ادریس فتحی از موفقیت ۱۶ دانشآموز استثنائی تحتپوشش بنیاد قلمچی در آزمون سراسری با کسب رتبههای زیر ۱۰۰۰ خبر داد.
مسئول بخش دانشآموزان استثنایی بنیاد قلمچی اظهار داشت: بنیاد علمی آموزشی قلمچی همه دانشآموزان استثنائی را بدون هیچگونه شرطی در سراسر کشور بورسیه میکند و خدمات ویژهای برای آنان در نظر میگیرد مانند: آزمون و کتابهای صوتی برای دانشآموزان نابینا و کمبینا، تهیه دفترچههای بریل کنکورهای سالهای گذشته برای دانشآموزان نابینا، بورسیه مالی دانشجویان نابینای دانشگاه تهران، ایجاد کار دانشجویی برای دانشجویان برتر استثنائی به عنوان پشتیبان، هوشمندسازی کلاسهای درس مدارس استثنائی، اهدای کتاب و تجلیل از رتبههای برتر زیر ۱۰۰۰ دانشآموزان استثنائی در کنار تجلیل از رتبههای تک رقمی کشور و مناطق.
وی افزود: در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲، تعداد ۲۱۰۰ دانشآموز استثنائی از همه مقاطع در بنیاد قلمچی بورسیه شدند که ۱۶ نفر رتبه زیر ۱۰۰۰ و ۶۲ دانشآموز رتبه زیر ۵۰۰۰ را کسب کردند. از ۱۶ دانشآموز رتبه زیر ۱۰۰۰، ۱۱ نفر پسر و ۵ نفر دختر شامل ۶ نفر رشته انسانی، ۵ نفر رشته هنر، ۳ نفر رشته تجربی و ۲ نفر رشته ریاضی هستند. از این تعداد، ۸ دانشآموز نابینا و کمبینا، ۵ نفر دارای آسیب جسمی حرکتی و ۳ نفر کمشنوا هستند.
فتحی تصریح کرد: یکی از نکات قابل توجه درخشش دانشآموزان استثنائی در کنکور سال ۱۴۰۳، کسب رتبه تک رقمی دانشآموز کمبینا «سید امیررضا میراسدی» از شهر شاهرود استان سمنان با رتبه ۶ منطقه در رشته انسانی است. همچنین کسب ۳ رتبه زیر ۱۰۰۰ از استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز یکی دیگر از افتخار آفرینیهای دانشآموزان استثنائی است.
مسئول بخش دانشآموزان استثنائی ضمن آرزوی موفقیت برای همه دانشآموزان کوشا و زحمتکش گفت: اگر شما نیز دانشآموز استثنائی میشناسید، بهعنوان بورسیه در بنیاد قلمچی بدون هیچگونه شرطی از سراسر کشور به ما معرفی کنید.

ادریس فتحی
مسئول بخش دانش آموزان استثنایی

در ادامه مطلبی از هانیه همایونی مشاور نابینا در بخش دانشآموزان استثنائی که رتبه ۱۲۹ رشته انسانی از شیراز بوده و اکنون دانشجوی رشته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تهران است را میخوانید:
«اگر زمان آزمون منشی نداشته باشم، از آزمونهای صوتی کانون استفاده میکنم.
او یکی از صدها دانشآموزی است که روش درس خواندنش مانند بقیه نیست اما هدفش مشترک است. کسانی که میخواهند بوم زندگی را با قلم تلاش و رنگ اراده خودشان نقش بزنند و دیوار چالشها را با چنان مهارتی به پل آرزوها بدل میکنند که به تمام آدمها نشان دهند مبارزه با محدودیت چگونه است.
دانشآموزان استثنائی، قهرمانان مسابقه دو ماراتن هستند؛ آنها بیش از همه خسته میشوند، مسیرشان از همه پرمانعتر و طولانیتر است اما انتخاب کردهاند که قهرمان بمانند.
آنها با تلاش درخشانشان به همه نشان دادهاند که چالشها، برایشان همچون حرارت کورهایست که حاصلش الماس میشود.
زندگی برای دانشآموزان استثنایی یک رودخانه جاری نیست که از صدای آب لذت ببرند و با آن همراه شوند؛ زندگی آنها بِسان یک رقابت صخرهنوردی است و کدام صخرهنورد ماهری است که بازنده این میدان باشد؟»
................................
اطلاعات تماس بخش دانشآموزان استثنائی در بنیاد علمی آموزشی قلمچی(وقف عام)
تلفن: 0216463 داخلی 1242
