویت بیشتری می‌دهید؟ 

بررسی اشتباهات

 

21-در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درس‌ها می‌روید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف می‌کنید؟ 

 ابتدا به سراغ درس زیست شناسی میروم و  به ترتیب  موارد   امتحانی در دفترچه ها بررسی میکنم

 

22-آیا اعضای خانواده کارنامه‌ی شما را می‌بینند؟ اگر افت داشته باشید برخورد آن‌ها با این افت چگونه است 

.بله،به من امید میدهند و مرا تشویق میکنند تا به تلاشم ادامه دهم 

 

23-کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟ 

کتاب های سه سطحی و کتاب های جمع بندی منابع مطالعاتی خوبی هستند.کتاب های سه سطحی برای مطالعه هر آزمون با تعداد تست بیشتر و در سطوح مختلف به من این امکان را میدهد که برای هر درس طبق تراز و درصد آن درس در ازمون قبلی از تست هایش استفاده کنم و از منبع مطالعاتی دیگری استفاده نکنم و کتاب های جمع بندی برای دوران جمع بندی بسیار عالی است چون میتوانم از یک منبع جامع برای مدت زمان کم استفاده کنم 

 

24- شما خود را در کانون چه نوع قهرمانی می‌دانید؟ 1) قهرمان پیوستگی 2) قهرمان پیشرفت

قهرمان پیوستگی


25-کدام‌یک از روش‌های مدیریت زمان را استفاده کردید: روش دو خودکار، روش ضربدر و منها، روش زمان‌های نقصانی و روش استراتژی بازگشت؟ در چه زمانی از سال از کدام روش استفاده کردید؟

.روش ضربدر منها در اکثر مواقع از این روش استفاده می کنم ، چون این روش برای تفکیک سوالات بسیار عالی است 

 

26-آیا در برنامه ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص می‌دهید؟ چه کارهایی می‌کنید؟ 

.بله ،در اکثر مواقع به تماشای فیلم وسریال می نشینم 

Menu