گفتگو با علی عصمت پرست؛ قهرمان پیوستگی

از طریق مدرسه و فارغ التحصیلان سال‌های گدشته که خدارو شکر نتیجه‌ی مطلوبی از آزمون‌های کانون گرفته بودند

گفتگو با علی عصمت پرست؛ قهرمان پیوستگی

نام و نام خانوادگی : علی عصمت پرست

پايه : دوازدهم

نام شهر و استان : تهران

ميانگين تراز : 6645

19/ معدل : 91

سالهای حضور در کانون : 1

چند آزمون شرکت کرده است : 10

شغل و تحصيلات مادر : دبير (ليسانس)

شغل و تحصيلات پدر : مهندس شرکت هواپيمايی (ليسانس)

مصاحبهگر : دانيال عبد ی


1. شما چگونه با کانون آشنا شديد؟ فرد خاصی توصيه کرد ؟ آيا فردی در خانواده شما عضو

کانون بود ه يا هست؟ چه نتيج های کسب کردند ؟

++از طريق مدرسه و فارغ التحصيلان سال های گدشته که خدارو شکر نتيجه ی مطلوبی از

آزمون های کانون گرفته بودند


2. نمر ههای امتحان نهايی و تراز سوابق تحصيل یتان چند شد ؟

++ به جز درس فيزيک يازدهم باق ی دروس نمره ی 20 گرفتم و از نتيجه ای که گرفتم

راضی هستم.

3. دستاورد شما از شرکت در آزمو نهای کانون چه بود ؟

++در بعضی از دروس که کمی در آزمون ها از باقی مباحث درصد و تراز کمی کسب می کردم

باعث شد که تمرکز ويژه ای بر آن دسته دروس بگذارم و نقطه ضعف هام رابه حداقل

برسانم

4. پيوستگی در آزمو نها چگونه توانست باعث پيشرفت شما شود ؟

++کار نيکو کردن از پر کردن است جمله ای که هميشه آويزه ی گوشم بود باعث شد با وجود

زمان محدود در آزمون های کانون به طور مستمر شرکت کنم

5. آيا در آزمونهای هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت می کرديد؟

++بله ، و اين آزمون ها منابع خوبی برای پيش آزمون زدن است و باعث مي شود با ديد کلی

تری نسبت به وضعيتم در آزمون ها شرکت کنم و سوالات نادرستم را به حداقل برسانم

6. از کدام يک از کارنامه های جعبه ابزار کارنامه استفاده می کرديد؟ دليل استفاده از هر

کارنامه را ذکر کنيد .

++بيشتر از کارنامه های اشتباهات چون به سادگی به سوالات اشتباهی که زدم دسترسی پيدا

می کنم

7. مطابق برنام هی راهبردی درس م یخوانديد؟ چگونه شخصی سازی م یکرديد، توضيح دهيد

که رو شتان چگونه بود ؟

++با توجه به اينکه برنامه های مدرسه برای شروع پايه دوازدهم بود با برسی درس روز به

بودجه بندی دوازدهم می رسيدم و باقی زمان های آزاد رو به مرور و لکه گيری دروس پايه

می پردازم


8. رو شتان برای تحليل آزمونها چگونه بود؟ آيا هم هی سؤالات را تحليل م یکرديد يا فقط

سؤالات غلط يا بدون پاسخ را بررسی م یکرديد ؟

++تمامی سوالات اعم از سوالات درست را تحليل و برسی می کردم تا نکته ای از قلم نيفتد


9. کدام در سها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه اين درسها چگونه است؟ در مدرسه يا

آزمو نها چه نمر های برای اين در سها کسب می کنيد ؟

++دروس رياضيات (حسابان و هندسه و ...) ابتدا درسنامه ی مختصری می خوانم و بعد

سراغ تست می روم چون فکر می کنم با تست زدن ز ياد مطالب در ذهن مي ماند.


10 . به طور ميانگين و در باز ههای مختلف چند ساعت مطالعه م یکرديد؟ چه تعداد تست کار

میکرديد ؟

++اکثر اواغات که مدرسه ميرم روزانه ۴ الی ۵ ساعت مطالعه مفيد دارم که به حل ١۵٠ الی

٢٠٠ تست به صورت روزانه می رسد.


11 . آيا در کلا سهای درس مدرسه شرکت کرديد؟ نقش مدرسه در موفقيت شما چگونه بود؟

++بله دروس جديد رو از مدرسه يادميگيرم و سعی ميکنم همه ی مطالب تدريس شده را سر

کلاس ياد بگيرم.


12 . نقش اعضای خانواده و به ويژه پدر و مادر چگونه بود ؟

++هميشه و همه ی لحظات همراه و پيشتيبان من هستند.


13 . دفتر برنامه ريزی داريد؟ تکميل اين دفتر چ ه کمکی به شما از لحاظ درسی و غيردرسی

کرده است ؟

++بله با داشتن دفتر برنامه ريزی روند پيشرفتم يا پسرفتم را برسی می کنم و سعی ميکنم با

کمک از پشتيبان و مشاور راندمانم را بهتر کنم.


14 . کدام يک از کتا بهای کانون را استفاده م یکنيد؟ اين کتابها چه ويژگ یهايی دارند؟

++اکثرا از کتاب های سه سطحی استفاده ميکنم اما در دروسی که کمی ضعف دارم از کتاب

اول به عنوان منبع اول استفاده مي کنم.

15 . بهترين درس شما در کنکور کدام است؟ رو شهای مطالعه خود را در اين درس به صورت

آيتم وار بنويسيد .

++دروس رياضيات (حسابان و هندسه و ...) ابتدا درسنامه ی مختصری می خونم و بعدش

سراغ تست می رم چون فکر می کنم با تست زدن ز ياد مطالب در ذهن ميماند.


16 . فکر م یکنيد مهمترين ويژگی که شما داريد و باعث میشود خوب درس بخوانيد، چيست ؟

++فرق خاصی بين خودم و بقيه بچه های کنکوری نميبينم ودر کارم استمرار دارم.


17 . آيا در برنامه ريزی زمانی را به استراحت و تفريح اختصاص میداديد؟ چه کارهايی م یکرديد ؟

++آدم افراطی نيستم ، بله اوقات آزادی برای خودم آخر هفته ها کنار ميگذارم.


Menu