نام و نام خانوادگی: میلاد زعیم باشی
پایه: دوازدهم ریاضی
نام شهر و استان: زرند -کرمان
در چند آزمون شرکت کرده: 24 آزمون
شغل و تحصیلات مادر: خانه دار - دیپلم
شغل و تحصیلات پدر: آزاد - دیپلم
مصاحبهگر: فاطمه ابراهیمی
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟
من به واسطه یکی از خویشاوندان با کانون آشنا شدم و باهم در کانون ثبت نام کردیم.
دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟
دستاورد من از شرکت در آزمون ها رسیدن به یک برنامه ریزی هفتگی و آزمودن خودم بود.
دلیل پیوستگی شما با آزمونهای کانون چه بود؟
یکی از دلایل آن ارزیابی خودم و دروسی که خواندهام بود و دلیل دیگر آن این بود که بدانم روی کدام مباحث ضعف دارم و باید بیشتر کار کنم.
پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی بود؟ چه کمکی به شما می کردند؟
پشتیبان تحصیلی من در خانه بیشتر مادرم بود که پیگیری سخت تری نسبت به پدرم داشت اما پدرم من را به یک آینده روشن تشویق میکرد.
آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟
بله من در آزمون های مشابه شرکت میکردم برای اینکه یک آزمون کلی است که ما را با سوالات از آن مباحث آشنا میکند.
از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکردید؟
من از کلید آزمون استفاده میکنم چون سریع ترین راه رسیدن به ازمون هاست و برای تحلیل کمکم میکند. کارنامه مبحثی هم بسیار موثر هست.
مطابق برنامهی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامهریزی می کردید؟
برنامه من مطابق برنامه راهبردی بود که با آن خودم را برای آزمون آماده میکردم.
کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟ در مدرسه یا آزمون ها چه نمره ای برای این درس ها کسب می کردید؟
من در درسهای امار و حسابان تسلط خوبی روی مباحث دارم و روش خواندنم به این شکل هست که بعد درس دادن معلمم آن را میخوانم و سپس تست و درس نامه کتابهای کمک درسی رو استفاده میکنم و نمره من در این دروس 19 به بالا است و درصد من در آزمون بالای 80درصد است.
در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟
بله در درس عربی که اصلا علاقه ای به این درس نداشتم اما با تغیر روش درس خواندن و مرور قواعد درس ها به نقطه قوت من تبدیل شد.
آیا علاوه بر آزمون اصلی، در آزمونهای هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت کردهاید؟
بله در آزمون هدیه و مشابه پارسال شرکت میکنم که یک روش بازیابی برای تسلط برروی درس هاست .
تحلیل آزمون را در چه روزی انجام میدادید؟ روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
من تحلیل آزمون را روز جمعه یا یک روز بعد انجام میدادم و تحلیل من به صورتی بود که تمام سوالات را چک میکردم و تمام سوالاتی را که دارای نکته بودند را یادداشت میکردم .
اگر به بودجهبندی برنامهی آزمون نمیرسیدید چگونه جبران میکردید؟
در هفته های آینده ساعت مطالعه ام را افزایش میدادم تا آن کمبود قبلی جبران شود.
در سال نهم چه کارهایی کردید که باعث موفقیت شما در آزمون تیزهوشان شد؟
در درس علوم و ریاضی تست بسیار زدم و روی کتب درسی تسلط کافی داشتم
در سال نهم روزی چند ساعت درس میخواندید؟
روزی 5 ساعت و متغیر بود.
تلاش و سختکوشی و تمرین مداوم چقدر در موفقیت تو نقش داشته است؟
یکی از راه هایی که رسیدن به موفقیت را به عمل می آورد، تلاش و سخت کوشی برای رسیدن به هدف مورد نظر خود است. اگر برای رسیدن به هدف تلاش نکنی به آن نمیرسی.
دفتر برنامهریزی را تکمیل میکردید؟ دفتر برنامهریزی چه کمکی به شما میکرد؟
من از دفتر برنامهریزی استفاده میکردم و به من کمک میکرد تا ساعت مطالعهام را تنظیم کنم و بدانم برای چه درس هایی باید وقت بیشتری بگذارم.
برنامهریزی خود را چگونه انجام میدادید؟ روزانه یا هفتگی یا بعد از هر آزمون؟
من برنامه ام را به صورت روزانه انجام میدهم چون میتوانم روی دروس کنترل بهتری داشته باشم.
آیا در امتحانات نیمسال اول تمرین تستی هم داشتید؟ تست جدید میزدید یا تستهای نشاندار را کار میکردید؟
بله من در امتحانات نیمسال اول تست میزدم اما تست های مارک دار گذشته را کار میکردم.
هدف شما از اینکه دوست داشتید در مدارس تیزهوشان قبول شوید چه بود؟
مدرسه تیزهوشان هم دبیران برجسته تری دارد و هم رقابت در کلاس بیشتر هست.
با خودتان رقابت میکردید یا با دوستانتان؟ چگونه با خودتان رقابت میکردید؟ از طریق افزایش ساعت مطالعه یا افزایش نمرهتان در آزمون؟
من در ابتدا با دوستانم رقابت میکردم اما بعد با رقابت با خودم پرداختم که باید در آزمون بعدی درصد های بالاتری بزنم و تراز بهتری داشته باشم.
قبل از دوران دبستان پدر و مادر برای شما کتاب می خواندند؟ چه کتابهایی؟
بله برای من کتابهای کودکانه و داستانی میخواندند.
