نام و نام خانوادگی دانش آموز: امیرحسین قرقانی
نام شهر، استان: تهران، تهران
رشته و منطقه کنکور: ریاضی و فیزیک، منطقه ۱
سال های حضور در کانون: ۲ سال
منطقه : تهران غرب پسر
تعداد آزمون: ۳۰ آزمون
تحصیلات و شغل مادر: لیسانس، کارمند
تحصیلات و شغل پدر: فوق لیسانس، کارمند
نام مصاحبه کننده: دانیال نوجوان
مهمترین چیزی که در از کانون و آزمونها یاد گرفته اید چیست؟
انسجام و پیوستگی در یادگیری و مطالعه و وقت شناسی و برنامه ریزی مناسب
شرکت در آزمون ها چه دستاوردی برایتان داشت؟
شرکت در آزمون ها باعث نظم یافتن مطالعه من شد و باعث شد که بدانم در کنار باقی داوطلبان در چه سطحی قرار دارم.
نقاط قوت همیشگی شما درس چه درسی بود؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟
نقطه قوت من درس فیزیک هست و من برای آن بیشتر سعی میکنم در کلاس درس مطالب را به صورت مفهومی یاد بگیرم و در خانه زمان بیشتری را برای تست زدن آن اختصاص دهم.
چه اتفاقی باعث علاقمند شدن شما به این درس شد؟
در این بین پدیده های فیزیکی و روابط ریاضی ارتباط برقرار میشود که برای من در نگاه اول جذاب بود و در گذر زمان باعث شد من بیشتر به این درس علاقه مند باشم.
چرا کانون را در این سال ها انتخاب کردید؟ چگونه با کانون آشنا شدید؟ کسی از خانواده یا بستگان عضو کانون بود؟ چه نتیجه ای گرفت؟
باقی همکلاسی ها و دانش آموزان مدرسه شرکت میکردند که باعث شد من هم ترغیب بشوم و برای سنجش خودم در آزمون ها شرکت کنم.
مطابق برنامهی راهبردی حرکت می کردید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می کردید؟ برنامهی مدرسه و آزمونها هماهنگ بود؟ شما چطور هماهنگی ایجاد می کردید؟
در تابستان که پیشروی دروس پایه در کانون خیلی سریع بود، بیشتر تمرکزم بر برنامه مدرسه بود که آرام تر دروس پایه و دوازدهم را پیش میبرد ولی از مهر برنامه مدرسه جلوتر از برنامه کانون بود که همین باعث شد آمادگی برای ازمون ها برای من نقش مروری داشته باشند و با مرور مباحث قبلی آنها از یادم نروند.
کنکور و سوابق تحصیلی آیا شما این دو را دوگانه می بینید یا در یک مسیر است؟ لطفا توضیح دهید.
به نظر من دانش آموز به دانش آموز فرق دارد. کسی بسته به هدف مد نظرش نیاز به نتیجه خوب دارد و این دو را در یک مسیر میبیند و خب کسی اگر فکر کند با کنکور نتیجه نمیتواند بگیرد با سوابق تحصیلی آن را جبران میکند.
ضعیف ترین درس شما چه درسی بود، علت آن را چه می دانید و به عقب برگردید چه تغییراتی را در روند مطالعاتی تان اجرا می کنید؟
حسابان، چون این درس نیاز به تمرین مداوم دارد تا در ذهن به خوبی جا بیفتد و خب من در تمرین و تست این درس انسجام و پیوستگی لازم را نداشتم.
کدام درس در جلسهی امتحان نهائی شما را غافلگیر کرد؟ واکنش شما به این موضوع چگونه بود؟ چقدر توانستید خودتان را مدیریت کنید؟
درس فارسی چون سبک سوالات مفهومی تر و جدید شده بود و سوالات مقداری با نمونه سوالات تفاوت داشتند که البته من چون در طول سال مطالعه داشتم خیلی برایم چالشی نبود.
نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال ها چگونه بود؟
با فراهم کردن شرایط و محیط و امکانات درسی مورد نیاز در این مسیر همراهم بودند و اگر در امتحانی نتیجه مطلوبم را نمیگرفتم، سرزنشم نمیکردند و به من روحیه میداند.
آیا پدر یا مادر نتایج آزمون را می دیدند؟ در صورت افت خودتان یا خانواده چه عکس العملی داشتند؟
بله و در صورت افت تحصیلی پیگیر دلیل آن میشدند ولی سرزنشم نمیکردند.
تحلیل آزمون را چگونه انجام میدهید؟
قبل از آمدن نتیجه ازمون سعی میکنم سوالاتی که نتوانستم سر جلسه آزمون حل کنم را یک دور حل کنم و بعد از آمدن پاسخنامه به بررسی و حل دوباره سوالات غلط میپردازم. بعد از آن سوالات غلط و سوالات دیگری که از نظرم مهم هستند را ثبت میکنم و تست های ترمیمی از دروس ضعیف تر میزنم.
شما از چه منابع کانون استفاده میکنید؟ این منابع چه ویژگی هایی داشتند؟لطفا با جزِئیات توضیح دهید.
از کتاب های سه سطحی که این منابع با سطح بندی سوالات برای تثبیت مباحث و جمع بندی خیلی مفید هستند
دفتر برنامه ریزی دارید ؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می کرد؟
بله . ثبت زمان مطالعه و در کنار اون تعداد تست ها در بررسی کلی و کنترل وضعیت تحصیلی کمک میکند و اگر در امتحان ها احساس کنم که در جایی و درسی پسرفت داشته ام، بررسی داده های دفترچه میتواند در پیدا کردن علت آن کمک کند.
تکنیک ها و روشهای مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می کنید؟
بله اکثر شب ها تایمی را برای تمرین زماندار زدن تست ها اختصاص میدهم
به نظرت مهمترین خود ویژگی مثبت شما چه بود که باعث شد به اینجا برسید؟
تلاش مداوم و پیوستگی در مطالعه که این ها خود معلول هدفمند بودن هستند
توصیه ای برای دانش آموزان دارید؟
در مسیر کنکور هدفمند باشند، هدف آنها با خود پیوستگی در مطالعه و نظم را می آورد و محرکی است برای رسیدن به نتیجه خوب و مورد پسندشان در پایان این مسیر.
