گفت و گو با فاطمه جعفری نژاد؛از تراز 5104 تا تراز 6212

از پیشروی سریع استفاده می‌کنم چون دوازدهم را نتوانستم خیلی پیش روی کنم فقط به آزمون‌ها رسیدم و سعی می‌کنم تا آخر اسفند تمام کنم و بعد از آن جمع بندی کنم.

گفت و گو با فاطمه جعفری نژاد؛از تراز 5104 تا تراز 6212

نام و نام خانوادگی  : فاطمه جعفری نژاد

مقطع و رشته: دوازدهم تجربی

سال‌های حضور در کانون : 2 سال ،از سال یازدهم

میانگین تراز: 6038

نام شهر و استان: شهرکرد ، چهارمحال و بختیاری

تحصیلات مادر: لیسانس ادبیات 

تحصیلات پدر: دیپلم

مصاحبه‌گر : لطیفه ظفریان

 

آیا از نمونه سوالات موجود در سایت کانون استفاده می‌کنید؟

بله نمونه سوالات امتحانی سال‌های اخیر را در ایام امتحانات استفاده می‌کردم.


تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟

از پیشروی سریع استفاده می‌کنم چون دوازدهم را نتوانستم خیلی پیش روی کنم فقط به آزمون‌ها رسیدم و سعی می‌کنم تا آخر اسفند تمام کنم و بعد از آن جمع بندی کنم. 


روش شما برای جمع بندی دروس نیم سال اول چیست؟

بیشتر در طول امتحانات همانطور که تشریحی می‌خواندم در کنار آن آخر هر فصل تست آن‌ها را هم می‌زدم و سعی کردم در کنار آمادگی برای امتحانات مطالب را جمع بندی و تثبیت کنم تا همزمان برای آزمون ها هم آماده باشم.

 

در دوره امتحانات چگونه بین برنامه راهبردی آزمون‌ها و امتحانات تعادل ایجاد می‌کنید؟

در برنامه راهبردی مباحث دوازدهم تقریباً یکی بود و برای دوازدهم هم تشریحی می‌خواندم و هم تست می‌زدم. دروس پایه را چون قبلا در تابستان کار کرده بودم صرفا مرور می‌کردم و با روش بازیابی جمع بندی می‌کردم.

 

آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

خیر،برای آنکه از مباحث عقب نمانم و چون اگر غیبت می‌‌کردم برای آزمون‌های بعدی هم به مشکل می‌خوردم و عقب می‌ماندم. 

پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟  خودم را موظف می‌کردم که به مباحث آزمون برسم و عقب نمانم.

 

آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کنید؟ فایده آزمون‌های هدفگذاری برای شما چه بود؟ 

بله تا حدودی . تا متوجه بشوم کدام مباحث را بیشتر اشکال دارم و سر آزمون اصلی اگر با این تیپ سوالات روبرو شدم برایم خیلی وقت‌گیر نباشد . متوجه می‌شوم اشکالات و ایراد کار در کدام قسمت بود بعد از آزمون آن‌ها را رفع کنم. 

 

آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ فایده آزمون‌های مشابه پارسال برای شما چه بود؟ 

بله ، برای رفع اشکالات و اینکه چه مباحثی را بیشتر کار کنم و آمادگی‌ام برای آزمون روز جمعه خیلی بیشتر می‌شود.

 

شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟

نقاط قوت و ضعف را می‌شناسم باعث می‌شود آن‌ها را بررسی و حل کنم.

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ برنامه‌ی مدرسه و آزمون‌ها هماهنگ بود؟

بله، هفته اول بیشتر دوازدهم و هفته دوم هم دوازدهم و هم پایه من بیشتر تستی کار می‌کنم ولی سعی می‌کنم در تمام امتحانات مدرسه حضور پیدا کنم و تشریحی هم کار کرده باشم --بله برنامه‌ی مدرسه و آزمون‌ها تا حدودی هماهنگ بود.

 

نقاط قوت شما کدام درس‌ها بودند؟ روش مطالعه آن‌ها را توضیح می‌دهید؟

زیست، جزوه کمک درسی را چندین بار می‌خوانم هم متن جزوه و و هم تست‌های جزوه، بعد تست می‌زنم  واینطور نیست که مضربی بزنم تمام تست‌ها را کار می‌کنم.

 

دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله، با تکمیل دفتر حواسم را جمع می‌کنم که اگر عقب افتادم جبران کنم و به فراموشی نسپارم که چه جاهایی را پیش رفتم و چه جاهایی مانده است.

 

تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟

بله تکنیک ضربدر و منها را کار می‌کنم تا به تست‌های بیشتری پاسخ دهم.

 

در چه درس‌هایی با تغییر روش تغییر رادیکال داشتید؟ روش مطالعه این درس‌ها را توضیح می‌دهید؟

درس فیزیک ،قبلا سوال‌های آزمون‌ها و تست‌هایی که کارمی‌کردم را یک در میان می‌زدم ، الان هم جزوه کمک درسی کار می‌کنم و هم تست‌ها را کامل می‌زنم(به صورت آموزشی و زمان‌دار) 


تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟  

سعی می‌کنم همان جمعه تحلیل آزمون را انجام دهم، اول سوالاتی را که غلط زدم نکات آن‌ها را در دفتر جداگانه یادداشت می‌کنم با شماره و تاریخ آزمون و بعد سوالات شک‌دار و بعد هم نزده این نوع ۳ سه نوع سوال را بیشتر وقت می‌گذارم و سوالاتی که درست زده‌ام را اگر نکته جدیدی  داشته باشد حتماً یادداشت می‌کنم.

 

نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

سخت‌گیری در درس خواندن، بیشتر خواهر و برادرم کمک می‌کنند برادرم دندانپزشکی می‌خواند برنامه‌های را که پیشنهاد می‌دهد انجام می‌دهم و اشکالاتم را هم پاسخگو است. 


آیا پدر یا مادر نتایج آزمون را می‌بینند؟ در صورت افت خودتان یا خانواده چه عکس العملی دارند؟

بله بیشتر مادرم، در صورت افت دلیل را می‌پرسد و دقت می‌کند کدام درس را افت داشتم امید و انگیزه می‌دهد که «تلاش کن هم این درس و هم درصد همه‌ی درس‌ها را بالا ببر».

Menu